• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De elektrische BMW wordt in 2013 een feit

Auteur: ricardo, gepost 23 april 2010 om 14:01 – 12 Reacties

Electric Beemer


BMW-rijders hoeven zich er niet heel erg voor te schamen, want deze stille stadsrakker zal onder een sub-merk worden uitgebracht.

Dat zal ongeveer op de zelfde manier gebeuren als destijds met MINI. Een compleet ander merk, maar onderhuids gewoon een Beemer. Er wordt bij BMW al langer geneuzeld over elektrisch vervoer. Daaruit is onder meer de MINI E uit voortgekomen. Maar voor het echte elektro-werk heeft men bij BMW een compleet nieuw merk in gedachten. Iets met multi branding en zo.

In Beijing lieten ze weten dat het een auto wordt die qua formaat niet veel zal onderdoen voor de 1-Serie. Verwacht dus geen minuscule Smart-concurrent, maar iets waar je wél fatsoenlijk in kan zitten. Ze zetten bij deze elektro-kar hoog in op gewichtsbesparing door veel gebruikt te gaan van met koolstofvezel versterkt plastic. Afzetmarkt: drukke steden en plekken met genoeg stekkeraansluitingen.

Meer over deze Megacity Vehicle (zo heet ‘ie voorlopig) heeft BMW nog niet bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • BMW onthult het uiterlijk van de i4
  • Alpina niet geïnteresseerd
    Alpina is niet geïnteresseerd in elektrische auto's

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, megacity

Vorig bericht: « Audi R8 PPI Razor GTR gespot in Monaco
Volgend bericht: BMW toont vierdeurs coupé: Concept Gran Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    23 april 2010 om 14:10

    Ik hoop dat ze dan mooier zijn dan nu, want dit lijkt nergens op!

    Login om te reageren
  2. Cantago zegt

    23 april 2010 om 14:11

    Ik weet nu al dat ik hem niet wil…

    Login om te reageren
  3. Buyck zegt

    23 april 2010 om 14:12

    Alleé… ze zijn ook mee met hun tijd. De kracht van zo’n voertuigen zullen de huidige verbrandingsmotoren nog ver overtreffen zowel in koppel als van 0 naar 100km/h. In topsnelheid zijn ze nog niet goed. Maar eens de batterij en hun technologie aan dit tempo blijft evolueren, zal ook dat geen probleem meer zijn en dito actieradius.

    Login om te reageren
    • John zegt

      23 april 2010 om 14:16

      @Buyck: Zuiver Vlaams, klasse!
      Bereik/oplaadtijd is wat ik het heikele punt vind aan deze auto’s.. Ben wel benieuwd naar dat nieuwe merk, dat gaat ze wel echt bakken met marketinggeld kosten wil je dat goed neerzetten.. Of wordt het BEMW? Of een lekkere Duitse naam, you name it!

      Login om te reageren
  4. Stijn zegt

    23 april 2010 om 14:19

    Gelukkig maar van het formaat want in een 1-reeks is hopen plek! *kuch*

    Login om te reageren
  5. Bennink zegt

    23 april 2010 om 14:31

    Ik wil er wel een BMW logo op hebben hoor ;-)

    Trouwens, offtopic, weten jullie al meer over de Concept Gran Coupé? http://bit.ly/9EGvlo

    -edit: jazeker–

    Login om te reageren
    • John zegt

      23 april 2010 om 14:42

      @Bennink: Hier kan je het zelf lezen, als je engels kan!
      http://www.bmwblog.com/2010/04/23/the-bmw-gran-coupe-concept/
      Prachtig ding trouwens..

      Login om te reageren
  6. Simpson zegt

    23 april 2010 om 14:47

    bliksem, duurt het zo lang om die batterijen op te laden?

    Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    23 april 2010 om 16:14

    Tja logisch gevolg zeker? Ik denk dat elk merk al met plannen zit om een elektrisch model te gaan produceren….

    Login om te reageren
  8. BaySideBlueBoy zegt

    23 april 2010 om 20:53

    Zal zeker Meghicle als nieuwe brandnaam hanteren ofzo. Hipper is natuurlijk Electribeemer. :D

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    23 april 2010 om 20:55

    Grappig. De matige accu prestaties dwingen een autofabrikant maatregelen te nemen, die ook bij een ICE resultaat zouden hebben.

    OT: 1 KWh is ongeveer 400 gram CO2. Daar rijdt dit ding misschien 5 km op. Wat is het nut derhalve?

    Login om te reageren
  10. timberleek zegt

    24 april 2010 om 01:23

    nee elektrische auto’s hebben nog veel te veel nadelen

    korte actieradius

    snel slijtende accu’s
    meer dan tienduizend euro elke paar jaar voor nieuwe. de tesla accu’s kosten bijvoorbeeld tussen de 15 en 25 duizend euro.

    lithiumaccu’s zijn duur en gevaarlijk
    een fractie overladen, beschadigen van cellen, of als ze nat worden. en boem. Met genoeg kracht om je complete auto op te blazen. Nu worden laders beveiligd tegen overladen. Maar straks worden er dagelijks duizenden auto’s opgeladen. dat is wachten op ongelukken. En als je een ongeluk krijg is de kans groot dat de cellen beschadigd raken. oei

    verder heb ik er niks mee. Ik mis sensatie. Er mist iets heel belangrijks. namelijk geweld. geluid en trillingen. Een trein kan ook hard wegrijden (doen ze meestal niet), da t is ook niks aan.

    en het felbegeerde aanloopkoppel kun je wel op je buik schrijven. Bij de mainstream auto’s wordt dat een heel stuk begrenst. Bij het aanlopen trekt zo’n motor namelijk enorm veel stroom. Dat is funest voor je actieradius en nog belangrijker. het vereist enorm sterke vermogenselektronica. en dat is ook enorm duur. dus gaan ze het aanloopkoppel begrenzen om zo goedkopere onderdelen te kunnen gebruiken.

    Opladen is en blijft bagger. Er zijn een paar concepten geweest waar ze in een paar minuten kunnen opladen. Dit is in de praktijk alleen niet haalbaar. sowieso heb je niet zoveel vermogen tot je beschikking thuis. En de levensduur van je accu gaat enorm achteruit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North