• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Damn! Rat style Corona

Auteur: rotorhead, gepost 13 september 2007 om 23:48 – 33 Reacties

" title=

Dit is typisch zo’n auto die je, óf helemaal tha bomb vind, óf compleet niets, noppes, nada. Inderdaad, ik behoor tot de eerste groep mensen. Sowieso heb ik een zwak voor Japanse auto’s en daarnaast ook voor klassiekers en tuning. Tuning verschilt nogal eens qua stijl. Iedereen is waarschijnlijk bekend met de Duitse stijl, JDM, USDM en ga zo maar door.

De auto hier is getuned in de zogeheten Rat style. Simpel gezegd: de buitenkant ziet er uit zoals ‘het hoort’ bij een auto van die leeftijd (grofweg 30 jaar in dit geval), echter onderhuids is alles aangepast aan de huidige maatstaven, inclusief het vermogen. In dit geval praten we over een jaren ’70 Toyota Corona, in de originele lak, inculsief roest. Onderhuids een aangepast onderstel inclusief de juiste camber afstelling, Work wielen in stijl en een 6-cylinder lijn met turbo die zorgt voor meer dan 300 pk.
Helaas is er verder niets bekend over deze Corona, maar ik wilde ‘m jullie niet onthouden. (via grandjdm)

Verklaar me maar voor gek, vertel hoe lelijk ‘ie is, kom maar op ;)



Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Toyota, tuning

Vorig bericht: « Autoblog 2007 Flashback: week 37
Volgend bericht: Alcomobilistje gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pannekoek zegt

    13 september 2007 om 23:54

    Euuhmm… Mwaaa.. Ja.. Opzich wel vet.. ?

    Login om te reageren
  2. monk zegt

    13 september 2007 om 23:59

    op die intercooler na vind ik em wel mooi

    Login om te reageren
  3. Mikeee zegt

    14 september 2007 om 00:00

    Pure jeugdsentiment (eigenlijk de meeste jaren-70 japanse wagens).
    Helemaal top! Weg met shiny tupperware. Rusty metal is the siht!
    :-D

    Login om te reageren
  4. rotorhead zegt

    14 september 2007 om 00:00

    Go Mikeee!!! :D

    Login om te reageren
  5. jamesBrown zegt

    14 september 2007 om 00:22

    Errrrrrg sexy. Ik ben niet oud genoeg voor het jeugdsentiment van Mikeee, maar auto’s die er oud en waardeloos uitzien, en ondertussen lekker wat power hebben zijn heerrrlijk :)

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    14 september 2007 om 00:23

    ” Simpel gezegd: de buitenkant ziet er uit zoals ‘het hoort’ bij een auto van die leeftijd (grofweg 30 jaar in dit geval),”

    Ik zie het, ik zie het, wat ik vooral goed vind hier, is dat ze duidelijk laten zien dat na 30 jaar de auto door z´n vering heengaat.

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    14 september 2007 om 00:30

    Ja echt cool. Ik meen het!

    Login om te reageren
  8. DAT zegt

    14 september 2007 om 00:38

    ‘Rat style’
    Grappig, weer wat geleerd vandaag.

    Die ouwe jappen zijn echt mooi, soort kleine amerikanen.
    Dit soort tuning is tenminste origineel.

    Login om te reageren
  9. snuru zegt

    14 september 2007 om 00:56

    bagger foto’s .. je ziet de hele achterkant nei eens enz

    Login om te reageren
  10. speedlimit zegt

    14 september 2007 om 01:09

    Komt me wel bekend voor…zit ’n 7M-GTE motor uit ’n Supra MK3 in als ’t goed is.

    @ rick dos

    zoals erbij staat: …echter onderhuids is alles aangepast aan de huidige maatstaven, inclusief het vermogen.
    Je opmerking over dat ie door z’n veren heen is komt niet echt over alsof je alles gelezen hebt.

    Login om te reageren
  11. maartenunplugged zegt

    14 september 2007 om 01:22

    Die intercooler is apestront, verder echt supervet!

    Kijk eens hoeveel rat kevers etc er rondrijden.

    Een vette rat kan enorm gaaf zijn, het is alleen jammer dat tegenwoordig alles met een beetje roest of matte verf al rat genoemd wordt.

    Login om te reageren
  12. Mikeee zegt

    14 september 2007 om 03:26

    @ Rotorhead
    Bedankt voor die site! Ik kreeg een brok in m’n keel; allemaal ouwe bekenden zeg! Mazda rx-3en en rx-2en en 808en en stuff… meesterlijk. En mensen zo oud ben ik niet. Bouwjaar 1976 ;-)
    Thuis bij m’n oudjes hebben we in de loop der jaren maar liefst 11 Mazda’s gehad.
    T.w.: een 808 station, een RX-iets met een console in het dak (zoveel herinner ik me als klein jochie, dacht dat we een vliegtuig op wielen hadden), 3x 929’s (SW en sedan), 2x 626’s (SW en sedan), 3x 323’s (HB, sedan) en een MPV. Bíjjna een B2000 voor mezelf maar paps stemde tegen. :-(

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    14 september 2007 om 06:30

    nu heel nostalisch .. toen was het amerikaanse copie .. mooi/lelijk ik weet het niet .. wel gedateerd.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    14 september 2007 om 07:26

    ’t Is geen intercooler maar een oliekoeler. En ik ben benieuwd hoe lang die slangen heel blijven. Zoals die gemonteerd zijn… :roll:
    Velgen vind ik lelijk. Had liever de originele stalen velgen verbreed gezien.

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    14 september 2007 om 07:43

    Trouwens… Waar was je op 2 september? ;)

    Twee 212 Coupé’s. Zie je denk ik niet vaak buiten Mazda-evenementen…

    Login om te reageren
  16. AbarthMkII zegt

    14 september 2007 om 07:46

    Wow, serieus gaaf ding zo.

    Alleen niet alles gaat koek en ei. Check dit Topic, pagina 5, iets naar beneden scrollen >>: http://www.hachiroku.net/forums/showthread.php?t=7872&page=5

    AUW!

    Login om te reageren
  17. OWD zegt

    14 september 2007 om 08:12

    heel vet, alleen geven de velgen het weg. Waarschijnlijk ook een ooverdovend stofzuiger geluid wat op een snelle auto kan wijzen, dat is dan weer jammer. Eigenlijk (zonder de achterkant gezien te hebben) vind ik dat hier van die subaru-mini-jumbo achtige uitlaatpijpjes onder moeten, al is het alleen voor de minimalistische look

    Login om te reageren
  18. Teddy850R zegt

    14 september 2007 om 08:24

    @klassiekerrally; op jou foto staat toch echt 616 op het embleempje!?! Geen 212 dus.

    Verder vind ik die wagen wel cool. Lekker afgeragde look, maar ondertussen verassend snel weg bji t stoplicht. =D

    Login om te reageren
  19. Steven zegt

    14 september 2007 om 08:29


    voor de heren die de achterkant willen zien.

    Login om te reageren
  20. gilein brouwer zegt

    14 september 2007 om 08:33

    die velgem zijn wel vet

    Login om te reageren
  21. Der Ghopmeister zegt

    14 september 2007 om 08:53

    Weg met shiny tupperware. Rusty metal is the siht!

    idd oldschool all the way…………….

    Login om te reageren
  22. lebastille zegt

    14 september 2007 om 09:04

    Ik dacht in eerste instantie dat het een oude Amerikaan was… Blijkt het een Japanner te zijn..ok :). Van het principe “wolf in schaapskleren” kan ik wel warm worden, maar ze hebben het naar mijn idee een beetje ver doorgevoerd, de wielen staan wel erg schuin en hij is sterk verlaagd. Je vraagt je bijna af hoeveel effect dat nog gaat hebben en ofdat dat dan positief of negatief is voor de wegligging. Bovendien die warmtewisselaar buiten het plaatwerk kan echt niet.

    Login om te reageren
  23. carsofcoolhaven.nl zegt

    14 september 2007 om 09:27

    Ik vind het wel cool, eigenlijk. Ben sowieso altijd ook al gecharmeerd van die ouderwetse roofracks die er uit zien of ze met 3 kilo belasting al ongecontroleerd gaan vervormen. Waarschijnlijk kunnen ze 100 kilo meer aan dan de tupperware die we tegenwoordig op het dak hebben, maar goed.

    Buitenkant in oude glorie laten kan ik respecteren, maar om alle roest en slijtage en zo te laten zitten… zou toch wel gewoon een acceptabel lakje kiezen, denk ik, als het maar lijkt op de oude.

    Login om te reageren
  24. Markus zegt

    14 september 2007 om 10:27

    Mooi ding, maar misschien wel handig om iets aan roest te doen ja… anders heb je binnenkort aan je 300 pk ook niet veel meer.

    Login om te reageren
  25. Ewout zegt

    14 september 2007 om 12:35

    oewh dit ziet er best netjes uit! ik was al wel bekend met de ‘Rat Style’ ik vind het echt wel wat hebben :D
    [img]http://grassrootsmotorsports.com/images/david/davidrodVW.jpg[/img]

    Login om te reageren
  26. Ewout zegt

    14 september 2007 om 12:36

    whoeps foutje met de link …

    Login om te reageren
  27. Tombnolz zegt

    14 september 2007 om 15:25

    Over het algemeen vind ik dat je een oldtimer zo origineel mogelijk moet restaureren. Aan de andere kant is tuning van alle tijden. Dus waarom je oldtimer niet modificeren in een stijl die toendertijd gebruikelijk was? Ik vind het dus een erg stoer karretje! Zeker een blikvanger.

    Het onderhuids moderniseren, toch liever origineel.

    Login om te reageren
  28. MrShifra zegt

    14 september 2007 om 17:07

    Ik vind ‘m prachtig! En ik meen het.

    Login om te reageren
  29. vØlvØ frǽk zegt

    14 september 2007 om 17:37

    volgens mij is ‘speedlimit’ pas nieuw op dit forum ;-)

    maja dit doet mij dus totaal niks, maak eerst die body van die wagen maar eens in orde, dan kijken we nog wel eens

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    14 september 2007 om 22:15

    @ Teddy850R: 616 inderdaad… M’n vingers stonden verkeerd ;)
    De auto staat zo belachelijk laag dat je het vermogen nooit optimaal kan benutten. Beetje jammer, want zo’n sleeper is gewoon gaaf… Afgezien van ’t uiterlijk dan…

    Login om te reageren
  31. Fur!ous zegt

    10 juni 2008 om 00:16

    lol jammer van deze auto,
    vriend van mij heeft nog een geheel originele corona staan (zelfde model maar de coupe) heeft std een 6 cilinder motor met 2300cc, brult als een echte musclecar.
    Op dit moment is hij hem volledig aan het restaureren, met originele onderdelen.

    ps. : Mensen die nog onderdelen hebben liggen, laat iets weten.

    grtz

    Login om te reageren
  32. Lion Liberté zegt

    16 augustus 2008 om 21:00

    Oké ik vind het om te zien een lelijke wagen.. maar ben er wel van overtuigd dat als je er naast hebt gestaan bij het stoplicht, je je eigen dood zal schamen.. ;-)

    Login om te reageren
  33. s320 zegt

    8 juni 2009 om 15:07

    In Rust We Trust.Ratstyle rulez

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North