• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Chinezen krijgen een verlengde BMW 3-serie

Auteur: Dennis, gepost 10 juni 2010 om 14:01 – 45 Reacties

Verlengde BMW 3-serie


Z’n concurrent, de Audi A4, werd voor de Chinese markt al eerder 6 cm verlengd. BMW volgt en heeft nu ook plannen om speciaal voor Chinezen een verlengde versie van de 3-serie op de markt te brengen.

Dit lezen we op de website van het Britse Autocar. BMW’s Chinese partner Brilliance bouwt een nieuwe fabriek in de plaats Shengyang. Deze moet in 2012 gereed zijn en heeft een productiecapaciteit van 100.000 units per jaar. Naast o.a. de BMW X1 zal in deze fabriek ook de verlengde 3-serie worden geproduceerd. BMW hoopt rond 2012 jaarlijks 120.000 auto’s in China te verkopen.

Verlengde modellen doen het traditiegetrouw opvallend goed in China. Denk bijvoorbeeld aan de verlengde Audi A6, BMW 5- en 7-serie die speciaal voor China in het leven zijn geroepen. De extra lengte komt vooral de beenruimte van de achterpassagiers ten goede. Als je in China ook maar een klein beetje succesvol bent, dan rijd je niet zelf, maar laat je je rijden door een chauffeur.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, brilliance, China

Vorig bericht: « Gespot: Bertone Mantide op transport
Volgend bericht: Eindelijk: dit is de compleet nieuwe Suzuki Swift »

Lees Interacties

Reacties

  1. maartenooms zegt

    10 juni 2010 om 14:02

    speciaal voor al die lange Chinezen

    Login om te reageren
  2. John zegt

    10 juni 2010 om 14:03

    Mag ik even de hartelijke complimenten maken voor degene die deze foto-shop heeft uitgevoerd!
    Nice!

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    10 juni 2010 om 14:05

    @John: Dank je, dank je! 8)

    Login om te reageren
  4. jvb zegt

    10 juni 2010 om 14:07

    echt een cultuur hebben ze daar waar je stijl van achterover slaat…. een verlengde 3 serie haha hoe grappig kun je het hebben. net zoals in duitsland een ingekorte a6 ook zoiets raars

    Login om te reageren
  5. Luckylen zegt

    10 juni 2010 om 14:08

    Snap er niks van die kleine Chineesjes moeten een verlengde auto hebben. In een 1-serie passen ze zelfs op de achterbank

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    10 juni 2010 om 14:15

    Kun je nagaan hoe goed China wel niet zorgt voor de inkomens van de auto bedrijven.

    Leuk om te lezen natuurlijk dat ze speciaal voor hun lange modellen gaan maken, maar verontrustend hoe gruwelijk hard daar de economie groeit.

    Login om te reageren
  7. Ohyes zegt

    10 juni 2010 om 14:15

    Dit is iets wat ik ook niet snap. Volgens mij zijn wij Hollanders de grootste mensen ter wereld en lopen de Duitsers daar niet ver achter. Waarom worden die grotere modellen niet juist hier uitgebracht. Als ik met mijn 1.98 in een 3 serie zit staat de stoel bijna tegen de achterbank.

    Login om te reageren
  8. 4991 zegt

    10 juni 2010 om 14:20

    Jullie zijn deze vergeten!
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/24/mercedes-e-klasse-xl-voor-china

    Login om te reageren
  9. Pieter Autofans zegt

    10 juni 2010 om 14:26

    Wat ik niet snap is, dat als je meer ruimte nodig hebt in je A4 of 3-reeks, waarom je dan geen A6 / A8 of 5-reeks / 7-reeks koopt…

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    10 juni 2010 om 14:27

    Nuja, in China zal het werkvolk wel veel goedkoper zijn maar ik vind dat je eigenlijk pas chauffeurs mag beginnen te hebben vanaf een verlengde S-klasse, 7-serie, RR, Maybach al de rest is zelf rijden.

    En als het dan toch moet een verlengde A6, 5, of E en zelfs XJ kan ik ook nog mee leven.

    Maar een 3, A4, C, passat enzo moeten ze dan toch maar in standaart laten om in te rijden. Het is niet dat ze zo’n groot volk zijn dat ze die extra ruimte nodig hebben. Hoewel ik moet zeggen dat de beenruimte in de A4 wel te weinig is voor mijzelf met men 1,90.

    Login om te reageren
  11. B /\/\ \/\/ zegt

    10 juni 2010 om 14:29

    Ik denk met weemoed terug aan vroeger tijden, toen de verlengde 7-Serie, de L7 (http://www.7-forum.com/lemke/) zo bijzonder was dat zelfs dealers niet eens allemaal wisten dat deze bestond… Nu verlengen ze alles wat los en vast zit om de Chinezen blij te maken… jammer jammer…

    Login om te reageren
  12. Sciurida zegt

    10 juni 2010 om 14:31

    ? Chinezen passen zelfs zonder al teveel problemen op de achterbank van een Toyota Aygo? Rare jongens die Chinezen..

    Login om te reageren
  13. Roel zegt

    10 juni 2010 om 14:34

    Deze modellen worden in China verkocht omdat:
    1. De gemiddelde Chineese zakenman heeft geen geld voor een 7-serie, A8 of S-klasse. (Zoals in het westen)
    2. Maar de gemiddelde zakenman in china heeft laat zich rijden, want die chauffeur kost slechts 5 euro per dag.

    Waarom worden deze verlengde versies niet in het westen verkocht of gebouwd?
    1. China vraagt torenhoge invoer rechten (protectie)
    2. Daarom bouwen de westerse fabrikanten deze auto’s in China.

    Maar dan kan je ze toch hierheen importeren?
    1. De gemiddelde 3-serie rijder rijdt zelf
    2. Dan koop je geen 5 of 7 meer.

    Login om te reageren
  14. Something zegt

    10 juni 2010 om 14:36

    Geweldig voor China dat ze zo een mooie groei hebben daar, en ik wens ze nog veel meer succes toe.
    Om toch nog beetje ontopic te blijven: verlengde 3 serie is beetje raar, maar ach als de vraag er naar is waarom niet :)

    Login om te reageren
  15. As_long_as_it_is_fast zegt

    10 juni 2010 om 14:39

    @John: meet maar af! Ik durf wedden dat ’t exact 6 centimeter is! :D
    Vind dit niets speciaal.
    Dan rijd je met een BMW 3 die 6centimer langer is, so?
    Breng mij een smart die 6 centimeter korter is, en dan kunnen we lachen. :D

    Login om te reageren
  16. Laue zegt

    10 juni 2010 om 14:42

    zoals gewoonlijk inderdaad een briljante fotosoep

    Login om te reageren
  17. FuelMinded zegt

    10 juni 2010 om 14:49

    Nu kunnen we wachten op de verlengde Mercedes-Benz C-klasse, Lexus IS LWB en de Infinity G37Li.

    Login om te reageren
  18. B /\/\ \/\/ zegt

    10 juni 2010 om 14:54

    wat julie trouwens ook zeggen over de foto, dattie gephotoshopt is, kan natuurlijk ook niet anders, naar alle waarschijnlijkheid hebben we het over het nieuwe model 3-Serie, en die is nog niet onthuld, dusja…

    Login om te reageren
  19. mco zegt

    10 juni 2010 om 14:56

    Mis ik hier iets? We verlengen Europese modellen.. Net alsof die chinezen zo groot zijn…

    Login om te reageren
  20. Jantje_555 zegt

    10 juni 2010 om 14:58

    hier in de lage landen zitten wel wat meer mensen van 2 meter die achteraan in een auto niet kunnen zitten, achter mij in eender welke auto kan niemand meer zitten. Heb alleen geen zin om een import bmw 3 vanuit china te laten komen. Waarom brengen ze die hier nu niet uit!
    De chinezen, kleinste mensen, met de langste wagens

    Login om te reageren
    • John zegt

      10 juni 2010 om 15:08

      @Jantje_555: Zo jou 8k extra neertellen voor een verlengde 3 serie?

      Login om te reageren
  21. Een_niet_sjonnie_BMWrijder zegt

    10 juni 2010 om 15:04

    Mehr bmw = mehr freude :P

    Login om te reageren
  22. Max zegt

    10 juni 2010 om 15:07

    Ik vind hem vreemd genoeg mooier, nu hij verlengd is.!

    Login om te reageren
  23. lambo4all zegt

    10 juni 2010 om 15:28

    een woord: Bullshit

    Login om te reageren
  24. oxymoron zegt

    10 juni 2010 om 15:33

    Ik vind het eigenlijk veel gekker dat BMW (en Audi) wel naar de Chinese markt luisteren en hun Europese en Amerikaanse klanten afschepen met minimale beenruimte. Sportief karakter houdt toch niet in dat de passagiers achterin klem moeten zitten?

    Net een recensie gelezen van een Jaguar XJ. Prachtige auto, maar je kunt er niet rechtop in zitten. Duidelijk geval van een ontwerper die zich niets van zijn klanten aantrekt – en stom van de fabriek die zoiets dan nog op de markt brengt ook.

    Login om te reageren
  25. FelixF zegt

    10 juni 2010 om 15:34

    En zo accepteren we het Chinese protectionisme maar gewoon :r

    Login om te reageren
  26. Pieter Autofans zegt

    10 juni 2010 om 15:44

    @oxymoron: in de nieuwe 5 heb ik met mijn (ocharme) 1.85 nix aan plaats te veel. De nieuwe 3 (facelift) loop ik met m’n hoofd tegen de deurstijl. en zijn er nog enkele modellen… je moet zitten in de stoel, zoals hij gemaakt is te zitten. Wie zit er trouwens stijfrecht in de wagen? Beetje doorzakken, mooi zitten, dan heb je ook in de XJ plek voldoende.

    Login om te reageren
  27. Jantje_555 zegt

    10 juni 2010 om 16:00

    @Pieter, het gaat hier niet over hoe je zelf als bestuurder zit, maar over de mensen die achter een persoon van +1m90 moeten zitten, dit gaat gewoon in de meeste auto’s niet of dit gaat wel en zijn direct bekrampt of beschadigen vanalles.

    Login om te reageren
  28. Pieter Autofans zegt

    10 juni 2010 om 16:45

    @ Jan, ik had het ook over de mensen die achteraan zitten. Ik zou er extra op moeten letten, want jullie lijken zeker van jullie stuk.

    Login om te reageren
  29. Drs. Ing. zegt

    10 juni 2010 om 16:56

    Oh ja, want die Chinezen zijn zo groot….

    Login om te reageren
  30. KaCh1ng zegt

    10 juni 2010 om 17:21

    de skoda superb heeft toch ruimte zat en is relatief goedkoop!

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    10 juni 2010 om 18:14

    2012? Dat zal dus gaan om de volgende generatie 3 Serie (F30).

    Login om te reageren
  32. anything zegt

    10 juni 2010 om 18:56

    Chinezen waren toch kleine mensen?? Of vergis ik me nu? xD

    Login om te reageren
  33. Mark zegt

    10 juni 2010 om 19:30

    Bij deze heb ik het gat in de 3-serie verlengd, en ook laten zien hoe je er in kunt doorslaan!

    [img]http://lh6.ggpht.com/_88-8JKvr8rA/TBEgXVEX_gI/AAAAAAAAAS0/iSjOXrKDr3E/BMW%20Lang.jpg[/img]

    Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    10 juni 2010 om 20:53

    Wat is dat toch met al die verlengde wagens speciaal voor de Chinese markt?? Ze zijn niet bijster groot…. Ik denk dat zo’n verlengde wagens beter hier passen dan daar….

    Login om te reageren
  35. RogerS zegt

    10 juni 2010 om 21:40

    @KaCh1ng
    Dan zou ik toch kiezen voor een verlengde Skoda Superb :)

    Login om te reageren
  36. dipsaus zegt

    10 juni 2010 om 23:17

    Roel snapt het…..

    Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    10 juni 2010 om 23:50

    Proberen Chinezen hiermee hun lengte te compenseren ofzo?

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      11 juni 2010 om 14:27

      @Cantago: shit je was me voor ;)

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        15 juni 2010 om 14:15

        @xiran: sorry;)

        Login om te reageren
  38. tss68nl zegt

    11 juni 2010 om 08:07

    Verlenge auto’s voor ondermaatse mannetjes. Ik snap het niet meer.

    Login om te reageren
    • *Junkreader* zegt

      11 juni 2010 om 12:44

      @tss68nl: wie wil zo graag in een “grote” auto gezien worden? Juist ja, compensatiegedrag is het antwoord…voor wat? Dàt hoef ik niet uit te leggen zeker?

      Login om te reageren
  39. mikey zegt

    11 juni 2010 om 09:11

    @ Oxymoron

    Lees het artikel even: “BMW hoopt rond 2012 jaarlijks 120.000 auto’s in China te gaan verkopen.” dus naar welke markt zou jij als CEO van BMW gaan luisteren, de Europese of de Chinese?
    Ik woon overigens op dit moment een tijdje in China en ik moet zeggen dat het met de lengte van die Chinezen onwijs meevalt, ik had ze veel kleiner verwacht!

    Login om te reageren
  40. xiran zegt

    11 juni 2010 om 14:27

    hoe groot, ja zoooo groot. ah vandaar dat het alleen in china is

    Login om te reageren
  41. CHI-NEES zegt

    10 oktober 2010 om 20:46

    @Ohyes: Omdat de nederlanders cheaps zijn en liever met een 1 meter 90 lengte proppen in een Alfa Mito om ANDERS te zijn dan de REST.

    Je afvragen waarom zulke auto’s hier niet in de markt zijn. Tja… Nederlanders zijn mentaal nog niet hersteld van de enorme schade die aangericht zijn door buitenlanders, om ze maar even weer erbij te halen. Duitsers, Marrokanen en Antillianen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North