• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Daaaaag R63 AMG

Auteur: autoblogger, gepost 25 juni 2007 om 13:56 – 49 Reacties

Mercedes R63 AMG


De geruchten waren er al, nu is er dan ook bevestiging: de productie van de Mercedes R63 AMG is gestopt. Het model valt sowieso niet echt in de smaak, dus je kunt je iets voorstellen bij het topmodel uit die range. Potentiële kopers zouden namelijk meer oog hebben voor de ruimtelijke eigenschappen van de Grand tourer dan de performance…

De R63 AMG was ook een opvallendende afwezige in de rijtesten van Sacha. Volgens de importeur kiezen mensen met een honger naar peekaas eerder voor de ML63 AMG, deze verkoopt lekker en zou erg populair zijn.

Afgelopen weken is trouwens de gefacelifte R-klasse officieel onthuld, inclusief kleinere motoren. Dat laatste geeft alleen maar een bevestiging over de vraag naar het topmodel.

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, r-klasse

Vorig bericht: « Videoverslag: MINI United 2007, Zandvoort
Volgend bericht: Ferrari 599 video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rossi zegt

    25 juni 2007 om 13:58

    Ben benieuwd of het nu wel een succes wordt. NOT…..

    Login om te reageren
  2. cl600 zegt

    25 juni 2007 om 14:00

    der reed der geloof ik maar 1 van rond in nederland, AMG versie dan.

    Login om te reageren
  3. Steve11NL zegt

    25 juni 2007 om 14:04

    Doe mij maar 1 in het zwart. Maar dan liever de 400 CDI ofzo. Heerlijk cruisen lijkt me dat!

    Login om te reageren
  4. iceman zegt

    25 juni 2007 om 14:25

    ik vind het een gruwlijke model maar ik snap dat anderen daar anders over denken en een andere model kopen dan de r63 amg,maar ik zou hem wel kopen als ik het geld er voor zou hebben

    Login om te reageren
  5. Armada zegt

    25 juni 2007 om 14:31

    Duur missertje voor Mercedes als ze niet oppassen.

    Login om te reageren
  6. volvo for life zegt

    25 juni 2007 om 14:41

    ik vind het wel een mooi model maar volvo is toch mooier en beter
    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  7. 2XMX zegt

    25 juni 2007 om 14:50

    Ik denk dat vooral de styling een reden van het debacle is.
    Ik heb een hoop commentaar gehoord op de neus en de vorm van de achterste stijlen.
    Op zich is het idee van een S-klasse combi zo gek nog niet. Wel veel ruimte maar niet zo ‘fout’ als een M SUV.

    Login om te reageren
  8. SugarFree zegt

    25 juni 2007 om 14:50

    Heeeeeeeeeee, wat gék!
    Ze stoppen met de R omdat het model kennelijk niet in de smaak valt…
    Sommige mensen moeten inderdaad álles geprobeerd hebben om te geloven of iets flopt of niet.

    Login om te reageren
  9. H.J. Vaesen zegt

    25 juni 2007 om 14:53

    Eigenlijk is het een ultiem decadente manier om 4 kinderen naar de hockey te rijden. Toen de R-Klasse gepresenteerd werd, was ik overtuigd van de gevonden niche. Aangezien er eigenlijk geen Premium MPV is.

    Als ik € 60- 75.000,= te besteden had in dit segment dan krijg je mij niet in een Espace gepraat.

    Overigens, volvo for life – heerlijk je reactie. ;)

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    25 juni 2007 om 14:53

    en terecht!

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    25 juni 2007 om 14:56

    @ SugarFree; Nee, niet met de R, maar met de R63 AMG, de R blijft nog gewoon te koop, er zijn zelfs nieuwe varianten. Dat is toch heel wat anders, hè? ;)

    Ik vind het overigens best een relaxte auto, alleen de voorkant ziet er niet uit. De achterkant vind ik dan weer prachtig. Interieur zal wel top zijn, afwerking en prestaties ook. Niets mis mee, lijkt me zo.

    Login om te reageren
  12. Murrrphy zegt

    25 juni 2007 om 15:00

    Dit is duidelijk een segment waar MB weinig te zoeken heeft. Dat vind ik trouwens ook van de A klasse, maar die doet ’t beter.

    MB heeft wel lef getoond door dit model op de markt te brengen, maar als je dan ook de ML uitbrengt, vraag je om moeilijkheden…

    Login om te reageren
  13. Nico zegt

    25 juni 2007 om 15:02

    Ik vind het prachtige auto en iedereen met wie ik het er over heb vindt dat ook…snap niet waarom je ze niet meer ziet rijden

    Login om te reageren
  14. H.J. Vaesen zegt

    25 juni 2007 om 15:04

    Wat is dit nu voor onzin om de R-Klasse met de ML te vergelijken?

    Je vergelijkt een Avensis Verso toch ook niet met een Landcruiser?

    Login om te reageren
  15. Ollie zegt

    25 juni 2007 om 15:11

    Deze heb ik in Londen al eens gespot, voor het hotel Dorchester, op 30 December 2006. Een van de allereerste gespot geloof ik, was toen net uit, of nog niet eens in nederland. Brute, maar foute, wagen…

    Login om te reageren
  16. matt5 zegt

    25 juni 2007 om 15:26

    Tsja, het nut om met gehele raad van bestuur een rondje nurburgring te doen tegelijkertijd in 1 auto en vervolgens nog een keertje dwars door de bagger crossen is blijkbaar iets overschat.

    Ik wacht even totdat mercedes komt met de opvulling van het -1 op 45, maardanwel met 400 PK en minder dan 750kilo, voor 11 personen– niche…..

    Login om te reageren
  17. Fiorano zegt

    25 juni 2007 om 15:28

    Hoeveel R63 zijn er nu gemaakt? Ik heb er al 2 gezien :D

    Login om te reageren
  18. 2XMX zegt

    25 juni 2007 om 15:31

    @H.J. Vaesen: Ze verschillen niet zoveel als de Toyota’s die je noemt. De R en de ML liggen wat betreft formaat, ruimte, motorisering en 4WD erg dicht bij elkaar. Een hoop klanten van MB kiezen toch voor de ML. Vandaar dat MB nu de R ook wat lager gaat positioneren, met kleinere motoren en achterwielaandrijving i.p.v. 4WD.

    Login om te reageren
  19. johan zegt

    25 juni 2007 om 15:45

    zonde…ik vind het egt eenmooie auto…cker als amg versie:$

    Login om te reageren
  20. Donny zegt

    25 juni 2007 om 16:08

    Hehe, eindelijk, nu misschien op naar de R65 amg??

    Login om te reageren
  21. SugarFree zegt

    25 juni 2007 om 16:32

    @ Citrofiel
    Oeps, je hebt gelijk.
    De wens is de vader van de gedachte, da’s maar weer eens bewezen :) :)

    @ matt5
    LOL, zie het voor me :)

    @ Vaesen
    Tsja, die Niche bestaat misschien nog niet. MercedesB zou een goede kandidaat moeten zijn om zo’n niche op te vullen. Gek dat het ze niet gelukt is?!

    Login om te reageren
  22. SugarFree zegt

    25 juni 2007 om 16:32

    niche met een kleine letter natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  23. slk55 amg zegt

    25 juni 2007 om 16:42

    erg jammer. de R-klasse was echt een van de snelste/luxe/ruimste/zeldzaamste MPV die je kon krijgen. het grote verschil met de ml63 zijn de 2 extra stoelen die je hebt. mercedes had hem ook een ander front mee moeten geven, zoiets:

    Login om te reageren
  24. JH zegt

    25 juni 2007 om 16:50

    Alleen een ander front helpt niet, de proporties kloppen niet, de achterkant benadrukt de breedte teveel, het blijft een gedrocht

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    25 juni 2007 om 17:11

    @ JH; De achterkant benadrukt de breedte te veel?! En wat dan hierover:

    Die is ook in verhouding heel breed, daar hoor ik niemand over. Bij een MB mag het niet? (oke, kromme vergelijking ;) ) Maar liever breed dan hoog, lijkt me zo, anders krijg je dit soort indrukken:

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    25 juni 2007 om 17:12

    @ slk55 amg; Dat zou al veel geholpen hebben…

    Login om te reageren
  27. Juri zegt

    25 juni 2007 om 17:16

    Erg grappig om de negative reacties te lezen van mensen die deze auto hoogstwaarschijnlijk nog nooit in het echt hebben gezien.

    Toevallig zag ik laatst een Metallic Zwarte R320 CDI L, met een AMG styling en 21 inch velgen….

    Bij ieder stoplicht staarde mensen met open mond naar de auto, een ongeloofelijk indrukwekkende wagen…

    ..Geloof me, ik had mijn mening klaar toen ik de R voor het eerst op de foto’s zag, GEEN MOOIE AUTO! Maar nu ik die vette R heb gezien…..Verbazing, echt een prachtige en indrukwekkende auto…

    …Maargoed wat wil je met de afmetingen? L 5,16m / B 1,93m / H 1,66m

    Kop op mensen, hij is groter dan een S-klasse (en tevens véél exlusiever)
    Geloof me, het is een feit dat het een spraakmakenden auto is…..ik vondt hem echt onwaarschijnlijk mooi om te zien.
    (tot mijn grote verbazing)..
    …dus oordeel in het vervolg pas als je de wagen in het echt gezien hebt, hij is niet fotogeniek….

    PS. Geen mensen die de R op de Rai hebben gezien? Dat was ook een mooie!

    Login om te reageren
  28. Romeo zegt

    25 juni 2007 om 17:48

    Niet moeders mooiste maar o zo indrukwekkend.
    Wordt geheid een klassieker van formaat.

    Login om te reageren
  29. JH zegt

    25 juni 2007 om 18:10

    Ik ben 6 weken elke morgen langs het studie model gelopen (de GTS) en die ziet er beter uit dan de productieversie hoewel ik de achterkant echt slecht vindt. Overigens komen goed ontworpen auto’s er in het zilver als beste uit kwa vorm. Een zwarte auto camoufleert veel en ziet er daarom beter uit…

    Login om te reageren
  30. JH zegt

    25 juni 2007 om 18:23

    @Citrofiel geloof niet dat de R-klasse een sportauto is, toch? ;)
    Verder heeft de R-klasse een te ronde achterruit, dan de schouder die in de achterkant uitloopt (vindt ik de B-klasse beter opgelost), het dak dat naar beneden “drukt” kortom er is te weinig rust in het design, net zoals de voorkant.
    De zijkant vindt ik beter gelukt en hoe de schouderlijn in het achterlicht uitloopt is mooi, maar dat was het dan ook

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    25 juni 2007 om 18:27

    @ JH; Ik zei al: Kromme vergelijking. Maar toch, het is toch niet erg dat hij breed oogt? Ík vind dat juist stoer hoor!

    Login om te reageren
  32. IS200 zegt

    25 juni 2007 om 18:54

    Op zich niks mis mee toch??

    Login om te reageren
  33. DAT zegt

    25 juni 2007 om 19:45

    @Juri
    Geen kunst, met dit soort afmetingen is het al snel indrukwekkend.

    I.p.v. van alleen kleinere motoren zullen ze, zoals veel reakties hier, tegelijk de neus moeten restylen.

    Met die enkele ronde lamp oogt het front wat goedkoop. Dubbele koplampen of zoals het plaatje van slk55 AMG zou al veel beter zijn.

    Want ik vind dat Mercedes de laatste tijd wel goede niche concepten bedenkt. Zolas deze S-station. Net als de 4-deurs coupe CLS.

    Login om te reageren
  34. slk zegt

    25 juni 2007 om 20:08

    Wat een auto.Ik vind hem steeds mooier worden.Zie hem ook steeds meer op de weg.

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    25 juni 2007 om 20:42

    Ja je kunt ook niet overal zo’n amg-badge opplakken

    Login om te reageren
  36. R320 zegt

    25 juni 2007 om 20:43

    Van voor vind ik hem ook niet mooi maar van achter vind ik hem prachtig.
    Het interieur vind ik van hoog niveau, mijn kinderen zitten er vanachter als echte prinsen in. De prestaties zijn zeer goed. De R heeft ook enorm veel grip tijdens de regen. Hij rijd echt super, en ook al is hij vanvoor lelijk, vanbinnen is hij echt TOP.
    Hij is duur, maar voor dat comfort en de prestaties,..vind ik het zijn geld wel waard. Ik ben echt héél tevreden over deze auto!!!

    Login om te reageren
  37. Elvis zegt

    25 juni 2007 om 21:31

    OF: ik vond veruit de comment die volvo for life maakte echt wel de MAX!!! hahahha

    Login om te reageren
  38. Solstice zegt

    25 juni 2007 om 21:38

    HOERA!!! Oh… alleen de R63? Dus niet de rest van de serie? Dat is nou weer een beetje jammer… Is er überhaupt (dat is Duits voor überhaupt) een R63 verkocht? Ik bedoel aan een klant? :-P

    Login om te reageren
  39. Solstice zegt

    25 juni 2007 om 22:28

    @Romeo: een klassieker van ‘formaat‘… hahaha inderdaad ;-) De auto is vooral goed in een ding: de koppies van andere weggebruikers jaloersig in jouw richting te doen bewegen. Zit wel een hoge prijs aan, maar goed, mammoetkranen en olietankers zijn ook niet goedkoop en op de bouwplaats en oceaan kom je ook niet zo gek veel mensen tegen ;-)

    Login om te reageren
  40. Mr. R zegt

    25 juni 2007 om 23:47

    Whoah, wat zonde! Het is zo’n geniale bak! Megaruimte, vierwielaandrijving, luxe, comfort; alles wat een rijke man met gezin zoekt, zou je zeggen. Ik zou de lelijke voorkant op de koop toenemen! Een ML is weer te patserig, zeker in de AMG uitmonstering en een E Combi is net wat minder luxe. Over een aantal jaar wil ik er eentje hebben: een R63 AMG.

    Login om te reageren
  41. Murrrphy zegt

    26 juni 2007 om 08:24

    @ H.J. Vaesen

    Excuse voor mijn typo: ik bedoelde de GL en niet de ML. Dank voor je opmerkzaamheid.

    Login om te reageren
  42. Murrrphy zegt

    26 juni 2007 om 08:24

    @ H.J. Vaesen

    Excuses voor mijn typo: ik bedoelde de GL en niet de ML. Dank voor je opmerkzaamheid.

    Login om te reageren
  43. Murrrphy zegt

    26 juni 2007 om 08:26

    Pfffff: twee keer dezelfde reactie Murrrphy????

    Volgens de reclamejongens een goed idee: stamp het erin!!!

    Login om te reageren
  44. rick zegt

    26 juni 2007 om 15:13

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  45. H.J. Vaesen zegt

    27 juni 2007 om 08:08

    Gekkehuis nog steeds dat mensen een overlap zien tussen de ML en de R klasse. De vergelijking slaat nergens op. MPV & SUV? Lijkt me vrij duidelijk toch.

    En inderdaad Sugar, wellicht is MB te vroeg geweest. Wellicht is het een kwestie van billenknijpen totdat de SUV bubble een keer knapt.

    Login om te reageren
  46. Merc R driver zegt

    4 juli 2007 om 15:46

    iedereen heeft ontzettend veel commentaar op deze auto, dat vind ik nou onterecht. Ik heb zelf een mercedes R 350 4-matic mijn vader heeft een R320 4-matic en me oom een R500 4-matic. De ene natuurlijk wat luxer als de ander maar over 1 ding zijn we het allemaal eens: Hij rijd perfect, zwaar maar met de 350 vind ik het zelf sterk genoeg, wat nog beter is natuurlijk is de 500 in 8 cylinder. En met instelbare luchtvering en een mooi amg sport paket is het toch wel erg mooi hoor!!
    De reacties die je krijgt zijn verrassend, ten eerste kijk gewoon standaard iedereen om zodra ze de ster in je gril zien en dan in combinatie met de maat en styl verder is het een exclusieve auto. ik heb er nooit echt veel gezien. Alleen op de mercedes R dag.
    mensen hou het commentaar voor je als je het niet kunt betalen of nooit geprobeerd hebt. Als jij in deze bak rijdt dan spreek je wel anders geloof mij;)

    Login om te reageren
  47. E320 cdi zegt

    22 juli 2007 om 02:21

    heel jammer dat de 63 eruit gaat… heb hem gelukkig in het echt mogen zien! overigens wel in duitsland, mercedes museum. (Aan het museum zit een dealer gebouwd, je kijkt je ogen uit: CLK DTM AMG stond er ook o.a. ik wilde er niet meer weg, al dat moois.
    @ Merc R driver: wel cool, alle drie een R-klasse! je bent ook de enige die recht van spreken heeft hier, aangezien de rest zeer waarschijnlijk niet eens erin gezeten heeft, laat staan gereden!

    Login om te reageren
  48. R63 driver zegt

    23 augustus 2007 om 23:14

    Nu wordt ie waarschijnlijk de meeste exclusieve AMG ooit gebouwd. Leuk dat ik er elke dag mee rij…..

    Login om te reageren
  49. xilver zegt

    31 december 2010 om 11:22

    Ja logisch… de standaard zie je al nooit rijden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North