Mercedes S500 plug-in Hybrid: definitieve specs en prijzen

Auteur: , 15 Reacties

Bijna een jaar na de eerste onthulling komt Mercedes met alle definitieve details van haar eerste plug-in hybride model, de S500 Hybrid. De auto, die later dit jaar op de markt komt, is zuiniger geworden dan voorzien, en heeft ook een prijs gekregen.

Mercedes S500 Plug-in

Dan de prijs: het zal niet verbazen dat deze in de zes cijfers ligt. In Nederland bedraagt deze 114.900 euro. Heb je dat bedrag klaar liggen, dan kun je ‘m vanaf vandaag bestellen bij de lokale Mercedes-dealer. Daar kun je ‘m vervolgens in oktober ophalen.

De sprint van 0-100 doet de S500 in 5,2 seconden, een verbetering van 0,3 seconden. Onder de kap ligt nog steeds de 2.996 cc grote V6 (Mercedes’ eerste ’500′-model ooit zonder V8) met dubbele turbochargers, die op zichzelf 333 pk en 480 Nm levert. In combinatie met de 85 kW sterke elektromotor komt de S-Klasse tot een systeemvermogen van 442 pk en 650 Nm. Puur elektrisch heeft de auto een bereik van 33 kilometer (was 30 km) en haalt hij 140 km/u.

Meer weten? Groen 7 heeft alle details: KLIK!



15 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Die S500 benaming slaat nu echt nergens meer op.
@pjp911: geldt niet alleen voor MB toch? BMW doet (helaas) hetzelfde
Jahoor… ik ben er ingetuind. Ik heb op de groen7 link gedrukt. Nou, dan kom je van een koud kermis thuis kan ik je vertellen: er is helemaal geen extra info: zelfde info, maar dan ook in een tabelletje.
Het enige wat ik wilde weten wat hoevel kWh dit ding aan batterijen heeft en hoeveel zwaarder ie is dan een reguliere S500 of S400 hybrid.

Ook grappig: Ze hebben nu een S400 Hybrid met 3.5l V6 en een S500 stekker-hybrid met 3.0 v6. Dus 2 soorten hybrids met een compleet andere setup; leuk voor wie wil kiezen.
En straks wil ik natuurlijk weten hoeveel duurder ie is (incl en excl belastingen) tov de S400 hyb.
Als we het wisten hadden we het er bij gezet….
Wel even toegevoegd dat de S500 alleen als ‘L’ verkrijgbaar is.
@gregorius: haha mooie reactie!
Kortom. Mochten de batterijen leeg zijn, dan is die langzamer dan het oude model. Helaas ontkomen we niet meer aan deze innovaties. Downsizen is nu noodzakelijk volgens de milieulobby.
Dit of M5, want zelfde prijs…
@tombe: en als je achterin moest zitten?
@fritsie:

Dan koop je een Pullman.
@fritsie: beide leuk :-)
http://youtu.be/xsofZq2pxVA
@tombe: die vergelijking van top gear klopt echt niet, 8 cilinder tegen een 12 cilinder….. Doe dan s600/65 amg vs 760li dan klopt het wel, es kijken wie dan de winnaar is
@henkhupelschoten: Akkoord, maar ik had het meer om de gek te houden met die op de achterbank
Dat de nummers niet meer op de cilinderinhoud slaan is al jaren bij mercedes en bmw. Ok, het is nu bij bijna alle modellen, maar bij een aantal types is het al jaren. Bv 316 was ook 1.8 20 jaar geleden.
Heeft deze ook 7% bijtelling?
Koopje van de maand

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).