• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“De Chevrolet Volt is voor idioten!” Aldus Audi

Auteur: ricardo, gepost 4 september 2009 om 21:45 – 171 Reacties

Stelletje idioten!


Deze bewering werd opgetekend uit de mond van Audi U.S.A-baas Johan de Nysschen. Waarvan akte.

Tijdens een media-etentje waar Johan de Nysschen zijn premium merk zat op te hemelen en waar autojournalisten gewillig een bruine arm aan het halen waren werd dit statement geuit. De dieselminded Audi-baas had namelijk geen goed woord over voor het volk dat een Chevrolet Volt wil gaan aanschaffen. Omdat de volt waarschijnlijk rond de $40.000 gaat kosten is deze hybride aanmerkelijk duurder dan bijvoorbeeld een prius(ongeveer $25.000). Nysschen vindt het belachelijk dat de Amerikaanse regering vol lof is over het elektrische stokpaardje van GM, omdat het nu lijkt alsof een hybride de enige oplossing is voor het klimaatprobleem.

Vanzelfsprekend ziet Nysschen voorlopig meer in dieselmotoren dan elektrische voertuigen. Hij pleit er dan ook voor om meer Amerikaanse subsidiegelden richting de technische afdeling van Audi te laten stromen. Wel zegt hij erbij dat op lange termijn de elektrisch aangedreven auto overhand zal krijgen op de automarkt. Maar Johan, hoe zat het ook alweer met die Volt-kopers?

“They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are,”

Ah, duidelijk. Uiteraard is Nyscchen er niet blij mee dat dit verhaal de media heeft gehaald, vandaar dat hij op FaceBook een verklaring heeft afgelegd. Tot zo ver het hybride-bashen van vandaag. We wachten met spanning op een reactie van GM. (bron: auto.msn.com)

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Chevrolet, Elektrisch, Hybride, plug-in, volt

Vorig bericht: « Dit is de BMW M6 Competition Limited Edition
Volgend bericht: Met Google Street View over Laguna Seca »

Lees Interacties

Reacties

  1. JDM__Wotevajjjj zegt

    4 september 2009 om 21:51

    audi is ook stom.
    een volt is tenminste minder saai

    Login om te reageren
  2. volkswagen zegt

    4 september 2009 om 21:55

    Ik zeg het al jaren maak een diesel / elektro hybride.

    Dieselblokje als generator op constant toerental waar maximale efficiëntie wordt gehaald welke dan de electro motor voed.

    Login om te reageren
  3. Coubie74 zegt

    4 september 2009 om 21:58

    “Vanzelfsprekend ziet Nysschen voorlopig meer in dieselmotoren dan elektrische voertuigen.”
    Waarover gaat dit artikel dan:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/03/video-elektrische-audi-is-coming

    Login om te reageren
  4. RRPhantom zegt

    4 september 2009 om 22:08

    Volgens mij is het hele ‘klimaatprobleem’ een HOAX van het niveau lik-me-vestje, alle regeringen kunnen er aan verdienen door milieuheffingen te heffen en een subsidie’tje hier en daar doet het goed voor het ‘eco-friendly’ imago, ik heb het niet op energieverspilling en van mij mag iedere saaie auto elektrisch zijn, maar laat de hypercars met rust, wat maakt het uit als er in een Golf een accu zit in plaats van een diesel? Prima statement dus van de Audi baas.

    Login om te reageren
  5. cardesigner@USA zegt

    4 september 2009 om 22:11

    Diesels verbruiken veel meer brandstof, en de Volt is echt een statement. Ik vind overigens dat er wel een kern van waarheid in het intellectuele elite verhaal zit.

    Login om te reageren
  6. Waxweazel zegt

    4 september 2009 om 22:14

    Audi = idioot
    Amerikanen = idioter
    Amerikaans hoofd van Audi = idiootste
    :D

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    4 september 2009 om 22:15

    Wat een stijlloze sufferd is die gast….. als je het nodig hebt om in dit soort termen anderen af te zeiken dan heb je kennelijk geen goede argumenten. Natuurlijk is 40.000 dollar erg veel geld voor zo’n auto, maar dat verhaal over de terugverdientijd hangt af van prijzen van grondstoffen en schaalvoordelen die in de toekomst gehaald kunnen worden als de techniek op grote schaal toegepast kan worden.

    Ach ja, preken voor eigen parochie, bekend probleem bij lui in dit soort banen. Toch jammer dat ze niet in staat zijn om dit soort onderwerpen genuanceerd en op basis van goed doordachte meningen te bespreken/beoordelen. Het is een gebrek dat de vooruitgang in de weg staat.

    Login om te reageren
  8. Laurens zegt

    4 september 2009 om 22:16

    Zou zelf ook niet in Detroit willen wonen: waar je mee omgaat, daar wordt je mee besmet ;-)

    Login om te reageren
  9. Autogek zegt

    4 september 2009 om 22:28

    Hij is gewoon jalours dat hij geen hybride of electrische auto voor de nabije toekomst heeft klaarliggen.

    Login om te reageren
  10. ju zegt

    4 september 2009 om 22:48

    W A T E R S T O F!

    DAT is de toekomst. Elektrische wagens hebben batterijen en dat suckt!

    Nu nog enkel op een degelijke en duurzame manier waterstof maken… maar dat lukt wel

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      5 september 2009 om 16:50

      @ju:

      Idd waterstof is de toekomst. Hybrides zijn gemaakt om de smog in grote steden terug te dringen, immers in het stadverkeer zal de auto voornamelijk electrisch rijden. Op hogere snelheden heeft een hybride nauwelijks voordelen t.o.v. een moderne motor. Voor de productie van accu’s is lithium nodig. Meer dan de helft van de lithiumreserves ter wereld bevindt zich in het armste land van Zuid-Amerika (Bolivia), dat niet bepaald openstaat voor buitenlandse investeringen. Mitsubishi heeft al gewaarschuwd voor een tekort aan lithium binnen tien jaar, als er geen nieuwe bronnen worden aangeboord. De bronnen zullen dus sneller uitgeput raken dan oliebronnen en zo verleggen we afhankelijkheid van de ene bron naar de andere. Waterstof kan iedereen produceren, echter dient het productie-proces nog rendabel gemaakt te worden. Het bijkomende voordeel van waterstof is dat we dan de verbrandingsmotor en daarmee de brul in de uitlaat behouden. Honda en BMW zijn al jaren bezig met de ontwikkeling van waterstof motoren. Een mooie 6-in-lijn op waterstof of een hoogtoerige waterstofmotor…ik kijk er al naar uit!

      Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    4 september 2009 om 22:51

    Is de Volt een soort Prius, dan heeft hij nog gelijk ook ;-)

    OT: een qua functionaliteit min of meer gelijke Chevrolet Cruze kost misschien 15.000 dollar. Moet er wel heel veel subsidie op, om het verschil terug te verdienen in de vorm van brandstofbesparing. Die blauwe lampjes koop je lekker in de autoshop.

    Login om te reageren
  12. rene zegt

    4 september 2009 om 22:51

    Probleem is iedere keer hetzelfde ,Europeanen hebben geen hybride technologie of moeten hiervoor te veel patentrechten betalen aan Japan (Toyota).

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      4 september 2009 om 23:01

      @rene: Toyota heeft zeker een paar mooie patenten. We zijn hier creatief genoeg om daar omheen te ontwikkelen. Zie Peugeot, BMW, Mercedes en ga zo maar door. Meestal voor minder geld hetzelfde resultaat.

      Het echte punt is dat we hier heel erg goede dieseltechniek hebben, die precies hetzelfde bereikt. Oh ja, dat zei die Audi man ook al…

      Overigens las ik dat invoering van Euro6 dieseltechniek, de mogelijkheid geeft de temperatuur in de verbrandingsruimte van een diesel weer te verhogen (naar zoals het was), de extra NOx uitstoot wordt in de extra katalysator weer omgezet in N2 en O2, effect is weer een hoger rendement, dat in dit geval de extra techniek weer terugverdiend.

      Login om te reageren
  13. Solstice zegt

    4 september 2009 om 22:54

    Vooralsnog heeft Audi (VAG) nog geen antwoord op de merken die zich wel bekommeren om de toekomst. Eén wijntje minder en gewoon je mond houden zou deze beste man gesierd hebben.

    Login om te reageren
  14. Zoepie zegt

    4 september 2009 om 22:59

    @ju: De oliemaatschappijen willen je graag laten geloven dat dat de toekomst is, spijtig genoeg zeggen ze dat alleen maar om hun eigen inkomsten in de toekomst veilig te stellen.

    Login om te reageren
  15. Jo-zef zegt

    4 september 2009 om 23:00

    ‘k Vind de manier waarop nu ook niet bepaald briljant, maar de mens heeft wel gelijk! Al die groene rakkers denken veel te graag het woordje ‘onomkeerbaar’ weg uit hun natuur- en milieubewierrokingen… We kunnen beter onze focus toespitsen op het aanpakken van die hele opwarmingssaga dan met z’n allen in een elektrische pismobiel te gaan rondzwammeren. Zeker nu er voorlopig nog voldoende olievoorraden voorhanden zijn…

    Login om te reageren
  16. rene zegt

    4 september 2009 om 23:02

    Laurens, ken jij trouwens iets over patenten ?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      4 september 2009 om 23:05

      @rene: kennen niet, weten misschien wel. Kun je ook een duidelijke vraag stellen?

      Login om te reageren
  17. Tommy2 zegt

    4 september 2009 om 23:15

    @Solstice: Bekommeren over de toekomst? Ze geven er geen ruk om en die hybrides zijn maar een tijdelijke oplossing met hun beroerde accus die over een paar jaar niks meer waard zijn. Ik zou wachten tot er veel betere accus ontwikkeld zijn zodat ze een iig heel autoleven mee kunnen gaan.

    En als zo’n Volt 15 mille duurder is dan een “Pruis” moet het wel een behoorlijk ruime en luxe auto zijn.

    Login om te reageren
  18. rene zegt

    4 september 2009 om 23:24

    Dat patentje van Antonov.

    Login om te reageren
  19. cardesigner@USA zegt

    4 september 2009 om 23:30

    @Tommy2, waar haal jij die “wijsheden” over die accu’s vandaan?

    Login om te reageren
  20. rene zegt

    4 september 2009 om 23:34

    En laat je Audi nog een extra duur filtertje bij.

    Login om te reageren
  21. Stender zegt

    4 september 2009 om 23:44

    @ RRPhantom

    NEEEEEEEEEEEEE denk je? Dat is al zo’n halfjaar bekend ;) maar mensen moeten nu eenmaal iets te vrezen hebben. Eerst wereldondergang, daarna aliens, terroristen en nu het klimaat, al kom dat gezeik van een of andere crisis ook in de buurt.

    Login om te reageren
  22. Rsh zegt

    4 september 2009 om 23:47

    Ach, Audi is voor dom en saai accountmanagers volk, waarvan hierboven akte

    Login om te reageren
  23. AudiRs6 zegt

    4 september 2009 om 23:53

    Ja, en een Volt is voor volk die niks van het leven maakt…

    Login om te reageren
  24. rene zegt

    4 september 2009 om 23:53

    Patent gelezen BMW dynatic drive inventor Aisan Japan.

    Login om te reageren
  25. rene zegt

    4 september 2009 om 23:55

    Laurens geen dieseltjes meer he, old stuf.

    Login om te reageren
  26. Mr. V8 zegt

    4 september 2009 om 23:57

    De man heeft wel een punt…

    Login om te reageren
  27. ZonParaplu zegt

    5 september 2009 om 00:01

    Een foute uitspraak voor iemand van zijn positie.
    Maar hij heeft wel degelijk gelijk.
    Alleen al het fabriceren van de accu’s voor hybrides is een enorm milieu intensief proces wat een heleboel bobo’s vergeten.
    Gewoon lekker allemaal op gas rijden, hoef je tenminste niet het tractor geluid van een diesel aan te horen.

    Login om te reageren
  28. DRK zegt

    5 september 2009 om 00:02

    Natuurlijk is er bij diesel veel vooruitgang te boeken, maar diesel alleen zal zich nooit verder ontwikkelen dan de hybride techniek. Overigens komt Audi zeer waarschijnlijk met een elektrische R8 als prototype. Nu moet ik nog maar zien of deze ooit de productie haalt, ik acht de kans zeer klein. Bij dit soort auto’s willen mensen geluid horen en “ervaren”.

    Volgens de typegoedkeuring is de Chevrolet Volt/Opel Ampera inderdaad een hybride. Maar de techniek is compleet anders in vergelijking tot bijvoorbeeld de prius. Bij de prius ondersteunt de elektrische motor de benzine motor. Bij de volt is het precies andersom en daarmee dus ook een lagere uitstoot en zuiniger.

    Overigens ziet GM nog steeds heil in de waterstoftechniek, daarom zijn ze dan ook nog volop aan het testen. Ik denk dat dit inderdaad ook de brandstof van de toekomst is, de ontwikkeling is alleen op dit moment nog niet ver genoeg.

    Login om te reageren
  29. rene zegt

    5 september 2009 om 00:06

    “They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are”

    Isn’t that Audi’s target market too? Who else would pay such a high premium for a rebadged VW??

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 11:16

      @rene: dat is je sterkste bijdrage tot nu toe! Volt USP = Audi USP.

      Overigens: ik wil best een discussie met je hebben over hetgeen je op je lever hebt, maar dat werkt iets beter als je aanneemt dat ik geen gedachten kan lezen ;-)

      Login om te reageren
  30. Junkreader zegt

    5 september 2009 om 01:21

    Aldi zou beter zwijgen tot ze een passend alternatief hebben….nee dus…. shut the f*ck up!!!

    Login om te reageren
  31. 9000cse zegt

    5 september 2009 om 01:34

    “Wiens brood men eet, diens woord men spreekt”.
    En de Nysschen levert hiervoor maar weer eens het bewijs.
    Het is inderdaad, zoals wOoOdy hierboven al aangeeft: Het bekende probleem bij lui in dit soort banen.
    En dat hij daarna een verklaring afgeeft op FaceBook
    betekent slechts een zwaktebod, want die uitspraak zal de man blijven achtervolgen, eender welke verklaring hij laat publiceren. Laten we maar weer een oud spreekwoord getuigen van oude wijsheden:
    Eerst gedaan en dan gedacht heeft menigeen in leed gebracht.

    Login om te reageren
  32. bezoeker zegt

    5 september 2009 om 02:09

    Post anders zijn hele verklaring, zinnen uit hun context rukken is nogal simpel en laag hoor :), op de amerikaanse autoblog hadden de lezers dit wel direct door, en jullie vinden jezelf dan slimmer dan amerikanen…

    Helft van de reacties zijn hier “omhg audi(of iets anders) is sooooo stommm!!!!! mijn merk is veleee beterrr!!”
    Het niveau ligt hier stuk lager als neem autoblog.com, maar heeft niets met de redactie te maken, enkel de bezoekers.

    Langs de andere kant moet iemand op zo’n positie er wel aan denken dat zinnen uit hun context kunnen gerukt worden, en voorzichtiger omspringen met wat die zegt.

    Login om te reageren
  33. doba95 zegt

    5 september 2009 om 02:31

    @ bezoeker.
    Idd is het niet zo slim van de Audi baas om dit zo te zeggen. Misschien heeft hij de electrische auto’s in de toekomst wel nodig.
    Verder; Waarom kunnen electrische auto’s en gewone auto’s niet naast elkaar?, zoals energie (gewone energie en zon-/windenergie). Dit gaat volgens mij prima samen en dan kan een ieder voor zichzelf een keuze maken. Leven en laten leven is mijn motto. Niet gelijk een ander soort afkraken.
    Dit komt het niveau van deze blog niet ten goede.

    Login om te reageren
  34. Junkreader zegt

    5 september 2009 om 03:48

    en Aldi buigt voorover voor vw en vw buigt voor Porsche(in bezit van het hoofdaandeel van Vw)…Dusss, wie controleert hier wie?

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    5 september 2009 om 08:08

    hij had de Volt van populisme moeten beschuldigen ..

    dat werkt altijd goed bij dom volk ..

    Login om te reageren
  36. Turbo zegt

    5 september 2009 om 08:43

    “They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are”

    Het verhaal van de Prius. De waarheid vertellen wordt zelden gewaardeerd.

    Login om te reageren
  37. Dennis zegt

    5 september 2009 om 09:01

    Allereerst staat in de tekst dat audi premium is.
    audi is NIET premium. Het is een omgekatte Skoda met 4 nullen in de grill. Er is maar 1 Duits Premium merk en dat is Porsche.

    Login om te reageren
    • Neluz zegt

      5 september 2009 om 10:30

      @Dennis: porsche is toch een sportwagen merk? en audi is wel een premium merk

      Login om te reageren
  38. Xtrastrage zegt

    5 september 2009 om 10:35

    Toch heeft hij wel gelijk. De VW polo bluemotion is zuiniger dan alle hybrides bij elkaar. En ook veel goedkoper. Er zit bovendien geen accu in waarvan je niet weet hoe lang die meegaat.
    Als de Volt inderdaad 40k gaat kosten, dan maak je mij niet wijs dat je dat ooit terugverdient. Maar goed, als na 10 jaar blijkt dat ze die accu technologie onder de knie hebben en geen ontploffende Voltjes zich hebben aangediend en de prijs gehalveerd is, zal ik zo’n ding in overweging nemen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      5 september 2009 om 10:56

      @Xtrastrage: en jij vindt het logisch een ruime sedan in het middenklasse segment te vergelijken met een b-segment hatchback?

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        5 september 2009 om 11:20

        @w0o0dy: wat zou het verbruik zijn als je een dieselmotor in een Prius hangt. Liefst een toppertje van BMW/PSA, wel met alle ED trucs en start-stop. Iets uit een Mini bijvoorbeeld. Maar die kan nog steeds een caravan trekken ;-)

        Anders vergelijk ook jij knollen met citroenen.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          5 september 2009 om 13:26

          @Laurens: Je “wat als” is interessant maar klopt nog niet helemaal. Wat zou het verbruik zijn van de Volt als er een diesel naast de accu’s en elektromotoren aan boord was?

          Ik denk dat een diesel flink wat extra uitdagingen toevoegt aan je hybride en dat ze er daarom nog niet zijn. Wat te denken van het extra gewicht van de motor en het gewicht van de trillings dempede motorsteunen en de extra geluidsisolatie?

          Feit is dat een Volt twee keer zo ver komt op een liter benzine als welke andere auto van het formaat. Oké wel omdat er op een beperkte afstand wordt gemeten en omdat er stroom vanaf het net wordt gebruikt maar toch. Dat is een prestatie die NU wordt neergezet en niet over 3jaar Èn de 5tot 10mille die de auto meer kost dan zeg een Jetta op diesel maakt dat ik denk dat bij iets hogere brandstofprijzen de terugverdientijd wel eens korter kan zijn dan de levensduur van een gemiddelde auto.

          Zo’n slechte oplossing is dit concept dus niet en over die aanhanger…. hoe vaak rijdt een gemiddeldde mens (anders dan wij nederlanders) nou met een sleurhut of boedelbak? Zeer zelden kan ik je melden! En die bluemotion en andere blauwe/groene diesels hebben ook vaak een zeer laag trekgewicht.

          Mijn bezwaar tegen die arro Audi-zuurpruim is dat hij alleen de positieve kanten van de eigen oplossingen wil zien en een alternatief afzeikt met beledigende teksten ipv kijkt naar de pluspunten en probeert op basis van de pluspunten van de eigen aanbieding aan te tonen dat die oplossing beter is. Daarnaast rekent hij nieuwe techniek af door een vergelijking te trekken met techniek die al bijna op het einde van de ontwikkelings mogelijkheden is en ook dat is niet echt sterk te noemen.

          Login om te reageren
          • Laurens zegt

            5 september 2009 om 13:53

            @w0o0dy: een lang verhaal, ik hou het kort.

            Ken je de theorie van de verminderende meeropbrengst?

            Zet de kostprijs van de diverse technieken eens op een rijtje, de procentuele besparingen ernaast en je begrijpt wat ik bedoel (hoop ik).

            Maar als je ding een lengte heeft van 10 mm, maakt het dan uit om hem 30% langer te maken ;-)

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              5 september 2009 om 14:31

              @Laurens: Die ken ik en die is hier niet echt van toepassing want die gaat over het nut dat een extra hoeveelheid van een bepaald goed steeds kleiner wordt naarmate je er meer van afneemt. 70%van alle ritten is korter dan 10km en dat betekent dat in de echte wereld zo’n Volt meer winst boekt dan in theorie tov een diesel of benzine auto.

              Login om te reageren
              • Laurens zegt

                5 september 2009 om 14:40

                @w0o0dy: nee wooody, die wet betekent dat 30% besparen op niets, alleen nog zin heeft als dat ook niets kost.

                Oftewel een diesel die 1 op 30 loopt voor 2000 dollar meerkosten ten opzichte van een benzinemotor, is zo’n beetje het maximale wat economisch zin heeft, zeker bij de amerikaanse brandstofprijzen.

                Precies wat die Audi man ook zei in een ander draadje. Wat Lutz daarop in zijn commentaar impliciet stelt, is dat als een overheid bestaat uit “negers des heils”, hij wel weer gek zou zijn daar geen gebruik van te maken…

                Volgende keer beter googlen aub.

  39. RolfdeVries zegt

    5 september 2009 om 10:45

    Nooit genoeg hybride bashen…

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    5 september 2009 om 10:48

    “1 Duits Premium merk en dat is Porsche”
    Maar daar even Mercedes van. Die hebben dat premium gedoe uitgevonden. Zij waren al premium toen BMW nog Issetta’s maakte toen Audi nog Polo’s leverde, en ook toen Porsche de 914 leverde. Maar waarom is het toch zo goed om premium te zijn, premium betekent niks anders dan extra betalen…

    Login om te reageren
  41. mashell zegt

    5 september 2009 om 10:50

    “They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are,”
    En dat is toch ook zo. De intellectuelen zijn de verlichte zielen, diesel is voor truckers en mensen zoals mij.

    Login om te reageren
  42. cardesigner@USA zegt

    5 september 2009 om 11:12

    @WOoOdy, inderdaad. Een Polo is veel kleiner dan bijv. een Prius of een Volt.

    Login om te reageren
  43. DoetHetErToe? zegt

    5 september 2009 om 11:15

    En weeral gaat lincoln met de prijs voor “beste reactie van het topic” lopen. hulde!

    Login om te reageren
  44. MattCurlew zegt

    5 september 2009 om 11:36

    Tuurlijk is de Volt duurder. Net als dat een A6 duurder is dan een A4. Alsof elke zuinige auto heel goedkoop moet zijn..

    Login om te reageren
  45. Buyck zegt

    5 september 2009 om 11:53

    Dat GM slecht bezig is wisten we al langer. De beste autobouwers zijn Europees (punt) zeker wat sportwagens betreft! Ook qua hybrides zullen we niet hopeloos achterblijven.

    Login om te reageren
  46. C6_R zegt

    5 september 2009 om 12:07

    ^punt zegt ‘ie! Hahaha!!! :lol:

    Login om te reageren
  47. j zegt

    5 september 2009 om 12:20

    Elektrische auto’s is de grootste kolder ooit althans met de huidige technologie.

    Login om te reageren
  48. de sjonnies zegt

    5 september 2009 om 12:26

    Wat een rotvent zeg, hij heeft een mening !

    Login om te reageren
  49. Cantago zegt

    5 september 2009 om 12:35

    En Audi stijgt weer wat op de ladder, perfecte uitspraak van die man! Stomme elektrische auto’s, het is echt niks:S Het hele gevoel verdwijnt!

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    5 september 2009 om 12:54

    De Volt klopt niet van buiten.
    De zijruiten zitten niet op één lijn met de voorruit, waarbij de achterkant ook een opmerkelijk stuk hoger uivalt dan de rest van de auto.
    Dat verstoort de algemene lijn nogal, dus misschien heeft Johan wel gelijk :P .

    Login om te reageren
  51. rene zegt

    5 september 2009 om 12:59

    Dat dieseltje van 15 jaar geleden :
    -Motor ,injectoren ,injectiepomp.
    Je huidige diesel :
    -Motor high-tech injectiepomp en verstuivers egr klep,egr cooler ,extra gasklep ,maf ox vacuum en temperatuursensoren ,elektronische motorsturing ,brandstofkoeler ,dual mass vliegwiel en eventueel balansassen ,roet en eventueel nox filter (levensduur?).
    Extra voor turbodiesel:
    -Turbo ,intercooler ,map sensor.
    Sorry ,ben waarschijnlijk nog wel iets vergeten.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 13:07

      @rene: leuk, een lijstje. Maak zoiets eens van een Prius, als je wilt?

      Oftewel, welkom in de moderne wereld van de Euro uitstoot normen. En de Nederlandse CO2 belasting gekte.

      Login om te reageren
  52. rene zegt

    5 september 2009 om 13:03

    Vergeten :Besturing variabele turbo.

    Login om te reageren
  53. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 13:12

    $40.000 voor simpelweg een batterij op wielen + lelijk frontje is idd veel te veel geld. Leuk geprobeerd van GM maar doet mij iets te veel denken aan een ander Amerikaans gedrocht, genaamd Dodge Avenger.

    @Buyck: Lopen we achter op de Yanks qua groene technologie? Niet direct. Jaguar/Mercedes zuinigste sportsedans, CTS-V eindigd laatste. (Om het maar even te noemen) Men bouwt in Detroit misschien hele brute sportauto met veel te veel cubic inches. (Tja, is nou eenmaal de cultuur daar..) maar de Volt is relatief gezien het enige model welke “groen” rijdt. Of je moet al die Daew.. euhh, Chevy’s meetellen maar dat meerendeel is gewoon goedkope meuk met een stoere badge.

    Login om te reageren
  54. Bobby Orlando zegt

    5 september 2009 om 13:14

    “They’re for the intellectual elite who want to show what enlightened souls they are”

    Met andere woorden: PREMIUM

    Login om te reageren
  55. MattCurlew zegt

    5 september 2009 om 13:15

    “$40.000 voor simpelweg een batterij op wielen”

    Gelukkig is het niet zo simpel en praat je voor de zoveelste keer weer kortzichtige onzin

    Login om te reageren
  56. MattCurlew zegt

    5 september 2009 om 13:32

    *applaus voor w0o0dy*

    Login om te reageren
  57. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 13:43

    @MattCurlew: Ik voor de zoveelste keer kortzichtige onzin? Spreek voor jezelf.. Het is mijn mening en daar blijft het ook. Of het kortzichtig is ja ofte nee.. Tja, ik lees soms de reacties welke van jouw adres komen wel eens en dan heb ik mijn bedenkingen..

    Friday, 4 September 2009 om 21:45 door ricardo in Audi, Chevrolet

    “MAV en SAV enz zijn meer termen die een merk verzint om leuker om over te komen..”

    Iets met een pot en een ketel :roll:

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      5 september 2009 om 13:48

      @Benz..: dat is geen mening, dat is dom gezwetst. Heb je überhaupt enig idee wat voor technieken er bij komen kijken? Waarom mag een vergelijkbare auto met benzinemotor wel zoveel kosten en één met een electromotor (iets wat nog niet zo heel lang bestaat) niet..?

      “Iets met een pot en een ketel”

      Lieve schat, dat zijn feiten. Die termen worden niet doorgaans gebruikt

      Login om te reageren
  58. rene zegt

    5 september 2009 om 13:43

    Prius:
    -Motor :Brandstofpomp ,injectoren ,electronische gasklep ,catalysator ,vvti versteller + controller ,ox sensoren.
    Hybride gedeelte:Battery,converter elektromotoren.
    GEEN VERNELLINGBAK :POWER SPLIT DEVICE.

    Login om te reageren
  59. C6_R zegt

    5 september 2009 om 13:51

    Een bugattie veyron is immers ook €1.000.000 voor simpelweg een motor op wielen + lelijk exterieur is idd veel te veel geld.

    Login om te reageren
  60. MattCurlew zegt

    5 september 2009 om 13:52

    Aanvulling: CUV’s dekt de lading voor elke auto dat geen sedan, hatchback, coupe, cabrio, SUV of iets dergelijk is

    Login om te reageren
  61. rene zegt

    5 september 2009 om 13:54

    Prius:
    Motor ,brandstofpomp ,motorsturing ,injectoren ,vvti vvti controller ,catalysator ,ox sensoren.
    Hybrid system = battery , converter ,elektromotoren.
    GEEN VERSNELLINGSBAK = POWER SPLIT DEVICE

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 13:57

      @rene: kom, kom, dat kan beter…

      Enig idee ook hoe duur de grondstoffen zijn die in al die electrische spullen gebruikt worden? En hoe lastig die in de praktijk te recyclen zullen zijn.

      ICE is ijzer en aluminium, te scheiden met een magneet…

      Login om te reageren
  62. rene zegt

    5 september 2009 om 14:04

    Laurens dit ben ik niet van U gewoon !
    Je wijkt af van de basis ,ik had een andere technische uitleg van U verwacht.
    Trouwens men kan karton van plastiek scheiden.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 14:18

      @rene: als jij het zegt…

      maar ik mis gewoon een hoop Prius onderdelen op je lijstje. Al is het maar bekabeling. Die POWER SPLIT DEVICE is in de praktijk ook heel wat meer ellende als een versnellingsbakje, al is het maar vanwege het koppel dat een Prius ontegenzeggelijk in overmaat heeft.

      Plastic en karton zit in alle auto’s :-)

      Login om te reageren
  63. rene zegt

    5 september 2009 om 14:14

    Ten titel van inlichting ,in iedere moderne middeklasse wagen zitten +- 30 elektromotoren.

    Login om te reageren
  64. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 14:15

    @MattCurlew: Joh, niet zo happen.. Jij laat je idd makkelijk uit je tent lokken. “Batterij op Wielen” is gewoon mijn kijk op bepaalde dingen en daar heb jij in feite niets mee te maken. En natuurlijk steekt een hybride auto ingewikkeld in elkaar en is het allemaal niet easy peasy. Het gehele eindproces valt een stuk duurder uit dan een vergelijkbare auto welke enkel en alleen op benzine of diesel rijdt. Van mij mag hij 2 ton kosten. Daar ga ik niet over en het interesseert me ook geen hout hoeveel dit ding mag kosten aangezien ik geen animo heb voor een hybride.

    “Lieve schat, dat zijn feiten. Die termen worden niet doorgaans gebruikt”

    Je noemt je moeder maar lieve schat.. En, die termen zijn er volgens jou dus omdat het simpelweg leuker staat? Zo’n opmerking plaats ik in de categorie “dom geleuter”.. ;)

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      5 september 2009 om 14:25

      @Benz..: genuanceerd iets brengen kan je dus niet? Beetje jammer. Brengt het niveau zo omlaag hier..

      “En, die termen zijn er volgens jou dus omdat het simpelweg leuker staat? Zo’n opmerking plaats ik in de categorie “dom geleuter”..”

      Dom geleuter is als merken maar een eigen afkorting bedenken om het ‘anders’ te laten zijn. Kom je ook nog met fatsoenlijke tegenargumenten of blijf je bij dit gebrabbel? SAV/MAV enz zijn termen die niet gebruikt worden behalve door het merk zelf die hun crossover maar een hippe afkorting willen geven. Volgens mij is dat nogal duidelijk

      Login om te reageren
  65. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 14:17

    Ja, een bugatie veyron ook ja..

    erg origineel ;)

    Login om te reageren
  66. rene zegt

    5 september 2009 om 14:25

    Dat POWER SPLIT DEVICE is een satelietstelletje zo zitten er stuk of 3 in elke automatische bak ,met nog wat remmen en rommel ,weet jij echt niet beter ?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 14:31

      @rene: heb je gezien hoe breed die planetaire tandwielstelsel wielen zijn… en wat de meerprijs is van een automaat t.o.v. een handbak…

      Doe nog eens een nieuwe poging voor je lijstje, laat alles maar weg dat elke auto heeft, maar vergeet niet dat een Prius naast een hoog voltage systeem, bijvoorbeeld ook nog lampjes en een radio bezit, en dat het ding misschien ook nog wel eens met startkabels aan de gang geholpen wordt (of dat laatste wel kan, weet ik eigenlijk niet eens).

      Mijn voorlopige conclusie is, dat ik liever een Euro6 diesel wil, als ik in Afrika woon… sloop ik die kat er wel onderuit… maar betaal ik toch een leuke prijs op de automarkt.

      Login om te reageren
  67. rene zegt

    5 september 2009 om 14:31

    Betrouwbaarheidscijfers Laurens ?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 14:41

      @rene: vragen van meer dan 2 woorden graag, nogmaals, ik ben niet telepatisch.

      En waar is dat lijstje?

      Login om te reageren
  68. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 14:46

    Genuanceerd iets brengen is voor jou anders behoorlijk lastig zo te lezen. Het niveau kan al moeilijk lager nu. Je hoeft echt niet zo groot en uit de hoogte te doen mannetje. SAV/MAV zijn gewoon modellen-aanduidingen, zo heb je ook aanduidingen als SUV of MPV. Maargoed, ik heb volgens mij een gevoelige snaar bij je geraakt, is het niet? Anders voelde je je niet gelijk aangesproken. Maar jij zal het vast wel weer beter weten. Ik zal wel niets naars meer zeggen over jouw Chevy op batterijen. ;)

    Ontopic please!

    Oja, de zijspiegels ogen dynamisch. :roll:

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      5 september 2009 om 15:27

      @Benz..: allemaal kinderachtige reacties. Omdat ik een bepaald iets weet ben ik gelijk uit de hoogte? Als ik een bepaalde auto verdedig is het gelijk mijn favoauto? Met jou valt niet te praten. Geen ander merk gebruikt die termen behale de merken zelf. SUV’s en CUV’s dekken de lading volledig. Die termen zijn ook de enige termen die doorgaans door de pers wordt gebruikt. Als jij wil denken dat SAV een algemeen gebruikte afkorting is dan moet je dan verder maar gewoon denken. Wijsheid komt misschien nog met de jaren..

      Login om te reageren
  69. rene zegt

    5 september 2009 om 14:52

    Op je planetair stelsel komt ,en dat in tegenstelling met een koppelrijke diesel een perfect elektronisch geregeld koppel ,dat kun je nu eenmaal met elektro (motor-generator)en.
    Uit ervaring weet ik dat :
    1.Die dingen heel blijven
    2.De motor ook kan starten met startkabels als de gewone battery leeg is.
    Maar als cru iemand zou jij moeten weten dat de gewone battery alleen maar dient om de elektronika aan te sturen.
    Dat koppel geldt trouwens voor heel de aandrijflijn denk aan versnellingsbak ,differentieel, cardans.
    Leuk toch.
    geldt trouwens voor heel de aandrijflijn denk aan versnellingsbak ,differentieel, cardans.
    Leuk toch.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:02

      @rene: ach zo, u is een Toyota wederverkoper. Zeg dat dan meteen. Mag het maken van een lijstje niet meer zijn dan een vraag stellen aan de chef werkplaats?

      Die perfecte koppelingsregeling kan trouwens wel eens de achilleshiel van de Pri zijn, wat daar voor zeldzame metalen voor nodig zijn, doet Honda (en BMW en Mercedes en Audi en ga zo maar door) het veel slimmer, zelfde resultaat voor veel minder geld.

      Login om te reageren
  70. rene zegt

    5 september 2009 om 15:00

    Cat onderuit gaat trouwens niet meer auto gaat in :FAIL SAFE =70 KM/H

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:06

      @rene: jij kan die beveiling misschien niet overbruggen, maar die afrikaan weer wel.

      Ik zou een 15 jaar oude prius, hopelijk voorzien van een vers accupakket, never nooit willen hebben. Want betrouwbaarheid is leuk, maar als repareren niet veel geld kost maar alleen tijd, uiteindelijk niet eens zo belangrijk. Als ik maar niet stil blijf staan. Een Pri repareren is total loss.

      Login om te reageren
  71. rene zegt

    5 september 2009 om 15:02

    Vergeten bij Prius inderdaad paar extra kabel en ventilatoren op de battery ,is wel 8 jaar garantie op.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:08

      @rene: garantie maakt het lijstje korter (?), is overigens op III maar 5 jaar… kun je als een teken van kracht of zwakte zien…

      Login om te reageren
  72. rene zegt

    5 september 2009 om 15:07

    Laurens ik ben een technieker, en weer omzeilen ???

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:10

      @rene: jammer dat de tijd er niet bijstaat, als je op reply drukt: wat omzeil ik, typ eens een paar woorden meer als je een discussie wilt voeren.

      Login om te reageren
  73. rene zegt

    5 september 2009 om 15:09

    Trouwens met de huidige dieseltechiek zou je je beestje met trektang en hamer ook niet meer kunnen repareren.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:11

      @rene: jij misschien niet. BMW wel hoor…

      Login om te reageren
  74. rene zegt

    5 september 2009 om 15:13

    Denk je ,en tegen welke prijs ?
    BMW prijs ?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:15

      @rene: Toyota prijs, maar ik weiger een monteur die Rene heet vanaf nu.

      Login om te reageren
  75. rene zegt

    5 september 2009 om 15:18

    Dank U, en groeten

    Rene

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:23

      @rene: insgelijks :-)

      Nu nog roeptoeter Wooody slachten…

      Login om te reageren
  76. hallo zegt

    5 september 2009 om 15:25

    @ju: WATERSTOF is inderdaad de toekomst om volledig emissieloze auto’s te kunnen bouwen al moet de elektriciteit waarmee waterstof gemaakt word natuurlijk wel van windmolens of dergelijke komen.

    Login om te reageren
  77. rene zegt

    5 september 2009 om 15:30

    DOE IK.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      5 september 2009 om 15:32

      @rene: ik morgen weer, heb nog een leven… kijk wel hoe het afgelopen is!

      Login om te reageren
  78. rene zegt

    5 september 2009 om 15:32

    Maar vandaaag niet meer,

    Groeten.

    Login om te reageren
  79. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 15:53

    @MattCurrie: Noem mij maar kinderachtig. Kijk even in de spiegel als je wilt. Ik heb daar totaal geen moeite mee. Ten eerste: Wat kan mij het trouwens schelen dat “SAV” geen algemeen gebruikte afkorting betreft. Dat wist ik zelf ook wel. Heb ik het tegenovergestelde soms gezegt? Nee, c.q. doe eens aan begrijpend lezen, misschien komt jouw wijsheid nog met de jaren..

    Login om te reageren
  80. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 15:54

    Maargoed, ben er volledig klaar mee.

    Nog een fijne dag verder.

    Groeten
    Benz..

    Login om te reageren
  81. hallo zegt

    5 september 2009 om 16:55

    @Prof. Dr. Vliegwiel: groot gelijk

    Login om te reageren
  82. Tomaaas zegt

    5 september 2009 om 17:53

    audi is cool maar dit is niet echt waar wat ze nu zeggen

    Login om te reageren
  83. Windhoos zegt

    5 september 2009 om 23:15

    Meneer Johan de Nysschen kan na deze uitspraken nooit meer serieus genomen worden……

    Login om te reageren
  84. lincoln zegt

    5 september 2009 om 23:25

    @Windhoos .. en terecht natuurlijk ..
    want de grote mensen wereld is eigenlijk een micro-cosmos van @autoblog.nl ..
    waar fan-boys genadeloos afgestraft worden voor hun ouwe wijven gezever ..
    laster en bakerpraat .. potvers potvers ..

    Login om te reageren
  85. Bert zegt

    6 september 2009 om 10:30

    Oef, een hele boterham.
    Moet zeggen dat het in de discussie René – Laurens intussen 17-0 is. Laurens doet me denken aan die ridder in de Holy Grail, die zonder armen en benen een gelijkspel uitriep.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      6 september 2009 om 15:14

      @Bert: lol

      Login om te reageren
  86. rene zegt

    6 september 2009 om 10:48

    Die nieuwe Peugeot 207HDI 99 gram mag ook geen trekhaak meer ,hoe zou dat komen ?

    Login om te reageren
  87. rene zegt

    6 september 2009 om 11:07

    Heeeel vroeger reden treinen op steenkool. Daarna op een veredeld iets genaamd mazout.
    Nu rijden treinen elektrisch.

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 13:18

      @rene:

      Er rijden meer dieseltreinen dan electrische treinen rond op deze wereld. Treinen hebben nooit op steenkool gereden, ze reden op stoom. Steenkool was slechts het middels om water in stoom te veranderen. Eigelijk is er dus niet veel verandert aangezien steelkool nu wordt gebruikt om electriciteit op te wekken.

      Login om te reageren
  88. rene zegt

    6 september 2009 om 13:28

    Je zou toch echt moeten weten waarom dat zo is.

    Login om te reageren
  89. rene zegt

    6 september 2009 om 13:30

    Ten titel van inlichting ivm hybride :
    Google ,patents ,patent nr 0278029

    Login om te reageren
  90. rene zegt

    6 september 2009 om 13:40

    Of Vliegwiel iets voor U speciaal ,de Prius basis.Gear box with continuously variable gear.Patent nr5309778.

    Login om te reageren
  91. Bas zegt

    6 september 2009 om 13:57

    Dit bevestigd weer eens dat de top van veel grote bedrijven wordt bekleed door kinderachtige arrogante dikkoppen.
    Geeft niks… bevestigd weer eens mijn idee dat dit soort mensen niet hun functie bekleedt op basis van intellectueel vermogen of intelligentie in het algemeen.
    M.a.w.:
    @Nysschen
    We allready knew that you’re a thickheaded arrogant bastard….you don’t have confirm.

    Login om te reageren
  92. rene zegt

    6 september 2009 om 14:00

    In verband met die treinen ,iedere trein vroeger was een energiecentrale op zichzelf en zeg nu zelf dat was toch te duur en absurd.

    Login om te reageren
  93. rene zegt

    6 september 2009 om 14:05

    Correctie ik ben een gewone misschien wel een te slimme autosleuteraar.

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 14:25

      @rene:

      Wanneer gaan wij daar wat van merken. Internetwijsheden verspreiden heeft niks met intelligentie te maken.

      Login om te reageren
  94. rene zegt

    6 september 2009 om 14:32

    Dank U.

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 14:44

      @rene:

      Midden in een zin “u” gebruiken moet zonder hoofdletter. Als je een “,” gebruikt, zet em dan ook op de juiste plaats in de zin. Je bent zelfs zo slim dat als Bas reageert op het artikel dat je denk dat hij het over jou heeft. Vervolgens ga je ff corrigeren dat je een iets te slimme autosleutelaar bent….Goed!

      Login om te reageren
  95. rene zegt

    6 september 2009 om 14:45

    Ontwijken fijn !

    Login om te reageren
  96. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    6 september 2009 om 14:48

    De ontwijkende persoonlijkheidsstoornis (OPS) is een persoonlijkheidsstoornis die zich kenmerkt door geremdheid en het gevoel minderwaardig te zijn. Oja en een uitroepteken moet direct achter het laatste woord worden geplaats zonder spatie!!!!!!!!

    Login om te reageren
  97. rene zegt

    6 september 2009 om 14:53

    Trouwens die internetwijsheden zijn gewoon hoe iemand iets verzonnen heeft ,of snap je dat niet ?

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 15:01

      @rene:

      Gast jij kan niet eens een komma op de juiste plek zetten. Je zegt het goed, hoe iemand iets verzonnen heeft. Synoniemen voor verzinnen: fabuleren, fantaseren, fingeren, liegen, opdissen, verdichten. Bullshit dus! Ga een boek lezen of een echt onderzoek, maar val me niet lastig met onwaarheden die toevallig op internet worden verkocht als waarheid.

      Login om te reageren
  98. rene zegt

    6 september 2009 om 15:01

    Ja ,oef, ik zal je helpen ,dus je verzint wat neemt er een patent op (mits betaling) en dat is het zowat.
    Dank U Rene.

    Login om te reageren
  99. rene zegt

    6 september 2009 om 15:04

    Dag jongen.

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 15:08

      @rene:

      De iets te slimme autosleutelaar gooit de handdoek maar in de ring. Dat is nou het slimste wat ik je tot nu toe heb zien doen, ik zou er patent op aanvragen als ik jou was!

      Login om te reageren
  100. rene zegt

    6 september 2009 om 15:13

    Dank U!

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 15:15

      @rene:

      Het is:

      Dank u! (complimentje voor “!” op de juiste plaats)

      Login om te reageren
  101. rene zegt

    6 september 2009 om 15:18

    Dank U Laurens !!

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 15:29

      @rene:

      Het is:

      Dank u meneer Laurens!! Het zou onbeleefd zijn om in een zin Laurens met zijn voornaam aan te spreken en met u. Voor het verkeerd gebruiken van hoofdletters en uitroeptekens verwijs ik naar mijn eerdere posts!

      Login om te reageren
  102. BmwMPower zegt

    6 september 2009 om 15:24

    Audi is voor petjes.
    Koop dan een BMW met een groen label, dat zijn er over de 150.

    Login om te reageren
  103. rene zegt

    6 september 2009 om 15:31

    BmwMPoVer op dit onderwerp van mij geen reactie,goeiemiddag nog.

    Login om te reageren
  104. rene zegt

    6 september 2009 om 15:34

    Dank u meneer Laurens!!

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      6 september 2009 om 16:10

      @rene: waarom mij bedanken, ik moest lachen om de opmerking van Bert! Dat betekent “@bert: lol” volgens mij in ieder geval, lees graag een zorgvuldig opgebouwd commentaar van jouw kant als je daar anders over denkt…

      Login om te reageren
      • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

        6 september 2009 om 16:18

        @Laurens:

        Volgens mij zit rene op een hele andere planeet. Waar het ook moge zijn, verder dan het iq van een noordzeegarnaal komt hij niet.

        Login om te reageren
        • Laurens zegt

          6 september 2009 om 16:30

          @Prof. Dr. Vliegwiel: precies wat die Audi man ook al stelde.

          Als het over hybrides gaat ben ik niet anders gewend op deze site overigens. Zal wel iets met de hoge spanning in zo’n ding te maken hebben. Maar als die ook voortplantingsorganen aantast, lost het probleem zich op ;-)

          Login om te reageren
  105. rene zegt

    6 september 2009 om 17:30

    Dit is niet meer technisch en zeer laag.
    Stop game.

    Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      6 september 2009 om 20:16

      @rene:

      Als je een goed onderbouwde feitelijke reactie wil op dit artikel moet je mijn eerste post lezen. Jij begint te bazelen over patenten en gaat in het wilde weg mensen bedanken. Daarnaast maak je voor iedere zin een nieuwe post waardoor hetgeen je wil zeggen totaal onduidelijk wordt. Niveau omhoog begint in dit geval bij jezelf. Overigens nog een tip: Als je geen reactie wil geven op iemand lukt dit aanzienlijk beter door het ook niet te doen. Een reactie geven dat je geen reactie geeft is feitelijk onjuist en voegt niks toe aan dit artikel.

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        6 september 2009 om 20:56

        @Prof. Dr. Vliegwiel: een professorale reactie :-)

        Overigens denk ik qua waterstof meer aan brandstofcellen. Rene’s patentenverhaal is voor mij abacadabra. Maar ik sluit niet uit dat ook hij een gepromoveerd “technieker” is. Zelf ben ik gek.

        Login om te reageren
        • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

          6 september 2009 om 21:22

          @Laurens:

          Denk dat de brandstofcel nog iets langer op zich laat wachten, maar dat dit gaat komen is een feit. Denk dat rene Belg is, kan me niet voorstellen dat er NL-ers zijn die zich technieker noemen. Ik zag trouwens net een audi, bmw, honda, toyota, opel, skoda, vw, peugeot, volvo, saab en een jaguar rijden en geen van de bestuurders had een pet op. Zo…gelukkig, is dat ook weer opgelost!

          Login om te reageren
          • Laurens zegt

            6 september 2009 om 21:34

            @Prof. Dr. Vliegwiel: dat van die petjes plaats ik niet, maar het is ook al donker hier.

            Rene is zeker een Belg, met sterke Toyota affiliatie. Zou bij mij ook gaan jeuken.

            Login om te reageren
  106. Windhoos zegt

    6 september 2009 om 18:14

    @BmwMPower,

    Een nadere verklaring geven aub, want in mijn boekje staan Audi rijders allesbehalve bekend als “petjesdragers”………

    Login om te reageren
  107. rene zegt

    6 september 2009 om 18:32

    Laag ,lager ,laagsts.

    Login om te reageren
  108. lincoln zegt

    6 september 2009 om 18:35

    heel erg hoog .. zeer laag .. @autoblog.nl ..

    Login om te reageren
  109. rene zegt

    6 september 2009 om 22:04

    Op mijn technische opmerkingen ,en daar gaat er hier toch om, kreeg ik geen reply.
    Of gaan we weer over punten en commas schrijven,

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      6 september 2009 om 22:38

      @rene: dat komt omdat je totaal niet duidelijk in je communicatie bent. Zoals ook door Prof. geconstateerd. Ik wil best een beetje moeite doen om je te volgen, maar op een gegeven moment is de maat vol.

      Wat is er bijvoorbeeld met die patenten aan de hand. Post maar een volledige link, duurt even maar als het kosher is wordt het wel geplaatst. Manjana.

      Login om te reageren
  110. rene zegt

    6 september 2009 om 22:10

    Belgen zijn slecht in!!

    Login om te reageren
  111. rene zegt

    6 september 2009 om 22:26

    Zijn er dan echt geen techniekers in jouw land?

    Login om te reageren
  112. rene zegt

    6 september 2009 om 22:38

    Die ook patenten kunnen lezen.
    Jammer.

    Login om te reageren
  113. rene zegt

    6 september 2009 om 22:39

    Sukkelaar.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      6 september 2009 om 22:42

      @rene: het gaat niet om lezen maar vinden. Daarom gewoon een link plaatsen. Belg.

      Login om te reageren
  114. rene zegt

    6 september 2009 om 22:49

    Laurens kan me best vinden met jou,anders stak
    ik daar ook zoveel tijd niet in ,maar wat wil je eigenlijk ?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      6 september 2009 om 22:54

      @rene: patenten, waar, wat staat erin, wat is je conclusie, wat doet het ter zake ten aanzien van de Volt, en ga zo maar door. Je wilt iets zeggen, maar wij zijn niet telepatisch in dit land. Allemaal al gezegd, hoe vaak wil je het herhaald hebben? Of is dat een fetish van je?

      Login om te reageren
  115. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    6 september 2009 om 23:09

    @ Renee

    Gaat ie weer met 1 zin per post. Rene niemand op deze planeet kan jouw gedachten lezen, als je met de aarde wil communiceren moet je duidelijke zinnen maken en niet de helft van je verhaal weglaten!!! Nee, in Nederland hebben wij geen techniekers, dat noemen wij gewoon een onderhoudsmonteur. Welke technische opmerkingen heb je het over? Tussen je onbegrijpelijke gebrabbel lees ik alleen een verhaal over een trein die op steenkool rijdt(????), allemaal patentnummers die iedere gek op google kan opzoeken en een boodschappenlijstje voor de onderdelen die je aan je prius moet vervangen. Last but not least: Komma schrijf je met een “K” niet met een “C”.

    @ Laurens

    Dat van die petjes…Een paar postst eerder was er een discussie of audi nou wel of geen petjesmerk is of was het misschien toch BMW. Zo’n welles nietes verhaal, dus ik probeerde de boel een beetje te sussen door met mijn mini-onderzoek aan te tonen dat er eigelijk geen merken voor petjes zijn. Ik weet trouwens wat de hobby van rene is…patenten lezen! Vette shit, toch?!

    Login om te reageren
  116. rene zegt

    6 september 2009 om 23:09

    Patenten zijn zeer belangrijk ,dat power split device nu patent toyota (origine Antonov)is eigenlijk alles waar het om draait.
    Ofwel kombineer je elektromotoren met een wat dan ook versnellingsbak wat zeer duur is ofwel gebruik je dat power spit device ,ford gebruikt het onder licencie in America.
    Hoop U hiermee te kunnen helpen.

    Login om te reageren
  117. rene zegt

    6 september 2009 om 23:17

    Is dat echt zo comma met een K?

    Login om te reageren
  118. rene zegt

    6 september 2009 om 23:20

    Leer hier met de moment bij!!!

    Login om te reageren
  119. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    6 september 2009 om 23:23

    @ rene

    Je hebt me ongeloofelijk geholpen. Ik heb die wat dan ook versnellingsbak gelijk gemonteert en samen met mijn snelle ventieldopjes ben ik zojuist langs jouw planeet gevlogen. Zo en nu lekker naar bed jij!

    Login om te reageren
  120. rene zegt

    6 september 2009 om 23:28

    Dus je kunt of wil het niet begrijpen,mij best.

    Login om te reageren
  121. rene zegt

    6 september 2009 om 23:50

    Prof ? Dr ? Klopt.

    Login om te reageren
  122. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    7 september 2009 om 00:13

    Ik kan het niet begrijpen omdat je allemaal halve zinnen typt en voor elke zin een nieuwe post aanmaakt. Hoe is trouwens het weer op jouw planeet, bij ons wordt het aankomende week gelukkig al weer wat beter. Het was de laatste paar dagen net herfst, brrrrrrrrrr.

    Login om te reageren
  123. RobTWo zegt

    8 september 2009 om 22:17

    Gelukkig voor de Volt wil BMW zijn X1 er nog wel mee vergelijken.

    Login om te reageren
  124. 3-Serie zegt

    8 september 2009 om 23:48

    Even on topic, Gordon Murray heeft geroepen dat electrische autos een ramp zouden zijn, ik ben het er mee eens vanwege een hele simpele redenering en voeg de volt er ook gelijk aan toe:

    – 1. Batterijen zijn zwaar, die die getankte entergie verpruts je meestentijds om die zware batterijen rond te slepen

    – 2. Beperkte levensduur van batterijen, hoe zit het met tweedehandjes? Ik ga toch geen 10.000 Euri batterijpaket in mijn 10 jaar oude occasion stoppen. nu zie je nog volvo’s van 20 jaar rondrijden, maar volts..? Denk het niet. Auto’s worden wegwerpartikelen (wat weer gunstig is voor de industrie)

    3) Zelfs als ze de batterijen appart leasen of huren zoals bij de nissan Leaf..En wat als het leasecontract is afgelopen en je wil niet meer verlengen…wat gebeurd er met je auto…Wurgcontract dus

    Login om te reageren
  125. rene zegt

    11 september 2009 om 18:31

    Hou je maar bij je huidige mazoutbranders ,spreek je later nog.

    Login om te reageren
  126. rene zegt

    11 september 2009 om 21:35

    Opwarmtijd koelwater mazoutmotor tov benzinemotor ongeveer x drie.Nog niet gemerkt in de winter ,wordt trouwens nog bijgestaan met elektrische glow plugs in het koelwater.
    Lekker warm met mazout ,in je huis maar niet in de auto !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North