• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De gemuteerde Volvo C70 in Frankfurt

Auteur: Alwood, gepost 17 september 2009 om 22:45 – 25 Reacties

Volvo C70 kijkt nog steeds boos


Het blijft een beetje een raar ding met die nieuwe neus, maar het kleurtje is officieel lekker. Daarom nu hier, vers uit Frankfurt, meer foto’s van de Volvo C70 facelift.

Nu ben ik misschien wel wat streng als het om het uiterlijk van deze C70 gaat. De C70 oogde voorheen betrekkelijk suf en had bij lange na de uitstraling van zijn voorganger niet. Misschien is wel vast te stellen dat deze facelift de auto weer wat méér uitstraling heeft gegeven. Hadden ze echter die koplampen niet gewoon kleiner kunnen maken? Dat extra glim-randje wat naar de voorruit reikt is helemaal niet nodig.

Laten we zeggen dat vanillewit gewoon het beste in de C70 toont. Lampenkapjes zijn nog steeds welkom, en als we nog even wachten zal Heico binnenkort vast wel iets introduceren.

De C70 is nog steeds met 2.4 benzine vijfclinder, T5, 2.0 diesel en D5 verkrijgbaar. Geen van allen echt zuinig, geen van allen heel schoon. De T5 en D5 rijden wel heel lekker, met of zonder automaat. Vooral het cruisen in lage toeren gaat erg lekker met deze turbo’s. Wil je de Nordschleife op, dan kan het dak het beste dicht. Op die manier heb je binnen 30 seconden zomaar een auto met 15% meer torsie-stijfheid.

Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

c70, Cabrio, iaa, iaa-2009, Volvo

Vorig bericht: « Clarkson valt ten prooi aan poep-hippies
Volgend bericht: Videotime: Lamborghini Reventon Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevinc3 zegt

    17 september 2009 om 22:47

    ik blijf het een hele mooie auto vinden.. een die neus heeft wel wat

    Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    17 september 2009 om 22:51

    Ik begin eraan te wennen, heck ik begin het zelfs mooi te vinden!!

    Login om te reageren
  3. DD zegt

    17 september 2009 om 22:51

    Niet slecht hoor!

    Login om te reageren
  4. Benjamin1 zegt

    17 september 2009 om 22:51

    Gevonden op zomoto:

    Een Smart Fortwo

    WTF?!

    Login om te reageren
  5. F zegt

    17 september 2009 om 22:52

    Zaaaaalig interieur. Het is de identieke kleurstelling en consolekeuze (hout) als in mijn Volvo V50. I love it!

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    17 september 2009 om 22:53

    als ik een hele grote kruimeldief zou willen ..
    zou ik em zekerzzzz overwegen ..

    Login om te reageren
  7. mikkeeey zegt

    17 september 2009 om 22:54

    die facelift heeft hem zeker goed gedaan
    hij was al mooi maar nu is hij nog mooier

    Login om te reageren
  8. Mr.X. zegt

    17 september 2009 om 22:59

    ik vind hem echt vet!!

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    17 september 2009 om 23:01

    Niet mooi, niet lelijk: Volvo.

    Zou dat hybride pakketje hier ook inpassen, tussen het klapdak en de bodemplaat. Of heb je dan een soort van broekpers in je waggie?

    Login om te reageren
  10. JvT zegt

    17 september 2009 om 23:08

    Pietsje Chinees, dat frontje…

    Login om te reageren
  11. Oversteer zegt

    18 september 2009 om 00:14

    Iets wat Pininfarina (mede) getekend heeft ga je dus niet (op deze manier) een beetje proberen ‘op te leuken’.

    Niet dat ik hierbij verkondig dat dat bij voorbaat kansloos is (:/), maar meestal wel. Bij deze de bevestiging.

    Kleur is natuurlijk officieel geslaagd!

    Login om te reageren
  12. clubbtraxx zegt

    18 september 2009 om 00:49

    Ik vind ‘m ook niet slecht gelukt.
    Het is even wennen maar daarna ziet ie er gewoon weer modern uit, beter als SAAB met z’n Dane Etna bril koplampen ;-)

    Nu alleen die ‘Ikea’ middenconsole nog eens dumpen….

    Login om te reageren
  13. Joshua zegt

    18 september 2009 om 00:56

    De voorkant (door de lampen denk ik) heeft lichtelijk een neiging naar een Grande Punto vind ik. Kleur is top, hele wagen eigenlijk, mooi ding!

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    18 september 2009 om 01:56

    Ziet er zeker niet verkeerd uit hoor! Goede cabrio voor 50+ers en vrouwen lijkt mij;)

    Login om te reageren
  15. Simon zegt

    18 september 2009 om 03:33

    Helemaal niet mis dat neusje. Het geeft Volvo eindelijk een beetje karakter. Wel jammer van die antenne…

    Login om te reageren
  16. MattCurlew zegt

    18 september 2009 om 03:38

    Beetje ala Mazda; leuke en opvallende neus maar dan in combinatie met de rest wat er totaal niet bij past. Jammer

    Login om te reageren
  17. Timmie zegt

    18 september 2009 om 08:49

    De klassieke mainstream-aanpak: men tekent een nieuw gezicht, en plakt dat overal op. Lijkt mij een extra besparingsmaatregel.

    Login om te reageren
  18. b0z4 zegt

    18 september 2009 om 09:16

    Ik moet er nog aan wennen denk ik , het oude front vind ik toch beter passen bij de rest van de auto.

    Login om te reageren
  19. bmw zegt

    18 september 2009 om 09:56

    @Joshua: helemaal met je eens, ik dacht ook meteen aan de GP. Zeker geen verkeerde auto, maar ik blijf moeite hebben met cabrio’s.

    Login om te reageren
  20. Sorcerer zegt

    18 september 2009 om 11:07

    Euh, correctie! Deze motoren zijn wel vrij schoon, juist daarom zijn ze ook minder zuinig vanwege een erg schone verbranding. Minder troep maar iets meer CO2 dus, vooral bij de diesels (die ook gemakkelijk 10%+ zuiniger te chippen zijn).

    Verder is vooral de D5 heerlijk vanwege het koppel, de T5 is toch meer een toerenbeestje, hoewel dit de ‘nep-T5’ is die volgens mij wel wat meer koppel onderin is (zoals de 2.5T in de andere series).

    Maargoed, ben benieuwd hoe deze er in het echt uitziet, maar waar ik toch vooral op wacht is de nieuwe S60. Schiet es op daarmee, Volvo!

    Login om te reageren
  21. Sorcerer zegt

    18 september 2009 om 11:19

    Oh, en nog een toevoeging voor de leken: CO2 zit nu al in grote hoeveelheden in de lucht (da’s normaal, je ademt het uit enzo, planten ademen het in overdag)… dus dat vind ik een schoon gas ;)

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    18 september 2009 om 12:58

    Hij is minder saai dan de oude, maar zal daardoor des te sneller verouderen.

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    18 september 2009 om 14:02

    Ik zou nog het meeste moeite hebben met de kleur van het dashboard, dat lijkt wel groen…

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    18 september 2009 om 17:27

    Ik vind ‘m wel erg leuk met dat nieuwe neusje.
    Hij ziet er in ieder geval wel lekker fris en blij uit.
    Vanillewit is daarbij dan echt heel erg lekker…

    Login om te reageren
  25. Tedje de Haag zegt

    21 september 2009 om 22:40

    Vreselijke facelift, vreselijke kleur, vreselijk veel te duur voor wat uiteindelijk gewoon maar een C40 is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North