Live uit Genève: de Volvo V90

Auteur: , 35 Reacties

Het ruimtewonder wat V90 heet. Dit is met afstand de mooiste stationwagen/break/sportback van het moment.

De Volvo V90 in Geneve

De Volvo V90 is de nieuwste en laatste aanvulling van de 90-familie, waar natuurlijk de S90 en XC90 deel van uitmaken. Op de autoshow in Geneve staat deze unit te glimmen en we zijn vooral benieuwd hoeveel lelijke beursbabes er achterin passen (grapje jongens, moet kunnen).

De V90 krijgt in Nederland een vanafprijs van ongeveer 45.000 euro. Het enige wat we willen weten; wanneer komt er een V100? Want meer is altijd beter!



35 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ja, hij is met een kleine afstand de mooiste. Vooral omdat de Jaguar XF Sportbrake uit productie is.
Leuk kleurtje. In deze kleurstelling (interieur/exterieur) zie ik ‘m graag!!!
Ziet er goed uit zo. Dat bruin doet me herinneren aan de tijd dat Volvo`s nog echt vierkant waren. (De huidige modellen vind ik persoonlijk beter)
Hij is gewoon lekker, en ik moet bekennen dat ik dat weinig tot nooit eerder heb gehad met een Volvo. Hij is echt strak!
Volvo zou er inderdaad goed aan doen om nog een auto boven de 90-serie te plaatsen. Een sedan die de concurrentie aangaat met de S-Klasse, 7-Serie en A8.
@vonklausenburg: Ik voorzie twee problemen. Ten eerste is dit al een lel van een auto, dus ok je kan ‘m nog 10 centimeter (of meer) langer maken maar voor hoeveel mensen voegt dat wat toe? Eigenlijk zouden ze dan met RWD moeten komen, in het topsegment komt alleen Audi min of meer weg met een FWD basis (en de A8 verkoopt dan ook aanzienlijk minder dan de Siebener en véél minder dan de S).

Ten tweede bouwen ze niks meer met méér dan 4 cilinders. Dat is ok voor de Europese markt en kan net in het E segment, maar bij de limo’s die toch vooral in Amerika en Azië over de toonbank gaan zijn wat meer cilinders voorlopig nog steeds wel gewenst.

Kortom, om echt mee te doen in een hoger segment zou Volvo enorm moeten investeren en alleen als ze erin zouden slagen om dan een aanzienlijk deel van de markt te veroveren zou dat waarschijnlijk rendabel zijn. Ik zie het niet gebeuren.
@jaapiyo: Uiteraard zijn er een aantal drempels te nemen. Volvo zou minimaal een 6Cyl moeten hebben dan. In plaats van een RWD systeem kunnen ze ook een AWD systeem als basis nemen voor een eventueel topmodel.
Het is jammer dat het bij Volvo altijd ophoudt bij een A6/E/5 concurrent, die beestjes zijn ook lekker groot, maar om toch serieus mee te spelen hebben ze ook iets groters nodig.
Ik ben alleen bang dat ik je gelijk moet geven: het gaat er bij Volvo gewoon niet van komen helaas.
@vonklausenburg: nee joh, dat is niks voor Volvo. Enige reden voor grotere auto als het E segment is voor de ego van de eigenaar (ja ik zeg bewust niet bestuurder).
@flutterby: los daarvan, ik heb vroeger altijd Volvo gereden en ben overgestapt naar Benz juist vanwege de ruimte. Op dit moment rijd ik nog een E-Klasse, binnenkort komt er een S-Klasse. Als Volvo met een S concurrent zou komen denk ik dat er redelijk wat klanten zouden zijn die naar Volvo zouden overstappen. O, en ik rijd de auto toch echt zelf. ;)
Wat een cool ding!
Eerder benieuwd hoeveel er bij die lelijke beursbabes achterin past
@bussie88: hahaha!
Heule mooie bak, Volvo is weer op de goede weg!
Hopelijk sluit die achterbumper wel strakker aan bij de productiemodellen.
Erg mooie kleur dat bruin. Wat een schitterende auto zeg. Ik verheug me erop deze in het echt tegen te komen.
Het zijn wel grote slagschepen zeg die V90 (en XC90) maar toch erg mooi.
Er klopt naar mijn idee iets niet met de overhang achter, een A6 Avant vind ik mooier.
@knipperlichtje: Dat is apart. Beide zijn natuurlijk wrong-wheel-drive en beide merken proberen tegenwoordig hun auto’s een wat sportievere RWD-look mee te geven dus je zou zeggen dat de proporties ongeveer gelijk moeten uitvallen.
@jaapiyo: het zit ‘m in kleine dingen. Als je ze en profil bekijkt zijn er wel een paar dingen zichtbaar. Bij de V90 komt de bumper nét wat verder onder de achterkant uit waardoor hij optisch wat langer oogt, verder heeft de V90 onder de ruit een kaarsrechte achterklep, bij de A6 loopt ook het deel onder de ruit al een beetje schuin. Maar ik denk dat het belangrijkste verschil de D-stijl is, die hangt bij de Volvo volledig achter het achterwiel, bij de Audi hangt hij half boven het achterwiel, ik denk dat dat het grootste optische verschil maakt.
Moet Volvo die ‘moose’ in hun foto’s ondertussen niet vervangen door panda’s?
@w0ut: Moeten bentley en rolls royce dan niet bij de ‘duitse 3’ horen? En de range rover is de grote broer van de tata nano!? Verdiep je eens ergens in man voordat je onzin uitkraamt
@tmenges: Onzin uitkramen was inderdaad de bedoeling van mijn post. En tegelijk een fanboy die alles wat te serieus neemt op de tenen getrapt. Double score !!!
@w0ut: heb toevallig 2 volvo’s gehad en rij inmiddels in mijn derde, bevalt goed hoor die auto’s.. Die ik nu rijd is eigenlijk een omhooggevallen Ford. Verder ben ik geen fanboy oid , heb van alles gereden van alfa Romeo tot Suzuki, Honda, Mercedes,Mazda,Pontiac,Chevrolet.. Van alles wat dus , dus om mij nou uit te maken voor fanboy gaat wat ver vind je niet?
Afschuwelijk lelijke achterkant!
In zijn klasse zeker mijn droomwagen, je word al blij als je de deur uitloopt en deze auto ziet staan.
Liefst in lichtblauw en dan gaan met deze bak.
Wat een plaatje! Dat bruin maakt hem ook erg sjiek en klassevol. Doe die van mij maar gewoon in het zwart met wit leren/alcantara bekleding en een klein subtiel spoilertje achterop ala de 850 Tr5
Mooie kar , ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet!
Mooiste in zijn klasse. Met stip.
Hebben !!!! Dat word onze volgende volvo hoop ik…
Mooie Audi! Chinese namaakrommel, dat hele Volvo..
Als dit de mooiste volvo is, hoef ik niet naar de volvo. Klaar.
Ik heb hem reeds besteld . . .
@exclusieviteitsfreak: met binnenspiegel hoop ik?
@w0o0dy: Met alle denkbare opties . . . , al had ik eerst wel een andere reactie voor jou verstuurd, maar verwijdert is, omwille van zogenaamde spam volgens de huisregels, bij deze weet je dus niet welke opties er in komen, buiten de binnenspiegel . . . , maar wel meer dan de moeite zijn . . .
@exclusieviteitsfreak: mooi, ik wens je veel plezier van je nieuwe auto (lange levertijd?). Ik ben een beetje allergisch voor Volvo combi’s omdat ze (te) vaak onnodig links rijden in mijn ogen. Maar jij bent waarschijnlijk zo niet. Kleur, motor, velgen?
@w0o0dy: Ik heb geopteerd voor de fabrieks-lancering-kleur in Zweden zelf, dus niet de Geneve kleur, voorts geopteerd voor een mogelijke doorontwikkeling van de T8 Twin Engine phev, maar nog niet voor direct is, en qua velgen de gelanceerde : http://static.autoblog.nl/images/wp2016/naakte%20V90.jpg , die zijn op zich al mooi genoeg, tenslotte is het een in hoofdzaak praktische auto, en geen race-mobiel, maar wel eentje waar je mee mag gezien worden, en geef ik met dit soort automobiel niet om snelheid, wel om het praktische, dat zegt volgens mij wel genoeg . . .

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).