De hooligan van Jaguar, de F-Type SVR

Auteur: , 24 Reacties

Deze eet Porsches en Ferrari's voor zijn ontbijt.

Jaguar-F-Type-SVR

De Jaguar F-Type SVR is de freefighter onder de auto’s. De hooligan, de sloper, de ploert die met zijn grote muil en dito spieren de mindere goden in de kroeg wel even zijn wil oplegt. Ga maar na, de F-Type SVR heeft namelijk 575 pk onder de kap, plus een koppel van 700 Nm. Dat zorgt ervoor dat je er in 3,7 seconden mee op de 100 zit, terwijl het feest pas bij 322 km/h ophoudt. Hij haalt zijn kracht uit een geblazen 5.0 liter V8.

Waar ik zelf een klein beetje om moest grinniken, Jaguar geeft heel, heel, heel erg optimistisch een verbruik op van ongeveer 1 op 9. Ik ben benieuwd wie dát in hemelsnaam weet te halen!

Goedkoop is dit geweld allemaal niet. De SVR is er als Coupé en Convertible, voor prijzen vanaf respectievelijk € 199.750 en € 206.850. Hij staat ook op de beurs van Genève, de plaatjes zie je hieronder.



24 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Hoonigan
Ik zou geen 1 productie-ferrari weten die zich laat verslaan door deze F-type, maar dat terzijde. Hij klinkt iniedergeval wel beter dan de Cali T en 488.
Bij elke aanpassing wordt hij eigenlijk minder fraai. Het begint al een beetje een rommelig lijnen boeltje te worden.
Want!!!
Dit of een 911 Turbo. Keuzes…….
@dutchdriftking: De Jag!! Met RWD
@kennone: De SVR heeft toch standaard 4wd?
@dutchdriftking: Ik denk dat je gelijk hebt.
Inzetten op meerdere paarden, is altijd handig. V6, V6+ en V8. Cabrio en dicht.
Inzetten op te veel paarden, dan lijk je een beetje een gekke Henkie te worden.
Het model is nog nieuw en het topmodel, zonder opschmuck was al zo prachtig.
Hier hoef je de komende 3 – 5 jaar nog geen spoiler pakketjes op te gooien.
@gregorius: Ergens heb je wel gelijk. De V6-S voor mij graag. Geen zware motor in de neus, klinkt heerlijk en ziet er nog beter uit ook!
Om Chris Harris te quoten:
“SVR F-Type is a right old mess from this angle – to my eyes anyway.”
Driekwart van achteren gaat het hierom.
Dus… De prestaties van een Jaguar F-type SVR, maar dan een ton goedkoper…
@valentinorossi: foutje, moet natuurlijk de DB11 zijn…
Graag de F-type S met handbak ipv deze uitvoering, en van het wisselgeld wat oude meuk aanschaffen om aan te knutselen thuis…
Had deze niet 4 wielaandrijving? Blijft jammer
Grip id gewone v8 is bij slecht weer en koude kut. Zie het nut v meer pks niet in. Bij droog en warm weer daarentegen is het een feest. Vind hem ook niet mooier geworden. Wel super leuke summercar.
Ik vind het helemaal niks zo’n Jaguar in een trainingspak.
Beetje teveel van het goede, erg prijzig een lelijke achterspoiler het is bijna NFS. Wel top prestaties gepaard met een supergeluid maar dat mag wel voor die centen.
It is good to be bad!!
Zo in het oranje is ie wel erg geil! Maar die spoiler verpest het dan weer
Nice…

Heeft de F-type echt zulk slecht rijgedrag en veel onderstuur als sommige tests beweren?
@wouterjeuring: als je echt op het randje gaat wordt ie zwaar id neus. Je moet goed opletten met corrigeren anders staat je kont voor je neus. Sturing is ook wat licht (het blijft een jaguar). Onderstel is heel erg goed. Heb er een keer mee op circuit gezeten en das werken. Is een auto om lekker door de alpen te cruisen en af en toe eens op zn donder te geven maar let op met het randje. Is zeer comfortabel. Bijna comfort van SUV. Allez bij manier v spreken dan.
@100octane: ik was al benieuwd! Had best wat negatieve dingen gehoord van filmpjes van EVO en DRIVE enzo, maar de testers die minder races achtergrond hadden waren vaak lyrisch enthousiast!
Hij mocht wat zwaarder afgeveerd worden, zodat het gewicht bij flink remmen iets minder in de neus komt. Ma jag heeft een publiek dat comfort wenst. Je kan natuurlijk niet voor iedereen goed doen. Desondanks vind ik het toch een heel leuke wagen als daily driver. En je kunt er bij droog weer ook flink lol mee trappen. Looks vind ik ook geweldig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).