
Want je moet toch wel enige acrobatische aanleg hebben om hier dagelijks in te klimmen.
Het ontstaan van deze Lamborghini Reiter Engineering Super Trofeo Strada is een ingewikkeld verhaal, nog langer dan de naam zelf. Voor de bouw van deze Super Trofeo Strada is Reiter begonnen met een normale LP560-4, niet met een echte Super Trofeo. De Super Trofeo is een racewagen van Lamborghini zelf voor mensen met veel geld en tijd. Reiter heeft hier lang naar zitten kijken en toen een spoiler- en bumperpakket van carbonfiber gemaakt gelijkend aan hetgeen op de echte Super Trofeo zit. Toen hebben ze dit op een LP560-4 gemonteerd, hebben ze de dempers en veren aangepast en hun eigen racer gemaakt. Ontevreden met ‘gewoon een racer’ moet er toen iemand bedacht hebben er toch maar weer een auto voor de straat van te maken. Vervolgens zijn er nog wat aanpassingen gedaan om de auto weer goedgekeurd te krijgen voor de openbare weg.
In tegenstelling tot de ‘echte‘ Super Trofeo heeft de versie van Reiter nog wel een comfortabel interieur. De brandblusser en rolkooi zijn optioneel. Om het geheel in full-race-trim nog wat aangenamer en meer comfortabel te maken, kan de rolkooi ook met alcantara bekleedt worden. (via GTSpirit)













Geen probleem ,. Geef hem maar en ik zal er met plezier in rijden :) hehe
@wijkertje23: Dat denk ik niet. Het onderstel zal stamphard zijn, de besturing messcherp en het gaspedaal alert als een Hollandse flitskast. Niet bepaald comfy dus, al zou je er zeker plezier mee kunnen hebben. Op het circuit. Daarom is deze auto dus zo overbodig.
Lijkt me overbodige rotzooi op wat ooit een mooie auto was. Circuitbeesten mogen dat, maar zodra het op straat rijdt is het niet meer leuk.
Leuk, maar als je zoiets neemt doe je het om te racen ”denk ik”. Maar dan de rolkooi met alcantara laten bekleden? Agja, het is zoieso een scheurmonster denk ik!
Lekker hoor!
ik zie niet echte veranderingen.
@BananaFlip:
nou en! dat went vanzelf.
@F458I: Een circuitauto hoort thuis op het circuit. Een straatauto hoort thuis op straat. Aangezien deze straatauto een circuitauto is, is deze auto een hele kromme bedoeling en daarom vind ik dat deze auto niet klopt.
ik zag een tijdje geleden op de site van reiter dat ze ook bezig zijn met een race versie van de lp-670 sv: de lp-670 rsv GT1
@nickdenbakker: Dat is hier ook al voorbijgekomen.
@Alwood: “bekleedt worden”?
Die orginele kooiconstructie vertrouw ik wel maar gooi er liever stekkere velgen op en een grote brandblusser in ! :)
Kijk dit vind ik nu pas echt zalig, gewoon race-auto’s maken die nog juist op straat mogen
wat porsche (rs) en ferrari (cs, scud) al jaren doen…
rolkooien wordt het mode-item in 2010 …
@Arco: Precies, dat bedoel ik. Ik weet niet of jij het ook zo bedoelt, maar als je daarmee wil zeggen dat rolkooien alleen voor circuitauto’s bestemd horen te zijn, ben ik het met je eens.
@BananaFlip:
Denk ook dat je dit meer moet zien als een circuit auto die je dan ook naar het circuit kan rijden zonder eerst moeilijk te doen met een trailer enzo, niet als de GT die het origineel is..
Of laat ik het iig zo zeggen; ik zou hier niet m’n dagelijkse kilometers in willen slijten en ik denk dat de mensen die deze auto komen er zoveel hebben dat zij dat ook niet doen…
@EJS: Dat kan inderdaad wel, maar tot botsen er in mijn hoofd twee dingen tegen elkaar aan als ik dit zo lees ;) .
@BananaFlip:
Dat kan ik me ook wel voorstellen;) Maar kan me persoonlijk ook erg goed voorstellen dat iemand geen zin heeft om voor elke keer dattie naar ’t circuit wil een trailer te regelen enzo;)
Die spoilert is dus echt niet legaal in NL.. helaas
@JamesBond007: Hmm, dit wel volgens mij :P
Dat is één ziekelijk vette auto…
@ Vanquish
je haalt me de woorden uit de mond.
Dikke auto, maarrrr daar kom je niet ver mee in nederland met al die drempels,,
@Rob USA,
na dat bericht van vorige week was dat ook mijn eerste idee, een brandblusser zo groot dat een schuimparty op Ibiza een kinderfeestje lijkt
Hehe, zou ik met m’n lengte van 1,96 in die rolkooi-versie passen? Ik denk dat ik dan toch maar voor de versie zonder rolkooi zou gaan. Wel een geweldige auto. Helaas kom je hier in Nederland niet al te ver wegens die verdoemde drempels.
ene hoe zit dat met de motor is daar ook wat mee gedaan of lijkt het alleen een racer
Zoiets kan je al een hele tijd bij Hessing kopen, 2de hands, 4 ton.
@The360box: maar is dat dan niet een Super Trofeo? want volgens mij stond er wel een ST op de autoRAI van Hessing…
@Bananaflip, you’re right ;) Circuitauto’s horen thuis op het circuit, niet op de straat (bv een Radical). Hoewel wat EJS zegt denk ik de bedoeling is, naar het circuit kunnen rijden, dan paar rondes stampen, en weer terugrijden. zelf ben ik niet zo van Gallardo-tuning, maar deze mag er toch nog wel wezen :)
wel vet, maar het zal me niet verbazen als er over een paar weken een filmpje op internet staat dat ie met een te hoge snelheid een te klein slootje in rijdt.
zoals bananaflip al zei: op het circuit ermee !!!
De lekkerste circuitauto’s zijn gebaseerd op straatauto’s.
En als daar dan weer een hyperexclusieve straatlegale versie van wordt gemaakt, dat is toch gewoon het ultieme!?!
Circuitauto op de Nederlandse wegen…nope, ik neem dan liever een supersportwagen die luxe kent, zoals de 599 Fiorano of de Gallardo
Lamborghini zal vanzelf wel weer komen met een Superleggera maar tot die tijd is dit ook nog wel een geschikte optie, ookal zal deze in volledig gestripte en gerolkooide vorm iets onpraktischer zijn ;) Maar dat siert hem dan weer wel
@ErikkNL:
Als je het interieur ziet valt het met het strippen heus wel mee;) En de Superleggera is niet echt een circuit-auto, die heten anders bij Lamborghini;)
@EJS
Ja oké, misschien heb je er niet altijd zin in, maar als je zo’n race Lamborghini hebt, dan moet er toch wel een trailertje en een goede trekker (laat zeggen een Q7 V12 TDI vanaf kunnen) Dan maakt het mij niet zoveel uit dat ik iedere keer hem erheen moet slepen ;)
@ErikkNL:
naja, ik zou ‘m er liever heenrijden;) Kun je als je er bent ook direct volgas want dan istie al warm;) Bovendien is zo’n ding op een trailer krijgen nog best lastig, ligt dicht op de grond hoor:O
@EJS Oké moet ik toegeven ;) haha ik zou het alleen al voor de Velsertunnel doen op weg naar Zandvoort :D
@ErikkNL:
Haha, dat is idd ook nog een reden, haha:D Neemt overigens niet weg dat die roolkooi verschrikkelijk in de weg zit bij in- en uitstappen, dat hadden ze best wat anders kunnen doen….
@EJS achja ik ben nog jong (19) moet daar mee kunnen leven. Kijk als ik nou 80 was dan had het een ander verhaal geweest ;) Weet niet hoe het bij jou zit :P
@ErikkNL:
Haha, ik ben nog jonger(17), maar heb rheuma dus.. Dan wordt het meteen weer een ander verhaal zegmaar;)
@EJS dan wordt het iig knap lastig ja erinkomen moet dan wel lukken, maar eruit :S Naja misschien wil je d’r wel helemaal niet uit!
@ErikkNL:
Haha, ik denk dat het nu nog wel lukt, zo stijf ben ik (nog) niet.. Maar ik zou ‘m toch niet zo snel kopen als ik ’t geld had; de kans is groot dat voor mij de tijd dat ik er niet meer in kan stappen (relatief) snel komt, en dat is een beetje zonde van zo’n auto;)
@EJS
Dan moet je toch maar mijn advies van die Q7 opvolgen. Gemakkelijke instap en dan moet je maar iemand zoeken die je Lamborghini over het circuit wil jagen ;) Dan doe je het gewoon voor het geluid. Ik houd me wel aanbevolen hoor ;) Ik heb ervaring op Zandvoort haha
@ErikkNL:
Haha, ik heb zelf m’n circuitlicentie, als ik een auto koop voor op het circuit zal ik ‘m er ook zelf overjagen ook(6) Er zijn best circuitauto’s te koop waar ik wel makkelijk inkomt, en met motoren over het circuit is overigens ook érg leuk! En de Q7 is één van de wanstaligste auto’s te koop wat mij betreft, al is de v12 TDI dan wel weer een géwéldíg motorblok!
@EJS dat is zeker relaxed. Ik heb het vooralsnog bij Vrijrijden gehouden, maar je moet toch af en toe een beetje gek doen en dan is die Q7 toch een prima optie :P En anders nog onpraktischer een X6M ben je nog sneller ook ;)
@ErikkNL:
Daarom:) Ik heb voornamelijk op 125 en 250cc schakelbrommers gereden;) En een paar keer met auto’s die idioten mij te leen gaven:P
Haha, nee.. te groot en lomp, geldt ook voor de X6M.. Zou ik nog eerder een trekhaak aan één of andere supersporter of GT hangen;) Sommige Range Rovers of Land Rovers vind ik overigens wel weer kunnen…..
@EJS
Die wil ik dan ook wel een keertje tegen het lijf lopen vooralsnog wilde ze mij geen auto uitlenen :P
@ErikkNL:
Haha, ik heb (en had er ooit nog meer) een aantal familieleden die vrij fanatiek aan circuitraces en rally’s voor amateurs meedoen;) Dan wordt het wat makkelijker om aan een auto te komen.. en m’n circuitlicentie kreeg ik kado dus…
Leuke auto voor me oma! Hahahaa
Witte lak staat de auto goed, knallen die carbon delen er nog harder uit! Man die difusor is echt om te smullen!
Inpakken en wegwezen…
Lekker koersen op de strada!
Overbodig wellicht, maar Reiter laat hier zien waar Lamborghini Spa. het heeft laten liggen!
Super Trofeo Stradale ftw.!!!!
ps. die is nog een makkelijk instap t.o.v. Lotus Exige!
@Ralph: ‘Lekker koersen’? Dit is een circuitbeest. Niks niet lekker koersen.
Ik ben lenig genoeg hoor(A) Geef maar hier!
Nou, ik neem wel gymnastieklessen hoor, om me daar elke dag in te mogen laten zakken. Zeker met de kilometerheffing straks. Stuk goedkoper, en die paar kilometers die je er in de week mee rijdt tikken niet aan.
Toch zou ik hem van mijn eigen geld (als ik ’t had) niet zoiets kopen, maar meer iets in de trant van een Scud of een Superleggera. De reden moge duidelijk zijn.
Een beetje fitte man komt daar nog wel in hoor..