• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Ford Fiesta RS WRC 2011 is een lekker ding

Auteur: CasperH, gepost 14 januari 2011 om 08:50 – 18 Reacties

Ford Fiesta RS World Rally Car 2011
Dit zijn de officiële platen van de Ford Fiesta RS WRC zoals die deel gaat nemen aan het World Rally Championship 2011. Ziet er fijn uit toch?

De Focus WRC is na tien jaar dood verklaard en daarom gaat Ford verder met de compactere, lichtere Fiesta RS WRC. Hoe die auto eruit zag wisten we al een tijdje, maar het officiële kleurenschema was nog niet bekend. Dat hebben ze er nu even overheen gehangen en dit is de auto zoals we hem op 12 februari in Zweden aan de start van het WRC seizoen 2011 zullen zien verschijnen.

Zelf zijn we vooral benieuwd wanneer Ford een straatversie maakt van de WRC uitvoering. En dan graag zonder die opzichtige stickers, maar met die heerlijke roofscoop op het optielijstje. Dankuwel Ford.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, fiesta-rs, Ford, Racing, rally, wrc

Vorig bericht: « Gelekt: 2012 Chrysler 200 convertible
Volgend bericht: Dit is de Land Rover Defender X-Tech Limited Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. feboboy zegt

    14 januari 2011 om 08:55

    STOER!!

    Login om te reageren
  2. neal zegt

    14 januari 2011 om 09:03

    De ellende van het FIA regelement zorgt ervoor dat we zulke auto’s (of afgeleiden ervan) nooit meer op straat zullen zien.

    Tegenwoordig is het genoeg dat men enkel de ruwe karros van eht model moet gebruiken maar geen productiemodellen meer op de markt moet brengen.

    Het Fiesta platform leent zich ook niet tot een 4×4 opstelling.

    Dus lange leve de regelementen die alles om zeep helpen. Tegenwoordig kan eender welk merk iets in elkaar knutselen en in de WRC meedoen zonder dat de klanten/toeschouwers ook nog maar enige voeling hebben met een afgeleide straatversie (zoals ten tijde van de Delta/Sierra/EscortCosworth, Subaru’s,Celica’s etc)

    Ook de reden volgens mij waarom het hele rallygebeuren weer sterk aan populariteit verloren heeft.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      14 januari 2011 om 09:15

      @neal: Ja het zou leuk zijn.
      Maar eerlijk is eerlijk de laaste 10 jaar waren er maar 2 auto’s die een dikke straat versie hadden en een rally model.
      En dat zijn/waren de Lancer evo en Impreza wrx en dat zijn nou niet echt verkoop toppers en die rijden trouwens nog steeds in de Group-N.
      En de laaste 10 jaar waren WRC auto’s al anders dan straat auto’s.

      Het heeft niks met de FIA regels te maken maar meer met de automarkt.
      Wij zijn gestopt met dikke sedan/hatchbacks met een 2.0 turbo en AWD rijden, en daarom heeft de FIA haar regels aangepast omdat er anders geen merk meer over bleef.
      Het verhaal is net anders.

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      14 januari 2011 om 09:44

      @neal: de FIA heeft voor 2011 besloten dat e.e.a. weer gebaseerd moet zijn op S2000 auto’s, met een paar uitzonderingen op de regels. In de basis zorgt dit er echter voor dat de auto’s weer verwant zijn aan de straatauto’s.

      Login om te reageren
  3. goudvis zegt

    14 januari 2011 om 09:07

    Het spijt me maar die abu dhabi sticker vind ik echt lelijk:O

    Geweldige auto, maar die sticker maakt t toch echt een stuk minder mooi…
    Zon arabisch lettertype vind ik er niet oppassen…

    @neal laten we hopen dat de FIA de regels dan maar verandert zodat die wagen toch straatlegaal wordt uitgebracht(A)

    Login om te reageren
  4. Mairsil zegt

    14 januari 2011 om 09:19

    Volgens mij kwam ik die gisteren al in Gran Turismo tegen, met die stickers. Heb nog wel een stukje achter die rare Abu Dhabi text gehangen.
    (seasonal bonus races 4, laatste race, voor wie wil kijken)

    Login om te reageren
  5. JMWPvG zegt

    14 januari 2011 om 10:02

    Kijk die buitenspiegels nou !!! :-0

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      14 januari 2011 om 14:21

      @Dreumeltje: Heel scherp gezien, bedankt voor de tip.
      Is er iemand die mij kan vertellen wat het voordeel is van plaatsing op deze plek ? aub serieus antwoord.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        14 januari 2011 om 15:43

        @boygeorge: Serieus antwoord dan: Dit heeft te maken met de zitpositie van de coureur in de auto. In verband met de ideale gewichtsverdeling zit de coureur op een andere plek als in een gewone auto (lees: veel verder naar achteren) De bedieningsorganen worden hierop aangepast. Plaatsing pedalbox en lengte stuurkolom, positie shiftstick, enz. Omdat dit zo anders is (en omdat ze zo klein zijn) zullen ze de positie van de spiegeltjes ook
        aanpassen op de deur aan de zitpositie van de coureur. Anders moet hij een verrekijker gebruiken om er iets in te zien. ;)

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          14 januari 2011 om 15:47

          @Freewarefreak: Thank you very much, Maestro.
          De afbeelding is perfect.

          Login om te reageren
  6. coupe20vturbo zegt

    14 januari 2011 om 10:37

    Lekker hoor, idd jammer dat er geen straatversie van komt
    . Lijkt me wel vet een 200pk fiesta met 4wd. Misschien moet de FIA weer de homolgatie regel weer invoeren maar dan met lagere aantallen dan voorheen. De auto’s zullen wel wat duurder worden dan de evo’s
    En impreza’s..

    Login om te reageren
  7. neal zegt

    14 januari 2011 om 10:46

    Casper,

    Ik heb de laatste jaren nog geen enkele straatlegale Citroen, peugeot, Ford of Skoda (Fabia) op de markt zien komen met een 2.0 turbo (of 1.6 turbo als je wil) MET 4X4 aandrijving.

    De WRC is eigenlijk gewoon een rallycross auto geworden met een beperkt vermogen. In die klasse mogen ze ook zo’n beetje in elkaar steken wat ze willen.

    In principe zijn we weer bij het group B tijdperk maar met een ecologische inslag (kleinere motoren) met dien verschille dat automerken toen de auto’s ook echt op de weg moesten brengen (ook al waren het maar 200 stuks)

    Moeten ze er maar voor over hebben…

    Login om te reageren
  8. W115 zegt

    14 januari 2011 om 11:54

    Wat een sneeuwschuiver :o

    Login om te reageren
  9. savipe zegt

    14 januari 2011 om 13:47

    wow lekker…

    Login om te reageren
  10. Vanquish zegt

    14 januari 2011 om 16:07

    Hoe kunnen ze die bumpers heel houden? Dat ding is laaaaaaag!

    Login om te reageren
  11. F1Tim zegt

    14 januari 2011 om 16:43

    Al die reclame verdoezelt het nu, maar zonder zou die roofscoop het hele design van die auto verpesten. Welke idioot vindt dat nu mooi?

    Login om te reageren
  12. Dimglor zegt

    14 januari 2011 om 20:42

    De gewone Fiesta is al een lekker ding… anders had ik geen gekocht ;-)
    Deze is nog net dat beetje mooier natuurlijk ;-)

    Login om te reageren
  13. MichaelvdBroek zegt

    15 januari 2011 om 00:21

    ziet er echt gaaf uit! denk ook een goeie auto voor rally, klein, compact, veel vermogen, ben benieuwd :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North