De goedkoopste Lamborghini Murciélago van Autotrack

Auteur: , 41 Reacties

En op het moment van schrijven ook de enige.

Terwijl de Aventador inmiddels het handtasje is geworden onder de Lamborghini’s, is de Murciélago de Lambo-OG van de 21ste eeuw. Ze rijden niet comfortabel, het zicht is absoluut ruk en het onderhoud is om van te huilen. Aan de andere kant: ze zijn wel erg fraai, het is een supercar met vleugeldeuren en je hebt een heerlijke V12.

De goedkoopste Murciélago van Autotrack betreft een eerste generatie, met de 6.2 V12 en een handgeschakelde versnellingsbak. De gele Lambo heeft slechts 15.865 kilometer op de teller staan en stamt uit 2002. Het interieur is net als het uiterlijk, knalgeel. Je moet ervan houden, maar het past wel bij het karakter van de supercar. Zo op de foto’s lijkt de Murciélago zich in een keurige staat te begeven. Mag ook wel, met zo’n lage kilometerstand.

Voor 124.950 euro staat de toekomstige klassieker bij je op de oprit. Het betreft een origineel Nederlands geleverde Lamborghini. Check de advertentie op Autotrack.nl.



41 reacties

1000 km per jaar !!

de vorige eigenaren waren vast heel blij met hun aankoop ..
(en nog blijer met de verkoop) ..
@lincoln: 4 eigenaren, waarvan de laatste vanaf augustus 2016. Kort en niet zo krachtig zeg maar.
Mijn op 1 na favoriete Lamborghini.

https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1976_Lamborghini_CountachLP400Periscopo3.jpg
@pomoek: ik ben het met je eens dat de Murcialago net als de oorspronkelijke Countach echt heel erg mooi was. Maar wat heeft Lamborghini beide modellen toegetakeld zeg. De Murci met spoilers en luchthappers en de Countach is echt een drama met al dat plastic wat ze er later hebben aan geplakt.
De Murci heeft op mij nooit echt de aantrekkingskracht gehad die een Lambo hoort te hebben. Zou liever een Diablo op de oprit zetten.
@tvklarenbosch: Same here, de GTR welteverstaan.
@tvklarenbosch: ik ook, maar toch vind ik het geen lelijkerd. Design is nog steeds “smooth”, bijna alles wat hierna kwam stierf van de hoekjes en vouwtjes wat dan niet echt mijn smaak is.
@tvklarenbosch: helemaal met je eens!
Pho wat ogen ze toch snel oud! Dan ga ik liever voor een Diablo
@kennone:
Dat vind ik dus precies andersom. Ik vind de Diablo maar een beetje een plastic box. De Murcie daarentegen… Liefst in dat felle groen metallic.
@original_arnoud: precies. Lambo was toen de Diablo op de markt kwam van Chrysler en het is net alsof je dat ziet.

Het liefst een Murcié van voor de facelift.
Niet zo mooi als een lp640 maar pfoe wat zou ik m graag hebben
@rickross & @rick-dos: wie van jullie is de Chinese clone?
@pomoek: dos want hij is tweede
Dat was de eerst gecastreerde stier door VAG. Daarna hebben ze door incest alleen maar mongoloïde kindjes gemaakt.
Mooi interieur ook…. NOT
@sameshitdifferentday: Spartaans. Ik hou daar wel van.
@tge1:

Spartaans ??

gewoon een gemiddeld 2002 interieurtje ..
maar dan met wat leer of het plastic dashboard ..
@lincoln: Precies, Spartaans, dus geen knopjes, schermpjes, toeters, digitale dashboard meuk, noem maar op.
@tge1: precies. Gewoon een simpel stuur en een pook om lekker ouderwets te roeren en een beest van een atmosferische motor die in je nek hijgt. Raampjes naar beneden en genieten.
@breakingpoint: goed dat je ‘van een atmosferische motor’ niet weg hebt gelaten… 🤔
@sameshitdifferentday: ik zou het met zo’n interieur ook niet meer dan 1000km per jaar volhouden
@m-tfsi: Ja man. Je Lamborghini gaat ook echt ineens veel sneller en beter rijden met een enorm, afleidend, beeldscherm in je middenconsole, digitale klokjes, blauwe ledlampjes overal en allemaal andere rommel in het interieur. Ik wil hem graag zoals op de foto.
@tge1: ik doelde meer op de nogal aanwezige interieurkleur 😉
Interieur van niveautje kitcar
@lotuselises2: nee ..
Audi exclusive ..
De Murc is voor mij nog altijd het minst geslaagde model. Te rond en te glad, en hoewel de Diablo dat ook was had die toch een veel hogere aantrekkingskracht.
Staat hier wel in de vitrine maar dan als SV na de facelift. Toen werd het nog enigszins wat.
Vind de prijs nog wel meevallen eigenlijk
Volgrns mij hebben jullie nooit echt goed in het echt gezien
Origineel Nederlands geleverd. Wat is daar nu eigenlijk de waarde van?
@kareljansen: voor sommige AB-lezers is dat heel belangrijk. Waarom? Miss omdat als een auto uit Belgie komt te veel heeft geleden op de wegen daar? Ik heb eigenlijk geen idee en het zou mij verder ook niks uit maken.
@ikleesookoverautos: wat een bevooroordeelde onzin. Ja onze wegen zijn er hier en daar slechter aan toe dan in Nederland. Maar al wat het je kan kosten is een silent blockje of 6 en een setje schokdempers. Het verbaast je misschien maar dat zijn ook de onderdelen die bij ons jaarlijks gekeurd worden (APK bij jullie)
@breakingpoint: Daarom hebben wij onze superheld Anton Schuurmans jullie kant opgestuurd. Dubbel profijt: meer onderdelenomzet voor de Belgische garagisten én ook nog klimaatneutraal ‘asfalt’! ;-)
@kareljansen: geschiedenis van de auto is dan makkelijker te achterhalen. Nederland en Belgie hebben bijvoorbeeld NAP/Carpass voor de tellerstand.
@kareljansen: Daarnaast hebben zuidelijke landen de reputatie niet goed voor hun voertuigen te zorgen.
Wel op zijn mooist zo.
Lekker strak zo zonder de opsmuk van de latere modellen. Doet denken aan de eerste generatie Countach. Prachtig!
Mooie auto met de juiste labo kleur
6.2L V12, schitterend strak Italiaans knalgeel maatpak en de discussie gaat over een plastic interieur..
@2wheeler:
Alsof dat interieur er niet toe doet ofzo, ik weet niet waar jij zit, als je zelf rijdt, maar ik zit in het interieur, dus bij voorkeur ziet dat er een beetje smakelijk uit, weetjewel, niks mis mee om daar ook aandacht aan te besteden als fabrikant. Bij Lamborghini was het ontwikkingsgeld overduidelijk op toen ze aan het interieur begonnen. Jammer.
@stationcar: Kijk jij tijdens het rijden naar je interieur? Ik kijk meestal door de voorruit naar de weg en de omgeving. Thuis, daar kijk ik naar mijn interieur en af en toe naar buiten naar de prachtige auto die voor de deur staat.
Mooie auto maar liefst in het oranje!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).