• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De allerlangste Range Rover is er nu als hybride

Auteur: ricardo, gepost 23 april 2014 om 13:19 – 10 Reacties

De allerlangste Range Rover is er nu als hybride


Chinezen met grootheidswaanzin, of met een gezonde voorliefde voor verlengde SUV’s, kunnen hun hart ophalen bij Land Rover. In Peking is de Range Rover Hybrid Long Wheelbase onthuld.

De Range Rover Hybrid Long Wheelbase is net als de reguliere verlengde versie zo’n 20 cm langer: 5.2 meter in totaal. Iets dat resulteert in 14 cm extra beenruimte voor de achterpassagiers, die in plaats van een achterbank ook kunnen opteren voor twee losse luxezetels (Excecutive Class Seating). De voorpassagiersstoel kan vanaf de achterbank, heel hautain, naar voren worden geschoven. Verder zitten er op de LWB standaard rolgordijnen voor de achterportierruiten word -ie geleverd met een panoramadak.

Onder de kap ligt de 3,0-liter SDV6 van JLR, bijgestaan door een elektromotor die 35kWh levert en geïntegreerd is met een achttraps ZF-transmissie. De e-motor werkt ook als generator tijdens het remmen, de opgeslagen stroom in het lithium-ion pakket kan vervolgens gebruikt worden om – hou je vast – 1,6 km elektrisch af te leggen tot een snelheid van 48 km/u. Daarna schakelt de dieselmotor automatisch in. De krachtbron heeft een gecombineerd vermogen van 340 pk en levert 700 Nm aan koppel. De CO2-uitstoot komt uit op 169g/km, het verbruik ligt op 6,4 l/100 km.

De orderboeken gaan in mei open. Eind dit jaar komt de XL-hybride op de markt, ook in Nederland.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2014, Hybride, Land Rover, range-rover

Vorig bericht: « Lamborghini Gallardo nu verkrijgbaar in elke kleur
Volgend bericht: Zo maakt Koenigsegg zijn velgen van carbon fiber »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    23 april 2014 om 13:41

    Grappen over Chinezen en korte beentjes in 3,2,1..

    Login om te reageren
  2. michelinman zegt

    23 april 2014 om 13:51

    Perfecte asobak voor boomknuffelaars!

    Login om te reageren
    • parker zegt

      23 april 2014 om 14:57

      @michelinman: precies, zou mooi zijn als dit een 7% bijteller wordt in Nederland..

      Login om te reageren
  3. krokant zegt

    23 april 2014 om 13:54

    Bij dit soort auto’s vraag ik me weleens af, waarom? 1,6 km volledig elektrisch tot een snelheid van 48km/u, hoeveel zou dat nou schelen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 april 2014 om 16:19

      @krokant: Simpel toch? Het scheelt enorm veel in de NEDC testcyclus en bijna niks in het dagelijks gebruik.

      Login om te reageren
  4. mrniesoe zegt

    23 april 2014 om 14:43

    Waarom zo een mooie bak verkalken door n elektromotor….

    Login om te reageren
    • parker zegt

      23 april 2014 om 14:55

      @mrniesoe: d’r zitten standaard al een paar honderd electromotoren in een Range, deze is alleen wat groter :-)

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 april 2014 om 15:14

      @mrniesoe:
      Hoezo?
      Je ziet de e-motor toch niet.
      En is alleen maar als ondersteuning voor de brandstofmotor. Dus betere prestaties.
      Daar kan niemand iets op tegen hebben.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        23 april 2014 om 16:53

        @Hubert: er is wel wat extra gewicht. Maar goed, dat moet ook neit heel veel uitmaken op een Range.

        Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    23 april 2014 om 17:03

    De normale V6 heeft 196 CO2’s, en deze produceert 169 CO2’s volgens de kromme test regels.
    Scheelt je toch weer 27 CO2 aan belasting. In Zwitserland betaal je 142 chf per gram. Dat scheelt je dus 3800 chf in de prijs. Ik gok zomaar dat de hybrid optie een stuk duurder is.
    In NL betaal je, volgende de belastingdienst, 14406 eur CO2 belasting op de SDV6 en zal je 9450 op de SDV6 Hyb betalen. Scheelt je 5000 eur.
    En wederom gok ik dat de Hybride toch echt weer duurder zal worden, na BPM dus.
    En zal je meer dan 0.5L / 100km besparen in het echie? Nope

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North