
Minder aerodynamische poespas en meer gelijkenissen met de straatversie.
In het 2014 seizoen van de Super GT500 moet de NISMO het opnemen tegen de Honda NSX Concept-GT en de Lexus LF-CC GT500. In deze raceserie gelden vanaf dat moment dezelfde regels als in DTM. Duidelijk, maar een uitstapje van de één naar de andere serie zal er niet in zitten. Het verschil zit ‘m namelijk in de motoren. In DTM wordt er gereden met 4-liter V8’en, terwijl in de Super GT500 de motorkeuze is beperkt tot een viercilinder 2-liter turbo. Wel mag er een hybride van worden gemaakt.
Alle technische details van de Nissan GT-R NISMO GT500 zijn nog even geheim. Wel is de wagen al live te bewonderen. Dit weekend rijdt hij demonstratierondes op Suzuka bij ronde 5 van de Super GT serie, en op 1 december zal de racer schitteren op het NISMO Festival op Fuji Speedway.
Voor wie het een geweldige auto vindt is er goed nieuws, want nog dit jaar wordt de GT-R NISMO voor op de openbare weg onthuld. Deze auto wordt samen met het Williams F1 team ontwikkeld, en zal waarschijnlijk veel op de nieuwe racewagen lijken.













-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@rotarypowah: Hahaha ik dacht hetzelfde.. in ieder geval niet die GT-R V6
@rotarypowah: met 500pk?
Wat een smakelijke bolide!
Hoewel ik ook nog steeds de CLK DTM amg ambieer!
Jammie! Do want een GT-R! Wat een wagen, wat een wagen!
Wat een gedrocht is die GT-R opeens geworden.
@berlinetta: Opeens? Deze hele generatie is een gedrocht, wel een snel gedrocht dat wel :P
@Thomasio: Nou het is niet de mooiste auto nee, maar echt lelijk vond ik hem nooit. Maar dit? Vreselijk.
Waarom kiezen ze dan niet voor een auto die al met een viercilinder wordt uitgerust i.p.v. deze GT-R die op een V6 gebaseerd is met zijn gewicht.
@The360box:
Het is ook puur een marketing keuze, want deze auto heeft dan ook weinig meer gemeen met een GTR op zijn uiterlijk na.