• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Lotus Elan herleeft (in 2013)!

Auteur: robbie, gepost 30 september 2010 om 20:34 – 30 Reacties

Lotus Elan Concept 2013 Parijs 2010


En daar is de volgende concept van Lotus die we (hopelijk) in de toekomst gaat zien. De Elan zou in 2013 weer terug moeten keren op de showroomvloer als een echte 2+0 of 2+2 zitter. De nieuwe Elan krijgt een 4.0 V6 (met optineel KERS) met 450 pk/465 Nm achterin. Volgens Lotus moet de Elan het kloppende hart worden van het nieuwe Lotus gamma.

Ook de prestaties zijn niet verkeerd. Het sprintje van 0 naar 100 zal gaan in 3,5 seconde en de top ligt op 310 km/u. Het gewicht is een bescheiden 1.295 kg. De productie zou volgens Lotus moeten beginnen in de zomer van 2013 en de marktintroductie is in de herft van 2013. Als prijs noemt Lotus £75.000.

Bekijk hieronder een video van de nieuwe Elan:

Lotus Elan Concept video

Ook interessant!

  • Deze Lotus was van Jan Lammers maar kan nu van jou zijn
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, elan, geel, Lotus, Parijs-2010

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Lotus Esprit (2013)
Volgend bericht: Live foto’s van de Lotus Elite Concept (2014) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sheep zegt

    30 september 2010 om 20:37

    Mmm, de achterkant is een kruising tussen de 458 en de gallardo…. maar hij ziet er wel lekker uit.

    Login om te reageren
  2. HDM zegt

    30 september 2010 om 20:38

    Hoe is Lotus ineens zo goed bezig zeg, wat een bakken!

    Login om te reageren
  3. Johan-SV zegt

    30 september 2010 om 20:38

    die vind ik goed geslaagd!!

    Login om te reageren
  4. Joris zegt

    30 september 2010 om 20:47

    Prachtig,deze moeten ze echt maken

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    30 september 2010 om 20:48

    Die concepten van Lotus zijn echt mooi!
    Op de markt brengen die handel!

    Login om te reageren
  6. Robin zegt

    30 september 2010 om 20:55

    Echt geweldig! Lotus gaat goed zo met die concepten !

    Login om te reageren
  7. Barnato zegt

    30 september 2010 om 20:56

    lijken ze wel heel veel op elkaar

    Elise
    Elan
    Eterne
    Esprit.

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      30 september 2010 om 21:04

      @Barnato: vind je het heel gek dat ze op elkaar lijken, ze behoren tot het zelfde merk, bij lambo lijkt het ook op elkaar, net als bij ferrari en aston.

      Login om te reageren
  8. primramessar zegt

    30 september 2010 om 21:03

    De rest van de lotus concepten vind ik maar een beetje zo zo, maar deze elan is echt mooi, met vernieuwende styling, zowel exterieur als interieur.

    Login om te reageren
  9. woutert zegt

    30 september 2010 om 21:03

    lotus is terug, en hoe! dit ziet er goed uit! en de prijs valt ook aardig mee!

    Login om te reageren
  10. Larrs zegt

    30 september 2010 om 21:15

    Mooie auto, maar ze hadden naar mijn mening de Elan als een model naast de Elise moeten zetten met een kleinere motorblok.
    Ze waren bezig met een motorblok waar je verschillende soorten brandstoffen mee kon gebruiken.
    Dus meer naar hun roots, inplaats de Elan een supersport auto is die elke Porsche of Ferrari moet verslaan.
    De V6 vind ik gewoon te groot voor dit model.
    .
    Maar dit is mijn mening. Ik blijf soms hangen in het verleden, vooral als het verleden mooie dingen bracht. :P

    Login om te reageren
    • primramessar zegt

      30 september 2010 om 21:21

      @Larrs: in malysie wilden ze geld zien.

      Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    30 september 2010 om 21:30

    De mooiste van het stel… nice. Ben benieuwd wet er uiteindelijk allemaal van overblijft. Met de gewichten zit Lotus vrij laag ivt de concurrentie en we weten dat Lotus auto’s kan engineeren die sturen en rijden als geen ander… check de Evora, te zwaar wellicht maar het ding stuurt als geen ander.

    Login om te reageren
  12. fant zegt

    30 september 2010 om 21:35

    ok… maar de elan was een roadster… Cabrio dus? En dit niet. Da’s dan wel weer een beetje een gemiste kans imo.

    Login om te reageren
  13. Atenza zegt

    30 september 2010 om 21:36

    Allemaal prachtig

    Login om te reageren
  14. xilver zegt

    30 september 2010 om 21:45

    De oude Elan was best mooi, en ik vind deze concept dan ook meer dan geslaagd! Bouwen die handel (net als de rest van hun concepts, want ze zijn stuk voor stuk zeer geslaagd!)

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 21:57

    Doet mij ietwat aan een Mitsubischi Eclipse denken….
    Is zeker niet mis deze…

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    30 september 2010 om 22:20

    Wauw! Dit is gewoon prachtig. Uit het Lotus-concepten-bombardement is dit de meest geslaagde. En nu snel terug naar de studio Lotus! Ik zit met smart te wachten op een paar deftige foto’s voor een nieuwe wallpaper ;)

    Login om te reageren
  17. Teerdz zegt

    30 september 2010 om 22:39

    Hoe zit het dan eigelijk met de evora? Vaart hij dan niet enorm in dat vaarwater als 2+2 enzo?

    Login om te reageren
  18. paulusrx7 zegt

    1 oktober 2010 om 08:27

    oké liever die nieuwe esprit maar deze wil ik ook wel hebben
    doe maar!

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    1 oktober 2010 om 08:52

    Blijkbaar hebben , zoals aangekondigd, 1 chassis ontwikkelt waarop ze al deze wagens kunnen van afleiden. Als ze al deze modellen willen bouwen, moeten ze wel veel plaats bijbouwen in hun huidige fabriek. Ik hoop dat het ze lukt. Het kan ook zijn dat ze afwachten naar de reactie van het publiek en enkel die wagens bouwen die het meeste aanslaan. Wait and see…

    Login om te reageren
  20. GTR zegt

    1 oktober 2010 om 09:15

    de achterkant is wel heel erg lekker moet ik zeggen, aan de voorkant moet ik toch nog wennen, nogal CRZ achtig

    Login om te reageren
  21. NickT zegt

    1 oktober 2010 om 09:26

    Heeft deze dan wel weer achterwielaandrijving? Aangezien de Elan M100 voorwielaangedreven was…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 oktober 2010 om 09:38

      @NickT: yep, deze heeft RWD, want 450 pk op de voorwielen zou een beetje teveel van het goede zijn ;)

      Login om te reageren
  22. L=Fred zegt

    1 oktober 2010 om 11:29

    De term 2+0 was onbekend voor me. Waarom is dat niet gewoon een 2-zitter?

    Login om te reageren
  23. Jackie zegt

    1 oktober 2010 om 12:05

    75.000? Tot hij in de showroom staat zeker, dan opeens 75.000 x 2…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    1 oktober 2010 om 13:32

    Oke, ik mag de veranderingen van Lotus dan niet op prijs stellen, deze ziet er wel heel gaaf uit. :D

    Login om te reageren
  25. aaaaaaaap zegt

    1 oktober 2010 om 18:35

    er was ooit een KIA ELAN op basis van het vroegere model van deze auto. iemand enig idee, of deze te koop komt met een kia logo?

    Login om te reageren
  26. GT-R zegt

    1 oktober 2010 om 21:58

    Wat is toch geel toch een heerlijke kleur! Wat een prachtige auto zeg! Lotus is erg goed bezig!

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    4 oktober 2010 om 20:19

    Wat een onwijs gave auto zeg! Ik heb een beetje een late reactie, maar dat is vooral omdat ik heb zitten kwijlen op de foto’s;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North