• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe doelgroep van Saab

Auteur: evo, gepost 7 september 2007 om 17:17 – 40 Reacties

Moehaha

Waar the fock is Saab mee bezig! Gisteren werd op de bekende Dappermarkt in Amsterdam de nieuwe Saab 9-3 ‘op de markt gebracht’ (leuk zeg, zo’n woordspeling), door Margreet Dolman! WTF? Blijf bij je leest! Hockey, Golfen, zeilen en paardensport, daar moet Saab zich in blijven verdiepen.

Vooral nu Volvo meer het merk voor Jan en alleman is geworden. En natuurlijk moet Saab goede en vooral nieuwere auto’s bouwen. Met een 9-3 is niets mis, maar de 9-5 moet per direct vervangen worden en er moet een Saab onder de 9-3 komen als tegenhanger van de C30, A3, 1-serie.

Saab doelgroep

Saab doelgroep

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

9-3, hippies, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Saab

Vorig bericht: « Renault Laguna Coupe gelekt
Volgend bericht: AC Schnitzer BMW M5 Touring »

Lees Interacties

Reacties

  1. Us zegt

    7 september 2007 om 17:20

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
  2. Us zegt

    7 september 2007 om 17:21

    Ff serieus…SAAB maakt al jaren geen aansprekende auto’s meer..Voortborduren op een klassieke maar niet vernieuwende design..Tja..ik vind het niets.

    Login om te reageren
  3. Tom zegt

    7 september 2007 om 17:22

    Een omgebouwde vent voor een opgebouwde Opel. Past toch goed?

    Login om te reageren
  4. 9ff gt9 zegt

    7 september 2007 om 17:28

    @autoblog: die gast boven me is wel heel blij met zijn first post….

    Wat is nou de nieuwe doelgroep van saab??? Ouwe wijven?

    Login om te reageren
  5. Pruts0r zegt

    7 september 2007 om 17:36

    Ooit een mooie quote gelezen in autoweek:

    “Een Opel Vectra met het contactslot in de middenconsole is nog niet meteen een Saab…”

    Sluit prima aan bij Tom…

    Login om te reageren
  6. M Freak zegt

    7 september 2007 om 17:38

    Ik kwam vandaag nog de oude Saab 9-3 Viggen tegen. Prachtige wagen, zo hoort een Saab te zijn :D

    Login om te reageren
  7. L-Fred zegt

    7 september 2007 om 17:40

    Studentikoos Hocky Nederland woont in de omgeving van de Dappermarkt. Ik zie de logica wel.

    Filmpje op Youtube via de link van de Dappermarkt: http://www.dappermarkt.nl/

    Heerlijk, In het filmpje rijdt Margreet Dolman in de Saab. Zegt ze op een gegeven moment: Ik ben er trots op, dat je in de mooiste auto rijdt, die denkbaar is. Als je dat nu eens vergelijkt met die auto daar …… (ze wijst naar een vrachtwagen :-))

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    7 september 2007 om 18:01

    @L-Fred: dit filmpje bedoel je? http://nl.youtube.com/watch?v=QgPF9hRuFzk
    Sorry, maar ik kan er niet naar luisteren. Irritante k*tstem.

    En waarom zie ik geen Studentikoos Hocky Nederland op de foto’s?

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    7 september 2007 om 18:04

    @tom …. heeeeel erg grappig..

    Login om te reageren
  10. snelste zegt

    7 september 2007 om 18:04

    Het is eens wat anders dan je alleen richten op huisartsen en tandartsen.

    Login om te reageren
  11. L-Fred zegt

    7 september 2007 om 18:15

    Tja, als ík de foto’s had gemaakt, had ik wel een paar schone hockydames voor de camera gevraagd. Maar ja…… heb ik niet gedaan. Blame me :-)

    Login om te reageren
  12. El Loco zegt

    7 september 2007 om 18:16

    EEN SAAB IS GEEN OMGEBOUWDE OPEL! VERDORIE!

    Alleen enkele ondersteltechnieken van de 9-3 zijn gedeeld, de turbomotoren zijn compleet Saab, de versnellingsbakken net zo, dus kap met b*tchen op mijn merk!

    Zo.

    Ja, deze ‘marketing’actie is echt heel, héél jammer. Hebben ze een schitterende nieuwe 9-3, doen ze dit soort onzin. Een transseksuele zeug op een motorkap neerleggen? Was het maar een knappe vrouw, dan was het nog íets.

    Login om te reageren
  13. davidxkr zegt

    7 september 2007 om 18:41

    @El Loco
    You are a wise man. Heerlijk wanneer iemand anders precies zegt wat je zelf wil zeggen, scheelt mij weer wat typen.

    Login om te reageren
  14. NLX zegt

    7 september 2007 om 18:48

    Vanwaar de Ip ban van de eerste poster? Nu ben ik wel heel erg benieuwd wat hij zei:p

    Login om te reageren
  15. DAT zegt

    7 september 2007 om 18:49

    Margreet Dolman is intelectuele humor. Dus dat past wel bij een Saab.

    Login om te reageren
  16. L-Fred zegt

    7 september 2007 om 18:51

    @ autoblogger: AUW, heb je gelezen wat DAT schrijft?

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    7 september 2007 om 18:53

    Ja, ik snap het niet…

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    7 september 2007 om 18:54

    @DAT .. o.k. …. dus daarom snap ik er geen snars van ..

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    7 september 2007 om 18:54

    Marc-Marie Huijbregts is zeker ook intellectuerieuze humor? Die heeft hetzelfde irritante stemmetje. Nee, doe mij maar gewoon platte Barbantse humor dan, lekker makkelijk;)

    Login om te reageren
  20. DAT zegt

    7 september 2007 om 19:20

    @autoblogger
    Ik zal het uitleggen:
    Margreet Dolman is VPRO-humor.
    VPRO = tandarts/advocaat = Saab.
    Voila.

    En ik zeg maar zo; een intelectueel is ook maar een mens.

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    7 september 2007 om 19:23

    LOL @ DAT, nu maar wachten op een reactie van evo ;)

    Login om te reageren
  22. slk55 amg zegt

    7 september 2007 om 19:24

    o nee…., die mevrouw heeft sokken in de sandalen…dat is nog erger dan een mannelijke komiek die zich graag als vrouw verkleed.

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    7 september 2007 om 19:37

    Nou de Saab importeur kan beter niet stoppen met de vaste advertenties in “Arts en auto” en in “Notaris en auto” want ik ben bang dat Margreet Dolman niet veel serieuze klanten naar de showroom lokt.

    Login om te reageren
  24. davidxkr zegt

    7 september 2007 om 19:42

    Hier is trouwens het saab-reclamefilmpje met Magreet Dolman: :)

    http://youtube.com/watch?v=QgPF9hRuFzk

    Login om te reageren
  25. taaffert zegt

    7 september 2007 om 20:51

    Het feit dat jullie het er nu al over hebben zorgt toch dat de reclamecampagne aanslaat.
    Er wordt immers over gesproken.

    Login om te reageren
  26. evo zegt

    7 september 2007 om 21:16

    LOL @ autoblogger voor posting deze inside mailconversatie!

    Tja, hoewel ik op sommige momenten nog best de humor van die Margreet kan inzien, blijf ik het een vreemde keuze voor een (ongedefinieerde) doelgroep vinden. Aan de andere kant, door deze aparte actie staat het idd wel weer op Autoblog en beleeft Saab wel eventjes z’n ‘moment of fame’.

    Het is sowieso lastig voor Saab om een juist strategisch beleid te voeren, want met achterhaalde auto’s als een 9-5 is het nu eenmaal lastig scoren. De 9-5 werd in dezelfde periode geïntroduceerd als deze V70:

    En die V70 is inmiddels 2 generaties verder. De 9-5 is steeds beetje bij beetje lichtjes aangepast…

    Met een BMW, Audi of Mercedes kan Saab sowieso niet concurreren. Dit Duitse drietal is hoger gepositioneerd en is vaak allemaal net een tikkie beter en mooier afgewerkt. Maar doordat de prijzen van deze Duitse drie zo exorbitant hoog zijn, ligt er een mooie markt open voor merken als Saab, Volvo en Lancia. Stuk voor stuk stijlvol, tijdloos zonder te veel opsmuk en dat alles redelijk betaalbaar. Daarnaast hoeven ze ook helemaal geen steken te vallen als het aankomt op het gebied van betrouwbaarheid en veiligheid. Echter, daar waar Volvo slaagt, is het huilen met de pet op bij Saab (en bij Lancia). En hoewel ik bij de classic-900 en classic-9000 modellen nog een warm gevoel kreeg (ook omdat Saab toen nog wél aardig meespeelde in het luxe segment), laat een 9-3 (en in minder mate de 9-5) mij eigenlijk behoorlijk koud. Maar goed, het grootste gedeelte hiervan valt natuurlijk te wijten aan het feit dat het met GM niet echt lekker gaat…

    Login om te reageren
  27. El Loco zegt

    7 september 2007 om 21:20

    taaffert; Daar heb je zeker een punt. Deze campagne is minstens net zo ‘anders’ als Saab zelf wilt zijn, en op dat gebied slaat het aan. Of het de juiste manier van anders zijn is, staat dan ook duidelijk ter discussie.

    Login om te reageren
  28. johan zegt

    7 september 2007 om 21:22

    perfecte nieuwe wagen……. marketing laat even een steekje vallen mischien…. maar de auto is gewoon goed… en onthoud de 93 deelt enkel de ondersteltechniek met: opel, fiat, caddy enz

    Login om te reageren
  29. Zoef zegt

    7 september 2007 om 21:27

    Naar analogie met Alfa had je dit stukje moeten titelen “De Saab Babes … ”

    Ik maak samen met m’n zoon altijd grapjes als we weer eens een SLAAB voorbijzoeven.

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    7 september 2007 om 22:38

    In desperate times, you take desperate actions……

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    8 september 2007 om 00:25

    al met al .. saab hoort samen met dolman op het kerkhof .. GM houd ze nu allebei nog synthetisch in leven…

    Login om te reageren
  32. Powertje zegt

    8 september 2007 om 02:44

    Taaffert, elke gek zijn gebrek! :D

    Saab investeerd al jaren te weinig in nieuwe modelen. Natuurlijk is hier een logica achter, ze maakte ook al jaren geen winst. GM kocht het over en dacht goedkoop goed te kunnen verkopen door modellen mondjes maat te updaten, dit blijkt echter niet zo te zijn, verkoop cijfers vallen al jaren tegen.

    Er is een simpele conclusie, of je ontwikkeld echt vernieuwende autos of je stopt met autos. De vergelijking met premium brands wil ik hier niet eens maken.

    Saab als merk draag ik overigens een warm hart toe, zeker een mooie 900 classic liefst een Turbo is prachtig! Hé Taaffert, maar dat “maakte” Saab, ooit Saab. Als ze die “innovater” zonder grote mond weer worden krijgen ze hun altijd trouwe klanten groep weer terug. Deze 9-3 onderscheid zich meer, maar het is een stap en het is nog een flink stuk lopen, om Saab weer Saab te maken!

    Login om te reageren
  33. DAT zegt

    8 september 2007 om 11:26

    @Powertje
    Ik denk dat het geen strategie was van GM, maar gewoon geldgebrek.
    Er is gewoon geen geld om nieuwe modellen te ontwikkelen.

    Login om te reageren
  34. Rvh zegt

    8 september 2007 om 12:08

    AAHHH vreselijk wat een mens!!!!

    Login om te reageren
  35. Rvh zegt

    8 september 2007 om 12:09

    HAHA ”typisch saab, je hebt geen files”

    Login om te reageren
  36. H.J. Vaesen zegt

    8 september 2007 om 15:27

    9-3 Cabrio is nog wel enigzins te haggelen. Maar inderdaad, dit soort marketing is een béétje jammer.

    Login om te reageren
  37. Berry (saab verkoper) zegt

    11 september 2007 om 23:05

    GOEIE actie van ons toch!

    Hoezo saab een duur merk? We zijn ruim2 a 3000 euro goedkoper als de gemiddelde concurent!
    En meer uitrustig. En met een vanafprijs van 29.000 euro zijn we niet duur (in ons segment).

    Misschien is het een slechte mikking met Margreet Dolman. Maar ons doel: dat iedereen, bijna gesprek vd dag, erover praat is TOCH GELUKT.

    Login om te reageren
  38. Peter Goorkate zegt

    18 september 2007 om 18:00

    Gelukkig is Saab is volume merk, de charme zit duidelijk in het exclusieve karakter van de auto. Er zijn al genoeg grijze muizen als BMW, Mercedes en Audi op de weg. Over smaak valt gelukkig te twisten en dat mag. Feit is wel, dat ook een Saab op leeftijd altijd nog een representatieve auto is, kennelijk zijn de modellen dus toch tijdloos. Daarbij trekken ze ook op oudere leeftijd nog een “goed” publiek aan. Oude modellen van Audi, Mercedes en BMW trekken altijd mensen aan die niet representatief zijn voor deze merken (een groot probleem waar Audi, BMW en Mercedes ook zelf mee zitten want het tast hun imago aan). En dan dat eeuwige gezeur over dat Saab een Opel zou zijn. Ja, ze delen onderdelen, so what? In mijn Audi kwam ik onderdelen met de merknaam Seat en Volkswagen tegen! Delen Ford, Volvo en Jaguar ook geen bodenplaten? Zijn de Porsche Cayenne en de Volkwagen Tourag ook niet op de zelfde bodemplaat gemaakt? Maakt dat de Porsche tot een Volkswagen? Saab vaart haar eigen koers en maakt daarmee dat het niet saai wordt op de weg. Het is daarom mooi dat er nog zulke kleine merken zijn en dat er mensen zijn die zich durven te onderscheiden van de massa door merken als Saab, Lancia, Citroen en Alfa te rijden. Hulde aan deze mensen die de straten sieren!

    Login om te reageren
  39. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 november 2007 om 14:19

    GM heeft maar 1 Premium merk in Europa, en dat is SAAB.

    Kijk maar goed wat er de komende jaren gaat gebeuren met het merk: GM is er weer bovenop an 30.000 man eruit gekickt te hebben. De geldkraan kan weer open. SAAB komt vanaf dit jaar elk jaar met een nieuw model.

    Nu is de volgende aan de beurt: iemand die Volvo van het kwakkelende Ford wil kopen????

    Login om te reageren
  40. akker zegt

    10 april 2008 om 21:14

    een saab 900 met 3 ton op de teller ryd ryd en ryd maar door gekocht met 2 ton 500 euro onkosten over 2 jaar 14 jaar oud wie doet hem na tyd loze trend car

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North