• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er zijn 4 nieuwe versies van de Golf GTI

Auteur: Author, gepost 4 mei 2016 om 14:47 – 23 Reacties

Dit zijn 4 nieuwe versies van de Golf GTI


40 jaar Golf GTI, dat is wel een feestje waard.

En wat is een geschiktere gelegenheid voor een GTI-party dan het 35e GTI Treffen bij Wörthersee in Oostenrijk? Aldaar verrast VW de wereld met een viertal dikke uitvoeringen van de Golf. We nemen ze één voor één met je door.

Volkswagen GTI Clubsport S

Hij kwam vanochtend al voorbij, toen VW de wereld wakker blies door het FWD-record op de Nürburgring te claimen. Deze dikkerd gaat in een oplage van 400 stuks worden gebouwd en doet het met 310 pk. Voor zover wij uit het persbericht opmaakten, is de versie die de recordtijd neerzette ook meteen de versie die voor de weg gebouwd gaat worden. Dat maakt het record vooralsnog legit.

Volkswagen Golf GTI TCR

Een dikke racer met 330 paarden onder de kap. Hij wordt door VW Motorsport gebruikt in de TCR International Series. Alle 20 te bouwen exemplaren zijn reeds verkocht aan privéteams, dus geïnteresseerden vissen helaas achter het net.

Volkswagen Golf GTI Heartbeat

Traditiegetrouw mogen stagiaires van VW losgaan en hun eigen pronkmobiel samenstellen. Het team te Wolfsburg bouwde een auto met 400 pk, 10 pk voor elk jaar dat de GTI bestaat. De grijze livery is nog best geslaagd, binnenin is het vooral oorgastisch met 1.360 watt aan speakers.

Volkswagen Golf R Variant Performance 35

“Team Zwickau” ging loco op een Golf Variant met liefst 350 pk, 10 voor elk jaar dat het GTI Treffen tot dusver is gehouden. Zijn jullie ook zo benieuwd hoeveel pk’s het project volgend jaar krijgt? 2.500 Watt aan power wordt verdeeld over 12 speakers, dat moet voldoende zijn.

Golf R Variant Performance

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • rijtest
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 8 GTI Clubsport van Sjors

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

clubsport, clubsport-s, golf, golf-7, gti, lijstjes, station, TCR, tuning, variant, Volkswagen, worthersee

Vorig bericht: « Gumball 2016: Afrojack scoort vette boete!
Volgend bericht: Autoblog-advies: vakantiebus voor 6 studenten (€3.000) »

Lees Interacties

Reacties

  1. turboboy zegt

    4 mei 2016 om 14:54

    Wacht wel tot 100jaar, 1000pk golf kom maar op ?

    Login om te reageren
    • kimhung zegt

      4 mei 2016 om 15:05

      @turboboy: is er al.
      hij heet Bugatti veyron

      Login om te reageren
      • turboboy zegt

        4 mei 2016 om 16:20

        @kimhung: mmm die is het wachten ook niet waard.

        Login om te reageren
      • denniss00 zegt

        4 mei 2016 om 20:23

        @kimhung: Nu: Bugatti Veyron Ultra Power Turbo Speed Super Fast met 1800 pk!

        Login om te reageren
        • kimhung zegt

          4 mei 2016 om 23:01

          @denniss00: je vergeet de heartbeat boxen

          Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      4 mei 2016 om 17:33

      @turboboy: dan zitten we al aan de Golf XVIII die dan natuurlijk volledig elektrisch en volledig zelfrijdend is. Zit je daar op je ouwe dag dan op te wachten?

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    4 mei 2016 om 14:56

    Eigenlijk armoedige verzameling als je er over nadenkt. Vooral speakers en een racewagen die we al kennen. Die clubsport s is een markering Tool en eigenlijk voor de consument irrelevant.

    Login om te reageren
  3. jasperhallo zegt

    4 mei 2016 om 14:56

    Dat zijn er drie.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      4 mei 2016 om 20:20

      @jasperhallo: huh?

      Login om te reageren
  4. martinus zegt

    4 mei 2016 om 14:59

    Volkswagen Golf R Variant Performance 35 &Volkswagen Golf R Variant Performance 35..zijn twee totaal overbodige (en lelijke) projecten.

    In beide gevallen hebben er 9 maanden land 12! Young Professionals aan gewerkt! En het resultaat, tja.. te vergelijken met een hobby ’tuning’ projectje van een gemiddeld creatief petje, die zoiets in dezelfde tijd ook doet in zijn vrije tijd.

    Totale verspilling van human resources dus deze twee projecten. Typisch voor volkswagen… je zou verwachten dat ze hun talentvolle personeel anders zouden inzetten, bijvoorbeeld voor het eens [b]Echt[/b] aanpakken van de giftige NOx uitstoot uit hun Turbo-diesel-torretjes.

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      4 mei 2016 om 15:11

      @martinus: +1

      Login om te reageren
    • martinus zegt

      4 mei 2016 om 15:35

      @martinus: De clubsport die wel gemaakt is door de echte professionals is daarentegen wel een complimentje waar. Als snelste om de ring, gefeliciteerd met uw jubileum Golf.

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    4 mei 2016 om 15:08

    Die stagiairs van VW hebben al net zo weinig fantasie als de mensen die er daadwerkelijk werken. Ieder jaar komen ze met hetzelfde: een Golf met stickers, veel pk’s en een flinke geluidsinstallatie. Dat kan Sjon die iedere weekend met z’n auto bij de McDonald’s E-nummers naar binnen staat te werken ook nog wel verzinnen.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      4 mei 2016 om 15:36

      @berlinetta: meer mogen ze niet doen.

      Login om te reageren
    • potjak zegt

      5 mei 2016 om 00:50

      @berlinetta: jaja kunnen… Dat is de spijker op z’n kop. Ze kunnen wel maar… En vul ze zelf maar in.

      Login om te reageren
  6. jochempie zegt

    4 mei 2016 om 15:37

    Altijd de station!

    Login om te reageren
  7. riddertevoet zegt

    4 mei 2016 om 15:38

    Dus als ik het goed begrijp introduceert VW een GTI Clubsport S met 310 pk en ondertussen hebben een stel stagiairs een Golf met 400 pk ontwikkelt. Hoe kán dat allemaal.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 mei 2016 om 17:17

      @riddertevoet: die studenten hoeven niet op uitstoot en marketing te letten plus belangrijkste : ze hoeven niet te letten of deze in het vaarwater van een ander vag product komt.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      4 mei 2016 om 17:22

      @riddertevoet: Men neme een Golf R, digilepelt daar de ECU software van de R400 concept in. Plakt er een hoop ruiten op en laat wat stoelen en polo’tjes bestikken met hetzelfde ruitje en je bent klaar.

      Bij de GTI Clubsport S pak je een GTI Clubsport, ruk daar alles wat comfortverhogend is uit, monteer wat performance onderdelen hier en daar, gaat wat testen op een groen circuit, pas wat instellingen aan om harder te gaan, test nog wat meer, herhaal dit vaak genoeg, rij een verdacht scherpe tijd op eerder genoemd groen circuit en dan heb je een Clubsport S.

      Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    4 mei 2016 om 17:17

    Dat Team Zwickau breng de R variant op 350pk nou nou… dat doet hier 1 man die kan chiptunen ook en zet er nog 20pk extra bij.

    Login om te reageren
  9. schellekens006 zegt

    4 mei 2016 om 17:20

    310pk op de voorwielen wat zal dat toch heerlijk rijden als het niet helemaal droog is op de weg (NOT!).

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    5 mei 2016 om 08:47

    Tja, zo’n S is wel erg dik!

    Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    5 mei 2016 om 15:36

    Ik vind die TCR echt dik hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North