• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3

Auteur: Author, gepost 29 september 2016 om 15:33 – 18 Reacties

Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3Afbeelding De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3

De Audi RS3 LMS is langzamer dan een gewone RS3
In rechte lijn dan. Op het circuit rijdt ‘ie er letterlijk en figuurlijk rondjes omheen.

Tegelijk met de RS3 sedan heeft Audi de RS3 LMS gepresenteerd. De auto is ontwikkeld door Audi Sport en biedt klanten de gelegenheid om deel te nemen aan TCR-kampioenschap, dat een deel van de races afwerkt in het voorprogramma van de Formule 1. Ook kent bijvoorbeeld de 24 uursrace op de Nürburgring een TCR-klasse.

Door naar de titel. Deze rapper racer heeft een 2.0 TFSI met 330 pk in plaats van een 2,5-liter vijfcilinder met 400 pk. De RS3 LMS gaat ermee van 0-100 km/u in 4,5 tellen (de gewone in 4,1) en heeft een topsnelheid van ongeveer 240 km/u, terwijl de gewone RS3 desgewenst doorblaft tot 280 km/u. Aan de andere kant: de LMS produceert natuurlijk een aanzienlijke bak downforce en heeft dankzij het uitgebreide spoilerpakket veel meer last van luchtweerstand.

Zelf race-ambities? De club sport-versie kost je 99.000 euro zonder belastingen, de TCR-versie met sequentiële zesbak maakt je minimaal 129.000 euro armer. VAG had trouwens al TCR-versie van de Golf en de Seat Leon in het gamma.

Ook interessant!

  • Audi RS3 LMS is de volgende auto voor Tom Coronel
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, LMS, parijs-2016, Racing, RS3, rs3-lms, TCR

Vorig bericht: « De Citroën C3 heeft koddige Cactus-deurbeschermers
Volgend bericht: Kia Rio (2011-2016) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. josxkrs zegt

    29 september 2016 om 15:34

    Zijn de remmen wel beter?

    Login om te reageren
  2. nvn1993 zegt

    29 september 2016 om 15:35

    Nu maar hopen dat iemand een RS3 sedan koopt en er een dergelijke bodykit op zet (Olsson mini zeg maar) Ik vind hem in ieder geval wel erg dik!

    Login om te reageren
  3. kingdante zegt

    29 september 2016 om 15:36

    De remmen werken ook hetzelfde?

    Login om te reageren
  4. leaper035t zegt

    29 september 2016 om 15:43

    And it keeps getting better! Toch heerlijk die autobeurzen…

    Login om te reageren
  5. arii zegt

    29 september 2016 om 15:46

    4wd of fwd?

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      29 september 2016 om 17:38

      @arii: Zal, ook gezien de plaatsing van de uitlaat, een FWD zijn.

      Eligible cars: 4/5-door vehicles
      Body shell: Reinforced production body shell; wheel arch modifications allowed to accommodate tyres
      Minimum weight: 1250 kg for cars with production gearbox, 1285 kg for cars with racing gearbox (both including the driver)
      Minimum overall length: 4.20 metres
      Maximum overall width: 1.95 metres
      Engine: Turbo-charged petrol or diesel up to 2.0-litre
      Torque: circa 410Nm
      Power: 330 Bhp
      Lubrication: Wet sump
      Exhaust: Homologated catalytic converter using production parts
      Traction: On two wheels

      Login om te reageren
  6. rrvliet zegt

    29 september 2016 om 16:01

    Rapper Racer! Lil kleine’s volgende aankoop?

    Of rappe racer misschien? ;)

    Login om te reageren
  7. jiltjes zegt

    29 september 2016 om 16:02

    Wow heb ik wat gemist? Is de RS3 er ook in sedan uitvoering?

    Login om te reageren
    • jiltjes zegt

      29 september 2016 om 16:04

      @jiltjes: oh laat maar. Twee berichten terug… #lezeniseenvak

      Login om te reageren
  8. gwnbmw zegt

    29 september 2016 om 16:23

    rapper racer?

    Login om te reageren
  9. fanboy zegt

    29 september 2016 om 16:28

    Over die remmen: Ik denk dat deze langer met z’n remmen doet :P

    En ik denk dat hier wel een echt limited slip diff in zit, maar dat kan ik ook fout hebben.

    Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    29 september 2016 om 16:30

    met andere woorden: het is meer een S3-LMS, maar RS3 staat natuurlijk racier.

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    29 september 2016 om 16:38

    Ik weet dat die wielkastverbredingen waarschijnlijk aan allerlei vereisten van het TCR reglement moeten doen, maar persoonlijk zie ik toch liever dat ze de lijnen van de auto wat beter volgen, of gaan voor ronde brede wielkasten zoals bijvoorbeeld op de TT DTM gedaan werd.

    Login om te reageren
  12. atrak zegt

    29 september 2016 om 17:09

    Het is dus meer een S3 LMS kijkend naar de vierpitter in het vooronder.

    Login om te reageren
  13. lompey zegt

    29 september 2016 om 17:19

    Met luchtrem in de spoiler

    Login om te reageren
  14. nofxke zegt

    29 september 2016 om 17:20

    Automaatpookje en sequentiële versnellingshendel??
    Dsg met aparte pook voor zelf te schakelen?

    Login om te reageren
  15. r32t zegt

    29 september 2016 om 17:39

    Beetje tweaken en deze zit ook aan de 400 pk..

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    2 november 2016 om 19:15

    Ik had hem liever als RS3 Sportback versie gezien, die kofferbak RS3 vind ik helemaal niets.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North