• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Audi RS3 met booty

Auteur: Author, gepost 29 september 2016 om 14:50 – 74 Reacties

Afbeelding Officieel: de Audi RS3 met bootyAfbeelding Officieel: de Audi RS3 met bootyAfbeelding Officieel: de Audi RS3 met bootyAfbeelding Officieel: de Audi RS3 met bootyAfbeelding Officieel: de Audi RS3 met bootyAfbeelding Officieel: de Audi RS3 met bootyAfbeelding Officieel: de Audi RS3 met bootyAfbeelding Officieel: de Audi RS3 met booty

Officieel: de Audi RS3 met booty
Nog meer heets vanuit Parijs. Of Ingolstadt. Of allebei.

Audi heeft namelijk het doek getrokken van de RS3 Sedan. 400 pk’s uit een 2.5-liter vijfcilinder en 480 Nm aan koppel, ga er maar aan staan! Het maximum koppel is bovendien beschikbaar tussen 1.700 en 5.850 rpm, dus toeren maken is geen must. Het standaardsprintje duurt 4,1 tellen en de topsnelheid is natuurlijk gelimiteerd op 250 km/u. Tegen meerprijs wordt dat 280 km/u. Belachelijke marketing, maar je zult het ermee moeten doen. Schakelen gebeurt middels een S tronic met dubbele koppeling en zeven verzetten. Quattro is uiteraard standaard.

Dan door naar het puntje waar iedereen benieuwd naar is: de remmen. Wel, ze meten op de RS3 Sedan aan de voorzijde 370 millimeter in diameter en aan de remklauwen met acht zuigers de schone taak om de boel tot stoppen te dwingen. Desgewenst levert Audi je carbon-keramische schijven.

Verder kreeg de sedan een bescheiden spoiler op de bips, die in samenwerking met de diffuser moet zorgen voor een hoeveelheid grip waar je nekspieren van gaan huilen. Nardo Gray en Catalunya Red staan op de optielijst, voor als het allemaal best een beetje fancy mag.

Als kers op de slagroom maken verlichte dorpels met RS3-logo’s je entree tot een feestje. Sportstoelen zijn bekleed met nappa leer en ook op de hoofdsteunen vinden we RS-logo’s. Hij komt in de zomer van 2017 naar je toe. Verder laten we je rustig alleen met de gallery, viel Spaß. Een rijtest met de gewone RS3 Sportback check je trouwens HIER.

UPDATE: check ook de Audi RS3 LMS.

Ook interessant!

  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, parijs-2016, RS3, sedan

Vorig bericht: « Porsche vernieuwt contract met de Formule 1
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Peugeot 5008 in het echt »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwm3gtr zegt

    29 september 2016 om 14:53

    Remt deze wel?

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      29 september 2016 om 14:58

      @bmwm3gtr: die andere remt ook, alleen veel te vaak

      Login om te reageren
      • bmwm3gtr zegt

        29 september 2016 om 15:03

        @camber24: of steeds te kort…

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          29 september 2016 om 15:03

          @bmwm3gtr: goeie ;-)

          Login om te reageren
    • dracae zegt

      29 september 2016 om 23:31

      @bmwm3gtr: Gewoon die ceramische dingen erop zetten en als die te veel poepen gewoon overstemmen met het geweldige motorgeluid..

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        29 september 2016 om 23:33

        @dracae: …..oeps.. onbewust denk ik blijkbaar dat Audi remmen poep zijn.. ik bedoel: piepen want die ceramiche remmen gaan wel werken, maar je loopt de kans dat ze gaan …piepen..

        Login om te reageren
  2. hokeej zegt

    29 september 2016 om 14:54

    Dikke bips

    Login om te reageren
  3. Mixpower zegt

    29 september 2016 om 14:54

    Ja leuk, maar ik wil graag die verdomde lekkere Clubsport met kekke airbrake!
    Als die er is bestel ik hem meteen, dan valt deze toch een beetje tegen.

    Login om te reageren
  4. mrbasa zegt

    29 september 2016 om 14:54

    Ook voor de Amerikaanse markt?

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      29 september 2016 om 16:30

      @mrbasa: moet haast wel.

      Login om te reageren
  5. huracan zegt

    29 september 2016 om 14:56

    Dit is toch gewoon de ultieme sedan

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      29 september 2016 om 15:03

      @huracan: nee dat is de s65 amg al

      Login om te reageren
    • appelvis zegt

      29 september 2016 om 15:32

      @huracan: Nee, bij een sedan moet je achterin kunnen zitten. Dat kan hier niet als je langer bent dan 1,75m

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      29 september 2016 om 15:37

      @huracan: Nee, dat is nog altijd de Maserati Quattroporte van de vorige generatie, in GT S uitvoering.

      Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    29 september 2016 om 14:57

    Mooiste Audi uit het gamma vind ik. Zo helemaal. Wel ff die CarbonDisk optie aanvinken.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      29 september 2016 om 15:35

      @E34M5Touring: dan wel f checken of je dat Carbon tem gebeuren op beide assen krijgt.. Las zoiets raar dat de carbon-Brakes optie op de TT RS alleen de voor remmen betreft?!

      Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    29 september 2016 om 14:58

    Mooi dat de RS4 uit productie is, want deze RS3 maakt er gehakt van.

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    29 september 2016 om 14:58

    De A3 Sedan/Limousine (wat is het nou?) vind ik samen met de A7 de mooiste Audi die er in bestellijst staat. Het ding ziet er gewoon goed uit. Goed in proportie, strak. Deze RS3 is me allemaal net iets te veel van het goede maar ik kan hem niet lelijk noemen.

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      29 september 2016 om 15:16

      @viezefreddyw: limosine

      Login om te reageren
      • mzonneveld zegt

        29 september 2016 om 15:16

        @mzonneveld: limousine

        Login om te reageren
        • rrvliet zegt

          29 september 2016 om 16:06

          @mzonneveld: lammezoene

          Login om te reageren
  9. uncivilsum zegt

    29 september 2016 om 14:59

    Ze hebben ook een TCR versie: die RS3 LMS heet

    Login om te reageren
  10. stuko zegt

    29 september 2016 om 14:59

    Mooie bak, maar voor mij de daytona grey en sportback graag :-)

    Login om te reageren
  11. camber24 zegt

    29 september 2016 om 15:00

    Wat een lekker ding is dit zeg. Laatst keken we hier naar het aankoopadvies van de R8. De V8 variant daarvan zit bij mijn weten in 4,6sec op de honderd. Deze dus in 4,1sec. Gewoon, om het even in perspectief te plaatsen hoe bloedsnel dit is. F430; 4sec.

    Dikke duim omhoog Audi!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      29 september 2016 om 15:04

      @camber24: Ik vind dat ook erg bizar. Maar niet alleen deze nieuwe RS3, maar wat te denken van de TTRS? De dichte versie doet er 3,7 seconden over en de open versie 3,9. Echt belachelijk snel.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 september 2016 om 15:13

        @viezefreddyw: Inderdaad bizar, vooral die coupe. Tot de 100 hou je een GT3 of een AMG GT S achter je. Niet dat ik gek ben op stoplichtsprintjes, maar het lijkt me toch wel eens lachen om zulke auto’s voor te blijven met je TT.

        Login om te reageren
      • camber24 zegt

        29 september 2016 om 15:43

        @viezefreddyw: die was ik even vergeten idd. Absurd snel.

        Login om te reageren
      • rrvliet zegt

        29 september 2016 om 16:07

        @viezefreddyw: Sta je mooi voor joker in je ferrariet! ;)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          29 september 2016 om 16:32

          @rrvliet: Je hebt ook nog zo iets als tussensprintjes, hogere topsnelheid, een atmosferische V8, achterwielaandrijving, minder afschrijving, een stijfselend paard in plaats van vier cockringen en last but not least goed werkende remmen. Valt wel mee, dat voor lul rijden.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            29 september 2016 om 17:24

            @viezefreddyw: Ik bedoel natuurlijk een steigerend paard. Autocorrect…

            Login om te reageren
          • Rhyo zegt

            29 september 2016 om 17:51

            @viezefreddyw: klopt allemaal. Alleen dat tussensprintje is de Audi erg goed in (koppel).

            Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 september 2016 om 16:54

          @rrvliet: Ik denk niet dat er ooit een Ferrari-rijder voor joker heeft gestaan of zal staan t.o.v. een Audi-rijder.

          Login om te reageren
          • rrvliet zegt

            29 september 2016 om 17:54

            @berlinetta: @viezefreddyw: Jongens jongens! Ik begrijp dat je het stijve paard serieus neemt maar dat is geen reden om zo te happen. Er stond een knipoog bij, ik draag alles op vier wielen een warm hart toe. Zeker als het een fris kleurtje heeft en niet dagelijks te zien is.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              30 september 2016 om 09:11

              @rrvliet: Don’t fuck with the stiff horse!

              Login om te reageren
              • rrvliet zegt

                30 september 2016 om 10:59

                @berlinetta: :’D

      • rhellema zegt

        29 september 2016 om 18:07

        @viezefreddyw: Audi was het kwade brein achter de sjoemelsoftware, wellicht hebben ze een nieuwe troef in handen…sjoemelstoplichtsprintjes?

        Login om te reageren
  12. ko4n zegt

    29 september 2016 om 15:03

    Nieuws uit Neckarsulm dus

    Login om te reageren
  13. ko4n zegt

    29 september 2016 om 15:06

    Vele malen mooier dan de AMG CLA 45. Lekker karretje!

    Login om te reageren
  14. leaper035t zegt

    29 september 2016 om 15:06

    Lekker bommetje. Zo maken ze al lang niet meer (M2 had nog wat breder mogen staan). Hopelijk zijn de remproblemen opgelost met deze versie!

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    29 september 2016 om 15:08

    Deze graag in Arablauw met Carbon-keramische remmen en torque vectoring van de optielijst af.

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    29 september 2016 om 15:11

    Deze is mijn meteen mijn favoriete Audi. Erg smakelijk bommetje. Specs zijn dik in orde en het ziet er ook erg fraai uit. Dat hij waarschijnlijk niet zo spannend rijdt, zou ik wel voor lief nemen. Dit is een auto die je dagelijks rijdt. Dat hoeft niet altijd spannend te zijn.

    Even bijlappen voor de carbon remmen en je hebt echt een topsedan.

    Login om te reageren
  17. topcom zegt

    29 september 2016 om 15:11

    Liever de Sportback imho! De A3 sedan zal mij nooit bekoren…

    Login om te reageren
  18. basv zegt

    29 september 2016 om 15:15

    Wat een heerlijk bommetje!

    Login om te reageren
  19. Arno's zegt

    29 september 2016 om 15:16

    Bij een eventuele koop meteen 5 setjes remmerij afdingen! Zit je toch de eerste 50.000 km trillingsvrij

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      29 september 2016 om 15:34

      @asmulders: doe maar 10 voor de zekerheid

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        29 september 2016 om 16:20

        @dirkiii: zekerheid heb je daar nooit mooi…Hihaho

        Login om te reageren
  20. exotic zegt

    29 september 2016 om 15:17

    Omfg porno

    Login om te reageren
  21. scottishcarspotter2000 zegt

    29 september 2016 om 15:18

    Ik snap dat niet, een hogere topsnelheid tegen betaling. Een beetje tuner jast/codeert de begrenzer er toch zo uit?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 september 2016 om 15:28

      @scottishcarspotter2000: Maar dan vervalt mogelijk je garantie en kan je verzekeraar moeilijk gaan doen bij een eventuele schadeclaim.

      Login om te reageren
    • futse zegt

      29 september 2016 om 16:41

      @scottishcarspotter2000: en die tuners doen het ook niet voor niets natuurlijk…

      Login om te reageren
  22. giulio zegt

    29 september 2016 om 15:18

    Helemaal geen carbon remmen op deze bestellen want als die eraan gaan ben je echt de sjaak en 10000 euro lichter, aldus PON.

    Login om te reageren
  23. kobus1967 zegt

    29 september 2016 om 15:21

    Dat jullie hier uberhaupt nog aandacht aan geven, laat ze eerst maar eens de remproblemen met de vorige RS3 oplossen en op de nieuwe met een beter systeem komen en anders niks meer schrijven over die olieslurpende dieselsjoemelaars.

    Login om te reageren
  24. camillionaire zegt

    29 september 2016 om 15:21

    Deze graag maar dan met de koplampen van voor de facelift! Ik snap die gekke hoek in het design van de lampen totaal niet, komt erg onrustig op me over.

    Verder lijkt me dit wel een heerlijke wagen met die 5-cilinder. Dan wel met de sportuitlaat van de TT RS in de Autoblog test

    Login om te reageren
    • pieterpoes zegt

      29 september 2016 om 15:35

      @camillionaire: Waar staat die test? Heb de rijtest van de TT-RS totaal gemist denk ik.

      Login om te reageren
      • camillionaire zegt

        29 september 2016 om 15:40

        @pieterpoes: Oeps, even in de war met een video van AW. Sorry Autoblog!

        Kunnen we ook nog een test van de TT-RS van jullie verwachten?

        Login om te reageren
  25. Dutchdriftking zegt

    29 september 2016 om 15:25

    De RS3 die iedereen wil. Wel even een aftermarket setje remmers er onder.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 september 2016 om 15:29

      @dutchdriftking: de nieuwe TT-RS en ook de nieuwe generatie RS3 (dus deze ook) hebben al een flinke remmen upgrade ondergaan. Als ik mij niet vergis van de 540 pk sterke R8 V10.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 september 2016 om 19:26

        @willeme: oke, de vanaf de facelift is het probleem verholpen?

        Login om te reageren
  26. misterdrogba zegt

    29 september 2016 om 15:25

    Dit is gewoon PORNO! Manmanman.. samen met de nieuwe Panamera heb ik nu twee auto’s die ik in de toekomst zeker wil bezitten. Wauw.. wat een machine!

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      29 september 2016 om 17:33

      @misterdrogba: Dus hebt nu al 2 auto’s die je in de toekomst wilt bezitten? Zuinig op zijn dan he, dan komt dat wel goed.

      Login om te reageren
  27. rodger zegt

    29 september 2016 om 15:27

    Maar de hamvraag: “does it brake?” Keramische remmerij stond ook op de prijslijst van de pre-facelift, was alleen niet leverbaar ?

    Login om te reageren
    • wreedt zegt

      29 september 2016 om 16:59

      @rodger: Naja, zo komt er wel weer eens een variatie op “Amerikanen kunnen alleen maar rechtdoor”. Deze Duitser kan dat ook, maar dan zonder te stoppen.

      Login om te reageren
  28. willemveenstra zegt

    29 september 2016 om 15:39

    Weer electronische remsperren zeker? Laat maar trieste zooi!

    Login om te reageren
  29. EnthousiaST220 zegt

    29 september 2016 om 15:40

    Eindelijk!! Audi’s geweldige 5-cyl in een mooie carroserie!

    Login om te reageren
  30. thomasthomas zegt

    29 september 2016 om 15:53

    Nou Fiat… lepel ook een Maserati motor in de nieuwe Tipo zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  31. rrvliet zegt

    29 september 2016 om 16:03

    Als deze minder onderstuurd van karakter is dan de a3 Hatch dan ben ik grooooot fan. De a3 sedan heeft perfecte proporties en is van fantastisch formaat. Groot fan!

    Login om te reageren
    • rrvliet zegt

      29 september 2016 om 16:05

      @rrvliet: En die stortkokers aan de achterkant! C5 RS6 All over again, fantastisch! Ik ben klaar met die 4 pijps overkill op alle Duitse wagens.

      Login om te reageren
  32. Onehp zegt

    29 september 2016 om 17:21

    Strakke bak. Behalve, lelijke velgen vind ik, een spaak hoort dunner te worden naar de velgkant toe, niet breder.

    Login om te reageren
  33. cpp1 zegt

    29 september 2016 om 17:24

    De diffuser is iets to much en de uitlaten hadden een paar cm kleiner gemogen

    Login om te reageren
  34. pinut187 zegt

    29 september 2016 om 17:35

    Ziet er gewoon lekker uit!

    Login om te reageren
  35. oemplus zegt

    29 september 2016 om 17:46

    Damn! Als ik hier het geld voor had liggen dan wist ik het wel.

    Login om te reageren
  36. circlestorm69 zegt

    29 september 2016 om 20:29

    Ik ben altijd meer een Avant/station man geweest, sedan’s vond ik altijd minder mooi. Maar sinds deze A3 op de markt is moet ik bekennen dat ik altijd blij wordt als ik er eentje zie rijden. De meeste rijden als S-line rond en dat is erg gaaf. Verreweg de mooiste in z’n klasse, en zo als RS een monster in positieve zin!

    Login om te reageren
  37. Ram-G-maN zegt

    30 september 2016 om 01:16

    Jammer dat ze de boxstyle widebody van de A3 Clubsport Quattro hebben achterwege gelaten…
    De facelift downgrade koplampen zijn ook niet om aan te gluren.

    Gelukkig doet Audi niet aan downsizing door de vijfcilinder te behouden. :-) Toch nog iets positiefs te melden.

    Login om te reageren
  38. tyso44quattro zegt

    30 september 2016 om 08:14

    Porno porno porno wowww dikke bak!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North