• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensen

Auteur: Alwood, gepost 2 januari 2010 om 18:35 – 55 Reacties

Afbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensenAfbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensenAfbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensenAfbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensenAfbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensenAfbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensenAfbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensenAfbeelding Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensen

Zo is ie van binnen
Want je moet toch wel enige acrobatische aanleg hebben om hier dagelijks in te klimmen.

Het ontstaan van deze Lamborghini Reiter Engineering Super Trofeo Strada is een ingewikkeld verhaal, nog langer dan de naam zelf. Voor de bouw van deze Super Trofeo Strada is Reiter begonnen met een normale LP560-4, niet met een echte Super Trofeo. De Super Trofeo is een racewagen van Lamborghini zelf voor mensen met veel geld en tijd. Reiter heeft hier lang naar zitten kijken en toen een spoiler- en bumperpakket van carbonfiber gemaakt gelijkend aan hetgeen op de echte Super Trofeo zit. Toen hebben ze dit op een LP560-4 gemonteerd, hebben ze de dempers en veren aangepast en hun eigen racer gemaakt. Ontevreden met ‘gewoon een racer’ moet er toen iemand bedacht hebben er toch maar weer een auto voor de straat van te maken. Vervolgens zijn er nog wat aanpassingen gedaan om de auto weer goedgekeurd te krijgen voor de openbare weg.

In tegenstelling tot de ‘echte‘ Super Trofeo heeft de versie van Reiter nog wel een comfortabel interieur. De brandblusser en rolkooi zijn optioneel. Om het geheel in full-race-trim nog wat aangenamer en meer comfortabel te maken, kan de rolkooi ook met alcantara bekleedt worden. (via GTSpirit)

Zo is ie van achter

Ook interessant!

  • Dit is Lamborghini's nieuwste racemonster
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, lp560-4, reiter, super-trofeo

Vorig bericht: « Video: de Mercedes C11 (met Schumacher)
Volgend bericht: Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racer »

Lees Interacties

Reacties

  1. wijkertje23 zegt

    2 januari 2010 om 18:39

    Geen probleem ,. Geef hem maar en ik zal er met plezier in rijden :) hehe

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 januari 2010 om 18:48

      @wijkertje23: Dat denk ik niet. Het onderstel zal stamphard zijn, de besturing messcherp en het gaspedaal alert als een Hollandse flitskast. Niet bepaald comfy dus, al zou je er zeker plezier mee kunnen hebben. Op het circuit. Daarom is deze auto dus zo overbodig.

      Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    2 januari 2010 om 18:42

    Lijkt me overbodige rotzooi op wat ooit een mooie auto was. Circuitbeesten mogen dat, maar zodra het op straat rijdt is het niet meer leuk.

    Login om te reageren
  3. Merc s420 cdi zegt

    2 januari 2010 om 18:43

    Leuk, maar als je zoiets neemt doe je het om te racen ”denk ik”. Maar dan de rolkooi met alcantara laten bekleden? Agja, het is zoieso een scheurmonster denk ik!

    Login om te reageren
  4. C6_R zegt

    2 januari 2010 om 18:46

    Lekker hoor!

    Login om te reageren
  5. F458I zegt

    2 januari 2010 om 18:51

    ik zie niet echte veranderingen.
    @BananaFlip:
    nou en! dat went vanzelf.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 januari 2010 om 19:02

      @F458I: Een circuitauto hoort thuis op het circuit. Een straatauto hoort thuis op straat. Aangezien deze straatauto een circuitauto is, is deze auto een hele kromme bedoeling en daarom vind ik dat deze auto niet klopt.

      Login om te reageren
  6. nickdenbakker zegt

    2 januari 2010 om 19:00

    ik zag een tijdje geleden op de site van reiter dat ze ook bezig zijn met een race versie van de lp-670 sv: de lp-670 rsv GT1

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 januari 2010 om 19:12

      @nickdenbakker: Dat is hier ook al voorbijgekomen.

      Login om te reageren
  7. Svensson zegt

    2 januari 2010 om 19:17

    @Alwood: “bekleedt worden”?

    Login om te reageren
  8. Rob USA zegt

    2 januari 2010 om 19:24

    Die orginele kooiconstructie vertrouw ik wel maar gooi er liever stekkere velgen op en een grote brandblusser in ! :)

    Login om te reageren
  9. JDM__Wotevajjjj zegt

    2 januari 2010 om 19:24

    Kijk dit vind ik nu pas echt zalig, gewoon race-auto’s maken die nog juist op straat mogen

    Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    2 januari 2010 om 19:29

    wat porsche (rs) en ferrari (cs, scud) al jaren doen…

    Login om te reageren
  11. Arco zegt

    2 januari 2010 om 19:44

    rolkooien wordt het mode-item in 2010 …

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 januari 2010 om 19:55

      @Arco: Precies, dat bedoel ik. Ik weet niet of jij het ook zo bedoelt, maar als je daarmee wil zeggen dat rolkooien alleen voor circuitauto’s bestemd horen te zijn, ben ik het met je eens.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        2 januari 2010 om 20:41

        @BananaFlip:

        Denk ook dat je dit meer moet zien als een circuit auto die je dan ook naar het circuit kan rijden zonder eerst moeilijk te doen met een trailer enzo, niet als de GT die het origineel is..

        Of laat ik het iig zo zeggen; ik zou hier niet m’n dagelijkse kilometers in willen slijten en ik denk dat de mensen die deze auto komen er zoveel hebben dat zij dat ook niet doen…

        Login om te reageren
        • BananaFlip zegt

          3 januari 2010 om 12:08

          @EJS: Dat kan inderdaad wel, maar tot botsen er in mijn hoofd twee dingen tegen elkaar aan als ik dit zo lees ;) .

          Login om te reageren
          • EJS zegt

            3 januari 2010 om 12:42

            @BananaFlip:

            Dat kan ik me ook wel voorstellen;) Maar kan me persoonlijk ook erg goed voorstellen dat iemand geen zin heeft om voor elke keer dattie naar ’t circuit wil een trailer te regelen enzo;)

            Login om te reageren
  12. JamesBond007 zegt

    2 januari 2010 om 20:27

    Die spoilert is dus echt niet legaal in NL.. helaas

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      2 januari 2010 om 23:14

      @JamesBond007: Hmm, dit wel volgens mij :P

      Login om te reageren
  13. Vanquish zegt

    2 januari 2010 om 21:22

    Dat is één ziekelijk vette auto…

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    2 januari 2010 om 21:30

    @ Vanquish

    je haalt me de woorden uit de mond.

    Login om te reageren
  15. Mootjuh03 zegt

    2 januari 2010 om 21:33

    Dikke auto, maarrrr daar kom je niet ver mee in nederland met al die drempels,,

    Login om te reageren
  16. BlueVFRank zegt

    2 januari 2010 om 23:11

    @Rob USA,

    na dat bericht van vorige week was dat ook mijn eerste idee, een brandblusser zo groot dat een schuimparty op Ibiza een kinderfeestje lijkt

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    2 januari 2010 om 23:41

    Hehe, zou ik met m’n lengte van 1,96 in die rolkooi-versie passen? Ik denk dat ik dan toch maar voor de versie zonder rolkooi zou gaan. Wel een geweldige auto. Helaas kom je hier in Nederland niet al te ver wegens die verdoemde drempels.

    Login om te reageren
  18. RaKiM zegt

    3 januari 2010 om 03:49

    ene hoe zit dat met de motor is daar ook wat mee gedaan of lijkt het alleen een racer

    Login om te reageren
  19. The360box zegt

    3 januari 2010 om 07:35

    Zoiets kan je al een hele tijd bij Hessing kopen, 2de hands, 4 ton.

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      3 januari 2010 om 08:59

      @The360box: maar is dat dan niet een Super Trofeo? want volgens mij stond er wel een ST op de autoRAI van Hessing…

      Login om te reageren
  20. NLBUURMAN zegt

    3 januari 2010 om 09:03

    @Bananaflip, you’re right ;) Circuitauto’s horen thuis op het circuit, niet op de straat (bv een Radical). Hoewel wat EJS zegt denk ik de bedoeling is, naar het circuit kunnen rijden, dan paar rondes stampen, en weer terugrijden. zelf ben ik niet zo van Gallardo-tuning, maar deze mag er toch nog wel wezen :)

    Login om te reageren
  21. GaIIardo zegt

    3 januari 2010 om 10:40

    wel vet, maar het zal me niet verbazen als er over een paar weken een filmpje op internet staat dat ie met een te hoge snelheid een te klein slootje in rijdt.
    zoals bananaflip al zei: op het circuit ermee !!!

    Login om te reageren
  22. C6_R zegt

    3 januari 2010 om 10:48

    De lekkerste circuitauto’s zijn gebaseerd op straatauto’s.

    En als daar dan weer een hyperexclusieve straatlegale versie van wordt gemaakt, dat is toch gewoon het ultieme!?!

    Login om te reageren
  23. Megakix zegt

    3 januari 2010 om 10:59

    Circuitauto op de Nederlandse wegen…nope, ik neem dan liever een supersportwagen die luxe kent, zoals de 599 Fiorano of de Gallardo

    Login om te reageren
  24. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 13:56

    Lamborghini zal vanzelf wel weer komen met een Superleggera maar tot die tijd is dit ook nog wel een geschikte optie, ookal zal deze in volledig gestripte en gerolkooide vorm iets onpraktischer zijn ;) Maar dat siert hem dan weer wel

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 13:57

      @ErikkNL:

      Als je het interieur ziet valt het met het strippen heus wel mee;) En de Superleggera is niet echt een circuit-auto, die heten anders bij Lamborghini;)

      Login om te reageren
  25. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 13:57

    @EJS

    Ja oké, misschien heb je er niet altijd zin in, maar als je zo’n race Lamborghini hebt, dan moet er toch wel een trailertje en een goede trekker (laat zeggen een Q7 V12 TDI vanaf kunnen) Dan maakt het mij niet zoveel uit dat ik iedere keer hem erheen moet slepen ;)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 13:59

      @ErikkNL:

      naja, ik zou ‘m er liever heenrijden;) Kun je als je er bent ook direct volgas want dan istie al warm;) Bovendien is zo’n ding op een trailer krijgen nog best lastig, ligt dicht op de grond hoor:O

      Login om te reageren
  26. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 14:28

    @EJS Oké moet ik toegeven ;) haha ik zou het alleen al voor de Velsertunnel doen op weg naar Zandvoort :D

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 14:30

      @ErikkNL:

      Haha, dat is idd ook nog een reden, haha:D Neemt overigens niet weg dat die roolkooi verschrikkelijk in de weg zit bij in- en uitstappen, dat hadden ze best wat anders kunnen doen….

      Login om te reageren
  27. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 14:31

    @EJS achja ik ben nog jong (19) moet daar mee kunnen leven. Kijk als ik nou 80 was dan had het een ander verhaal geweest ;) Weet niet hoe het bij jou zit :P

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 14:33

      @ErikkNL:

      Haha, ik ben nog jonger(17), maar heb rheuma dus.. Dan wordt het meteen weer een ander verhaal zegmaar;)

      Login om te reageren
  28. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 14:36

    @EJS dan wordt het iig knap lastig ja erinkomen moet dan wel lukken, maar eruit :S Naja misschien wil je d’r wel helemaal niet uit!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 14:39

      @ErikkNL:

      Haha, ik denk dat het nu nog wel lukt, zo stijf ben ik (nog) niet.. Maar ik zou ‘m toch niet zo snel kopen als ik ’t geld had; de kans is groot dat voor mij de tijd dat ik er niet meer in kan stappen (relatief) snel komt, en dat is een beetje zonde van zo’n auto;)

      Login om te reageren
  29. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 14:42

    @EJS

    Dan moet je toch maar mijn advies van die Q7 opvolgen. Gemakkelijke instap en dan moet je maar iemand zoeken die je Lamborghini over het circuit wil jagen ;) Dan doe je het gewoon voor het geluid. Ik houd me wel aanbevolen hoor ;) Ik heb ervaring op Zandvoort haha

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 14:45

      @ErikkNL:

      Haha, ik heb zelf m’n circuitlicentie, als ik een auto koop voor op het circuit zal ik ‘m er ook zelf overjagen ook(6) Er zijn best circuitauto’s te koop waar ik wel makkelijk inkomt, en met motoren over het circuit is overigens ook érg leuk! En de Q7 is één van de wanstaligste auto’s te koop wat mij betreft, al is de v12 TDI dan wel weer een géwéldíg motorblok!

      Login om te reageren
  30. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 14:48

    @EJS dat is zeker relaxed. Ik heb het vooralsnog bij Vrijrijden gehouden, maar je moet toch af en toe een beetje gek doen en dan is die Q7 toch een prima optie :P En anders nog onpraktischer een X6M ben je nog sneller ook ;)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 14:51

      @ErikkNL:

      Daarom:) Ik heb voornamelijk op 125 en 250cc schakelbrommers gereden;) En een paar keer met auto’s die idioten mij te leen gaven:P

      Haha, nee.. te groot en lomp, geldt ook voor de X6M.. Zou ik nog eerder een trekhaak aan één of andere supersporter of GT hangen;) Sommige Range Rovers of Land Rovers vind ik overigens wel weer kunnen…..

      Login om te reageren
  31. ErikkNL zegt

    3 januari 2010 om 14:54

    @EJS

    Die wil ik dan ook wel een keertje tegen het lijf lopen vooralsnog wilde ze mij geen auto uitlenen :P

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 januari 2010 om 14:57

      @ErikkNL:

      Haha, ik heb (en had er ooit nog meer) een aantal familieleden die vrij fanatiek aan circuitraces en rally’s voor amateurs meedoen;) Dan wordt het wat makkelijker om aan een auto te komen.. en m’n circuitlicentie kreeg ik kado dus…

      Login om te reageren
  32. MrKoenP zegt

    3 januari 2010 om 15:50

    Leuke auto voor me oma! Hahahaa

    Login om te reageren
  33. Roy zegt

    3 januari 2010 om 16:06

    Witte lak staat de auto goed, knallen die carbon delen er nog harder uit! Man die difusor is echt om te smullen!

    Login om te reageren
  34. Ralph zegt

    3 januari 2010 om 17:31

    Inpakken en wegwezen…

    Lekker koersen op de strada!

    Overbodig wellicht, maar Reiter laat hier zien waar Lamborghini Spa. het heeft laten liggen!

    Super Trofeo Stradale ftw.!!!!

    ps. die is nog een makkelijk instap t.o.v. Lotus Exige!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      3 januari 2010 om 18:39

      @Ralph: ‘Lekker koersen’? Dit is een circuitbeest. Niks niet lekker koersen.

      Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    3 januari 2010 om 17:36

    Ik ben lenig genoeg hoor(A) Geef maar hier!

    Login om te reageren
  36. Jesper zegt

    4 januari 2010 om 15:18

    Nou, ik neem wel gymnastieklessen hoor, om me daar elke dag in te mogen laten zakken. Zeker met de kilometerheffing straks. Stuk goedkoper, en die paar kilometers die je er in de week mee rijdt tikken niet aan.

    Toch zou ik hem van mijn eigen geld (als ik ’t had) niet zoiets kopen, maar meer iets in de trant van een Scud of een Superleggera. De reden moge duidelijk zijn.

    Login om te reageren
  37. MrKoenP zegt

    16 januari 2010 om 12:09

    Een beetje fitte man komt daar nog wel in hoor..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North