Van de Chevrolet Corvette gingen in 50 jaar talloze exemplaren over de toonbank, en het is met name in de VS een veelgeziene verschijning. Waarom zou je dan niet eens creatief doen, en je ‘Vette radicaal vertimmeren?
In 2009 kreeg Warren Scaife een afgeschreven Corvette C5 schadeauto uit 1998 in handen. Zijn bedrijf liep door de flinke economische dip van dat moment even niet 100%, en dus besloot hij zijn vele vrije tijd in het verbouwen van de Corvette te steken. Hierbij hielp het dat Scaife’s bedrijf, XL Stainless, zich specialiseert in het bewerken van roestvast staal.
Voor deze Corvette werd iets exotischer materiaal gebruikt, het zachtere aluminium, dat wat beter met de hand tot panelen is te vormen. Vraag ons niet waarom, maar zijn doel was tot een eindresultaat te komen dat veel weg had van de Morgan LIFECar. En inderdaad, het eindresultaat is lekker bol, maar als je hem van voren bekijkt komen bij ons eerder associaties met de Citroën 2CV opborrelen.
Dat is echter alleen het uiterlijk: deze auto kan de mijl met staande start doen, terugrijden, en hem nog eens doen, en dan waarschijnlijk nog een betere tijd dan de Lelijke Eend noteren. Allemaal dankzij een 665 pk sterke V8 met supercharger. Omdat ‘Murica. (bron: autofocus.ca)
‘Apart’ zullen we maar zeggen.
maak em helemaal van cheap-ass plastics ..
geef een kloterige wegligging ..
haal er een zwik peekaas af ..
doe een Wiesmann logo op ..
en je hebt 1 en al passie en emotie ..
@lincoln: Bij die Discovery/NatGeo docu over Wiesmann krabte ik ook even achter mijn oren toen ze lieten zien wat voor unsophisticated glasvezel en polyester troep er voor de body gebruikt werd. Leepu zou zich er voor schamen.
Waarom?
Ik hou van tuning,uitbouw enzo maar dit gaat ver
Niets dan respect! Gaaf zou ik ook willen kunnen.
@kjeld: ik niet
Zoals hij zelf zegt: Knap werk, maar ik vind de styling verschrikkelijk!
Ik zeg C5
Dat inderdaad. C4 gaat meer terug naar de eighties. Aangepast.
@sir_smokalot:
C4 is gebouwd tot 1996 die late zijn naar mijn mening erg fraai.
Te lang in de zon gestaan?
Maar goed dat ze in de VS geen bochten hebben, met die lange wielbasis is de draaicirkel n olietanker!
@ohoogeveen: jij hebt zeker nog nooit in een Saab gereden he?
Idd, basis is geen c4 maar C5.
Geweldig heel mooi gedaan zet maar voor de deur . Lekker geniet van al die afkeurende blikken . Inplaats van schaapie schaapie te zijn .
Ik vind hem op een hoopje kots lijken.
Knap stukje vakwerk.Zal het goed doen op shows en tuningbeursen.
Knap gedaan maar ik heb er niet veel mee
Soms heb je een mooi ontwerp in je hoofd. En dan komt het er uit als een gesmolten Corvette. Dit was zo’n moment..
Er stond gister nog een prachtige witte klassieke corvette in vleuten. Machtig ding