• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S500 plug-in Hybrid: definitieve specs en prijzen

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 juli 2014 om 14:35 – 15 Reacties

Mercedes S500 Plug-in


Bijna een jaar na de eerste onthulling komt Mercedes met alle definitieve details van haar eerste plug-in hybride model, de S500 Hybrid. De auto, die later dit jaar op de markt komt, is zuiniger geworden dan voorzien, en heeft ook een prijs gekregen.

Dan de prijs: het zal niet verbazen dat deze in de zes cijfers ligt. In Nederland bedraagt deze 114.900 euro. Heb je dat bedrag klaar liggen, dan kun je ‘m vanaf vandaag bestellen bij de lokale Mercedes-dealer. Daar kun je ‘m vervolgens in oktober ophalen.

De sprint van 0-100 doet de S500 in 5,2 seconden, een verbetering van 0,3 seconden. Onder de kap ligt nog steeds de 2.996 cc grote V6 (Mercedes’ eerste ’500′-model ooit zonder V8) met dubbele turbochargers, die op zichzelf 333 pk en 480 Nm levert. In combinatie met de 85 kW sterke elektromotor komt de S-Klasse tot een systeemvermogen van 442 pk en 650 Nm. Puur elektrisch heeft de auto een bereik van 33 kilometer (was 30 km) en haalt hij 140 km/u.

Meer weten? Groen 7 heeft alle details: KLIK!

Ook interessant!

  • plug-in-hybride
    Mercedes stopt ontwikkeling plug-in-hybrides
  • Dit is de meest protserige Mercedes van Marktplaats
  • Cupra Formentor e-Hybrid
    Cupra Formentor e-Hybrid en VZ e-Hybrid
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Hybride, Mercedes, plug-in, s-klasse, s500

Vorig bericht: « Ferrari 458 Spider is ondiplomatiek geel in Monaco
Volgend bericht: Koop de gouden Mercedes CLS 63 van een drugsdealer »

Lees Interacties

Reacties

  1. pjp911 zegt

    31 juli 2014 om 15:11

    Die S500 benaming slaat nu echt nergens meer op.

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      31 juli 2014 om 15:20

      @pjp911: geldt niet alleen voor MB toch? BMW doet (helaas) hetzelfde

      Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    31 juli 2014 om 15:23

    Jahoor… ik ben er ingetuind. Ik heb op de groen7 link gedrukt. Nou, dan kom je van een koud kermis thuis kan ik je vertellen: er is helemaal geen extra info: zelfde info, maar dan ook in een tabelletje.
    Het enige wat ik wilde weten wat hoevel kWh dit ding aan batterijen heeft en hoeveel zwaarder ie is dan een reguliere S500 of S400 hybrid.

    Ook grappig: Ze hebben nu een S400 Hybrid met 3.5l V6 en een S500 stekker-hybrid met 3.0 v6. Dus 2 soorten hybrids met een compleet andere setup; leuk voor wie wil kiezen.
    En straks wil ik natuurlijk weten hoeveel duurder ie is (incl en excl belastingen) tov de S400 hyb.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 juli 2014 om 15:36

      Als we het wisten hadden we het er bij gezet….
      Wel even toegevoegd dat de S500 alleen als ‘L’ verkrijgbaar is.

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      1 augustus 2014 om 00:07

      @gregorius: haha mooie reactie!

      Login om te reageren
  3. rammillius zegt

    31 juli 2014 om 15:38

    Kortom. Mochten de batterijen leeg zijn, dan is die langzamer dan het oude model. Helaas ontkomen we niet meer aan deze innovaties. Downsizen is nu noodzakelijk volgens de milieulobby.

    Login om te reageren
  4. tombe zegt

    31 juli 2014 om 15:49

    Dit of M5, want zelfde prijs…

    Login om te reageren
    • fritsie zegt

      31 juli 2014 om 17:07

      @tombe: en als je achterin moest zitten?

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        31 juli 2014 om 17:48

        @fritsie:

        Dan koop je een Pullman.

        Login om te reageren
      • tombe zegt

        31 juli 2014 om 19:15

        @fritsie: beide leuk :-)
        http://youtu.be/xsofZq2pxVA

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          31 juli 2014 om 21:27

          @tombe: die vergelijking van top gear klopt echt niet, 8 cilinder tegen een 12 cilinder….. Doe dan s600/65 amg vs 760li dan klopt het wel, es kijken wie dan de winnaar is

          Login om te reageren
          • tombe zegt

            1 augustus 2014 om 03:27

            @henkhupelschoten: Akkoord, maar ik had het meer om de gek te houden met die op de achterbank

            Login om te reageren
  5. realhustler zegt

    31 juli 2014 om 16:16

    Dat de nummers niet meer op de cilinderinhoud slaan is al jaren bij mercedes en bmw. Ok, het is nu bij bijna alle modellen, maar bij een aantal types is het al jaren. Bv 316 was ook 1.8 20 jaar geleden.

    Login om te reageren
  6. mipmip zegt

    31 juli 2014 om 17:59

    Heeft deze ook 7% bijtelling?

    Login om te reageren
  7. baasbas zegt

    31 juli 2014 om 23:17

    Koopje van de maand

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North