• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk: dit is de compleet nieuwe Suzuki Swift

Auteur: Dennis, gepost 10 juni 2010 om 14:39 – 46 Reacties

Afbeelding Eindelijk: dit is de compleet nieuwe Suzuki SwiftAfbeelding Eindelijk: dit is de compleet nieuwe Suzuki SwiftAfbeelding Eindelijk: dit is de compleet nieuwe Suzuki Swift

Suzuki Swift 2010
Wie A zegt, moet ook B zeggen. Ik liet jullie eergisteren kennis maken met het kontje van de gefacelifte Suzuki Swift (boring), maar nu ligt zoals toen voorspeld ook het persbericht in onze mailbox. Plichtsgetrouw kom ik dus nog even terug op de onwijs coole Swift. NU NOG COOLER! Suzuki zelft heeft het in het persbericht over een compleet nieuwe Swift (het zal wel aan mij liggen).

Ga er dus even rustig voor zitten want we gaan je lekker maken…

De Swift komt er straks met een 94 pk sterke 1,2 liter benzinemotor met Dual-VVT techniek, goed voor 118 Nm bij 4.800 toeren. De CO2 uitstoot van de handgeschakelde versie bedraagt 116 g/km en het gemiddeld verbruik bedraagt 1 op 20.

Ik wist niet dat het kon, maar de nieuwe Swift rijdt nog beter. Door gebruik te maken van sterker staal, is de carrosserie stijver en lichter geworden. Het platform is verder verfijnd en dankzij grotere wielen met lagere banden, worden de rijeigenschappen en prestaties nog sportiever en dynamischer, zo lezen we in het bericht van de Japanse autobouwer. ESP is standaard op alle uitvoeringen.

De styling van de Swift is dynamisch en energiek. Hij is nog atletischer en eleganter dan zijn voorganger. In het interieur wordt stijlvol zwart gecombineerd met zilverkleurige accenten. De Swift is met 3,85 meter lengte liefst 9 cm. gegroeid t.o.v. de huidige versie, terwijl de breedte (1,695 meter, was 1,69) en hoogte (1,51 meter, was 1,5) nagenoeg gelijk zijn gebleven. Ook de wielbasis nam 5 cm. toe (nu 2,43 meter), wat de rijeigenschappen positief beïnvloedt.

De nieuwe Swift wordt na de zomer van dit jaar op de Europese markt gebracht. Meer specifieke informatie over o.a. uitvoeringen en prijzen, wordt in een later stadium bekend gemaakt. We worden dus nog even in spanning gehouden, maak me gek! Bij het persbericht zaten slechts de onderstaande twee foto’s. Zicht op het kontje ontbreekt daarbij, maar gelukkig hebben we die dus al gezien.

Ook interessant!

  • Ook de Swift Sport
    Ook de Swift Sport wordt een kleine SUV!
  • Officieel: de nieuwe generatie Suzuki Hayabusa
  • Dit is de 'volledig' nieuwe Suzuki S-Cross
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Suzuki, swift

Vorig bericht: « De Chinezen krijgen een verlengde BMW 3-serie
Volgend bericht: 40 jaar Citroën SM vieren met een nieuw SM concept? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Something zegt

    10 juni 2010 om 14:42

    Leuke boodschappenwagen voor erbij lijkt me, maar dan wel in het zwart

    Login om te reageren
  2. As_long_as_it_is_fast zegt

    10 juni 2010 om 14:45

    Vind het niets speciaals.
    Een alledaags autootje als alternatief voor de clio ofzo.
    Auto voor alleenstaanden of jongeren mss (hoewel ik zou opteren voor iets anders :) ) of als beginner voor een jong koppel.

    Login om te reageren
  3. John zegt

    10 juni 2010 om 14:46

    In de trend van; Never change a winning team?
    Ik dacht gister nog dat je een grapje maakte over ‘een nieuw model’ maar aan de wielbasis te zien is dit dus echt een compleet nieuwe auto.. Doet me een beetje denken aan het trucje dat Nissan ooit flikte met de X-trail, die was ook nagenoeg hetzelfd..
    Toch Dennis, met jou foto-shop kwaliteiten moet er nog een 3e foto bij kunnen. tip: hij is 9 cm gegroeid ;)

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      10 juni 2010 om 15:18

      @John: Inderdaad, never change a winning team. Ik vind de Swift een leuke verschijning, vooral vergeleken met zijn doorgaans wat saaie Europese concurrenten. Ik snap best dat Suzuki er voor gekozen heeft niet te veel te wijzigen aan het uiterlijk. En wees nou eerlijk: wat kun je nieuw nou voor leuks kopen voor minder dan €11.000,-?!

      Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    10 juni 2010 om 14:51

    Nuja, ben er geen fan van maar de Suzuki Swift cup is zeker zo intressant als de Clio cup en soms zelfs als de mini-races.

    Login om te reageren
  5. mco zegt

    10 juni 2010 om 14:55

    Daar moet een turboblok in! Mooi bakkie, maar wat zwaardere motoren zouden geen kwaad kunen. Dan hebben ze een goede concurrent voor de Polo GTI.

    Login om te reageren
  6. Bob zegt

    10 juni 2010 om 14:57

    @mco

    Why? VW heeft toch een aandeel in Suzuki, is die 1.2 eigenlijk nog een eigen ontwikkeling?

    Login om te reageren
  7. AudiQuatro zegt

    10 juni 2010 om 15:00

    sorry maar ik zie echt geen verschil!

    Login om te reageren
    • John zegt

      10 juni 2010 om 15:15

      @AudiQuatro: Dat moet jij toch gewend zijn als Audi fan-boy ;)

      Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        10 juni 2010 om 16:10

        @John: dit is zelfs erger als VAG!

        Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    10 juni 2010 om 15:03

    AudiQuatro,

    Dat je dat bij Audi’s zegt kan ik nog begrijpen, maar je ziet toch dat de lampen voor en achter “vlakker” zijn geworden, de hoekige randen in de bumper weg zijn, en dat spiegels kleiner zijn geworden.

    Login om te reageren
  9. rubens zegt

    10 juni 2010 om 15:08

    wauw, echt een verandering…
    pff… NOT dus

    Login om te reageren
  10. trigger565 zegt

    10 juni 2010 om 15:24

    Jaaaaaaaa! Hier zat ik zo op te wachten. Als ik €11.000 had, dan kocht ik dit dus onmiddellijk! Natuurlijk geen leuke tweedehands BMW3 en andere echte auto’s, maar gewoon dit snuifdoosje!

    Login om te reageren
    • John zegt

      10 juni 2010 om 15:34

      @trigger565: Waarom zou je dat doen? Ik vraag me namelijk altijd af als ik iemand in een spiksplinternieuwe Ka zie rijden waarom ze die, plusminus, 10.000 niet in een 2e hands Golf o.i.d. hebben geinvesteerd.. Leg het mij nou eens ff uit..
      @Henk_he: ben het met je eens hoor, leuk bakkie maar voor dat geld liever een 2e hands..

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        10 juni 2010 om 16:22

        @John: ik begrijp niet echt je punt, ik wil enkel duidelijk stellen dat ik ironisch was. Ik vind dit soort auto’s gewoon niet echt een ziel hebben. Het is niets speciaals, en ik (ik zeg enkel ik) zou dit nooit kopen. Dan liever iets tweedehands met een echt gezicht. Karakter is belangrijk voor mij :)

        Login om te reageren
        • York zegt

          10 juni 2010 om 17:06

          @trigger565: Je rijdt wel in een nieuwe auto met alle nieuwe veiligheidsystemen, 5 jaar garantie e.d…. Bij BMW mag je 10000 euro EXTRA betalen voor 5 jaar garantie, voor het geval er in die 5 jaar ooit kosten van 10000 euro zou hebben aan een BMW…:p
          En sommige mensen hebben nu eenmaal liever Japans… Zoals wij graag Italiaans eten.;-)

          Login om te reageren
      • Henk_he zegt

        10 juni 2010 om 17:05

        @John: waarom? omdat je met een nieuwe auto zorgeloos kunt rijden (iets met garantie en zo). Daarnaast zijn de kleine auto’s relatief goedkoop in het onderhoud, verzekering en wegenbelasting. Genoeg reden dus om niet voor de afgereden BMW3 te gaan, maar voor iets nieuws. (Begrijp me niet verkeerd, ik rijd ook gewoon een goede tweedehands middenklasser, maar heb wel begrip voor de keuze voor een nieuwe kleine auto).

        Login om te reageren
  11. BMW 130i zegt

    10 juni 2010 om 15:44

    Moest ik niet beter weten, dan zou ik denken dat het om een facelift gaat.

    Login om te reageren
  12. de jos zegt

    10 juni 2010 om 16:01

    wat van z’n smoel verloren. jammer

    Login om te reageren
  13. floryn zegt

    10 juni 2010 om 16:07

    haha die tag. Inderdaad niet erg interessant wat er aan dit model is veranderd al is het wel een aardig autootje.

    Login om te reageren
  14. OTO zegt

    10 juni 2010 om 16:13

    Eindelijk? Alsof het de verlossing is waar alle Nederlandse automobilisten naar hebben uitgekeken! Beetje dimmen. Onwijs Coole Swift? Betaalt Suzuki dit stukje? Het nieuws is dat zelfs Suzuki nu voor een langzaam evoluerend modelontwikkeling lijkt te kiezen. Het woord persbericht wil ik niet lezen in artikelen.

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    10 juni 2010 om 16:16

    Ik zei het al, het is een complete nieuwe Swift. Behalve dat de auto meer een wigvorm heeft gekregen zie je het aan de achterkant van de achterste zijruit, die nu afgerond schuin naar achteren omhoog loopt. Niemand verandert bij z’n facelift de vorm van de zijruiten.

    Login om te reageren
  16. jack_abarth zegt

    10 juni 2010 om 16:24

    @trigger565,

    Je bedoelt sarcasme in plaat van ironie, maar dat terzijde. John snapte jou in elk geval niet.

    Login om te reageren
    • York zegt

      10 juni 2010 om 17:08

      @jack_abarth:

      /Dik woodenboek aan
      Sarcasme is lachen met pijnlijke zaken zoals de dood.
      Ironie is dingen zeggen waarmee je doelt op het andere.
      /Dik woodenboek uit

      Login om te reageren
      • York zegt

        10 juni 2010 om 17:09

        @York:

        Woodenboek = woordenboek dus:p

        Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    10 juni 2010 om 17:19

    blah blah blah. Ondertussen zie ik geen verschil tussen de nieuwe en de oude. Ik heb het altijd overigens een grappig autootje gevonden vanwege een aantal aaibare Mini elementen.

    Login om te reageren
  18. Nimbus zegt

    10 juni 2010 om 17:20

    94 pk uit een 1.2, das opzich erg netjes.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      10 juni 2010 om 17:25

      @Nimbus: Wel jammer dat de motor daarbij bijna 5000 toeren moet draaien…

      Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    10 juni 2010 om 17:25

    Dat is wel jammer hoor. Door die kleine dingetjes te wijzigen heeft Suzuki de auto meteen een heel vrouwelijk, rond (Micra-like) uiterlijk gegeven. Dat zorgt er voor dat het lekkere karretje dat het was met het stoere, leuke, simpele en simpelweg aantrekkelijke uiterlijk verdwijnt. Jammer, want een 1.6je met GT-pakket was een van de leukere startersauto’s (tweedehandsje, dat dan wel ;) ).

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    10 juni 2010 om 17:40

    Tja, normale evolutie. In zwart én met zwarte velgjes ziet het er wel nog stoer uit voor een klein Japke.

    Login om te reageren
  21. Patrick zegt

    10 juni 2010 om 17:42

    What else is new?

    Login om te reageren
  22. fab zegt

    10 juni 2010 om 18:15

    dat mensen dit zelfs durven vergelijken met audi, nja volgens mij zien doorsnee eigenaars van een swift het verschil niet, nja ook niet dat het iemand interesseert…
    en buiten de gril is er toch veel verschil bij audi, net als bij bmw daar is de gril ook altijd zelfde

    Login om te reageren
  23. Mootjuh03 zegt

    10 juni 2010 om 18:19

    “compleet”nieuwe suzuki swift?

    Je bedoelt alleen de achterlichten :P

    Login om te reageren
  24. Mika Hakkinen zegt

    10 juni 2010 om 18:27

    Jammer dat het hoekige weg is.. Vandaag nog 1 gezien blijft een erg leuk karretje.. jammer dat het nu een Clio is

    Login om te reageren
  25. David zegt

    10 juni 2010 om 19:31

    Jammer dat er geen gewicht vermeld wordt.

    Het vermogen, en handeling in het algemeen, zegt mij niet zo heel veel zonder dit te weten.

    Login om te reageren
  26. phantom zegt

    10 juni 2010 om 19:39

    Als je hier geen verschil in ziet t.o.v de oude dan ben je echt niet goed swift!

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    10 juni 2010 om 20:55

    Die swiftjes zijn eigenlijk nog best mooie wagentjes…. Ik heb nog getwijfeld om zo 1 te nemen ipv een Fiesta… Maar de Fiesta is toch wel mooier en is toch wel de betere wagen ;)

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    10 juni 2010 om 23:52

    Ik zie zo geen verschil, maar het klinkt wel goed!

    Login om te reageren
  29. FlorisFerrari zegt

    11 juni 2010 om 09:57

    Er is geen paneel van deze auto hetzelfde jongens ;)

    Login om te reageren
  30. Dog zegt

    11 juni 2010 om 11:30

    In de GT uitvoering was de vorige versie wel een erg stoer boodschappenkarretje, nu is het zo’n typisch te glad, te rond, te saai, vrouwelijk bakkie waar je niet dood in gevonden wilworden als man !

    Login om te reageren
  31. RND zegt

    11 juni 2010 om 14:38

    vorrige was indd mooier in mijn ogen, maar dat stijvere carroserie en grotere wielen klinkt goed. standaart ESP…. dan moet het toch wel spannend zijn zonder

    Login om te reageren
  32. Guus zegt

    5 september 2010 om 21:49

    Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in de Suzuki Swift New Exclusive. Wij hadden een Swift Shogun van 2008, die bij een brand verloren is gegaan. De nieuwe rijdt fantastich. Minder geluid, betere wegligging en beter afgeveerd. Prachtig interieur en bij deze uitvoering zijn bijna opties standaard.

    Login om te reageren
  33. Alex zegt

    9 november 2010 om 17:34

    de motor is een nieuwe vtt 1.2 liter en presteerd meer dan de oude 1.3 liter en hij kan 1:20 halen
    dus mensen jullie lullen teveel overt een tweedehandsje dat gegarandeerd meer verbruikt.
    En de wegligging er is niks beters

    Login om te reageren
  34. Alex zegt

    9 november 2010 om 17:39

    de motor is een nieuwe vtt 1.2 liter en presteerd meer dan de oude 1.3 liter en hij kan 1:20 halen
    dus mensen jullie lullen teveel over een tweedehandsje dat gegarandeerd meer verbruikt dan deze BEAUTIFUL NEW CAR
    En de wegligging er is niks beters
    de exclusief uitvoering heb ik en moet jij eens zien wat daar allemaal inzit het is net een cockpit van een F 16
    ze zijn gewoon jaloers denk ik

    Login om te reageren
  35. suzukiswifter zegt

    13 december 2010 om 18:59

    denk het ook dat ze jaloers zijn
    en enorm scheel dat ze de verschillen niet zien.
    Ah effe naar HANS ANDERS kan beslist geen kwaad

    Login om te reageren
  36. dealer zegt

    29 december 2010 om 19:43

    rijd er maar eens mee dan piepen ze wel anders
    met die nieuwe VVT 1.245 cc motor 1:20 haalbaar
    de exclusief uitvoering heeft standaard LM velgen key lose
    start stop ESP

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North