• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010

Auteur: Alwood, gepost 17 september 2009 om 20:07 – 27 Reacties

Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010Afbeelding De Hyundai i40 is af en komt naar je toe in 2010

New Hyundai Sonata i40
Het is weliswaar geen Genesis, maar de nieuwe Sonata/i40 mag er best wezen. Ruiken wij hier een nieuwe lease-topper, of heeft de merknaam nog steeds te veel bijsmaak?

Het kan haast niet zo zijn dat de merknaam nog meetelt in de keus voor een auto. Kijkend naar het straatbeeld wil heel Nederland een Tucson of Santa Fé, dus waarom zou een *jammie* vierdeurscoupesedan geen succes worden? De Sonata was ronduit lelijk, maar de nieuwe design-afdeling in Korea levert prima werk af. Combineer dat met leuke diesels en een zacht prijsje, en ze gaan als warme broodjes over de toonbank. Hyundai verwacht ook niets meer, niets minder. Van de nieuwe Sonata/i40 moeten vanaf 2011 zo’n 450.000 stuks per jaar verkocht worden.

De auto heet overigens alleen in Europa “i40”. Blijkbaar worden Europeanen een beetje als nummer-letter fetisjisten gezien.

Wat betreft motorisering is er nog weinig concreets te melden. De auto is onlangs in Korea gepresenteerd met een 165pk MPi tweeliter viercilinder. Datzelfde blok wordt ook aangeboden op LPG en levert dan 144pk. Er staat een 2.4 met directe benzine-injectie gepland en er komen zonder meer diesels naar Europa, maar daarover later meer. De nieuwe Sonata/i40 is 4m82 lang, 1m84 breed, 1m47 hoog en weegt rond de 1400kg. (bron: carscoop.blogspot.com)

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai Staria
    Hyundai Staria komt naar Europa met 431 Nm
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, i40, sonata

Vorig bericht: « Autoblog werving & selectie: Audi gaat 100 studenten aannemen voor ePerformance project
Volgend bericht: Plug-in hybride volgens Volvo in Frankfurt »

Lees Interacties

Reacties

  1. jappelflap zegt

    17 september 2009 om 20:10

    De lijnen zien er fantastisch uit, alleen de grill en achterlichten zijn nog even wennen.

    Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    17 september 2009 om 20:11

    Ziet er goed uit, zo met zijn coupélijn.

    De naam Genesis wordt getipt als mogelijke nieuwe merknaam voor een luxe-divisie, en deze zou daar toch ook niet in misstaan.

    Login om te reageren
  3. EJS zegt

    17 september 2009 om 20:15

    nieuwe grille erin en hij is af!

    maar, even zonder gekheid, deze ziet er prima uit!

    Login om te reageren
  4. TKoote zegt

    17 september 2009 om 20:15

    stuitend lelijk, voorkant toaal uit balans

    Login om te reageren
  5. Duidelijk zegt

    17 september 2009 om 20:16

    Krijgt er de rest ook bij?

    Ik dacht echter eerst aan MB voor ik las dat het een hyundai was. Het uiterlijk valt dus zeker mee.

    Login om te reageren
  6. cardesigner@USA zegt

    17 september 2009 om 20:21

    Het ziet er leuk uit, maar het heeft gewoon geen eigen identiteit. Het is een (geslaagde) mengelmoes van ontwerpstijlen.

    Login om te reageren
  7. Thomas zegt

    17 september 2009 om 20:30

    Jatwerk oke… Maar Volvo’s poppetje uit het interieur rechtstreeks kopiëren naar dit interieur: smakeloos. Verder: wat een bagger foto’s. Nergens zie je de auto goed in perspectief.

    Login om te reageren
  8. tom307 zegt

    17 september 2009 om 20:31

    mooie auto, maar moet nu echt iedere nieuwe wagen en START/STOP Knop komaan,das toch voor sportievere modellen, of zit ik volledig verkeerd

    Login om te reageren
  9. Lustigson zegt

    17 september 2009 om 20:38

    Ze doen het goed, in Korea. Dat geldt voor Hyundai en ook voor Kia — natuurlijk samen in één concern. Zouden de designers voor beide merken tekenen?

    Login om te reageren
  10. BananaFlip zegt

    17 september 2009 om 21:11

    Hij ziet er toch wel serieus goed uit.
    En kijk wat er met de Insignia is gebeurd.
    Ik zou het niet erg vinden om deze auto veel te zien.

    Login om te reageren
  11. clubbtraxx zegt

    17 september 2009 om 21:45

    @tom307

    Niks mis met mijn start/stop knop icm keyless entry.
    Sleutels en een contactslot zijn zoooo 1999 ;-)

    Login om te reageren
  12. lautje23 zegt

    17 september 2009 om 22:04

    Jammer van die 13 inch wielen en die Hankook-rotzooi-banden… Die horizontale lijn onder de motorkap tot onder de buitenspiegels is net een groet kier…, maar als je beter kijkt een chromen strip .( of vult die juist die grote naad op ??)

    Login om te reageren
  13. Specht zegt

    17 september 2009 om 22:05

    Wat krijg je als je een BMW 5, Opel Insignia en een Peugeot 407 mixt? De nieuwe Hyundai Sonata.

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    17 september 2009 om 22:37

    Helemaal niets mis mee. Mocht je een auto in Azië willen…

    Ah nee, was een grapje hoor jongens.

    Login om te reageren
  15. VonStroke zegt

    17 september 2009 om 22:38

    Interieur komt rechtstreeks van de Infinitis.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    17 september 2009 om 22:43

    zal in west europa wel weer weinig voet aan grond krijgen ..
    op de Azieatische markt zal die het heel goed doen ..
    daar zit ook veel meer expansie ..

    Login om te reageren
  17. ggj zegt

    17 september 2009 om 23:59

    Beetje Lexus/Ssang Yong-achtig lijkt het wel. Wil er wel eens een circuittest van zien :D

    Login om te reageren
  18. Erik2907 zegt

    18 september 2009 om 00:34

    Laat maar komen !!!! Een super gave bak !!!

    Kunnen de Europeanen weer in een hoekje gaan huilen als het gaat om prijs / uitrusting / motorisering verhoudingen.

    Login om te reageren
  19. Mee zegt

    18 september 2009 om 01:05

    Nu met Cluster Ionizer!

    (wat dat ook moge zijn)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      18 september 2009 om 10:00

      @Mee: De airco produceert geladen lucht ionen waardoor je je lekkerder voelt. Even gegoogled:

      In de natuur heeft een klein deel van de luchtmoleculen een elektrische lading. Deze geladen moleculen worden lucht-ionen genoemd en hebben of een positieve lading of een negatieve lading. Als de positieve ionen overheersen of als het totaal aantal ionen tot een laag peil zakt, dan kunnen ongemak en afgenomen efficiëntie in de activiteit waargenomen worden. Aan de andere kant kunnen mensen een toegenomen mentale alertheid, doelmatigheid en een verbeterd psychologisch welbevinden ervaren, indien de negatieve ionenconcentratie boven een bepaald niveau ligt (ongeveer 1000 ionen per cm3 lucht). Alleen ionen met een bepaalde diameter blijken een biologisch effect te hebben.

      Login om te reageren
  20. Nico zegt

    18 september 2009 om 07:52

    Volgens mij staat daar in het Chinees dat ‘De bestuurder de verantwoordelijkheid draagt tijdens het gebruik van de navigatie en de verkeersregels dient te respecteren’ :/

    Login om te reageren
  21. GTRSPEED zegt

    18 september 2009 om 10:54

    @Nico

    Daar staat dus in het KOREANS ipv chinees, dat europeanen deze auto niet moeten gaan kopen ivm geripte design

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    18 september 2009 om 11:37

    Wauw! Ik vind hem echt mooi gewoon. En niet te saai, zoals de Aziaten vaak doen, richtend op de Amerikaanse markt.

    Login om te reageren
  23. Ramshoek zegt

    18 september 2009 om 13:52

    Een mooie auto met ongetwijfeld goeie specs en een schappelijke prijs. We weten intussen ook dat Hyundai het goed doet in storings (on-) gevoeligheid en klanttevredenheid. Maar een succesvolle leaseauto? Ben bang van niet.

    Leaserijders zijn soms de onnozelste weggebruikers op deze aardkloot. Wanneer er bij mij op kantoor een collega een nieuwe spiegelreflex camera wil aanschaffen, dan zie ik anderhalve maand niets anders op het beeldscherm staan als camera sites. Hoor ik niets alders als de kwaliteit van bodies, objectieven, megapixels, lichtsterkte van lenzen, distortion, witbalans, grijswaarden etc etc. Alles wordt tot achter de komma vergeleken en na afloop van die anderhalve maand zou betreffende collega kunnen promoveren.

    Moet er vervolgens een nieuwe leaseauto uitgezocht worden, dan zeggen ze: “doe mij maar een Leon, die is wel mooi en hij is het zelfde als de Golf”.
    2 Minuten internetten leert dat de Golf in zijn klasse buiten de top-10 valt qua klanttevredenheid en storingsgevoeligheid waarbij een van de weinige autos welke hij nog achter zich weet te houden de Leon is…

    Kortom, in deze klasse zal men wel gewoon kiezen voor de Passat, de Insignia of de Mondeo “omdat die wel mooi zijn en, ja Duits hé, dus dat zal wel goed zijn?”…

    Login om te reageren
  24. demoder zegt

    18 september 2009 om 14:11

    had ik niet verwacht, vind het een super mooie bak.
    Ik ben niet zo van het asiatische gebeuren maar ik ben om hoor… laat maar komen voor niet al te veel natuurlijk.

    Login om te reageren
  25. harold zegt

    18 september 2009 om 19:39

    I.d.d. Ramhoek helemaal mee eens.

    Mare een erg mooie nette auto!

    Login om te reageren
  26. max zegt

    1 november 2010 om 20:29

    lijkt op mercedes van voor gezien…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North