• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen vernieuwde 8 Serie bekend (plus diesel cabrio!)

Auteur: willeme, gepost 3 februari 2022 om 10:01 – 13 Reacties

Prijzen vernieuwde 8 Serie

Zullen we beginnen met een dooddoener? De prijzen van de vernieuwde 8 Serie zijn niet mals, maar je krijgt dan wel een heel erg dikke auto ervoor terug.

Als je marketing echt goed doet, ben je succesvol. Het gaat niet alleen om het intrinsieke product, maar hoe zo’n product in de markt gezet wordt. Wat dat betreft heeft BMW het helemaal goed gedaan met de BMW 8 Serie. Dat is eigenlijk een 5 Serie met twee deuren en luxueuzere aankleding, maar dat zie je niet in de prijzen terug.

De 8 Serie werd onlangs voorzien van een facelift. Gelukkig een vrij subtiele, zonder gekke neuzen of vreemde C-stijlen. Alle details kon waarde collega @RubenPriest al met u mede delen. Voor nu zijn de prijzen van de vernieuwde 8 Serie bekend.

Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride

Gran Coupé (G16)

De goedkoopste 8 Serie is niet de Coupé, maar de Gran Coupé. De BMW 840i Gran Coupé kost namelijk 119.404,57 euro. Vierwielaandrijving is mogelijk, mits je 7.214 euro extra overmaakt. De M850i Gran Coupé heeft standaard xDrive en kost 177.266,33 euro. Last but not least, er is ook een diesel, de 840d xDrive Gran Coupé die voor 128.472,43 euro in de prijslijst staat.

Prijzen vernieuwde 8 Serie

Coupé (G15)

De prijzen van de vernieuwde 8 Serie Coupé zijn ook bekend. De 840i Coupé kost 120.794,57 euro. Dat is de versie met premium achterwielaandrijving, voor 7.663 euro plakken ze er xDrive-stickers op voor je. De M850i xDrive kost 183.166,30 euro. Dieselen is ook hier mogelijk voor 129.963,75 euro. Benieuwd of ze die laatste ook daadwerkelijk gaan verkopen.

M850

Cabriolet (G14)

Dan de Cabrio. Die is er namelijk ook nog. De goedkoopste is de achterwielaangedreven 840i Cabrio die voor 132.714,57 euro weg mag. Met vierwielaandrijving kost deze 7.662 euro meer. De M850i xDrive is er ook als Cabrio en is van jou als je 191.024,23 overmaakt naar de dealer. Mocht je krentenbollen met anijshagel, curryketchup en gerookte zalm lekker vinden: er is een 840d Cabrio – standaard met xDrive – voor 142.371,10 euro.

Prijzen vernieuwde 8 Serie

Prijzen vernieuwde 8 Serie: M8 (en Competition)

De prijzen van de vernieuwde 8 Serie in volvette M-Trim zijn ook bekend. Allemaal. Het tegenwoordig verplichte Cmpetition package kost 18.150 euro. Daarvoor krijg je grotere (gesmede) wielen, alcantara hemelbekleding, uitgebreide Shadowline en M-streepjes op de gordel. Ook is het onderstel straffer afgestemd, is de besturing iets scherper én krijg je 625 pk in plaats van 600 pk.

  • Prijzen vernieuwde 8 Serie

Ook is er een sportuitlaat waarvan BMW belooft dat je kippenvel krijgt. Ze garanderen het zelfs! De goedkoopste M8 is de Gran Coupé, die mag voor 208.245 weg. De gewone coupé kost 210.084 euro en de cabrio is het duurst met een vanafprijs van 221.555 euro.

Nu de prijzen van de vernieuwde 8 Serie bekend zijn, kun je ‘m ook samenstellen in de BMW 8 Serie configurator en bestellen bij de dealer.

Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Prijzen 4 Serie
    Prijzen 4 Serie Gran Coupé bekend, plus een hoop meer!
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, 840i, BMW, Cabrio, competition, Coupe, g14, g15, G16, gran-coupe, m8, m850i

Vorig bericht: « Jim’s Dad speelt hoofdrol in nieuwste auto actiefilm
Volgend bericht: Aston Martin versnelt transitie, V12 exit »

Lees Interacties

Reacties

  1. enricoleerdam zegt

    3 februari 2022 om 11:44

    Heerlijk zo ! Met gelukkig een normale neus

    Login om te reageren
  2. maotje zegt

    3 februari 2022 om 12:09

    Een diesel cabrio heb ik nooit begrepen. In je eigen stinklucht gaan staam voor verkeerslicht. Dat is net zoiets als direct een wc in gaan net nadat een ander heeft zitten schijten.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      3 februari 2022 om 12:26

      Maar deze vergelijking gaat niet op.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      3 februari 2022 om 12:50

      @maotje: Een diesel cabio is ook echt alleen iets wat Duitsers kunnen bedenken.
      En niemand wilde dit in de afgelopen jaren, wat al genoeg zei over diesel natuurlijk.

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        3 februari 2022 om 14:03

        Omdat alleen de Duitse merken genoeg van dit soort niche-modellen bouwen om het überhaupt interessant te maken zoiets aan te bieden. Denk dat er in Duitsland nog stiekem best wel veel mensen zijn die een cabrio dagelijks gebruiken, en dan is een diesel met die afstanden aldaar een interessante optie.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 februari 2022 om 13:53

      Op zich de uitlaatgassen van een benzine stinken natuurlijk ook, minstens zoveel eigenlijk. Daarom zit de uitlaat ook aan de achterkant zodat het via de ventilatie in de cabine van de auto achter je komt.
      De redenen om geen diesel cabrio te willen is tweeledig, als eerste het geluid en ten tweede de kilometers, in een cabrio worden vaak niet veel kilometers gemaakt terwijl diesel juist interessant is bij veel kilometers.
      Wil je geen stank, dan is de Tesla roadster (vanaf 2029 of zo) je droomauto!

      Login om te reageren
      • 560pk zegt

        3 februari 2022 om 21:52

        @mashell: “Tesla” en “droomauto” in één zin! Mag is even lachen?

        Login om te reageren
      • maotje zegt

        4 februari 2022 om 16:19

        @mashell: het verschil tussem diesel en benzine is echt wel enorm hoor.

        Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        4 februari 2022 om 19:42

        @mashell: geluid van een 840d zal je verbazen. Klinkt supergaaf.

        Login om te reageren
    • 917 Porsche + Audi zegt

      4 februari 2022 om 10:48

      Maotje; In mijn diesel van bijna 10jaar zit zelf een start/stop systeem in. Dus in deze…

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        4 februari 2022 om 19:44

        @vwaudiporsche: ik heb een klant met een 840d. Geweldige auto. Klinkt fantastisch. Stinkt niet. Snel genoeg. En relatief zuinig. Dus alle argumenten die iedereen hier roept gaan niet op voor deze fantastische machine.

        Login om te reageren
    • e38ossie zegt

      4 februari 2022 om 19:43

      @maotje: Een moderne diesel met stinkt niet meer dan een benzine.

      Login om te reageren
  3. Jantje_555 zegt

    4 februari 2022 om 11:48

    toch nog een diesel, heerlijk zuinig cruisen met de wind door de haren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North