
Een vierdeurs Drophead zonder stijlen, en met een interieur waarin je verdrinkt in het blauwe leer. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer..
Ondergetekende is geen expert op het gebied van van Lagonda’s uit het interbellum, maar als ik me niet vergis kijken we hier naar een Drophead-variant van de M45, met 4.467 cc grote zescilinder. Het ouwetje, dat over een hydraulische kapbediening beschikt, rolde net op tijd de Britse werkplaats uit, voordat een groot deel van de industrie aan het werk werd gezet om oorlogstuig tegen de Duitsers te maken.
Deze specifieke Lagonda, eigendom van Jaap Elzas, stond afgelopen weekend in Apeldoorn op het Concours d’Elegance ’t Loo. De foto’s van de indrukwekkende slee vind je op autojunk.




Kijk, hier kan ik nou jaloers om worden..
@norge: Ik met jou mee.
4500 cc 12 cilinder volgens het gele plaatje voor de auto …
Lachen: 3 reacties in totaal, waarvan eentje een vraag is of dat er een fout staat in het artikel.
@AB: 10 artikelen over hetzelfde event met steeds 1 auto? Als je dat doet, geef dan iig een stuk meer informatie over dit (mooie) ding.
@gregorius: Dr stond een experimentele Bugatti Type 57 voor. Daar had ik wel een artikeltje van willen zien.
Waaauw, dit heeft toch een stuk meer dan zo’n moderne lopende band aston of porsche.