• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes S 560 e is voor zuinige managers

Auteur: Author, gepost 12 september 2017 om 11:57 – 13 Reacties

Afbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managersAfbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managersAfbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managersAfbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managersAfbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managersAfbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managersAfbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managersAfbeelding De Mercedes S 560 e is voor zuinige managers

De Mercedes S 560 e is voor zuinige managers
Wel het comfort en de actieradius, niet het verbruik!

Mercedes presenteert de nieuwste telg in de S-klasse familie. De S 560 e heeft een volledig elektrische range van ongeveer 50 kilometer en zoals je al raadde is het een plug-in hybride. De elektromotor heeft een vermogen van 90 kW (122 pk) wat wordt gecombineerd met de 367 pk’s uit de V6. In de vorige S 500 e was de verbrandingsmotor nog goed voor 333 pk en de elektromotor voor 109 paarden. De nieuweling is dus een klapje sterker.

Schakelen gebeurt met een 9G Tronic Plus. Verder nam de capaciteit van het accupakket iets toe naar 13,5 kWh, zonder dat de batterij groter werd. Sterker nog: alle elektrische goodies werden kleiner, waardoor de kofferbakruimte toenam van 395 naar 410 liter.

Gelukkig is ook aan de prestaties gedacht. De S 560 e doet 0-100 km/u in 5 tellen rond en heeft een gelimiteerde topsnelheid van 250 km/u. Het opgegeven verbruik is 2,1 liter per 100 kilometer, al zullen weinig medeweggebruikers het je in dank afnemen als je dat verbruik in de praktijk probeert te halen. Echt lekker schiet het namelijk niet op.

Verder legt Mercedes veel nadruk op ECO Assist. Dit systeem bepaalt de verhouding tussen elektro- en verbrandingsmotor en houdt daarbij rekening met de weg die komen gaat. Denk aan bochten, rotondes en andere mogelijke obstakels. Uiteindelijk is dit systeem natuurlijk vooral bedoeld om het verbruik te drukken.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, iaa-2017, Mercedes, plug-in, s-klasse

Vorig bericht: « Tadaa! De Audi RS4 levert officieel zijn V8 in
Volgend bericht: Officieel: de nieuwe Porsche Cayenne Turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. st220 zegt

    12 september 2017 om 12:09

    2,1….. lachertje!

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      12 september 2017 om 12:17

      @st220: gewoon volgens de testcyclus die voor iedere auto gebruikt wordt. Als je nooit verder dan 50km gaat is je verbruik van benzine zelf oneindig.

      Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    12 september 2017 om 12:11

    V6 of zes in lijn? Alle V6’en gaan eruit bij Mercedes toch?
    In ieder geval de nieuwste generatie zescilinders zijn weer zes in lijn.
    Dit lijkt me eigenlijk wel de ultieme S, nu dikke diesels niet meer “mogen”.

    Login om te reageren
    • e39540itouring zegt

      12 september 2017 om 13:58

      @trustmeiamanengineer: op de foto ziet het eruit als V6.

      Login om te reageren
    • viertakt zegt

      12 september 2017 om 15:02

      @trustmeiamanengineer: V6. Het is de Diesel V6 (gebruikt voor 350d varianten) die er uit gaat. Alleszins bij de personenwagens. Dat zal wel nog eventjes duren. V6 benzine blijft nog een tijdje !

      Login om te reageren
    • galverink zegt

      12 september 2017 om 16:33

      @trustmeiamanengineer: V6. Net even gecheckt met het persbericht.

      Login om te reageren
  3. jaso013 zegt

    12 september 2017 om 12:13

    Heerlijk op papier weer lekker zuinig. In de praktijk 1op8….

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    12 september 2017 om 12:18

    Haha, 2,1 liter… Dat gaat met gemak richting de 6,5 tot 7 liter op 100 kilometer en misschien nog wel meer. Mijn DS5H moet volgens het boekje gemiddeld 3,4 liter verbruiken maar doet met moeite 6,4. Wel een fijne auto, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      12 september 2017 om 12:47

      @viezefreddyw: die Plugins kunnen superzuinig zijn en enorm zuipen.

      Mijn moeder heeft een Outlander gehad, zo’n PHEV. Die reed vaak korte stukjes en kon thuis laden. Soms hoefde ze weken lang niet te tanken en reed ze met gemak 1 op 100. Maar volgas in de begrenzer (175 km/u) en je doet 1 op 6.

      Dus mocht iemand veel rijden (of laten rijden in dit geval) in de randstad is zo’n S560e een top-optie. Maak je (heel) veel snelweg kilometers, pak zo’n S450 CDI.

      Jammer alleen dat het Nederlandse belasting systeem wordt bepaald door die enorm variabele verbruikscijfers.

      Login om te reageren
  5. icloud zegt

    12 september 2017 om 12:43

    2,1 liter haha..
    Toch is het interieur de moeite waard!

    Login om te reageren
  6. thezwart zegt

    12 september 2017 om 13:38

    Mercedes heeft de S sinds de facelift echt verpest, waar die koplampen zijn verre van geslaagd…

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      12 september 2017 om 14:48

      @thezwart: ik ben er al aan gewend en vind hem wel mooi.

      Login om te reageren
  7. rijnounsdoor zegt

    12 september 2017 om 16:27

    S-klasse voor zuinige managers…
    Ik ben manager en zuinig. Maar deze zit er helaas niet in.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North