• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De KTM X-Bow mocht voor het eerst buitenspelen…

Auteur: robbie, gepost 21 februari 2007 om 16:49 – 70 Reacties

KTM X-Bow


…en wij hebben de foto’s! We hebben al veel geschreven over de KTM X-Bow, dus ik zou zeggen kijk en geniet!

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

KTM X-Bow

PS Is dat nou the Stig die daar achter het stuur zit ;) .

Ook interessant!

  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Betaalbare motoren MET karakter
  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

ktm, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Porsche ontwerpt eens wat anders…
Volgend bericht: Team Fatamorgana is er (bijna) klaar voor! »

Lees Interacties

Reacties

  1. C30CDIAMG zegt

    21 februari 2007 om 16:50

    nee, de stig is toch altijd in het wit gekleed met een witte helm?

    Login om te reageren
  2. Leo zegt

    21 februari 2007 om 16:50

    Cool ding!!!
    Soort van ultieme snelle cabrio!!

    Login om te reageren
  3. ismus zegt

    21 februari 2007 om 16:52

    motor specificaties????????

    Login om te reageren
  4. JH zegt

    21 februari 2007 om 16:52

    De downforce is erg groot van de X-bow (3x groter dan de meeste supersport auto’s), bijna 200kg bij 200km/h. Daardoor moet een zijdelingse versnellings van 1.23G mogelijk zijn.

    Login om te reageren
  5. JH zegt

    21 februari 2007 om 16:52

    Engine – Inline-4-cylinder-engine with direct fuel injection system (FSI), turbo-charger and intercooler
    Displacement – 1984 cm3
    Max. Power – 162 kW (220 HP) @ U/min 5900
    Max. Torque – 300 Nm @ U/min 2200–4000
    Valves – 4 pro Zylinder, DOHC
    Bore & stroke – 82,5 x 92,8 mm
    Emission standard – Euro 4
    Transmission – Rear-wheel-drive with mechanical slip differential
    Gearbox – 6-speed-manual

    Kerb weight – 700 kg
    Weight distribution front/rear – 37/63%
    Overall length/width/height – 3670 x 1870 x 1160 mm
    Wheelbase – 2430 mm
    Center of gravity – 400 mm
    Track front/rear – 1644/1624 mm
    Turning circle – 10,8 m
    Fuel tank capacity – 35 l

    Brake system – front.: 4-piston-caliper
    – rear.: 2-piston-caliper
    Brake-disk diameter front/rear – 305/262 mm
    Wheels/tyres – front: 205/40 R17
    – rear: 235/40 R18

    Acceleration 0–100 kph – 3,91 sec
    Topspeed – 217 kph
    Braking distance 100–0 kph (warm) – 33,1 m

    Aerodynamic downforce
    at 100 kph – 48 kg
    at 200 kph – 193 kg

    Login om te reageren
  6. JH zegt

    21 februari 2007 om 16:54

    meer infooo: http://www.2wheelcentral.com/xbow_pr.htm

    Login om te reageren
  7. SugarFree zegt

    21 februari 2007 om 16:58

    Een betere kwalificatie dan een kart voor kerels is er niet… :)
    Is het een concurrent van de Ariel Atom? (die ik overigens mooier/puurder vind)
    Maar: mooi ontworpen en ongetwijfeld ongehoord snel met dito kick’s!
    Maar ja, wel een aanhangwagentje nodig (en dus auto met trekhaak; nouja, daar neem je dan je Cayenne Turbo voor ofzo)

    Login om te reageren
  8. tomvg zegt

    21 februari 2007 om 17:00

    kvind da maar een lelijk machientje kem liever nen atom dan

    Login om te reageren
  9. C30CDIAMG zegt

    21 februari 2007 om 17:04

    ik zie niet waar ze die downforce vandaan halen…??? het enige zijn die twee flappen boven de koplampen en dan de zogenaamde ‘spoiler’ achter. Zijn dat zulke extreme spoilers?

    Login om te reageren
  10. Ca.dil zegt

    21 februari 2007 om 17:06

    Wat dacht je van de diffuser?

    Login om te reageren
  11. vin zegt

    21 februari 2007 om 17:07

    @ C30 CDI AMG: ‘The Stig’ is NU altijd in het wit, in series 1&2 was het nog een zwarte ‘Stig’ met zwarte helm [maar die vloog van een vliegdekschip in een getunede Jaguar, waarna de witte ‘Stig’ ten tonele kwam]

    Login om te reageren
  12. BOL zegt

    21 februari 2007 om 17:07

    Die venturi’s aan de achterkant doen een hoop, en je weet ook niet hoe vlak de bodem is.. Dat kan veel schelen..

    Gaaf ding trouwens, leuk voor in de zomer op de boulevard :-D

    Login om te reageren
  13. Peet zegt

    21 februari 2007 om 17:07

    net n grote kart

    Login om te reageren
  14. Pjotr zegt

    21 februari 2007 om 17:10

    Tsja, wat zal ik zeggen: hij is ‘anders’… :?
    (doe mij toch maar een Radical)

    Login om te reageren
  15. Florijn zegt

    21 februari 2007 om 17:13

    dit is technische porno

    erg heetmakend!!!

    Login om te reageren
  16. Florijn zegt

    21 februari 2007 om 17:14

    gruwelijk functioneel design

    Login om te reageren
  17. Florijn zegt

    21 februari 2007 om 17:15

    gruwelijk functioneel design en aggressieve muil

    Login om te reageren
  18. Stylez zegt

    21 februari 2007 om 17:23

    Dit is een Lotus-on-Coke: Meesterlijk!

    Login om te reageren
  19. Ejay zegt

    21 februari 2007 om 17:27

    Supertof, beetje jammer dat het lijkt of de wielen erg klein zijn.

    Login om te reageren
  20. Casey zegt

    21 februari 2007 om 17:28

    ‘Boodschappenwagent Darth Vader gespot’

    Login om te reageren
  21. Casey zegt

    21 februari 2007 om 17:29

    @ C30 CDI AMG:
    ik denk dat ie niet zoveel downforce nodig heeft. De meeste grip komt vanuit het chassis of iets dergelijks en de banden, net zoals bij een kart. Die heeft ook geen vleugels.

    Login om te reageren
  22. Fons zegt

    21 februari 2007 om 17:31

    Hebbe hebbe hebbe,

    en alvast wat extra setjes bandjes.

    Schitterende cart-look met functionale wielen en geen pimped rims.

    Login om te reageren
  23. Autospotting.nl zegt

    21 februari 2007 om 17:51

    Lijkt me leuk om mee te rijden alleen jammer dat de rest denkt dat je een grote cart hebt gekocht :P

    Login om te reageren
  24. El Loco zegt

    21 februari 2007 om 17:54

    Supergave ‘auto’.

    Ingewikkeld stuk techniek lijkt me zo.

    Login om te reageren
  25. Snoepie zegt

    21 februari 2007 om 17:57

    neem dan een motor hé, een helm op is toch niet comfortabel in een auto !

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    21 februari 2007 om 17:58

    Wat een maf, agressief ding is het toch. Alleen de wielen lijken idd te klein.

    @ iedereen; Is dit ding toegestaan op de openbare weg?

    Login om te reageren
  27. Jonas zegt

    21 februari 2007 om 18:06

    Geef mij maar de ariel atom hoor :)

    Login om te reageren
  28. Snoepie zegt

    21 februari 2007 om 18:06

    @citrofiel : neen, want er zitten geen nummerplaten op

    Login om te reageren
  29. mstr zegt

    21 februari 2007 om 18:06

    Het doet me denken aan een kart.
    Ook met de stootbumpers enzo :D

    Login om te reageren
  30. Barry330cd zegt

    21 februari 2007 om 18:11

    Hij is gewoon mooi van lelijkheid.

    Login om te reageren
  31. Co zegt

    21 februari 2007 om 18:21

    Denk niet dat het een concurrent voor de ariel atom is die is toch even wat sneller, heb hem namelijk zelf jaja die van het ongeluk in januari hij is weer zo goed als klaar, direkt andere remmen en nog wat dingetjes nieuw laten maken dus als alles meezit 2 maart zandvoort HARC dag

    Login om te reageren
  32. Fons zegt

    21 februari 2007 om 18:21

    Alles wat erop zit heeft een functie.

    Een nachtmerrie voor een designer maar een droom voor een technicus

    Login om te reageren
  33. Alec zegt

    21 februari 2007 om 18:22

    Ze moeten voor dit soort auto’s een aparte raceklasse maken!

    Gewoon Klasse Kart ofzo…

    Kan de ariel, de KTM en de T-rex enzo in….. geniale races worden dat….

    ook er leuk voor op le-mans.

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    21 februari 2007 om 18:30

    @C30 cdi AMG

    De “oude” stig was zwart, toen hij stierf, werd hij vervangen door een witte ;)

    Login om te reageren
  35. joeri zegt

    21 februari 2007 om 18:47

    Dat is wel iets speciaal,concurrent van de Ariel Atom.

    Login om te reageren
  36. Job zegt

    21 februari 2007 om 18:49

    @ dekster:

    het is de geest van de zwarte Stig

    Login om te reageren
  37. aldert zegt

    21 februari 2007 om 18:53

    heftig dingetje dit :)

    Login om te reageren
  38. sabberjoch zegt

    21 februari 2007 om 19:08

    en toch vind ik een ariel atom toch mooier en het lijkt me leuker om in te rijden. dit is een go kart voor grote jongetjes die harder willen.

    Login om te reageren
  39. Joost zegt

    21 februari 2007 om 19:12

    Vet ding maar ze hadden er wat mij betreft ook wel wat grotere wielen onder mogen zetten! :P

    Login om te reageren
  40. Romeo zegt

    21 februari 2007 om 19:43

    @ sabberjoch:
    Is een ariel atom geen grote go kart voor jongetjes die harder willen?

    ik vind hem echt heel vet deze x-bow!!

    Login om te reageren
  41. Co zegt

    21 februari 2007 om 19:49

    Kart zelf ook kan je verzekeren dat een Ariel even wat anders is en ietsje sneller en een “jongetje” ben ik allang niet meer zou mezelf eerder een opa willen noemen, maar vindt die x-bow er wel gaaf uitzien en zou hem wel een keer willen uitproberen.

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    21 februari 2007 om 19:52

    ideaal voor je midlife crisis eh ;)

    Login om te reageren
  43. Zoef zegt

    21 februari 2007 om 19:55

    Onder een vrachtwagen ben je zo je hoofd kwijt hiermee.

    Login om te reageren
  44. Romeo zegt

    21 februari 2007 om 19:56

    het is “the black stig” http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stig#Black_Stig

    Login om te reageren
  45. Jurrian zegt

    21 februari 2007 om 20:09

    Filmpjes!!!!!!!!!!!!!!!

    wat een vet ding zeg

    Login om te reageren
  46. Wat_een_gezeik zegt

    21 februari 2007 om 20:28

    geen woorden voor zo’n giganties wijze bolide!!!

    Login om te reageren
  47. Stephan zegt

    21 februari 2007 om 20:31

    @ Co ; hoe weet je nou dat je Ariel sneller is dan deze auto ? (ik ken de specs niet hoor van een Ariel hang me er niet aan op). Wat heb je trouwens aan je Ariel laten veranderen?

    Vind persoonlijk deze KTM wel stoerder ogen dan een Ariel. En hij heeft kappen, kun je tenminste in de file (als ie naar NL komt) even rustig aan je ballen krabben zonder dat iemand rechts of links meekijkt ;)

    Login om te reageren
  48. Co zegt

    21 februari 2007 om 20:36

    scroll even naar boven kun je de specs zien 0-100 3,9 sec top 217 das effe minder als van een atom top 245 0-100 2,88 sec

    Login om te reageren
  49. Fej zegt

    21 februari 2007 om 20:36

    @ Stephan

    Ariel Atom: 300 pk 456kg
    KTM X-bow: 220 pk 700 kg

    Maar ik vind de KTM er ook stoerder (en beter) uitzien!

    Login om te reageren
  50. Base zegt

    21 februari 2007 om 20:42

    Hier past maar één term: WREED!

    Login om te reageren
  51. Stephan zegt

    21 februari 2007 om 20:44

    Wat doen ze dan bij KTM verkeerd dat ie 200+ kg meer weegt dan een Atom. Toch allebei een 2 liter motor en allebei een 2 zitter? Voor de rest is alles minimaal aan beide auto’s, waar komt dan dat grote verschil vandaan ?

    Login om te reageren
  52. dekster zegt

    21 februari 2007 om 20:53

    ik denk in de veiligheid…

    Login om te reageren
  53. Deon zegt

    21 februari 2007 om 21:06

    HEBBEN!!
    hebben hebben hebben hebben!
    ohja, en ook nog mooi weer aub :P

    Login om te reageren
  54. petervanh te b zegt

    21 februari 2007 om 21:36

    WAT een lelijk ding. wil ik niet tegen komen op mijn fiets die is trouwens echt puur en open!

    Login om te reageren
  55. Nick zegt

    21 februari 2007 om 21:37

    @C30 CDI AMG: Kijk eens naar de hoek van die oranje panelen. ;)
    Die rollbars zijn waarschijnlijk ook spoilers en dan heb je nog de spiegels en de diffuser.

    Dit gekke wagentje heeft volgens mij ontiegelijk veel downforce als ik zo naar de verhouding van de platen kijk, de hoek van de platen en de grootte ervan. :P

    En het lijkt niet alleen op een kart, het is er ook één, maar wel één met vering en differentieel, een mogelijk toekomstig kentekenbewijs met kentekenplaat en een tweede stoel. ^^

    Login om te reageren
  56. Boxster zegt

    21 februari 2007 om 21:54

    Heeel leuk speelgoed!! Hoef er alleen niet mee thuis te komen… hij past namelijk niet over de drempels, vrees ik ;-) Verder vind ik de wielen wel erg klein…

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    21 februari 2007 om 22:39

    Is hij nou wel of niet toegestaan op de openbare weg?

    Snoepie zegt wel van niet omdat er geen nummerplaten op zitten, maar die zijn zo te monteren/er vanaf te halen, dus dat zegt niet veel.

    Login om te reageren
  58. Fons zegt

    21 februari 2007 om 22:41

    De banden zijn netjes afgedekt en steken niet uit.
    Er zit verlichting voor en achter op, hij heeft spiegels en de uitlaat steekt niet uit.

    Hop op kenteken en rijden maar.

    Login om te reageren
  59. JH zegt

    21 februari 2007 om 23:31

    De downforce komt alleen van de onderbodem en diffusor:
    “The primary development goal for the KTM X-Bow was not attaining extreme final velocities, but in optimising the driving dynamics. The sports car is thereby aided by an ingenious aerodynamics arrangement, the result of many hours in Dallara’s wind tunnel. The most vital element in this area is the underbody, which is equipped with a prominent diffusor at the rear. To make this diffusor work even more effectively, the linking points for the rear suspension were set as high as possible. This enables the KTM X-Bow to achieve a phenomenal downforce of about 200 kilograms at a speed of 200 km/h – about three times more than most other supersport cars. “

    Login om te reageren
  60. June zegt

    21 februari 2007 om 23:57

    hmmm, het lijk als of het voor de leger ontworpen is. De spec zullen wel leuk zijn denk ik maar het ontwerp lijkt heel erg op zo’n stealth vliegtuig. En dat vind ik niks voor auto’s.

    Login om te reageren
  61. Frank zegt

    22 februari 2007 om 03:04

    Stealth design? Toch eens deze stiekemerd uitproberen bij de flitsende dienders…

    Login om te reageren
  62. Frank zegt

    22 februari 2007 om 03:08

    KTM toch… dit is gemaakt om m/v op een motor het snot voor de ogen te rijden in de Eifel of op een lekkere bergweg in Oostenrijk.

    Login om te reageren
  63. Frank zegt

    22 februari 2007 om 03:21

    Mmm… ideaal voor merkenrace. Allemaal een bestellen, kunnen we eens laten zien wat we echt waard zijn. O ja, Jos mag niet meedoen (nee, hij is niet te snel, hij kan alleen niet tegen zijn verlies en begint dan te meppen).

    Login om te reageren
  64. mgs013 zegt

    22 februari 2007 om 06:08

    ooit was er de super kart races met bolides zoals deze en anderen. ooit was er opeens een verbod erop om ermee nog op circuits te rijden (racen) . ooit zullen ze terug keren. is dit nu eindelijk het startschot?

    Login om te reageren
  65. Eric (the good) zegt

    22 februari 2007 om 08:02

    Nu wachten tot ze een turbo monteren. Chassis zal wel sterk genoeg zijn om de extra pk aan te kunnen.

    Prachtig dingtje overigens!!

    Login om te reageren
  66. PieterA zegt

    22 februari 2007 om 09:42

    Prachtig, weet iemand iets over de prijs? (want een Atom kost best veel geld)

    Login om te reageren
  67. Eric (the good) zegt

    22 februari 2007 om 11:32

    Even correctie. Hij heeft al een turbo. Ik wou bedoelen extra pk’s door de turbodruk te verhogen.
    Daar KTM in de 125cc motorklasse gesponserd wordt door RED BULL is het mogelijk dat het F1 team van RED BULL wel eens kan betrokken zijn bij de bouw van het chassis van dit wagentje.

    I loved it!!!!

    Login om te reageren
  68. JH zegt

    22 februari 2007 om 11:52

    Red Bull heeft er niets mee te maken gehad…chassis is ontworpen en wordt gebouwd door Dallara http://www.dallara.it/

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    22 februari 2007 om 15:28

    @ Fons; Ik weet niet of het een antwoord was op mijn vraag, of dat je het gewoon zei, maar bedankt.

    Login om te reageren
  70. RenesisHP zegt

    22 februari 2007 om 21:07

    en niemand vind de gewichtsverdeling twijfelachtig?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North