‘De komst van de BMW M8 is een feit’

Auteur: , 29 Reacties

Aanschouw, een nieuw M GmbH model is aanstaande.

'De komst van de BMW M8 is een feit'

Nou ja, nog niet op de zeer korte termijn, want we mogen er nog enkele jaren op wachten. De geruchtenmachine over een mogelijke M8 giert al jaren door de wandelgangen. Volgens BMW Blog kunnen alle twijfels de prullenbak in: het nieuwe M-model gaat er gewoon komen. Dat hebben bronnen bevestigd aan de site.

Het nieuws is minder spannend dan je misschien zou denken. BMW is bezig met een herordening van de modellen. De 6-Serie werd altijd al hoger in de markt geplaatst dan diens concurrenten, dus ziet BMW de kans om dit met een andere naam ook duidelijker te maken voor de consument. Afijn, herordening dus. De 6-serie gaat straks verder als 8-serie (waarschijnlijk gaat de opvolger van de 5-GT 6-serie heten) en is het daardoor geen rocket science dat er een M8 gaat komen.

Het Duitse blog weet te vertellen dat de M8 in 2019 op de markt zal verschijnen. Het hete M-product zal komen als Coupé (F91), als Convertible (F92) en als Gran Coupé (F93). Onder de kap huist dan de doorontwikkelde 4.4 twin-turbo V8 die we al kennen uit de M5 (F10). Dit blok komt uiteraard ook naar de nieuwe M5.

Net als bij de nieuwe M5 zal ook de M8 het moeten stellen met zo’n 600 pk. Hoewel er niet expliciet over wordt gesproken is de kans aanwezig dat de toekomstige M8 tevens enkel met vierwielaandrijving verkrijgbaar zal worden. Inclusief ‘hooligan-driftmodus’, uiteraard.

Met dit nieuws in het achterhoofd, de nieuwtjes die wij jou al eerder influisterden én de toekomstplannen die wij jou daarvoor vertelden, ben je de komende jaren op BMW-gebied weer helemaal bij. Geen dank.



29 reacties

De titel was mooier dan het nieuws.
@dirkiii: zoals de 6-serie uitgevoerd is op de foto vind ik persoonlijk het mooiste.
Wat wordt de nieuwe 6 serie dan?
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo:
Hebbie ’t stukkie wel gelezen ?
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: “waarschijnlijk gaat de opvolger van de 5-GT 6-serie heten”
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: wat het artikel inderdaad niet vertelt is de toekomst van de 6 serie. eerdere geruchten zeiden dat de 5gt de 6gt zou worden maar die werden vorige week de kop ingedrukt toen tabellen lekten waarin alle interne namen voor toekomstige bmw modellen werden getoond. de 5gt blijft de 5gt.

als we insiders mogen geloven van bmw zelf op bimmerpost wordt de toekomstige 6 serie meer zoals de e9 en e24.
Zal wel weer een hybride turbo combi worden i.p.v. een mega dik atmosferisch apparaat!
@venividivici: helaas denk ik dat atmosferische motoren stilaan tot de geschiedenis gaan behoren, evenals achterwiel aandrijving en manuele versnelling.
@acizane80: Ach, we gebruiken ook niet meer paarden om een kar te trekken. In sommige gevallen (kleine serie sportwagens) zal het nog wel voorkomen, maar de subjectieve voordelen wegen niet op tegen de objectieve nadelen, Met turbotechniek, AWD en automaat ben je sneller, zuiniger, efficiënter, goedkoper en comfortabeler aan het einde. Commercieel gezien is het draagvlak voor een juristenauto gewoon heel erg klein.
@willeme: ik begrijp wel dat alles moet evolueren, niets mis mee. Maar de kick van een betaalbare plezier wagen zoals een kadet gsi 16v, golf 2 gti mercedes 2.3 16v Honda crx en dergelijke vind ik helaas niet terug in de huidige wagens.
Ja huidige wagens, blinken uit in veel zaken zoals efficiëntie, wegligging, pk top snelheid en meer. Maar ik mis de wow gevoeel van vroeger bij eender welke wagen. Behalve de guilia qv, maar ik heb er nog niet mee gereden dus dat kan veranderen.
@willeme: soms zijn typefouten grappig…
@drf76: autocorrectie is a bitch ;)
@willeme: ja die juristenauto’s zijn niet meer wat het geweest is
Jammer dat BMW niet gewoon de 6 blijft houden als coupe van de 5 en dus concurrent van de E coupe. De nieuwe 8 dan als waardige opvolger van de vorige 8 en dus een echte range topper, dus concurrent van de S coupe inclusief V12 van de 760.
@kuyl: de 6 als coupe vd 5? Ik weet niet wat jij als design overeenkomsten ziet maar geef mij het nummer van je dealer!
@str8six: De 6 wordt inderdaad gezien als het coupé alternatief van de 5…ook hetzelfde platform volgens mij…
@skinnybmw: 6 is overduidelijk de coupe van de 5, net zoals de A7 bij audi van de A6. De 6 serie is zelfs wat klein uitgevallen tov de A7, ik snap dan ook niet de opmerking uit het artikel die suggereert dat de 6 in een hoger segment zou liggen.
@bitd: grapjas, je bent de 1ste die een 6serie klein noemt
@bmwfreak038: kleiner dan de A7 en in lijn met de 5 serie, niet met de 7 serie. Ik zeg niet dat die klein is, maar ga maar eens zitten in een A7 achterin of een 6 serie.
Doe maar een hele range 840i, 845i, 850i en M8!
Iets met een dooie mus…
@goodolddays: denk ik ook.
Nieuwe 850 Csi ook dan.
De vraag is anderzijds ook in hoeverre de ontwikkelingen blijven doorgaan . . . , de auto-industrie streeft constant naar nieuwe uitdagingen, meestal opgeleght door de overheid van’t land in kwestie vermoedelijk, want je weet nooit op voorhand wat de politiekers beslissen tijdens hun legislatuur, in dit geval dus Duitsland.

Concurrentie moet er zijn, maar’t t’is meestal hedendaags meer en meer politiek getint, geld speelt dus meer en meer de hoofdrol, maar ’t zal volgens mij niet lang meer duren, ik heb namelijk mogelijk voor de oplossing gezorgd, ’n kwestie van tijd trouwens . . .
Zo lang ie maar onderscheidend wordt van het gamma zoals de huidige 6, dan vind ik t allemaal best. Vraag me echter af of we zitten te wachten op een bmw met weer dezelfde neus en kont, welke naam er dan ook op staat
Nu wordr mijn naam eindelijk waarheid!
Wordt leuk met tweedehandsjes zoeken in de toekomst…. alle namen door elkaar
Dat wordt weer dikke verwarring.
Opgebakkenstrond wauw

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).