• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De hooligan van Jaguar, de F-Type SVR

Auteur: nicolasr, gepost 1 maart 2016 om 16:55 – 24 Reacties

Jaguar-F-Type-SVR


Deze eet Porsches en Ferrari’s voor zijn ontbijt.

De Jaguar F-Type SVR is de freefighter onder de auto’s. De hooligan, de sloper, de ploert die met zijn grote muil en dito spieren de mindere goden in de kroeg wel even zijn wil oplegt. Ga maar na, de F-Type SVR heeft namelijk 575 pk onder de kap, plus een koppel van 700 Nm. Dat zorgt ervoor dat je er in 3,7 seconden mee op de 100 zit, terwijl het feest pas bij 322 km/h ophoudt. Hij haalt zijn kracht uit een geblazen 5.0 liter V8.

Waar ik zelf een klein beetje om moest grinniken, Jaguar geeft heel, heel, heel erg optimistisch een verbruik op van ongeveer 1 op 9. Ik ben benieuwd wie dát in hemelsnaam weet te halen!

Goedkoop is dit geweld allemaal niet. De SVR is er als Coupé en Convertible, voor prijzen vanaf respectievelijk € 199.750 en € 206.850. Hij staat ook op de beurs van Genève, de plaatjes zie je hieronder.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, f-type, geneve, geneve-2016, Jaguar, oranje, svr

Vorig bericht: « Live uit Genève: de Volvo V90
Volgend bericht: Van deze gele S4 Avant worden we heel hebberig »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimco zegt

    1 maart 2016 om 17:01

    Hoonigan

    Login om te reageren
  2. maseratizzzzzzzz zegt

    1 maart 2016 om 17:06

    Ik zou geen 1 productie-ferrari weten die zich laat verslaan door deze F-type, maar dat terzijde. Hij klinkt iniedergeval wel beter dan de Cali T en 488.

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    1 maart 2016 om 17:06

    Bij elke aanpassing wordt hij eigenlijk minder fraai. Het begint al een beetje een rommelig lijnen boeltje te worden.

    Login om te reageren
  4. aquila2003 zegt

    1 maart 2016 om 17:07

    Want!!!

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 17:10

    Dit of een 911 Turbo. Keuzes…….

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      1 maart 2016 om 23:36

      @dutchdriftking: De Jag!! Met RWD

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 maart 2016 om 08:42

        @kennone: De SVR heeft toch standaard 4wd?

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          2 maart 2016 om 09:40

          @dutchdriftking: Ik denk dat je gelijk hebt.

          Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    1 maart 2016 om 17:10

    Inzetten op meerdere paarden, is altijd handig. V6, V6+ en V8. Cabrio en dicht.
    Inzetten op te veel paarden, dan lijk je een beetje een gekke Henkie te worden.
    Het model is nog nieuw en het topmodel, zonder opschmuck was al zo prachtig.
    Hier hoef je de komende 3 – 5 jaar nog geen spoiler pakketjes op te gooien.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      2 maart 2016 om 09:37

      @gregorius: Ergens heb je wel gelijk. De V6-S voor mij graag. Geen zware motor in de neus, klinkt heerlijk en ziet er nog beter uit ook!

      Login om te reageren
  7. metalmike zegt

    1 maart 2016 om 17:12

    Om Chris Harris te quoten:
    “SVR F-Type is a right old mess from this angle – to my eyes anyway.”
    Driekwart van achteren gaat het hierom.

    Login om te reageren
  8. valentinorossi zegt

    1 maart 2016 om 17:17

    Dus… De prestaties van een Jaguar F-type SVR, maar dan een ton goedkoper…

    Login om te reageren
    • valentinorossi zegt

      1 maart 2016 om 17:19

      @valentinorossi: foutje, moet natuurlijk de DB11 zijn…

      Login om te reageren
  9. Senne zegt

    1 maart 2016 om 17:38

    Graag de F-type S met handbak ipv deze uitvoering, en van het wisselgeld wat oude meuk aanschaffen om aan te knutselen thuis…

    Login om te reageren
  10. donvliet zegt

    1 maart 2016 om 17:50

    Had deze niet 4 wielaandrijving? Blijft jammer

    Login om te reageren
  11. 100octane zegt

    1 maart 2016 om 17:51

    Grip id gewone v8 is bij slecht weer en koude kut. Zie het nut v meer pks niet in. Bij droog en warm weer daarentegen is het een feest. Vind hem ook niet mooier geworden. Wel super leuke summercar.

    Login om te reageren
  12. crackdavid zegt

    1 maart 2016 om 18:00

    Ik vind het helemaal niks zo’n Jaguar in een trainingspak.

    Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    1 maart 2016 om 18:22

    Beetje teveel van het goede, erg prijzig een lelijke achterspoiler het is bijna NFS. Wel top prestaties gepaard met een supergeluid maar dat mag wel voor die centen.

    Login om te reageren
  14. ronin1130 zegt

    1 maart 2016 om 20:52

    It is good to be bad!!

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    1 maart 2016 om 21:16

    Zo in het oranje is ie wel erg geil! Maar die spoiler verpest het dan weer

    Login om te reageren
  16. wjeurs zegt

    2 maart 2016 om 01:42

    Nice…

    Heeft de F-type echt zulk slecht rijgedrag en veel onderstuur als sommige tests beweren?

    Login om te reageren
    • 100octane zegt

      2 maart 2016 om 06:30

      @wouterjeuring: als je echt op het randje gaat wordt ie zwaar id neus. Je moet goed opletten met corrigeren anders staat je kont voor je neus. Sturing is ook wat licht (het blijft een jaguar). Onderstel is heel erg goed. Heb er een keer mee op circuit gezeten en das werken. Is een auto om lekker door de alpen te cruisen en af en toe eens op zn donder te geven maar let op met het randje. Is zeer comfortabel. Bijna comfort van SUV. Allez bij manier v spreken dan.

      Login om te reageren
      • wjeurs zegt

        2 maart 2016 om 09:45

        @100octane: ik was al benieuwd! Had best wat negatieve dingen gehoord van filmpjes van EVO en DRIVE enzo, maar de testers die minder races achtergrond hadden waren vaak lyrisch enthousiast!

        Login om te reageren
  17. 100octane zegt

    2 maart 2016 om 10:15

    Hij mocht wat zwaarder afgeveerd worden, zodat het gewicht bij flink remmen iets minder in de neus komt. Ma jag heeft een publiek dat comfort wenst. Je kan natuurlijk niet voor iedereen goed doen. Desondanks vind ik het toch een heel leuke wagen als daily driver. En je kunt er bij droog weer ook flink lol mee trappen. Looks vind ik ook geweldig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North