• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Crashen met een Bugatti Veyron GS: je doet het bijna

Auteur: Alwood, gepost 28 mei 2012 om 13:51 – 25 Reacties

Bugatti Veyron Grand Sport gaat dwars!


Een standaard Bugatti Veyron Grand Sport veilig en soft afgesteld? Met 1001pk een hill climb op kan het toch goed dwars gaan.

De Bugatti Veyron is zwaar, vierwielaangedreven en duur. Daarbij is de auto vrij ‘geplant’. Geen snoeihard afgestelde racer die niemand op de weg houdt maar een hele luxe snelle wagen die iedereen met een beetje zelfbeheersing kan besturen. De prijs maakt dat niet iedere ongecontroleerde proleet er in kan rijden. Crashes met de Veyron zijn tot nu toe ook vooral beperkt gebleven tot knullig verbuigen van plaatwerk.

Zelden schuift een Veyron bij het echte werk, op een circuit, van de baan. Dat hangt natuurlijk samen met het feit dat maar weinig eigenaren de Veyron echt gebruiken. Zo niet bij deze witte Grand Sport. Volgas, met de kap er af rijdt hij de Prescott hill climb op tot het 365mm-rubber begint te schuiven.

De Britse commentator vat het prachtig samen:

That could have been the most dramatic accident we’ve ever seen at Prescott. In financial terms.. Dear o dear. Anyway, well caught!

En zo is het.

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, grand-sport, hillclimb, veyron, Video, wit

Vorig bericht: « Gevonden: 1961 Corvette na 44 jaar stilstand te koop
Volgend bericht: Gumball 3000: ten minste houdbaar tot? »

Lees Interacties

Reacties

  1. G-Ammo zegt

    28 mei 2012 om 13:52

    Daarvoor heeft u een Jap nodig :D

    Login om te reageren
  2. voytekbe zegt

    28 mei 2012 om 13:53

    Snap niet goed waarom je dit met een veyron zou willen doen. Als je het geld hebt voor een Veyron aan te schaffen kan je toch perfect een veel betere trackwagen aankopen?

    Zo geweldig gooit zo’n reus zich nu eenmaal niet in de bochten. Die wagen was voor Bugatti en de kopers toch enkel een prestigeproject.

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      28 mei 2012 om 14:04

      @voytekbe: Het zijn veel haarspeldbochten, daar heb je nou niet bepaald een track-car voor nodig. Optrekken en remmen (waar de Veyron behoorlijk goed in schijnt te zijn) is meer wat je nodig hebt zoals ik ’t parcour hier zie…

      Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        28 mei 2012 om 14:05

        @CBR600rr: OK, even een plattegrond van de baan erbij gezocht en een track-car is misschien toch beter geschikt ;-)

        http://www.vintageminor.co.uk/summerrally2011/prescott-map.jpg

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          28 mei 2012 om 14:08

          @CBR600rr: Hm, de Orchard Corner.. Die ga ik onthouden.. :)

          Login om te reageren
        • voytekbe zegt

          28 mei 2012 om 14:17

          @CBR600rr: Laag gewicht is toch wel cruciaal bij een goeie hillclimb car lijkt me en das nu toch niet het sterkste punt van onze bugatti vriend ;)

          Login om te reageren
          • CBR600rr zegt

            29 mei 2012 om 15:19

            @voytekbe: Ik durf ‘m wel aan dat als het alleen om haarspeldbochten en rechte stukken zou gaan dat de Veyron het ruim wint. Maar zoals het een goed student betaamt heb ik even gekeken naar m’n bronnen voor ik definitief concludeerde dat een Veyron op deze hill-climb sneller zou zijn ;)

            Login om te reageren
  3. lamborghini zegt

    28 mei 2012 om 13:56

    1.4mil aan stress op dat moment

    Login om te reageren
  4. Alpinaa zegt

    28 mei 2012 om 14:00

    Zoveel had hij toch niet kunnen raken? Rechts is een een heuvel met gras, links is gras. Hij had hooguit die vangrail in de bocht kunnen raken, maar daar was hij al aan voorbij.

    Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    28 mei 2012 om 14:00

    Tandjes wat trekt dat ding snel op.

    Login om te reageren
  6. yorick zegt

    28 mei 2012 om 14:25

    Schrik moment voor de eigenaar

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    28 mei 2012 om 14:27

    maar goed dat het een 4X4 is ..
    anders had ie nu nog naast het asphalt gestaan ..

    in die groenstrook ..
    in die modderpoel ..
    in die wildernis ..
    wat zeg ik ?? in die jungle ..

    en maar goed dat er een survivalaar achter het stuur zat .. ouwe rambotarzan ..

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    28 mei 2012 om 14:44

    Doorgestoken kaart – die keerlus om weer op de track te komen lag al klaar ..

    Login om te reageren
  9. vale46 zegt

    28 mei 2012 om 14:56

    Niks gebeurt, elke auto slipt toch wel eens, trackcar of niet!
    Wees blij dat deze chauffeur de banden van zijn Veyron GS eens laat tsiepen, zo worden ze tenminste gebruikt.
    Dat 36.5cm brede rubber dient dan toch voor iets
    Hoe fucking breed is dat eigenlijk wel niet!? :o

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      28 mei 2012 om 14:59

      @vale46: Banden, vroeger vs de dag van vandaag.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        28 mei 2012 om 15:09

        @vale46: Cool fotootje. Vooral omdat de Veyron wordt ingehaald :D

        Is die ander ook een (ouwe) Bug?

        Login om te reageren
        • Crosscabouter zegt

          28 mei 2012 om 15:57

          @bozewolf: Jazeker. Ik heb het even nagezocht, het is namelijk een NL Bug. De auto is van 1929, maar pas sinds 2003 in NL handen.

          Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      28 mei 2012 om 19:06

      @vale46: ik zeg, pak een meetlint!

      Login om te reageren
    • fernie zegt

      28 mei 2012 om 21:10

      @vale46: 36.5 cm ;)

      Login om te reageren
  10. syliaca zegt

    28 mei 2012 om 15:18

    Jammer dat ie niet vol crashte, wat een lullukurd is het toch!

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      28 mei 2012 om 18:49

      @syliaca: Wat een afgunst. Je piept wel anders wanneer je een vangrail kopt. Succes ermee

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        28 mei 2012 om 20:55

        @jzaero: Bedankt.

        Login om te reageren
  11. jordy14 zegt

    28 mei 2012 om 16:20

    Dan gaat je hart ook wel ff sneller kloppen.

    Login om te reageren
  12. gerbie zegt

    28 mei 2012 om 17:05

    lekker overdreven weer.

    Niets aan de hand. Ff wastraat pakken en je ziet er niets meer van.

    Login om te reageren
  13. giuliettalover zegt

    29 mei 2012 om 09:00

    De vraag waarom je hier met een Veyron gaat heuvelklimmen?
    Prescott Hill is van de Bugatti Owners Club. Prachtige plek en een mooi clubhuis. Kwestie van wachten tot een van de leden een keer een Veyron naar boven stuurt (of het althans probeert)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North