• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Golf R wordt niet overgeslagen door Mcchip

Auteur: Dennis, gepost 19 augustus 2010 om 11:10 – 19 Reacties

Volkswagen Golf R Mcchip
De Duitse tuner Mcchip was er als eerste bij om de Golf VI GTI een upgrade te geven van 211 naar 252 pk, maar ook de Golf R wordt niet overgeslagen.

Zoals je weet heeft de Golf R geen 3,2 liter V6 zoals zijn voorganger, de R32. De Golf R haalt 270 pk uit een geblazen 2 liter grote 4-pitter. Dat zijn al behoorlijk wat pk’s per liter, maar bij Mcchip knijpen ze het blok nog iets verder uit, tot 315 pk welteverstaan. Daarmee stijgt het koppel van 350 Nm naar 440 Nm.

Wat kost dan nou? Voor 899 euro weet je alles. Wat levert dit je extra op wanneer het stoplicht op groen springt? Helaas, dat vertelt men dan weer niet.

Mocht je nog wat vakantiegeld over hebben, dan kun je je Golf ook laten verlagen met veren van H&R (350 euro) en een setje 19 inch sloffen bestellen met high-performance Michelin Pilot Sport banden in de maat 235/35 (3.190 euro).

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-r, mcchip, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Top-10 oorzaken van auto ongelukken
Volgend bericht: Zeker weten, deze robot-arm wil jij ook! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tomaasss zegt

    19 augustus 2010 om 11:12

    ‘k vind hem maar lelijk met al die letters,, velgen zijn wel mooi

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    19 augustus 2010 om 11:14

    In de jaren tachtig waren de opel calibra en astra GSI met C20LET blok al makkelijk op te krikken naar 300pk. En ja dat spul bleef nog heel ook. vind het bij VW allemaal zo tegenvallen als je puur kijkt op het vermogen.

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      19 augustus 2010 om 14:50

      @Laue: Het is inderdaad wel zo dat die blokken het goed aankonden maar hier is het volgens mij alleen een andere uitlaat en chippie die het werk doet bij de C20LET moest je ook intercooler, inlaat en uitlaat aanpakken en dan nog een goeie dynorun.

      Login om te reageren
  3. reaguurder zegt

    19 augustus 2010 om 11:18

    Nette prijzen.

    Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    19 augustus 2010 om 11:41

    Op uiterlijk vlak vind ik het alvast een achteruitgang, het wit i.c.m. zwart doet de wagen smal en iel ogen daar waar de standaard R in het blauw met dikke vijfspakers net stoer en breed lijkt.

    Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    19 augustus 2010 om 11:50

    lelijke auto, maar wel een mooie 45PK winst ;) kan dat ook op mijn bmw 325 zonder turbo? :P dan ga ik nu chippen :P

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      19 augustus 2010 om 13:48

      @spykerboy: Nee. Maar het is altijd wel een verbetering qua vermogen curve.

      En of hierdoor/voor nu alle eigenaren hiervoor naar Duitsland zullen rijden…nee denk het niet.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        19 augustus 2010 om 15:00

        @Bwlian: was ook sarcastisch bedoeld van mijn bmw hoor :P

        Login om te reageren
  6. rb zegt

    19 augustus 2010 om 12:31

    Ziet er goed uit, de stickers zijn natuurlijk gewoon reclame. Ik denk niet dat ze ze je die zullen verplichten. Flinke vermogenstoename voor die prijs, vooral van het koppel.

    Login om te reageren
  7. asas zegt

    19 augustus 2010 om 12:53

    haha calibra omg

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    19 augustus 2010 om 13:24

    Jammer van die stickers, maar voor de rest denk ik dat die velgen en dat verlagingsetje best wel passen…

    Login om te reageren
  9. Timmie zegt

    19 augustus 2010 om 15:09

    Voor al die tuners maakt het niet uit wat het publiek denkt over al dan niet achteruitgang van het uiterlijk. Die denken toch enkel aan marktuitbreiding…

    Login om te reageren
  10. Harry1994 zegt

    19 augustus 2010 om 15:56

    Zet maar zonder stickers hier voor neer!

    Login om te reageren
  11. AudiQuatro zegt

    19 augustus 2010 om 18:05

    nou dat is toch veel voor weinig!!

    Login om te reageren
  12. Vincenzo zegt

    19 augustus 2010 om 18:46

    Wow wat een mooie golf…echt apart zo.

    Login om te reageren
  13. Zjonnie zegt

    19 augustus 2010 om 19:10

    Het standaard koppel van 350 Nm heb ik uit een standaard 2.0 TDI’tje met 170 Pk..

    Het vermogen gaat wel lekker omhoog, maar goed, de S3 8P gaat met een chip ook naar de 310 Pk..

    Liever een 3.2 V6 met Turbo :) = 460 Pk

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      19 augustus 2010 om 22:20

      @Zjonnie: …en elk jaar bij de sloper een nieuw blok scoren Ckr. Mij niet gezien. Ze moeten nou gewoon het vijfcilinder turboblok in de A3 lepelen, heb je ook zo 400+ pk zonder extreme slijtage of dat er dingen stuk gaan.. Kwestie van tijd uiteraard (gelukkig!) :D

      Login om te reageren
      • Zjonnie zegt

        25 augustus 2010 om 20:05

        @Tommy2: de 460 pk (filmpje van wouter hier op AB) is de “max” als het heel moet blijven, dus zonder extreme slijtage en dergelijke.. mits ik het geld had, zou ik de gok wel willen wagen hoor

        Login om te reageren
  14. stefan82 zegt

    19 augustus 2010 om 23:24

    Mooie koppeltoename. Zeker het overwegen waard :)
    Acceleratatie zal iets zijn van 5.5 -> 5.3 voor DSG en 5.7 -> 5.5 voor handbak ofzo. Misschien nog 0.1 sneller…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North