
Een standaard Bugatti Veyron Grand Sport veilig en soft afgesteld? Met 1001pk een hill climb op kan het toch goed dwars gaan.
De Bugatti Veyron is zwaar, vierwielaangedreven en duur. Daarbij is de auto vrij ‘geplant’. Geen snoeihard afgestelde racer die niemand op de weg houdt maar een hele luxe snelle wagen die iedereen met een beetje zelfbeheersing kan besturen. De prijs maakt dat niet iedere ongecontroleerde proleet er in kan rijden. Crashes met de Veyron zijn tot nu toe ook vooral beperkt gebleven tot knullig verbuigen van plaatwerk.
Zelden schuift een Veyron bij het echte werk, op een circuit, van de baan. Dat hangt natuurlijk samen met het feit dat maar weinig eigenaren de Veyron echt gebruiken. Zo niet bij deze witte Grand Sport. Volgas, met de kap er af rijdt hij de Prescott hill climb op tot het 365mm-rubber begint te schuiven.
De Britse commentator vat het prachtig samen:
That could have been the most dramatic accident we’ve ever seen at Prescott. In financial terms.. Dear o dear. Anyway, well caught!
En zo is het.





Daarvoor heeft u een Jap nodig :D
Snap niet goed waarom je dit met een veyron zou willen doen. Als je het geld hebt voor een Veyron aan te schaffen kan je toch perfect een veel betere trackwagen aankopen?
Zo geweldig gooit zo’n reus zich nu eenmaal niet in de bochten. Die wagen was voor Bugatti en de kopers toch enkel een prestigeproject.
@voytekbe: Het zijn veel haarspeldbochten, daar heb je nou niet bepaald een track-car voor nodig. Optrekken en remmen (waar de Veyron behoorlijk goed in schijnt te zijn) is meer wat je nodig hebt zoals ik ’t parcour hier zie…
@CBR600rr: OK, even een plattegrond van de baan erbij gezocht en een track-car is misschien toch beter geschikt ;-)
http://www.vintageminor.co.uk/summerrally2011/prescott-map.jpg
@CBR600rr: Hm, de Orchard Corner.. Die ga ik onthouden.. :)
@CBR600rr: Laag gewicht is toch wel cruciaal bij een goeie hillclimb car lijkt me en das nu toch niet het sterkste punt van onze bugatti vriend ;)
@voytekbe: Ik durf ‘m wel aan dat als het alleen om haarspeldbochten en rechte stukken zou gaan dat de Veyron het ruim wint. Maar zoals het een goed student betaamt heb ik even gekeken naar m’n bronnen voor ik definitief concludeerde dat een Veyron op deze hill-climb sneller zou zijn ;)
1.4mil aan stress op dat moment
Zoveel had hij toch niet kunnen raken? Rechts is een een heuvel met gras, links is gras. Hij had hooguit die vangrail in de bocht kunnen raken, maar daar was hij al aan voorbij.
Tandjes wat trekt dat ding snel op.
Schrik moment voor de eigenaar
maar goed dat het een 4X4 is ..
anders had ie nu nog naast het asphalt gestaan ..
in die groenstrook ..
in die modderpoel ..
in die wildernis ..
wat zeg ik ?? in die jungle ..
en maar goed dat er een survivalaar achter het stuur zat .. ouwe rambotarzan ..
Doorgestoken kaart – die keerlus om weer op de track te komen lag al klaar ..
Niks gebeurt, elke auto slipt toch wel eens, trackcar of niet!
Wees blij dat deze chauffeur de banden van zijn Veyron GS eens laat tsiepen, zo worden ze tenminste gebruikt.
Dat 36.5cm brede rubber dient dan toch voor iets
Hoe fucking breed is dat eigenlijk wel niet!? :o
@vale46: Banden, vroeger vs de dag van vandaag.
@vale46: Cool fotootje. Vooral omdat de Veyron wordt ingehaald :D
Is die ander ook een (ouwe) Bug?
@bozewolf: Jazeker. Ik heb het even nagezocht, het is namelijk een NL Bug. De auto is van 1929, maar pas sinds 2003 in NL handen.
@vale46: ik zeg, pak een meetlint!
@vale46: 36.5 cm ;)
Jammer dat ie niet vol crashte, wat een lullukurd is het toch!
@syliaca: Wat een afgunst. Je piept wel anders wanneer je een vangrail kopt. Succes ermee
@jzaero: Bedankt.
Dan gaat je hart ook wel ff sneller kloppen.
lekker overdreven weer.
Niets aan de hand. Ff wastraat pakken en je ziet er niets meer van.
De vraag waarom je hier met een Veyron gaat heuvelklimmen?
Prescott Hill is van de Bugatti Owners Club. Prachtige plek en een mooi clubhuis. Kwestie van wachten tot een van de leden een keer een Veyron naar boven stuurt (of het althans probeert)