• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mitsubishi Evo is nog niet dood

Auteur: CasperH, gepost 21 maart 2011 om 12:58 – 23 Reacties

Afbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet doodAfbeelding De Mitsubishi Evo is nog niet dood

Mitsubishi Lancer Evo X FQ400
In tegenstelling tot eerdere berichten lijkt het erop dat de Mitsubishi Lancer Evo X toch een vervolg gaat krijgen.

Er gingen al een tijdje geruchten dat het over en uit was met het rallymonster van Mitsubishi. De volbloed rallywagen zou geen plaats meer hebben in de filosofie van het merk om milieuvriendelijke auto’s te produceren. Toch lijkt Mitsubishi nu terug te krabbelen en het Evo label in leven te houden.

Het Evo label kent een grote schare fans en Mitsubishi is niet van plan die kwijt te raken. Daarom laat het merk desgevraagd weten het label in leven te houden en verder te ontwikkelen, al zou dat wel kunnen betekenen dat er een ander pad gekozen moet worden om nieuwe modellen in de reeks in de “groene” lineup te kunnen passen. Het kan dus best zijn dat een volgende Evo minder krachtig wordt of misschien wel hybride of elektrisch? Het is nog even giswerk, maar in ieder geval heeft men toegezegd het sportlabel niet de nek om te draaien. Gelukkig maar!

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, lancer, Mitsubishi

Vorig bericht: « Gespot: Eljero Elia’s nieuwe Lumma CLR 558 GT
Volgend bericht: Ford Ka Grand Prix – meer kleurtjes en streepjes! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    21 maart 2011 om 13:00

    Als ze Evo ‘groen’, wringen ze het eigenlijk wel de nek om. De fans zullen snel hun rug tonen in dat geval…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 maart 2011 om 13:01

      @Esprit_de_Flandre: … ‘groen’ maken, wringen…

      Login om te reageren
    • Lan_Evo zegt

      21 maart 2011 om 14:22

      @Esprit_de_Flandre:
      Dat denk ik ook, maar best kans dat het in Japan alsnog wel verkoopt. Die CR-Z is daar ook wel succesvol. Niet dat ik er vrolijk van word overigens, vind Evo’s toch altijd een tikkie vetter dan de STI’s. Probleem is alleen dat Evo’s in de VS ook volgens mij altijd wel goed verkopen en denk niet dat die op van die groene bullshit zitten te wachten.

      Login om te reageren
  2. Laue zegt

    21 maart 2011 om 13:13

    Koffie voor Espirt! EVO moeten ze houden, voor de rest ken ik geen andere leuke Mitsubishi modellen. Word tijd dat ze met een dikke coupe komen!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      21 maart 2011 om 15:15

      @Laue: Hemmal mee eens!

      Login om te reageren
  3. brekkenbats zegt

    21 maart 2011 om 13:14

    Mogen personen die niet zo veel op hebben met de “groene hype” die momenteel speelt, misschien ook nog een beetje plezier hebben!!??

    Login om te reageren
  4. Mairsil zegt

    21 maart 2011 om 13:49

    Ik heb er niet al te veel hoop op. En nu Subaru de Impreza ook al vernaggeld heeft is Nissan zo langzamerhand de enige leverancier van snelle betaalbare Japanners. Hopelijk gaat de FT-86 ze nog een beetje tegenwicht geven…

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      21 maart 2011 om 13:59

      @Mairsil: wat is er vernaggeld aan de Impreza?behalve dat de top versie geen Impreza meer heet hij heet nu WRX STI.
      Hij rijd wel best en is sneller dan de Lancer EvoX.
      En die FT-86 gaat ook een Subaru versie krijgen en Honda gaat ook 2 sport auto’s maken iets dat ook kan concurreren met de FT-86 en een grote coupe met veel power.
      En als we het dan over betaalbare sport wagens hebben is er eigenlijk maar 1 Japans merk die dat levert en dat is Mazda met de MX-5 en MPS modellen.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      21 maart 2011 om 14:21

      @Mairsil:
      Snap niet wat er mis is met de nieuwe WRX Sti, behalve dan dat íe me gisteren nog het snot voor mijn ogen wegreed, met vier brulpijpen eronder en twee vingers in zijn neus.
      Dus….
      Niet iedereen is gecharmeerd van alles wat Duits is.

      Login om te reageren
  5. F1Tim zegt

    21 maart 2011 om 13:56

    Dit is niet de filosofie van Mitsubishi. Dit is een gedwongen oplegging van een filosofie. Bij Mitsubishi gaan ze gewoon slaafs mee (al hebben ze weinig andere keus). Het blijft sneu om te zien hoe lange tradities plotsklaps weggegooid worden voor een of andere hype…

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 maart 2011 om 14:05

      “O Jeetje, ik wil geen Mietsoebietsi Lancer want ik zie daar allemaal van die auto’s in die garazjuh staan die lijken op die auto’s waar die jongens van het woonwagenkamp mee rijden. Dat is niet groen. Ik snap die jongens ook niet, ze letten niet op het millieu. Ik ga wel naar de concurrent. Die lieve man van de Kia is zo’n goede jongen; ik zie m elke week in de kerk.”
      Ze hebben wel gelijk; ik hoor deze reacties toch zeker 2 keer per week.

      .. Zucht

      Login om te reageren
  6. YaSo zegt

    21 maart 2011 om 13:58

    Ik vind de evo X al een stuk minder dan zijn voorgangers, laat staan dat ze deze monsters “groener” willen maken. Ik ga straks toch voor een evo VIII

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    21 maart 2011 om 14:39

    naja tot hoelang gingen ze de X nog blijven maken? sta samen met me pa op het punt er eventueel 1 te kopen van de zomer… beter hebben ze hem dan nog! :D

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      21 maart 2011 om 17:52

      @spykerboy: samen met mijn pa, 1 te kopen. VERNAAR JE KLADER :P, ga je hem dan delen ofwat?!

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        21 maart 2011 om 23:31

        @tvrspeedsix: nee hij koopt hem voor mij :D aangezien ik voor haljaar stage bij hem een auto nodig heb :)

        Login om te reageren
  8. remkov zegt

    21 maart 2011 om 16:09

    Ach, ‘groen’ is niet per definitie saai, dat bewijst het stukje hieronder over de nieuwe Porsche 918 wel. Een wat kleinere turbo motor onder de kap in combinatie met wat elektrisch spul is ‘groen’ en kan best leuk zijn om te rijden volgens mij.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    21 maart 2011 om 17:21

    Het is een high-tech racemonstertje. Als ze dat met bijv. hybride ook weten te bereiken is er nog niets verloren aan het model. Of de fans het zullen accepteren blijft echter een vraag.

    Login om te reageren
  10. kets zegt

    21 maart 2011 om 18:04

    gelukkig houden ze de evo

    Login om te reageren
  11. davidmetzlar zegt

    21 maart 2011 om 19:44

    Volgens mij kun je hier nog wel een paar jaar op wachten met die meltdown van Fukushima 1, Honda heeft namelijk ook grotendeels de productie plat gelegd… met Mitsubishi zal het wel niet anders zijn. Jammer dat dit nou net weer de japanners weer moet gebeuren (nadat het land net een beetje over Hiroshima en Nagasaki heen was)

    Login om te reageren
    • Osca zegt

      22 maart 2011 om 01:46

      @davidmetzlar: Nissan is weer gestart met zn productie , ik denk dat de rest snel zal volgen

      Login om te reageren
  12. bpc zegt

    21 maart 2011 om 21:05

    ik ben eigenlijk een heel grote fan van zijn grote concurent de scooby maar da tneemt niet weg dat dit een leuke wagen blijft dat absoluut niet mag verdwijnen ik kies trouwens de scooby omdat die betrouwbaar blijft ook na zware tuning … boxer he ! ;-)

    Login om te reageren
  13. autoblogamateur zegt

    22 maart 2011 om 16:01

    best leuke beginnersauto:D
    en ook voor iets ouderen=)

    Login om te reageren
  14. tarquesh zegt

    23 maart 2011 om 22:03

    Groene eco auto’s willen bouwen en kerncentrales die de lucht in vliegen. Ik snap de Japanners niet meer. Ga door met de EVO en vooral don’t stop de Nissan GT-R, en focus je op wind energie, zonnen energie en al het andere wat geen straling oplevert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North