
Deze bewering werd opgetekend uit de mond van Audi U.S.A-baas Johan de Nysschen. Waarvan akte.
Tijdens een media-etentje waar Johan de Nysschen zijn premium merk zat op te hemelen en waar autojournalisten gewillig een bruine arm aan het halen waren werd dit statement geuit. De dieselminded Audi-baas had namelijk geen goed woord over voor het volk dat een Chevrolet Volt wil gaan aanschaffen. Omdat de volt waarschijnlijk rond de $40.000 gaat kosten is deze hybride aanmerkelijk duurder dan bijvoorbeeld een prius(ongeveer $25.000). Nysschen vindt het belachelijk dat de Amerikaanse regering vol lof is over het elektrische stokpaardje van GM, omdat het nu lijkt alsof een hybride de enige oplossing is voor het klimaatprobleem.
Vanzelfsprekend ziet Nysschen voorlopig meer in dieselmotoren dan elektrische voertuigen. Hij pleit er dan ook voor om meer Amerikaanse subsidiegelden richting de technische afdeling van Audi te laten stromen. Wel zegt hij erbij dat op lange termijn de elektrisch aangedreven auto overhand zal krijgen op de automarkt. Maar Johan, hoe zat het ook alweer met die Volt-kopers?
“They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are,”
Ah, duidelijk. Uiteraard is Nyscchen er niet blij mee dat dit verhaal de media heeft gehaald, vandaar dat hij op FaceBook een verklaring heeft afgelegd. Tot zo ver het hybride-bashen van vandaag. We wachten met spanning op een reactie van GM. (bron: auto.msn.com)
audi is ook stom.
een volt is tenminste minder saai
Ik zeg het al jaren maak een diesel / elektro hybride.
Dieselblokje als generator op constant toerental waar maximale efficiëntie wordt gehaald welke dan de electro motor voed.
“Vanzelfsprekend ziet Nysschen voorlopig meer in dieselmotoren dan elektrische voertuigen.”
Waarover gaat dit artikel dan:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/03/video-elektrische-audi-is-coming
Volgens mij is het hele ‘klimaatprobleem’ een HOAX van het niveau lik-me-vestje, alle regeringen kunnen er aan verdienen door milieuheffingen te heffen en een subsidie’tje hier en daar doet het goed voor het ‘eco-friendly’ imago, ik heb het niet op energieverspilling en van mij mag iedere saaie auto elektrisch zijn, maar laat de hypercars met rust, wat maakt het uit als er in een Golf een accu zit in plaats van een diesel? Prima statement dus van de Audi baas.
Diesels verbruiken veel meer brandstof, en de Volt is echt een statement. Ik vind overigens dat er wel een kern van waarheid in het intellectuele elite verhaal zit.
Audi = idioot
Amerikanen = idioter
Amerikaans hoofd van Audi = idiootste
:D
Wat een stijlloze sufferd is die gast….. als je het nodig hebt om in dit soort termen anderen af te zeiken dan heb je kennelijk geen goede argumenten. Natuurlijk is 40.000 dollar erg veel geld voor zo’n auto, maar dat verhaal over de terugverdientijd hangt af van prijzen van grondstoffen en schaalvoordelen die in de toekomst gehaald kunnen worden als de techniek op grote schaal toegepast kan worden.
Ach ja, preken voor eigen parochie, bekend probleem bij lui in dit soort banen. Toch jammer dat ze niet in staat zijn om dit soort onderwerpen genuanceerd en op basis van goed doordachte meningen te bespreken/beoordelen. Het is een gebrek dat de vooruitgang in de weg staat.
Zou zelf ook niet in Detroit willen wonen: waar je mee omgaat, daar wordt je mee besmet ;-)
Hij is gewoon jalours dat hij geen hybride of electrische auto voor de nabije toekomst heeft klaarliggen.
W A T E R S T O F!
DAT is de toekomst. Elektrische wagens hebben batterijen en dat suckt!
Nu nog enkel op een degelijke en duurzame manier waterstof maken… maar dat lukt wel
@ju:
Idd waterstof is de toekomst. Hybrides zijn gemaakt om de smog in grote steden terug te dringen, immers in het stadverkeer zal de auto voornamelijk electrisch rijden. Op hogere snelheden heeft een hybride nauwelijks voordelen t.o.v. een moderne motor. Voor de productie van accu’s is lithium nodig. Meer dan de helft van de lithiumreserves ter wereld bevindt zich in het armste land van Zuid-Amerika (Bolivia), dat niet bepaald openstaat voor buitenlandse investeringen. Mitsubishi heeft al gewaarschuwd voor een tekort aan lithium binnen tien jaar, als er geen nieuwe bronnen worden aangeboord. De bronnen zullen dus sneller uitgeput raken dan oliebronnen en zo verleggen we afhankelijkheid van de ene bron naar de andere. Waterstof kan iedereen produceren, echter dient het productie-proces nog rendabel gemaakt te worden. Het bijkomende voordeel van waterstof is dat we dan de verbrandingsmotor en daarmee de brul in de uitlaat behouden. Honda en BMW zijn al jaren bezig met de ontwikkeling van waterstof motoren. Een mooie 6-in-lijn op waterstof of een hoogtoerige waterstofmotor…ik kijk er al naar uit!
Is de Volt een soort Prius, dan heeft hij nog gelijk ook ;-)
OT: een qua functionaliteit min of meer gelijke Chevrolet Cruze kost misschien 15.000 dollar. Moet er wel heel veel subsidie op, om het verschil terug te verdienen in de vorm van brandstofbesparing. Die blauwe lampjes koop je lekker in de autoshop.
Probleem is iedere keer hetzelfde ,Europeanen hebben geen hybride technologie of moeten hiervoor te veel patentrechten betalen aan Japan (Toyota).
@rene: Toyota heeft zeker een paar mooie patenten. We zijn hier creatief genoeg om daar omheen te ontwikkelen. Zie Peugeot, BMW, Mercedes en ga zo maar door. Meestal voor minder geld hetzelfde resultaat.
Het echte punt is dat we hier heel erg goede dieseltechniek hebben, die precies hetzelfde bereikt. Oh ja, dat zei die Audi man ook al…
Overigens las ik dat invoering van Euro6 dieseltechniek, de mogelijkheid geeft de temperatuur in de verbrandingsruimte van een diesel weer te verhogen (naar zoals het was), de extra NOx uitstoot wordt in de extra katalysator weer omgezet in N2 en O2, effect is weer een hoger rendement, dat in dit geval de extra techniek weer terugverdiend.
Vooralsnog heeft Audi (VAG) nog geen antwoord op de merken die zich wel bekommeren om de toekomst. Eén wijntje minder en gewoon je mond houden zou deze beste man gesierd hebben.
@ju: De oliemaatschappijen willen je graag laten geloven dat dat de toekomst is, spijtig genoeg zeggen ze dat alleen maar om hun eigen inkomsten in de toekomst veilig te stellen.
‘k Vind de manier waarop nu ook niet bepaald briljant, maar de mens heeft wel gelijk! Al die groene rakkers denken veel te graag het woordje ‘onomkeerbaar’ weg uit hun natuur- en milieubewierrokingen… We kunnen beter onze focus toespitsen op het aanpakken van die hele opwarmingssaga dan met z’n allen in een elektrische pismobiel te gaan rondzwammeren. Zeker nu er voorlopig nog voldoende olievoorraden voorhanden zijn…
Laurens, ken jij trouwens iets over patenten ?
@rene: kennen niet, weten misschien wel. Kun je ook een duidelijke vraag stellen?
@Solstice: Bekommeren over de toekomst? Ze geven er geen ruk om en die hybrides zijn maar een tijdelijke oplossing met hun beroerde accus die over een paar jaar niks meer waard zijn. Ik zou wachten tot er veel betere accus ontwikkeld zijn zodat ze een iig heel autoleven mee kunnen gaan.
En als zo’n Volt 15 mille duurder is dan een “Pruis” moet het wel een behoorlijk ruime en luxe auto zijn.
Dat patentje van Antonov.
@Tommy2, waar haal jij die “wijsheden” over die accu’s vandaan?
En laat je Audi nog een extra duur filtertje bij.
@ RRPhantom
NEEEEEEEEEEEEE denk je? Dat is al zo’n halfjaar bekend ;) maar mensen moeten nu eenmaal iets te vrezen hebben. Eerst wereldondergang, daarna aliens, terroristen en nu het klimaat, al kom dat gezeik van een of andere crisis ook in de buurt.
Ach, Audi is voor dom en saai accountmanagers volk, waarvan hierboven akte
Ja, en een Volt is voor volk die niks van het leven maakt…
Patent gelezen BMW dynatic drive inventor Aisan Japan.
Laurens geen dieseltjes meer he, old stuf.
De man heeft wel een punt…
Een foute uitspraak voor iemand van zijn positie.
Maar hij heeft wel degelijk gelijk.
Alleen al het fabriceren van de accu’s voor hybrides is een enorm milieu intensief proces wat een heleboel bobo’s vergeten.
Gewoon lekker allemaal op gas rijden, hoef je tenminste niet het tractor geluid van een diesel aan te horen.
Natuurlijk is er bij diesel veel vooruitgang te boeken, maar diesel alleen zal zich nooit verder ontwikkelen dan de hybride techniek. Overigens komt Audi zeer waarschijnlijk met een elektrische R8 als prototype. Nu moet ik nog maar zien of deze ooit de productie haalt, ik acht de kans zeer klein. Bij dit soort auto’s willen mensen geluid horen en “ervaren”.
Volgens de typegoedkeuring is de Chevrolet Volt/Opel Ampera inderdaad een hybride. Maar de techniek is compleet anders in vergelijking tot bijvoorbeeld de prius. Bij de prius ondersteunt de elektrische motor de benzine motor. Bij de volt is het precies andersom en daarmee dus ook een lagere uitstoot en zuiniger.
Overigens ziet GM nog steeds heil in de waterstoftechniek, daarom zijn ze dan ook nog volop aan het testen. Ik denk dat dit inderdaad ook de brandstof van de toekomst is, de ontwikkeling is alleen op dit moment nog niet ver genoeg.
“They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are”
Isn’t that Audi’s target market too? Who else would pay such a high premium for a rebadged VW??
@rene: dat is je sterkste bijdrage tot nu toe! Volt USP = Audi USP.
Overigens: ik wil best een discussie met je hebben over hetgeen je op je lever hebt, maar dat werkt iets beter als je aanneemt dat ik geen gedachten kan lezen ;-)
Aldi zou beter zwijgen tot ze een passend alternatief hebben….nee dus…. shut the f*ck up!!!
“Wiens brood men eet, diens woord men spreekt”.
En de Nysschen levert hiervoor maar weer eens het bewijs.
Het is inderdaad, zoals wOoOdy hierboven al aangeeft: Het bekende probleem bij lui in dit soort banen.
En dat hij daarna een verklaring afgeeft op FaceBook
betekent slechts een zwaktebod, want die uitspraak zal de man blijven achtervolgen, eender welke verklaring hij laat publiceren. Laten we maar weer een oud spreekwoord getuigen van oude wijsheden:
Eerst gedaan en dan gedacht heeft menigeen in leed gebracht.
Post anders zijn hele verklaring, zinnen uit hun context rukken is nogal simpel en laag hoor :), op de amerikaanse autoblog hadden de lezers dit wel direct door, en jullie vinden jezelf dan slimmer dan amerikanen…
Helft van de reacties zijn hier “omhg audi(of iets anders) is sooooo stommm!!!!! mijn merk is veleee beterrr!!”
Het niveau ligt hier stuk lager als neem autoblog.com, maar heeft niets met de redactie te maken, enkel de bezoekers.
Langs de andere kant moet iemand op zo’n positie er wel aan denken dat zinnen uit hun context kunnen gerukt worden, en voorzichtiger omspringen met wat die zegt.
@ bezoeker.
Idd is het niet zo slim van de Audi baas om dit zo te zeggen. Misschien heeft hij de electrische auto’s in de toekomst wel nodig.
Verder; Waarom kunnen electrische auto’s en gewone auto’s niet naast elkaar?, zoals energie (gewone energie en zon-/windenergie). Dit gaat volgens mij prima samen en dan kan een ieder voor zichzelf een keuze maken. Leven en laten leven is mijn motto. Niet gelijk een ander soort afkraken.
Dit komt het niveau van deze blog niet ten goede.
en Aldi buigt voorover voor vw en vw buigt voor Porsche(in bezit van het hoofdaandeel van Vw)…Dusss, wie controleert hier wie?
hij had de Volt van populisme moeten beschuldigen ..
dat werkt altijd goed bij dom volk ..
“They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are”
Het verhaal van de Prius. De waarheid vertellen wordt zelden gewaardeerd.
Allereerst staat in de tekst dat audi premium is.
audi is NIET premium. Het is een omgekatte Skoda met 4 nullen in de grill. Er is maar 1 Duits Premium merk en dat is Porsche.
@Dennis: porsche is toch een sportwagen merk? en audi is wel een premium merk
Toch heeft hij wel gelijk. De VW polo bluemotion is zuiniger dan alle hybrides bij elkaar. En ook veel goedkoper. Er zit bovendien geen accu in waarvan je niet weet hoe lang die meegaat.
Als de Volt inderdaad 40k gaat kosten, dan maak je mij niet wijs dat je dat ooit terugverdient. Maar goed, als na 10 jaar blijkt dat ze die accu technologie onder de knie hebben en geen ontploffende Voltjes zich hebben aangediend en de prijs gehalveerd is, zal ik zo’n ding in overweging nemen.
@Xtrastrage: en jij vindt het logisch een ruime sedan in het middenklasse segment te vergelijken met een b-segment hatchback?
@w0o0dy: wat zou het verbruik zijn als je een dieselmotor in een Prius hangt. Liefst een toppertje van BMW/PSA, wel met alle ED trucs en start-stop. Iets uit een Mini bijvoorbeeld. Maar die kan nog steeds een caravan trekken ;-)
Anders vergelijk ook jij knollen met citroenen.
@Laurens: Je “wat als” is interessant maar klopt nog niet helemaal. Wat zou het verbruik zijn van de Volt als er een diesel naast de accu’s en elektromotoren aan boord was?
Ik denk dat een diesel flink wat extra uitdagingen toevoegt aan je hybride en dat ze er daarom nog niet zijn. Wat te denken van het extra gewicht van de motor en het gewicht van de trillings dempede motorsteunen en de extra geluidsisolatie?
Feit is dat een Volt twee keer zo ver komt op een liter benzine als welke andere auto van het formaat. Oké wel omdat er op een beperkte afstand wordt gemeten en omdat er stroom vanaf het net wordt gebruikt maar toch. Dat is een prestatie die NU wordt neergezet en niet over 3jaar Èn de 5tot 10mille die de auto meer kost dan zeg een Jetta op diesel maakt dat ik denk dat bij iets hogere brandstofprijzen de terugverdientijd wel eens korter kan zijn dan de levensduur van een gemiddelde auto.
Zo’n slechte oplossing is dit concept dus niet en over die aanhanger…. hoe vaak rijdt een gemiddeldde mens (anders dan wij nederlanders) nou met een sleurhut of boedelbak? Zeer zelden kan ik je melden! En die bluemotion en andere blauwe/groene diesels hebben ook vaak een zeer laag trekgewicht.
Mijn bezwaar tegen die arro Audi-zuurpruim is dat hij alleen de positieve kanten van de eigen oplossingen wil zien en een alternatief afzeikt met beledigende teksten ipv kijkt naar de pluspunten en probeert op basis van de pluspunten van de eigen aanbieding aan te tonen dat die oplossing beter is. Daarnaast rekent hij nieuwe techniek af door een vergelijking te trekken met techniek die al bijna op het einde van de ontwikkelings mogelijkheden is en ook dat is niet echt sterk te noemen.
@w0o0dy: een lang verhaal, ik hou het kort.
Ken je de theorie van de verminderende meeropbrengst?
Zet de kostprijs van de diverse technieken eens op een rijtje, de procentuele besparingen ernaast en je begrijpt wat ik bedoel (hoop ik).
Maar als je ding een lengte heeft van 10 mm, maakt het dan uit om hem 30% langer te maken ;-)
@Laurens: Die ken ik en die is hier niet echt van toepassing want die gaat over het nut dat een extra hoeveelheid van een bepaald goed steeds kleiner wordt naarmate je er meer van afneemt. 70%van alle ritten is korter dan 10km en dat betekent dat in de echte wereld zo’n Volt meer winst boekt dan in theorie tov een diesel of benzine auto.
@w0o0dy: nee wooody, die wet betekent dat 30% besparen op niets, alleen nog zin heeft als dat ook niets kost.
Oftewel een diesel die 1 op 30 loopt voor 2000 dollar meerkosten ten opzichte van een benzinemotor, is zo’n beetje het maximale wat economisch zin heeft, zeker bij de amerikaanse brandstofprijzen.
Precies wat die Audi man ook zei in een ander draadje. Wat Lutz daarop in zijn commentaar impliciet stelt, is dat als een overheid bestaat uit “negers des heils”, hij wel weer gek zou zijn daar geen gebruik van te maken…
Volgende keer beter googlen aub.
Nooit genoeg hybride bashen…
“1 Duits Premium merk en dat is Porsche”
Maar daar even Mercedes van. Die hebben dat premium gedoe uitgevonden. Zij waren al premium toen BMW nog Issetta’s maakte toen Audi nog Polo’s leverde, en ook toen Porsche de 914 leverde. Maar waarom is het toch zo goed om premium te zijn, premium betekent niks anders dan extra betalen…
“They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are,”
En dat is toch ook zo. De intellectuelen zijn de verlichte zielen, diesel is voor truckers en mensen zoals mij.
@WOoOdy, inderdaad. Een Polo is veel kleiner dan bijv. een Prius of een Volt.
En weeral gaat lincoln met de prijs voor “beste reactie van het topic” lopen. hulde!
Tuurlijk is de Volt duurder. Net als dat een A6 duurder is dan een A4. Alsof elke zuinige auto heel goedkoop moet zijn..
Dat GM slecht bezig is wisten we al langer. De beste autobouwers zijn Europees (punt) zeker wat sportwagens betreft! Ook qua hybrides zullen we niet hopeloos achterblijven.
^punt zegt ‘ie! Hahaha!!! :lol:
Elektrische auto’s is de grootste kolder ooit althans met de huidige technologie.
Wat een rotvent zeg, hij heeft een mening !
En Audi stijgt weer wat op de ladder, perfecte uitspraak van die man! Stomme elektrische auto’s, het is echt niks:S Het hele gevoel verdwijnt!
De Volt klopt niet van buiten.
De zijruiten zitten niet op één lijn met de voorruit, waarbij de achterkant ook een opmerkelijk stuk hoger uivalt dan de rest van de auto.
Dat verstoort de algemene lijn nogal, dus misschien heeft Johan wel gelijk :P .
Dat dieseltje van 15 jaar geleden :
-Motor ,injectoren ,injectiepomp.
Je huidige diesel :
-Motor high-tech injectiepomp en verstuivers egr klep,egr cooler ,extra gasklep ,maf ox vacuum en temperatuursensoren ,elektronische motorsturing ,brandstofkoeler ,dual mass vliegwiel en eventueel balansassen ,roet en eventueel nox filter (levensduur?).
Extra voor turbodiesel:
-Turbo ,intercooler ,map sensor.
Sorry ,ben waarschijnlijk nog wel iets vergeten.
@rene: leuk, een lijstje. Maak zoiets eens van een Prius, als je wilt?
Oftewel, welkom in de moderne wereld van de Euro uitstoot normen. En de Nederlandse CO2 belasting gekte.
Vergeten :Besturing variabele turbo.
$40.000 voor simpelweg een batterij op wielen + lelijk frontje is idd veel te veel geld. Leuk geprobeerd van GM maar doet mij iets te veel denken aan een ander Amerikaans gedrocht, genaamd Dodge Avenger.
@Buyck: Lopen we achter op de Yanks qua groene technologie? Niet direct. Jaguar/Mercedes zuinigste sportsedans, CTS-V eindigd laatste. (Om het maar even te noemen) Men bouwt in Detroit misschien hele brute sportauto met veel te veel cubic inches. (Tja, is nou eenmaal de cultuur daar..) maar de Volt is relatief gezien het enige model welke “groen” rijdt. Of je moet al die Daew.. euhh, Chevy’s meetellen maar dat meerendeel is gewoon goedkope meuk met een stoere badge.
“They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are”
Met andere woorden: PREMIUM
“$40.000 voor simpelweg een batterij op wielen”
Gelukkig is het niet zo simpel en praat je voor de zoveelste keer weer kortzichtige onzin
*applaus voor w0o0dy*
@MattCurlew: Ik voor de zoveelste keer kortzichtige onzin? Spreek voor jezelf.. Het is mijn mening en daar blijft het ook. Of het kortzichtig is ja ofte nee.. Tja, ik lees soms de reacties welke van jouw adres komen wel eens en dan heb ik mijn bedenkingen..
Friday, 4 September 2009 om 21:45 door ricardo in Audi, Chevrolet
“MAV en SAV enz zijn meer termen die een merk verzint om leuker om over te komen..”
Iets met een pot en een ketel :roll:
@Benz..: dat is geen mening, dat is dom gezwetst. Heb je überhaupt enig idee wat voor technieken er bij komen kijken? Waarom mag een vergelijkbare auto met benzinemotor wel zoveel kosten en één met een electromotor (iets wat nog niet zo heel lang bestaat) niet..?
“Iets met een pot en een ketel”
Lieve schat, dat zijn feiten. Die termen worden niet doorgaans gebruikt
Prius:
-Motor :Brandstofpomp ,injectoren ,electronische gasklep ,catalysator ,vvti versteller + controller ,ox sensoren.
Hybride gedeelte:Battery,converter elektromotoren.
GEEN VERNELLINGBAK :POWER SPLIT DEVICE.
Een bugattie veyron is immers ook €1.000.000 voor simpelweg een motor op wielen + lelijk exterieur is idd veel te veel geld.
Aanvulling: CUV’s dekt de lading voor elke auto dat geen sedan, hatchback, coupe, cabrio, SUV of iets dergelijk is
Prius:
Motor ,brandstofpomp ,motorsturing ,injectoren ,vvti vvti controller ,catalysator ,ox sensoren.
Hybrid system = battery , converter ,elektromotoren.
GEEN VERSNELLINGSBAK = POWER SPLIT DEVICE
@rene: kom, kom, dat kan beter…
Enig idee ook hoe duur de grondstoffen zijn die in al die electrische spullen gebruikt worden? En hoe lastig die in de praktijk te recyclen zullen zijn.
ICE is ijzer en aluminium, te scheiden met een magneet…
Laurens dit ben ik niet van U gewoon !
Je wijkt af van de basis ,ik had een andere technische uitleg van U verwacht.
Trouwens men kan karton van plastiek scheiden.
@rene: als jij het zegt…
maar ik mis gewoon een hoop Prius onderdelen op je lijstje. Al is het maar bekabeling. Die POWER SPLIT DEVICE is in de praktijk ook heel wat meer ellende als een versnellingsbakje, al is het maar vanwege het koppel dat een Prius ontegenzeggelijk in overmaat heeft.
Plastic en karton zit in alle auto’s :-)
Ten titel van inlichting ,in iedere moderne middeklasse wagen zitten +- 30 elektromotoren.
@MattCurlew: Joh, niet zo happen.. Jij laat je idd makkelijk uit je tent lokken. “Batterij op Wielen” is gewoon mijn kijk op bepaalde dingen en daar heb jij in feite niets mee te maken. En natuurlijk steekt een hybride auto ingewikkeld in elkaar en is het allemaal niet easy peasy. Het gehele eindproces valt een stuk duurder uit dan een vergelijkbare auto welke enkel en alleen op benzine of diesel rijdt. Van mij mag hij 2 ton kosten. Daar ga ik niet over en het interesseert me ook geen hout hoeveel dit ding mag kosten aangezien ik geen animo heb voor een hybride.
“Lieve schat, dat zijn feiten. Die termen worden niet doorgaans gebruikt”
Je noemt je moeder maar lieve schat.. En, die termen zijn er volgens jou dus omdat het simpelweg leuker staat? Zo’n opmerking plaats ik in de categorie “dom geleuter”.. ;)
@Benz..: genuanceerd iets brengen kan je dus niet? Beetje jammer. Brengt het niveau zo omlaag hier..
“En, die termen zijn er volgens jou dus omdat het simpelweg leuker staat? Zo’n opmerking plaats ik in de categorie “dom geleuter”..”
Dom geleuter is als merken maar een eigen afkorting bedenken om het ‘anders’ te laten zijn. Kom je ook nog met fatsoenlijke tegenargumenten of blijf je bij dit gebrabbel? SAV/MAV enz zijn termen die niet gebruikt worden behalve door het merk zelf die hun crossover maar een hippe afkorting willen geven. Volgens mij is dat nogal duidelijk
Ja, een bugatie veyron ook ja..
erg origineel ;)
Dat POWER SPLIT DEVICE is een satelietstelletje zo zitten er stuk of 3 in elke automatische bak ,met nog wat remmen en rommel ,weet jij echt niet beter ?
@rene: heb je gezien hoe breed die planetaire tandwielstelsel wielen zijn… en wat de meerprijs is van een automaat t.o.v. een handbak…
Doe nog eens een nieuwe poging voor je lijstje, laat alles maar weg dat elke auto heeft, maar vergeet niet dat een Prius naast een hoog voltage systeem, bijvoorbeeld ook nog lampjes en een radio bezit, en dat het ding misschien ook nog wel eens met startkabels aan de gang geholpen wordt (of dat laatste wel kan, weet ik eigenlijk niet eens).
Mijn voorlopige conclusie is, dat ik liever een Euro6 diesel wil, als ik in Afrika woon… sloop ik die kat er wel onderuit… maar betaal ik toch een leuke prijs op de automarkt.
Betrouwbaarheidscijfers Laurens ?
@rene: vragen van meer dan 2 woorden graag, nogmaals, ik ben niet telepatisch.
En waar is dat lijstje?
Genuanceerd iets brengen is voor jou anders behoorlijk lastig zo te lezen. Het niveau kan al moeilijk lager nu. Je hoeft echt niet zo groot en uit de hoogte te doen mannetje. SAV/MAV zijn gewoon modellen-aanduidingen, zo heb je ook aanduidingen als SUV of MPV. Maargoed, ik heb volgens mij een gevoelige snaar bij je geraakt, is het niet? Anders voelde je je niet gelijk aangesproken. Maar jij zal het vast wel weer beter weten. Ik zal wel niets naars meer zeggen over jouw Chevy op batterijen. ;)
Ontopic please!
Oja, de zijspiegels ogen dynamisch. :roll:
@Benz..: allemaal kinderachtige reacties. Omdat ik een bepaald iets weet ben ik gelijk uit de hoogte? Als ik een bepaalde auto verdedig is het gelijk mijn favoauto? Met jou valt niet te praten. Geen ander merk gebruikt die termen behale de merken zelf. SUV’s en CUV’s dekken de lading volledig. Die termen zijn ook de enige termen die doorgaans door de pers wordt gebruikt. Als jij wil denken dat SAV een algemeen gebruikte afkorting is dan moet je dan verder maar gewoon denken. Wijsheid komt misschien nog met de jaren..
Op je planetair stelsel komt ,en dat in tegenstelling met een koppelrijke diesel een perfect elektronisch geregeld koppel ,dat kun je nu eenmaal met elektro (motor-generator)en.
Uit ervaring weet ik dat :
1.Die dingen heel blijven
2.De motor ook kan starten met startkabels als de gewone battery leeg is.
Maar als cru iemand zou jij moeten weten dat de gewone battery alleen maar dient om de elektronika aan te sturen.
Dat koppel geldt trouwens voor heel de aandrijflijn denk aan versnellingsbak ,differentieel, cardans.
Leuk toch.
geldt trouwens voor heel de aandrijflijn denk aan versnellingsbak ,differentieel, cardans.
Leuk toch.
@rene: ach zo, u is een Toyota wederverkoper. Zeg dat dan meteen. Mag het maken van een lijstje niet meer zijn dan een vraag stellen aan de chef werkplaats?
Die perfecte koppelingsregeling kan trouwens wel eens de achilleshiel van de Pri zijn, wat daar voor zeldzame metalen voor nodig zijn, doet Honda (en BMW en Mercedes en Audi en ga zo maar door) het veel slimmer, zelfde resultaat voor veel minder geld.
Cat onderuit gaat trouwens niet meer auto gaat in :FAIL SAFE =70 KM/H
@rene: jij kan die beveiling misschien niet overbruggen, maar die afrikaan weer wel.
Ik zou een 15 jaar oude prius, hopelijk voorzien van een vers accupakket, never nooit willen hebben. Want betrouwbaarheid is leuk, maar als repareren niet veel geld kost maar alleen tijd, uiteindelijk niet eens zo belangrijk. Als ik maar niet stil blijf staan. Een Pri repareren is total loss.
Vergeten bij Prius inderdaad paar extra kabel en ventilatoren op de battery ,is wel 8 jaar garantie op.
@rene: garantie maakt het lijstje korter (?), is overigens op III maar 5 jaar… kun je als een teken van kracht of zwakte zien…
Laurens ik ben een technieker, en weer omzeilen ???
@rene: jammer dat de tijd er niet bijstaat, als je op reply drukt: wat omzeil ik, typ eens een paar woorden meer als je een discussie wilt voeren.
Trouwens met de huidige dieseltechiek zou je je beestje met trektang en hamer ook niet meer kunnen repareren.
@rene: jij misschien niet. BMW wel hoor…
Denk je ,en tegen welke prijs ?
BMW prijs ?
@rene: Toyota prijs, maar ik weiger een monteur die Rene heet vanaf nu.
Dank U, en groeten
Rene
@rene: insgelijks :-)
Nu nog roeptoeter Wooody slachten…
@ju: WATERSTOF is inderdaad de toekomst om volledig emissieloze auto’s te kunnen bouwen al moet de elektriciteit waarmee waterstof gemaakt word natuurlijk wel van windmolens of dergelijke komen.
DOE IK.
@rene: ik morgen weer, heb nog een leven… kijk wel hoe het afgelopen is!
Maar vandaaag niet meer,
Groeten.
@MattCurrie: Noem mij maar kinderachtig. Kijk even in de spiegel als je wilt. Ik heb daar totaal geen moeite mee. Ten eerste: Wat kan mij het trouwens schelen dat “SAV” geen algemeen gebruikte afkorting betreft. Dat wist ik zelf ook wel. Heb ik het tegenovergestelde soms gezegt? Nee, c.q. doe eens aan begrijpend lezen, misschien komt jouw wijsheid nog met de jaren..
Maargoed, ben er volledig klaar mee.
Nog een fijne dag verder.
Groeten
Benz..
@Prof. Dr. Vliegwiel: groot gelijk
audi is cool maar dit is niet echt waar wat ze nu zeggen
Meneer Johan de Nysschen kan na deze uitspraken nooit meer serieus genomen worden……
@Windhoos .. en terecht natuurlijk ..
want de grote mensen wereld is eigenlijk een micro-cosmos van @autoblog.nl ..
waar fan-boys genadeloos afgestraft worden voor hun ouwe wijven gezever ..
laster en bakerpraat .. potvers potvers ..
Oef, een hele boterham.
Moet zeggen dat het in de discussie René – Laurens intussen 17-0 is. Laurens doet me denken aan die ridder in de Holy Grail, die zonder armen en benen een gelijkspel uitriep.
@Bert: lol
Die nieuwe Peugeot 207HDI 99 gram mag ook geen trekhaak meer ,hoe zou dat komen ?
Heeeel vroeger reden treinen op steenkool. Daarna op een veredeld iets genaamd mazout.
Nu rijden treinen elektrisch.
@rene:
Er rijden meer dieseltreinen dan electrische treinen rond op deze wereld. Treinen hebben nooit op steenkool gereden, ze reden op stoom. Steenkool was slechts het middels om water in stoom te veranderen. Eigelijk is er dus niet veel verandert aangezien steelkool nu wordt gebruikt om electriciteit op te wekken.
Je zou toch echt moeten weten waarom dat zo is.
Ten titel van inlichting ivm hybride :
Google ,patents ,patent nr 0278029
Of Vliegwiel iets voor U speciaal ,de Prius basis.Gear box with continuously variable gear.Patent nr5309778.
Dit bevestigd weer eens dat de top van veel grote bedrijven wordt bekleed door kinderachtige arrogante dikkoppen.
Geeft niks… bevestigd weer eens mijn idee dat dit soort mensen niet hun functie bekleedt op basis van intellectueel vermogen of intelligentie in het algemeen.
M.a.w.:
@Nysschen
We allready knew that you’re a thickheaded arrogant bastard….you don’t have confirm.
In verband met die treinen ,iedere trein vroeger was een energiecentrale op zichzelf en zeg nu zelf dat was toch te duur en absurd.
Correctie ik ben een gewone misschien wel een te slimme autosleuteraar.
@rene:
Wanneer gaan wij daar wat van merken. Internetwijsheden verspreiden heeft niks met intelligentie te maken.
Dank U.
@rene:
Midden in een zin “u” gebruiken moet zonder hoofdletter. Als je een “,” gebruikt, zet em dan ook op de juiste plaats in de zin. Je bent zelfs zo slim dat als Bas reageert op het artikel dat je denk dat hij het over jou heeft. Vervolgens ga je ff corrigeren dat je een iets te slimme autosleutelaar bent….Goed!
Ontwijken fijn !
De ontwijkende persoonlijkheidsstoornis (OPS) is een persoonlijkheidsstoornis die zich kenmerkt door geremdheid en het gevoel minderwaardig te zijn. Oja en een uitroepteken moet direct achter het laatste woord worden geplaats zonder spatie!!!!!!!!
Trouwens die internetwijsheden zijn gewoon hoe iemand iets verzonnen heeft ,of snap je dat niet ?
@rene:
Gast jij kan niet eens een komma op de juiste plek zetten. Je zegt het goed, hoe iemand iets verzonnen heeft. Synoniemen voor verzinnen: fabuleren, fantaseren, fingeren, liegen, opdissen, verdichten. Bullshit dus! Ga een boek lezen of een echt onderzoek, maar val me niet lastig met onwaarheden die toevallig op internet worden verkocht als waarheid.
Ja ,oef, ik zal je helpen ,dus je verzint wat neemt er een patent op (mits betaling) en dat is het zowat.
Dank U Rene.
Dag jongen.
@rene:
De iets te slimme autosleutelaar gooit de handdoek maar in de ring. Dat is nou het slimste wat ik je tot nu toe heb zien doen, ik zou er patent op aanvragen als ik jou was!
Dank U!
@rene:
Het is:
Dank u! (complimentje voor “!” op de juiste plaats)
Dank U Laurens !!
@rene:
Het is:
Dank u meneer Laurens!! Het zou onbeleefd zijn om in een zin Laurens met zijn voornaam aan te spreken en met u. Voor het verkeerd gebruiken van hoofdletters en uitroeptekens verwijs ik naar mijn eerdere posts!
Audi is voor petjes.
Koop dan een BMW met een groen label, dat zijn er over de 150.
BmwMPoVer op dit onderwerp van mij geen reactie,goeiemiddag nog.
Dank u meneer Laurens!!
@rene: waarom mij bedanken, ik moest lachen om de opmerking van Bert! Dat betekent “@bert: lol” volgens mij in ieder geval, lees graag een zorgvuldig opgebouwd commentaar van jouw kant als je daar anders over denkt…
@Laurens:
Volgens mij zit rene op een hele andere planeet. Waar het ook moge zijn, verder dan het iq van een noordzeegarnaal komt hij niet.
@Prof. Dr. Vliegwiel: precies wat die Audi man ook al stelde.
Als het over hybrides gaat ben ik niet anders gewend op deze site overigens. Zal wel iets met de hoge spanning in zo’n ding te maken hebben. Maar als die ook voortplantingsorganen aantast, lost het probleem zich op ;-)
Dit is niet meer technisch en zeer laag.
Stop game.
@rene:
Als je een goed onderbouwde feitelijke reactie wil op dit artikel moet je mijn eerste post lezen. Jij begint te bazelen over patenten en gaat in het wilde weg mensen bedanken. Daarnaast maak je voor iedere zin een nieuwe post waardoor hetgeen je wil zeggen totaal onduidelijk wordt. Niveau omhoog begint in dit geval bij jezelf. Overigens nog een tip: Als je geen reactie wil geven op iemand lukt dit aanzienlijk beter door het ook niet te doen. Een reactie geven dat je geen reactie geeft is feitelijk onjuist en voegt niks toe aan dit artikel.
@Prof. Dr. Vliegwiel: een professorale reactie :-)
Overigens denk ik qua waterstof meer aan brandstofcellen. Rene’s patentenverhaal is voor mij abacadabra. Maar ik sluit niet uit dat ook hij een gepromoveerd “technieker” is. Zelf ben ik gek.
@Laurens:
Denk dat de brandstofcel nog iets langer op zich laat wachten, maar dat dit gaat komen is een feit. Denk dat rene Belg is, kan me niet voorstellen dat er NL-ers zijn die zich technieker noemen. Ik zag trouwens net een audi, bmw, honda, toyota, opel, skoda, vw, peugeot, volvo, saab en een jaguar rijden en geen van de bestuurders had een pet op. Zo…gelukkig, is dat ook weer opgelost!
@Prof. Dr. Vliegwiel: dat van die petjes plaats ik niet, maar het is ook al donker hier.
Rene is zeker een Belg, met sterke Toyota affiliatie. Zou bij mij ook gaan jeuken.
@BmwMPower,
Een nadere verklaring geven aub, want in mijn boekje staan Audi rijders allesbehalve bekend als “petjesdragers”………
Laag ,lager ,laagsts.
heel erg hoog .. zeer laag .. @autoblog.nl ..
Op mijn technische opmerkingen ,en daar gaat er hier toch om, kreeg ik geen reply.
Of gaan we weer over punten en commas schrijven,
@rene: dat komt omdat je totaal niet duidelijk in je communicatie bent. Zoals ook door Prof. geconstateerd. Ik wil best een beetje moeite doen om je te volgen, maar op een gegeven moment is de maat vol.
Wat is er bijvoorbeeld met die patenten aan de hand. Post maar een volledige link, duurt even maar als het kosher is wordt het wel geplaatst. Manjana.
Belgen zijn slecht in!!
Zijn er dan echt geen techniekers in jouw land?
Die ook patenten kunnen lezen.
Jammer.
Sukkelaar.
@rene: het gaat niet om lezen maar vinden. Daarom gewoon een link plaatsen. Belg.
Laurens kan me best vinden met jou,anders stak
ik daar ook zoveel tijd niet in ,maar wat wil je eigenlijk ?
@rene: patenten, waar, wat staat erin, wat is je conclusie, wat doet het ter zake ten aanzien van de Volt, en ga zo maar door. Je wilt iets zeggen, maar wij zijn niet telepatisch in dit land. Allemaal al gezegd, hoe vaak wil je het herhaald hebben? Of is dat een fetish van je?
@ Renee
Gaat ie weer met 1 zin per post. Rene niemand op deze planeet kan jouw gedachten lezen, als je met de aarde wil communiceren moet je duidelijke zinnen maken en niet de helft van je verhaal weglaten!!! Nee, in Nederland hebben wij geen techniekers, dat noemen wij gewoon een onderhoudsmonteur. Welke technische opmerkingen heb je het over? Tussen je onbegrijpelijke gebrabbel lees ik alleen een verhaal over een trein die op steenkool rijdt(????), allemaal patentnummers die iedere gek op google kan opzoeken en een boodschappenlijstje voor de onderdelen die je aan je prius moet vervangen. Last but not least: Komma schrijf je met een “K” niet met een “C”.
@ Laurens
Dat van die petjes…Een paar postst eerder was er een discussie of audi nou wel of geen petjesmerk is of was het misschien toch BMW. Zo’n welles nietes verhaal, dus ik probeerde de boel een beetje te sussen door met mijn mini-onderzoek aan te tonen dat er eigelijk geen merken voor petjes zijn. Ik weet trouwens wat de hobby van rene is…patenten lezen! Vette shit, toch?!
Patenten zijn zeer belangrijk ,dat power split device nu patent toyota (origine Antonov)is eigenlijk alles waar het om draait.
Ofwel kombineer je elektromotoren met een wat dan ook versnellingsbak wat zeer duur is ofwel gebruik je dat power spit device ,ford gebruikt het onder licencie in America.
Hoop U hiermee te kunnen helpen.
Is dat echt zo comma met een K?
Leer hier met de moment bij!!!
@ rene
Je hebt me ongeloofelijk geholpen. Ik heb die wat dan ook versnellingsbak gelijk gemonteert en samen met mijn snelle ventieldopjes ben ik zojuist langs jouw planeet gevlogen. Zo en nu lekker naar bed jij!
Dus je kunt of wil het niet begrijpen,mij best.
Prof ? Dr ? Klopt.
Ik kan het niet begrijpen omdat je allemaal halve zinnen typt en voor elke zin een nieuwe post aanmaakt. Hoe is trouwens het weer op jouw planeet, bij ons wordt het aankomende week gelukkig al weer wat beter. Het was de laatste paar dagen net herfst, brrrrrrrrrr.
Gelukkig voor de Volt wil BMW zijn X1 er nog wel mee vergelijken.
Even on topic, Gordon Murray heeft geroepen dat electrische autos een ramp zouden zijn, ik ben het er mee eens vanwege een hele simpele redenering en voeg de volt er ook gelijk aan toe:
– 1. Batterijen zijn zwaar, die die getankte entergie verpruts je meestentijds om die zware batterijen rond te slepen
– 2. Beperkte levensduur van batterijen, hoe zit het met tweedehandjes? Ik ga toch geen 10.000 Euri batterijpaket in mijn 10 jaar oude occasion stoppen. nu zie je nog volvo’s van 20 jaar rondrijden, maar volts..? Denk het niet. Auto’s worden wegwerpartikelen (wat weer gunstig is voor de industrie)
3) Zelfs als ze de batterijen appart leasen of huren zoals bij de nissan Leaf..En wat als het leasecontract is afgelopen en je wil niet meer verlengen…wat gebeurd er met je auto…Wurgcontract dus
Hou je maar bij je huidige mazoutbranders ,spreek je later nog.
Opwarmtijd koelwater mazoutmotor tov benzinemotor ongeveer x drie.Nog niet gemerkt in de winter ,wordt trouwens nog bijgestaan met elektrische glow plugs in het koelwater.
Lekker warm met mazout ,in je huis maar niet in de auto !