DC Design wil 2.000 Avanti’s per jaar verkopen

Auteur: , 25 Reacties

In 2012 kondigde het Indiase DC Design de Avanti aan, een Lotus/Ferrari mashup voor een prikkie. Nu is het bedrijf klaar om dit geval in productie te nemen.

DC Design wil 2.000 Avanti's per jaar verkopen

De DC Design Avanti werd twee jaar geleden geïntroduceerd met een 2.0 viercilinder van Ford, goed voor 286 pk. Ondanks de toepassing van aluminium en carbonfiber voor de kooiconstructie is het gewicht van 1.560 kg niet bepaald gering. Verwacht dus geen 458-concurrent, maar dat is ook niet helemaal realistisch, aangezien de vraagprijs omgerekend rond de 36.000 euro uitkomt.

In een victormulleriaanse bui heeft CEO Dilip Chhabria – bekend van het verminken vanvPhantoms – op de Auto Expo in New Delhi aangekondigd dat de Avanti vanaf het derde kwartaal van 2014 in productie gaat. En goed ook, ze willen er meteen 2.000 per jaar gaan bouwen. We call bluff.

DC Design wil 2.000 Avanti's per jaar verkopen

DC Design Tia

Ondertussen pakten ze op de Auto Expo uit met een klein, guitig sportbakje voor twee personen; de Tia. In het midden ligt een 1,2 liter benzinemotor met 120 pk en 190 Nm aan koppel, gekoppeld aan een viertraps automaatbak. De achterwielaangedreven auto heeft een McPherson-ophanging aan de voorkant en meet slechts 2,55 meter in de lengte.

DC Design Tia

Het gewicht zou uitkomen op 950 kg, een sprint naar de honderd neemt met dit ludieke wagentje 9 seconden in beslag. De top ligt op 160 km/u. Oh, en een beetje fatsoenlijke voorruit ontbreekt, je zal het moeten doen met een windschermpje. Omgerekend gaat deze goed-weer-auto €21.100 kosten.

Livepics via Motorbeam




25 reacties

wat een gedrocht
En hoe willen DC dat gaan doen dan?
TERUG NAAR DE TEKENTAFEL.
@xlnc:

hoe willen ze

Tia ziet er wel leuk uit
Voor 36.000 wil ik hem wel!
Bijna 1600kg, wtf. Wat gebruiken ze, gietijzer voor de constructie en arduin voor het interieur?
@Hupke: Ja dit gewicht is echt absurd. Zouden ze van het bestaan van aluminium en stevige plastics afweten?
@Edge:

Laat ze dat nog vergeten zijn (overigens is kan dat ook best duur zijn indien er sprake is van beperkte productie), dan zijn er om een sportwagentje te bouwen nog veel opties met staal die een stuk lichter zullen uitkomen dan een luxe-sedan.
Ik wil een Bentley maar dat gaat ook niet gebeuren
Leuk spelletje: Zoek de auto’s in dit model. 458 sort of neus met iets Zagato, Lambo luchthapperts voor de achterwielen…
@rijnooit: Ik vind het ook nog wel iets van een Stratos weghebben, ik vind het in ieder geval een prachtig ding, ik snap niet dat iedereen hier zo negatief is, ben benieuwd of het een beetje rijdt met het relatief hoge gewicht.
Precies, @Hupke Ik vraag me ook af hoe ze die dingen bouwen. Eind van het liedje is dat 286 pk, 4-cilinders en het gewicht van een tram mij niet hebberig maakt.
(OK: Ik rijd zelf 4 cilinders en 150 pk bij 1480 kg – maar ga dan ook niet met de looks van een sportwagen over straat)
@mout: Audi A3?
@sebasjuhh: Brrrr… Ga je mond spoelen!
SpaceWagon 2.4 GDI.
Wat staat er eigenlijk op de achtergrond bij de één na laatste foto van die TIA? Dat oranje/donkergrijze ding
Van die Tia krijg je toch een tia…
9 seconden voor een autootje van 950kg. Das best veel…
Laag gewicht kost. Die velgen op de groene wegen vast 20kg stuk. En daar lijkt hij ook veel te groot voor een sportwagen(tje?)
Ach ik heb 115 pk (benzine) op 1420 kg , dus mij rijd hij er hoe dan ook wel uit.
Nee dankje.. ik heb al een soort van sportwagentje haha en 110 pk bij 950 kg is leuk zat :D
Het design heeft wel wat, beetje als die gekke ice rally wagens in Frankrijk (vooral bovenste foto). Het ontwerp suggereert rap bochtenwerk. Maar het gewicht valt daarmee des te meer tegen.
Eén woord: Succes !
Ik wil ook wel eens wat..
Hahaha die Avanti lijkt net een inteelt-Audi R8
Voor die prijs lijkt hij me nog best wel grappig hoor, 286 pk is toch niet weinig, zelfs op 1600kg.
Verkrachte auto tjonge

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).