• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Land Rover Defender X-Tech Limited Edition

Auteur: CasperH, gepost 14 januari 2011 om 09:40 – 39 Reacties

Land Rover Defender X-Tech Limited Edition 2011
All terrain mogelijkheden met een “raw and edgy” saus eroverheen. Dit is de eerste wereldprimeur die te zien zal zijn op de altijd weer donders spannende beursvloer in Brussel mensen. Dit is de Land Rover Defender 2011 X-Tech Limited Edition.

Er wordt gefluisterd dat de heer Autoblogger speciaal voor jullie naar Brussel is gegaan. Voor de allerheetste shows worden alleen de grootste veteranen van de redactie ingezet natuurlijk en hij zal ongetwijfeld zorgen voor live beeld van deze lekkere Land Rover Defender.

Ok, bovenstaande alinea komt misschien wat cynisch over maar echt, deze Defender ziet er prettig uit, in my humble opinion. De lak op dit fraaie apparaat wordt verkocht onder de naam Zermatt Silver en wordt gebruikt in contrast met Santorini Black op het dak en de wielkasten. De zwarte 16 inch lichtmetalen velgen heten “Saw Tooth” en maken het plaatje helemaal af.

Land Rover Defender X-Tech

Het interieur is afgewerkt in de kleur Ebony en de de stoelen worden voor de helft afgewerkt met leer voor een luxe, verfijnde afwerking. De X-Tech is gebaseerd op de 90 Hard Top Commercial Defender voorzien van de bekende 2.4 liter common rail diesel. De Defender is bijna uitgerangeerd en deze Limited Edition is voor de liefhebbers ongetwijfeld een hebbeding. Deze “Defender Rough” is verkrijgbaar vanaf eind maart en heeft een vanafprijs van € 35.499 excl. BTW en BPM voor de 90 Hard Top Commercial en € 81.500 incl. BTW en BPM voor de 90 Station Wagon (personenauto).

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Deze Land Rover is wél historisch verantwoord

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2011, defender, Land Rover

Vorig bericht: « De Ford Fiesta RS WRC 2011 is een lekker ding
Volgend bericht: Subaru neemt RWD concept mee naar Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. zdev zegt

    14 januari 2011 om 09:48

    Heel cool. Duur. Zit en rijdt alleen voor geen meter. Blocking issue: parkeergarages.

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    14 januari 2011 om 09:51

    Je ziet het plaatwerk gewoon bobbelen!

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      14 januari 2011 om 10:02

      @Jochempie:
      dat heb je nu eenmaal met gepopnageld aluminium.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        14 januari 2011 om 10:05

        @Hubert: en 50 jaar geleden deed niemand daar moeilijk over!

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          14 januari 2011 om 10:11

          @Jochempie:
          … en nu koop je hem juist daarom.
          Hoef je ook niet meteen in paniek te raken als er iemand z’n winkelwagen tegenaan rijdt.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            14 januari 2011 om 10:29

            @Hubert: Met alle respect, ik denk dat iemand voor veel minder geld een auto met deuken kan scoren.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              14 januari 2011 om 12:14

              @Jochempie: maar heeft die ook de zelfde eigenschappen en specialiteiten?

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                14 januari 2011 om 12:16

                @Jipp: Sure! Bijvoorbeeld…….. Een Suzuki Jimny :P

              • Jipp zegt

                14 januari 2011 om 12:19

                @Jochempie: ook die is goed, maar niet zo goed als een DEF, een jimny heeft nogal eens last dat hij zo klein is, kan goed in het nadeel werken…

              • Jipp zegt

                14 januari 2011 om 12:20

                @Jochempie: Overigens zou ik dan voor een wat oudere Samurai gaan, daar reden de kappers nog niet in…

  3. Lennrt zegt

    14 januari 2011 om 09:57

    Voor dat geld mag er wel wat meer luxe op het dashbord

    Login om te reageren
  4. Brammer zegt

    14 januari 2011 om 10:02

    Ongelofelijk dat een auto die duidelijk niet zo goed is afgewerkt, niet echt luxe is en op de openbare weg niet eens een goede auto is, na al die jaren toch nog goed verkoopt (aan hoge prijs dan nog wel) zonder ook maar enige technische updates (motoren daargelaten).

    Login om te reageren
  5. paulusrx7 zegt

    14 januari 2011 om 10:04

    tjah handig voor die diepe plassen die we hier in nl hebben.
    maar wat moet je met zo’n aftands ding hier? als ik een serieuze 4×4 wil neem ik wel een landcruiser of een pajero die blijven tenminste heel.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      14 januari 2011 om 12:15

      @paulusrx7: alsof een DEF niet heel blijft? het voordeel van die wagens is dat je juist hier nog aan kan sleutelen als het moet…

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      14 januari 2011 om 13:19

      @paulusrx7:

      Helaas moet ik bekennen dat de Landcruiser de Defender de laatste 15 jaar is voorbijgestoken voor wat betreft reliability en het rijdende houden in extreme situaties.
      Maar ik wil niet voor Taliban uitgemaakt worden, dus blijf ik dromen van een Defender.

      Login om te reageren
  6. Hubert zegt

    14 januari 2011 om 10:04

    Mensen die hier zeuren over kwaliteit, rijgedrag en afwerking snappen het concept Defender niet.
    Die moeten maar snel in hun Kia SUV gaan zitten uithuilen.
    Deze auto is een ikoon en gewoon het gaaftse wat je kunt rijden.
    Back to the roots…

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      14 januari 2011 om 16:42

      @Hubert: En ondanks dat het dan een werkpaard achtig oud ontwerp is, vind ik dit er toch behoorlijk mooi uit zien. Oke, het is geen Range Rover, maar zo is het concept ook niet bedoeld.

      Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    14 januari 2011 om 10:05

    komt niet naar NL, tenzij ze er een nieuw blok in hangen of een grijs kenteken variant maken…

    Verder wel een nette machine, maar eigenlijk moet je een Defender natuurlijk zelf maken ;) De extra’s dan, de basis Defender koop je natuurlijk…

    Login om te reageren
  8. manie87 zegt

    14 januari 2011 om 10:06

    Het gaat om het karakter van zo’n ding.

    Login om te reageren
  9. zdev zegt

    14 januari 2011 om 10:09

    110 X-tech. Netto €33427.
    BTW €6352. BPM €40121. WTF!

    Login om te reageren
  10. laurensje zegt

    14 januari 2011 om 10:16

    BPM is vooral jaloezie (CO2) tax. En dan mag je ook nog de normale brandstofaccijns betalen.

    OT: ik zou de pick-up versie nemen, als het om klassieker potentieel gaat. De korte.

    Login om te reageren
  11. Rsimon zegt

    14 januari 2011 om 10:17

    Is zeer mooi, maar ik heb een normale Defender 110, en veel verschil is het niet hoor. Een ander kleur van hard plastic, want speciale lichten en leuk kleurtje…
    Ik ben content met de mijne :p

    Login om te reageren
  12. gobobgo zegt

    14 januari 2011 om 10:30

    Grappig dat ze er banden met de naam WRANGLER onderzetten. :D

    Login om te reageren
  13. jeannegeert zegt

    14 januari 2011 om 11:23

    Geweldig stoere uitvoering zeer geschikt voor mudding,
    zie you tube defender someren geert pim

    Login om te reageren
  14. bertdb zegt

    14 januari 2011 om 11:24

    ja defender staat nu niet echt bekend voor zijn waar voor zijn geld garantie. Dat na twee jaar de ruiten achteraan beginnen te rammelen weten ze bij landrover de perfecte oplossing, spuit ze toe met siliconen zeggen ze droog weg aan de telefoon maar who cares. Als je het te duur vindt, koop het dan gewoon niet. Er zijn er genoeg die het wel willen betalen.

    Login om te reageren
  15. durtmcgurt zegt

    14 januari 2011 om 11:43

    Defender is al jaren de baas in zijn vak, als je luxe wilt koop je maar een vogue. Was altijd heel erg weg vab de defender die aan het einde van layer cake wordt getoond, zo een botte huurling/jungle uitvoering

    Login om te reageren
  16. koluh zegt

    14 januari 2011 om 11:46

    Zwart leer en geborsteld allu! Nice !

    Login om te reageren
  17. marbre zegt

    14 januari 2011 om 12:13

    Blijft een prachtig icoon dit, zeker in deze uitvoering is ‘ie gaaf om te zien.

    Login om te reageren
  18. diederikb zegt

    14 januari 2011 om 12:13

    De Defender werd niet voor niets verkozen als ‘The Greatest Car of All Times’ door Top Gear!!

    Login om te reageren
  19. Jipp zegt

    14 januari 2011 om 12:18

    graag de 4 deurs versie zoals op de foto’s getoond!

    Defenders zijn raspaarden waar geen enkele 4X4 tegen op kan, op de weg zijn ze misschien niet comfortabel, op de zandweg wel! Daarbij altijd makkelijk zelf te repareren, als er al iets kapot kan gaan!

    Login om te reageren
  20. Hubert zegt

    14 januari 2011 om 12:49

    Ik zou toch liever gaan voor deze defender.
    Stukken goedkoper en ziet er nog mooier uit.

    http://www.landrover.com/content/874400/874414/pdf/defender-pricelist-classic.pdf

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      14 januari 2011 om 12:52

      @Hubert: Heb ik laatst zien staan, bij de dealer in Arnhem, echter, met die wagen moet je alleen in de zomer gaan toeren, en genieten van het leven…

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        14 januari 2011 om 12:57

        @Jipp:
        Tuurlijk, in de winter geniet je van je 110.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          14 januari 2011 om 13:22

          @Hubert: Precies, juist die heb ik vooral met de sneeuw een stuk meer zien rijden dan normaal, wel een aantal op leeftijd….

          Login om te reageren
  21. dymf zegt

    14 januari 2011 om 14:20

    Uhmm.. Dat wordt nog eventjes door sparen pff. Jammer :-(

    Login om te reageren
  22. fant zegt

    14 januari 2011 om 15:11

    Mooi hoor, maar zou liever voor een fractie van de prijs een oude defender kopen :)

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    14 januari 2011 om 20:46

    De Defender blijft de baas :-)
    Zal er volgende week eens gaan inzitten ;-)

    Login om te reageren
  24. drentje zegt

    14 januari 2011 om 23:34

    ziet er mooi luxe uit en ook weer eenvoudig maar teduur voor de kwaliteit.

    Login om te reageren
  25. MichaelvdBroek zegt

    15 januari 2011 om 00:21

    HAHA mag je houden! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North