De CL65 AMG deden ze al een keer, die jongens van VÄTH, maar voor wie iets minder te besteden heeft en het moet stellen met een simpele CL500, is er nu ook tuning-vertier te verkrijgen bij deze firma. En ze noemen dit veredelde Mercedes Benzje: de CL500 á la VÄTH.
We beginnen bij waar het om draait: de V8. Deze laten ze vanzelfsprekend niet onaangetast en krijgt onder meer een andere krukas, andere elektronica, er wordt een RVS-uitlaat aangehangen en ademen gebeurt voortaan door een setje sportluchtfilters. Gevolg: 460 peekaa, 600 Nm op de achterwielen en een topsnelheid die naar de 290 km/u is getild. Netjes.
Maar dan het uiterlijk. Ja, overduidelijk heeft deze CL bezoek gehad van de onvermijdelijke Koolstofvezelfee (debiel achterneefje van Tandenfee, halfbroer van Parkeermeterfee). Zowel de voorbumper-lip, sideskirts als de diffuser op de achterbumper en de spoiler op de kofferklep zijn uitgevoerd in CF. En eerlijk gezegd staat zulks niet helemaal lekker op een statige auto als de CL.
Gelukkig wordt er ook naar het rijgedrag gekeken. Een upgrade van het remsysteem en andere, drievoudig instelbare dempers maken je ritjes nét even wat sportiever. Het rollen geschiedt op driedelige 20-inch velgen met rubber in de maat 245/30ZR (voor) en 285/25ZR (achter). Ons advies: laat de motor- en onderstel-upgrades uitvoeren, maar bezondig je niet aan de tupperware opties van VÄTH.
Is de binnenzijde van de auto wel een verbetering? We durven het niet te zeggen, aangezien we daar geen fotomateriaal van hebben. Wel meldt VÄTH ons dat er lustig met carbonfiber is gestrooid in de kleur zwart of, optioneel, in meerdere kleuren en dat de km-teller nu een optimistische 360 km/u aangeeft. Prijzen? Die zijn op aanvraag verkrijgbaar.
niet lelijk, maar houd hem gewoon standaard, is ie al extreem genoeg! ik zou overigens alleen voor de motorupgrade gaan, laat de bodykit maar zitten :|
Dit is de oude CL500? Dat is een gemiste kans zeg. Lijkt mij dat je toch wel wat meer pk’s uit de nieuwe kan halen.
@Ralph1: dit is de oude, maar waarom een gemiste kans de oude is ook mooi en misschien zelfs wel mooier
nee nee nee nee nee. een cl móet je niet verbatse. de standaard cl is al gewoon top.
@the-budel-guy: juist
@the-budel-guy: Amen broeder, amen!
snap idd ook niet wrm ze niet gewoon het facelift-model hebben genomen? :S
-edit: thanks, goed plan! ;) –
Ik stel voor dat jullie mij een tekst-edit knop geven voor typ- en spelfouten? :D
OT: Ze hadden het logo niet mogen veranderen, wat is dat lelijk. De uitlaten zijn ook niet naar mijn zin. Ik ben sowieso al geen fan van carbon, dus denk dat het interieur me ook niet zal zinnen. Jammer, want de CL500 is wel een strakke auto.
Whow! Een teller die tot 360 loopt! Dah bomb man!
Ik weet nog van vroegah… Toen mijn hoofd nog laag genoeg zat om zonder te bukken in auto’s te kijken, keek ik vol ontzag naar auto’s die daar een groot getal hadden staan.
Om een paar jaar later te ontdekken dat je die snelheid helemaal niet kunt rijden.
Ik heb het ff nagekeken. De gewone CL500 komt lekkuhr maar tot 300. Nananana.
Zou er voor de Twingo van de buurvrouw ook een Väth teller zijn tot 360?
@mout: ‘vroegah’ ‘lekkuhr’ Wat is dat man?! :D En inderdaad, als ze me vroeger vroegen of ik dacht dat die auto snel was ging ik even naar de auto, keek door ’t raampje naar binnen, bekeek het laatste cijfertje, trok daar 20 vanaf en zei trots: deze gaat 220 (bvb.) ;)
@As_long_as_it_is_fast: Dat is Väth coole taal. Toch? :lol:
@mout: haha, zo had ik het nog niet bekeken. :D
@mout: 1-0!
Beetje té vet idd. Maar wel ‘ns wat anders dan amg.
wat je ook doet met die prachtige 500 motor, hij komt alsnog niet in de buurt van de 600, 63amg, en de 65amg.
Doe hem maar voor mij, liefst in het wit dan met de carbon elementen. Rijden jullie maar verder in ‘Ferrari gele’ Seicentootjes
nagemaakt van brabus
Porno op wielen… meer heb ik daar niet aan vuil te maken.
Mja is een Amg pakketje met wat carbon…
Op zich valt het best mee.. maar heb al mooiere Cl’en gezien…
460PK op de achterwielen…
Dus als ik het goed begrijpt rond de 550 krukas pk’s ?