• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Motor opvolger Lamborghini Huracán bekend: houdt ‘ie zijn V10?

Auteur: Loek, gepost 7 mei 2024 om 20:57 – 11 Reacties

Lamborghini kon voor de Revuelto de V12 behouden door er een hybride unit aan te koppelen: kan dat ook met de Huracán-opvolger?

Lamborghini plant voor ergens aan het einde van dit jaar een opvolger voor de Huracán. We weten een heleboel zeker omdat het Lamborghini is, maar ook heel veel niet. Zo zal het een middenmotor supercar zijn onder de Revuelto, hij zal geen Huracán meer heten want Lamborghini vervangt nooit een auto met eentje die dezelfde naam heeft en na de onthulling is het gelijk de natte droom van elke influencer, al dan niet eentje die fitnesspoeder verkoopt.

Onzeker zeker

Maar concreet weten we nog veel minder zeker. Wanneer komt ‘ie? Gaat ‘ie echt Temerario heten? En misschien wel de vraag der vragen: welke motor krijgt de opvolger voor de Lamborghini Huracán? De naam is nog niet zeker, maar de andere twee vragen weten we nu ‘zeker’ dankzij Autocar die een datum noemt én een aandrijflijn.

Lamborghini melkt de Huracán nog verder uit!

V8 PHEV

Lamborghini had kunnen doen wat ze deden met de Revuelto: pak de motor die je al had, schroef er een set elektromotoren aan vast en zorg ervoor dat je het vertrouwde perfect verbindt met de toekomst. Welnu, dat geldt niet voor de Huracán-opvolger. Lamborghini stopt officieel met de 5.2 liter grote natuurlijk ademende V10 en de volgende in de bloedlijn krijgt een V8. Wel net zoals de Revuelto met stekker en dus accu.

Vele elementen van de Revuelto komen ook naar de kleine broer, waaronder wellicht de elektromotoren. Dan zou het gaan om een relatief kleine accu die nog geen 10 kilometer elektrisch rijbereik verzorgt. Het gaat dan vooral om een toevoeging aan de benzinemotor in prestaties. Voor het eerst zorgt deze harmonie tussen de modellen dat de te bouwen Huracán-opvolger in dezelfde fabriek als de grote broer wordt gebouwd.

Welke V8?

Even terug naar die V8. Op zich is alles vanaf acht cilinders nog steeds dikke prima, maar om welke V8 gaat het? Dat wordt nog niet bevestigd. Logischerwijs zou de opvolger van de Lamborghini Huracán dezelfde aandrijflijn krijgen als de Urus SE, dat is immers ook een V8 PHEV met de welbekende 4.0 V8 van Audi. Op zich best een fijne aandrijflijn met 800 pk, maar de accu met 60 km rijbereik spreekt dan weer tegen dat de accu’s van de Revuelto worden gebruikt. Oftewel: als je toch gaat klooien met een nieuwe setup, dan is de kans ook aanwezig dat het om een totaal andere motor gaat. Dat is dus nog even afwachten.

Ook interessant!

  • Daar is 'ie dan: de allerlaatste Lambo met V10
  • Video: Lamborghini Huracán lanceert zichzelf in een muur
  • 8 knotsgekke kleurencombi's op de Huracán STO
  • Lamborghini Huracán kopen, dat kan écht niet meer

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, Lamborghini

Vorig bericht: « Dit zijn alle NL prijzen van de Lancia Ypsilon, inclusief EV
Volgend bericht: BMW M4 nu ook als CS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Exit Luminar zegt

    7 mei 2024 om 21:29

    Had hem gewoon Mario genoemd.

    Login om te reageren
  2. basman147 zegt

    7 mei 2024 om 21:43

    Weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat het een relatief hoog terug V8, maar wel met turbo’s zou worden, die nu ook al in het LeMans programma wordt gebruikt.

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    7 mei 2024 om 22:34

    De Revuelto V12 Hybrid, minus 4 cilinders, maakt een ± 4.3ltr V8 Hybrid.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      8 mei 2024 om 08:31

      Of een VAG 1.5 TSI x 2 = 3.0ltr V8

      Login om te reageren
  4. woudloper zegt

    7 mei 2024 om 22:36

    Een van de best klinkende auto’s van het moment, en misschien wel ooit, vind ik de Koenigsegg Jesko met zijn twin turbo flat plane crank V8. Het kan dus om een turbo v8 vet te laten klinken.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      8 mei 2024 om 03:32

      *Vergeet de 4.0 biturbo van AMG*

      Login om te reageren
  5. madhatter zegt

    8 mei 2024 om 08:05

    Wel erg jammer dat Audi/Lamborghini zo lang met de V10 heeft gewerkt, maar dat die nooit als een V10 heeft geklonken. Echt een gemiste kans

    Login om te reageren
    • bluebluered zegt

      8 mei 2024 om 08:37

      he?

      Login om te reageren
      • madhatter zegt

        8 mei 2024 om 09:47

        Standaard zit er geen geluid in die auto’s

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          8 mei 2024 om 22:52

          Huh?

          Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    8 mei 2024 om 08:43

    Gewoon de V8 die in heel de VAG groep zit natuurlijk. Als je deze maar in genoeg modellen stopt dan is het nét rendabel. Alleen hebben ze nu het hybride systeem van de V12 er aan gekoppeld om hem toch een ander karakter te geven dan de Urus die deze aandrijflijn ook krijgt met de facelift. Logisch, en gaver dan de V6 van bijvoorbeeld McLaren, maar we gaan die V10 natuurlijk wel missen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North