
Dat kan natuurlijk maar één model zijn, de goedkoopste Lamborghini op Marktplaats. Hoe diep moet je in de buidel tasten?
Afgelopen week bracht ondergetekende je een goedkope Ferrari 612. De insteek was origineel een spotgoedkope Ferrari vinden, maar we weten allemaal dat je enige optie een Mondial of een MR2 replica is. Dus moest een net-geen-tachtig-duizend-euro-kostende 612 je nog een beetje kunnen verleiden.
Goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
Bij Lamborghini is een goedkoop exemplaar vinden al helemaal lastig, want zij hebben geen Mondial-verhaal. Over het algemeen is alles van Lamborghini van vroeger flink geld waard geworden. De goedkoopste Lamborghini van Marktplaats is een wat recenter model.

Je had het kunnen raden: het is een originele Gallardo. Dit was het eerste wapenfeit van Audi als Lambo-baas en het moest een soort baby-Lambo worden. Het kleine broertje van de Murcièlago. Dus moest de motor op dieet: de Gallardo kreeg de toen nog vijf liter grote V10 mee. Deze V10 groeide later naar 5.2 liter en dat is nog steeds de krachtbron die we vinden in de moderne Audi R8 en Lamborghini Huracán.
Goedkope Gallardo
Goed, die motor was dus een beetje kleiner in 2004, toen de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats van de band rolde. De Gallardo haalt 500 pk uit die motor en alle wielen zijn aangedreven. De sprint naar 100 is gepiept in 4,2 seconden en je kunt door naar 309 km/u. Of een klein beetje minder: iemand wilde kennelijk wat meer bochtenwerk uit de Gallardo halen door een grote spoiler toe te voegen.

De goedkoopste Lamborghini van Marktplaats is gespoten in Grigio Altair met een zwart dak en gele remklauwen. Je kon de Gallardo krijgen met een handbak, maar deze heeft een e-Gear bak. (Half-)automaat dus. Schakelen gaat enkel met de flippers achter het stuur.

Prijs
Dit mooie staaltje Audi-isme met een Italiaans sausje is dus de goedkoopste Lamborghini op Marktplaats. De Gallardo in kwestie heeft 98.336 kilometer op de klok. Dat zorgt voor een meeneemprijs van 72.945 euro. Kopen kan op de advertentie van de Gallardo.
Het blijft een beauty, de Gallardo. Zonder die spoilert dan en een andere kleur graag.
@hotze: op Zandvoort hebben die ook een tijdje gebruikt om mee te trappen.
15 jaar geleden kon je op Zandvoort in zo’n ding zelf rondjes rijden.
Misschien is dit wel 1 van die auto’s.
@evdw: klopt, ik ben een keer met een gele meegeweest.
Ik vind deze niet mooi oud geworden.. de facelift versie is al wel een stuk beter die verschilt weinig van de Huracan.. Zal wel heerlijk klinken en rap zijn..
Hele dure Audi met hoge onderhoudskosten, ik adviseer liever een Dacia Jogger.
De goedkoopste Lamborghini op marktplaats is een R603 uit 1986 met 4559 draaiuren in Babberich.
Als cabrio af fabriek zonder voorruit (speelster??), en ook in wit-zwart kleurstelling.
Incl. Nieuwe bandjes voor maar €6000,-
Met wat meer heritage als deze Audi-Lambo: namelijk van de categorie waar Lambo ooit mee begonnen en groot geworden is.
Het interieur is wel echt om te huilen met die Audi A4 climate control knoppen en navi.
Op Mobile.de staat hij zelf voor 66.666€ voor wie geen geduld meer heeft om de laatste euro’s bij elkaar te sparen.
@Who_carez: ex bpm?
Te oud voor BPM, denk ik.
een 04 Gallardo met 100k op de teller. WEGLOPEN!!!
@woudloper: Het woud in?!?
@krikke240z: zolang er maar geen tarmac is :)
Ik vind het grof geld voor zo’n verknutseld ding… wat er onder de wrap vandaan komt is ook nog maar de vraag (kleur latere spec LP560 bumper?)
Waarschijnlijk gaat ie toch naar een of andere halftamme instagrammer die hem weer laat wrappen in mat chrome of een andere cliche kleur.
Zijn weer flink gestegen vergeleken met paar jaar terug… helaas sneller dan ik kan sparen (zoals al het leuke spul momenteel)
Lelijke aftermarket spoiler, wrap en bijna 100k op te teller (bak eruit)…ver van wegblijven…
Soooow die is niet mooi oud geworden. Dan toch maar effe doorsparen voor die zevendehands Murcielago
Volgens mij is die V10 NIET door Audi ontworpen maar lag die min of meer gereed in de schappen van lamborgini toen Audi ze overnam. Het idee was al bij Lamborgini al geruime tijd om een kleiner model op de markt te brengen na de niet zo succesvolle V8 modellen. Audi heeft de V10 waarschijnlijk wel verder ontwikkeld, kan ik mij zo voorstellen.
De E-gear trouwens schijnt geen fijne bak te zijn. Ik heb er zelf nooit mee gereden, maar heb dat van horen zeggen.
Dat was ook mijn eerste gedachte. De Audi A8 Limousine had deze V10 ook en daar werd van gezegd dat het een door Audi aangepast Lamborghini blok was.
Ik weet het niet zeker, maar ik heb eens gehoord dat het twee i5’s van audi aan elkaar geplakt zijn (die volgens de geruchtenmolen weer van Mercedes afgekeken zijn eind jaren 70). Die audi i5’s hadden oorspronkelijk 2.2 of 2.3 liter inhoud en 20V(T) afhankelijk van het motortype, de V10 heeft ook 4 kleppen per cilinder. Als je die iets opboort kom je een eind in de richting, en op de audi ABY en AAN blokken uit de jaren ’90 hadden ze ook bobineontsteking dus dat kon toen redelijk eenvoudig gemoderniseerd worden. Maar dat is maar hearsay.
De bak is okay voor een vroege flipperbak… maar kan soms gewoon weigeren om in zn vooruit te gaan nadat je achteruit een parkeervak uitrijdt (weet ik uit eigen ervaring met een LP560…)
Vette spoiler, even naar de Gamma geweest voor een paar reststukken MDF?
Dan komt er een Alfa Quadrifoglio (Giulia) naast je staan met de vrouw ernaast en 2 kinderen op de achterbank. Die trekt je er net uit.Da’s lullig,haha (0-100 in 3,9).
Als mijn vrouw naast me zit mag ik nooit hard optrekken. Die vindt dat precies helemaal niks.
Ja maar jij rijdt dan wel een Lambo, en hij een familie bak. Niks ten nadele van de giulia quadrifoglio, ben er verliefd op, net als onze stelvio quadrifoglio, maar als ik moet kiezen tussen 1 van die 2 of een oude Lambo, zou het toch altijd de oude Lambo zijn…