• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Honda NSX maakt eindelijk zijn ‘Ringdebuut [updated]

Auteur: ricardo, gepost 24 juli 2014 om 10:58 – 42 Reacties

De nieuwe Honda NXS maakt eindelijk zijn


Een ingepakte NSX over de Nürbrugring zien glijden laat toch een beetje een dubbel gevoel achter. Tuurlijk, we zijn blij dat ‘ie eindelijk in die testfase is aangekomen, maar *#$%& nog aan toe, wat duurt het lang voordat Honda’s R8- en 911-killer er eindelijk is.

Na de onthulling van de eerste conceptversie begin 2012 hebben we de Japanner al in veel gedaantes en kleuren gezien. Zo nu en dan met een andere badge of grille, maar de concrete vorm bleef altijd gelijk. Het testmodel dat op de Nordschleife werd vastgelegd wijkt, niet geheel onverwacht, iets af. Vooral de luchtinlaat achte de portieren lijkt verder naar onder door te lopen.

De aandrijflijn van de NSX is een redelijk ingewikkeld verhaal. Een simpele V6 die zijn vermogen naar de achterwielen gooit, zoals bij de vorige NSX, is er niet meer bij. Honda kiest bij deze generatie voor SH-AWD, ofwel Super Handling All Wheel Drive. De basis wordt gevormd door een V6 met twee turbo’s, met daarachter een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Daar houdt het niet op, want zoals onlangs bekend werd voegt Honda niet twee, maar drie elektromotoren toe aan de aandrijflijn, om alle wielen aan te kunnen drijven. De twee elektromotoren aan de voorzijde hebben daarnaast een bilateral torque adjustable control system, wat inhoudt dat de auto onmiddellijk positief of negatief draaimoment aan de voorwielen kan leveren. Over het vermogen heeft Honda nog geen uitspraken gedaan, maar we verwachten minimaal 450 pk.

Verdere technische details hopen we je snel te kunnen vertellen in aanloop naar de marktintroductie in 2015. Of 2016 met een uitloopoptie op 2017. Tot die tijd: hieronder het geluid van Honda’s aanstaande supercar.

Update: De NSX brandt in ieder geval als een echte supercar. Het Duitse Motor-Talk meldt namelijk dat de motor van de nieuwe Honda in de fik is gevlogen tijdens de testsessie in Duitsland. Ouch…

NSX fikt af op de Nürburgring

Ook interessant!

  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, nsx, nurburgring, Video

Vorig bericht: « Nieuwe BMW X6 is 5 mille goedkoper dan zijn voorganger
Volgend bericht: Brand verwoest originele Porsche 911 RSR uit ’73 »

Lees Interacties

Reacties

  1. roquez zegt

    24 juli 2014 om 11:02

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. strating zegt

    24 juli 2014 om 11:02

    Na zolang wachten moet het wel een waardige opvolger worden van de legende!

    Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    24 juli 2014 om 11:09

    Ziet er aardig goed uit maar ik ben alleen benieuwd wie er een Honda boven een f-type, 911, r8, i8 of AMG GT kiest……

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      24 juli 2014 om 11:13

      @henkhupelschoten: dat gaat natuurlijk helemaal van de prijs afhangen. Ik verwacht dat het toch echt een racemonster gaat worden. Dus dan vallen de F-type, R8, i8 en AMG GT toch echt alweer af. Want hoewel de R8 het in VLN behoorlijk goed doet, vind ik de wegversie meer GT dan echt sportauto….

      Kortom, waarom kies je hem dan boven een 911 GT3 of een Nissan GT? Waarschijnlijk omdat hij fucking goed gaat zijn om te rijden. Dus het moeten wel de puristen / liefhebbers zijn ja. Dat was bij het origineel ook al zo.

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      24 juli 2014 om 11:36

      @henkhupelschoten: als ik er in de markt voor zou zijn, dan zou ik het zeker weten zijn. Of de NSX of de GT-R wordt dan wel lastig.

      Aan de andere kant: zou ik liever de oude of de toekomstige hebben… Hmm..

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        24 juli 2014 om 11:42

        @toyotafortuner:

        Ik zal het je lastiger maken…doe de LFA ook maar erbij ;)

        Login om te reageren
        • toyotafortuner zegt

          24 juli 2014 om 12:06

          @redbeams: hmm… NSX, GT-R of toch LFA… damnit.. hartstikke bedankt daarvoor xD Hopelijk zal de NSX niet zo zeldzaam als de LFA worden.

          Login om te reageren
          • agera zegt

            24 juli 2014 om 15:43

            @toyotafortuner: Hahahhaha same here Nissan GT-R, Nonda NSX of the Lexus LF-A ik kan niet kiezen :) alle drie droombakken.

            Ik droom lekker verder :)

            Login om te reageren
    • notsobig zegt

      24 juli 2014 om 11:48

      @henkhupelschoten: Iedereen die niet logo-geil is?

      Login om te reageren
      • 1audi1 zegt

        24 juli 2014 om 13:08

        @notsobig: en restwaarde

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          24 juli 2014 om 14:45

          @1audi1:
          Uitgaande van de vorige NSX hoeft de boekhouder hem ook niet te laten staan, de restwaarde van de oude is prima te noemen.

          Breng gerust €40K mee voor een ruim 20 jaar oud exemplaar, als je er al een kan vinden.
          Op het Europese vasteland staan er welgeteld 16 te koop, waarvan 1 bij onze oosterburen.

          Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 juli 2014 om 14:27

      @henkhupelschoten:
      Buiten het feit dat de F-type en de AMG GT geen concurrenten zijn van de NSX en de keuze in jouw rijtje beperkt blijft tot de 911 en R8, ga ik voor de NSX.
      Dan rij je tenminste exclusief en hoef je in een beetje mondaine buurt niet eerst op je afstandbediening te drukken om te zien welke grijze 911 nu de jouwe is..

      Tegen de tijd dat de NSX komt staan de 911 en de R8 al op hetzelfde platform, dus dat maakt de keuze nog makkelijker.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        24 juli 2014 om 15:17

        @tupperware: 458 Italia, 650s, Maserati granturismo mc stradale, sls (inmiddels maar helaas overleden) en contintental gt dan? Benieuwd of je inplaats van al deze wagens een Honda wilt….. Overigens ik heb een hekel aan porsche’s dus dat gaat al helemaal niet.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          24 juli 2014 om 15:40

          @henkhupelschoten:
          Eens even denken..
          458, lelijk als de nacht,
          650S, jammer, ik vind de 12C mooier
          GranTurismo, geen vergelijk, te groot, te zwaar, is eigenlijk een luxe GT.
          SLS, een matbruine cabrio, jummie. Maar ook meer GT dan sportwagen.
          De laatste mogelijkheid, daar wil ik het niet eens over hebben. Wat mensen zien in die handtasjes versie van de VW Phaeton heb ik nooit begrepen.

          Login om te reageren
      • agera zegt

        24 juli 2014 om 15:37

        @tupperware: Wil je exclusief kies dan voor een GT-R of een NSX. De 911 die iedereen ophemelt wordt dus voor de helft ook gewoon een Audi. Ik heb persoonlijk niets tegen Audi, maar blijf van de 911 af zo verliest de auto zijn glans wel.
        Ik heb een dubbel gevoel over VAG als ik nu nadenk, dankzij VAG bestaat een merk als Lamborghini wel. Aan de andere kant worden auto’s als de R8, 911 en de Gallardo/Huracan auto’s die (heel) veel van elkaar weghebben. Het bijzondere verdwijnt hierdoor wat gewoon jammer is.

        Zoals ik al zei wil je iets bijzonders en exclusief? Moet je kiezen voor de GT-R of de NSX..

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          24 juli 2014 om 16:29

          @agera:
          Ik heb mijn eigen stukje tekst nog even terug gelezen en heb geconstateerd dat ik inderdaad voor de NSX zou kiezen.
          Vooropgesteld dat hij binnen mijn budget past en ik vrees dat mijn budget niet toereikend is.

          Login om te reageren
        • jlm83 zegt

          24 juli 2014 om 17:42

          @agera: wat een inhoudsloze bierpraat weer zeg. Leg maar even uit de 911 wordt een halve audi. Middenmotor komt er aan? Jij hebt al een TDI op de optielijst gevonden? Onzin.

          -=edit: kleinerende opmerking verwijderd.=-

          Login om te reageren
          • notsobig zegt

            25 juli 2014 om 11:57

            @jlm83: http://www.autoblog.nl/nieuws/moet-de-r8-straks-het-911-platform-gebruiken-68755

            Login om te reageren
    • agera zegt

      24 juli 2014 om 15:25

      @henkhupelschoten: Wie?? Ik. Mijn eerste keus zou altijd de Nissan GT-R zijn met nipt deze Honda NSX op de tweede plaats.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        24 juli 2014 om 16:23

        @agera: nou zeg…. Gefeliciteerd dan he…….

        Login om te reageren
  4. jasperjvr zegt

    24 juli 2014 om 11:11

    Ziet er strak uit hoor!

    Login om te reageren
  5. racerx zegt

    24 juli 2014 om 11:12

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. jasperjvr zegt

    24 juli 2014 om 11:12

    Beetje mp-12c

    Login om te reageren
  7. snorrie11 zegt

    24 juli 2014 om 11:13

    Wauw, die lijnen…

    Login om te reageren
  8. 458spideritalia zegt

    24 juli 2014 om 11:19

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. rammillius zegt

    24 juli 2014 om 11:23

    Ziet er nu al geslaagd uit. Zullen de sportauto´s uitwijken als ze deze in de achteruitkijkspiegel zien of proberen hem voor te blijven?

    Login om te reageren
  10. tvr1974 zegt

    24 juli 2014 om 12:30

    Minimaal 450pk? Ik hoorde dat het een “concurrent”van met name de Nissan moet gaan worden.. Weet niet of ze dat gaat lukken want Nissan werkt ook hard aan een opvolger en aangezien de Nismo versie al 600pk heeft, 0-100 in ca 2.5 doet hebben ze bij Honda een hele hoop werk te verzetten…
    Persoonlijk verwacht ik dan ook eerder een vermogen richting de 600pk maar dan met een stuk lager gewicht dan de Nissan zodat met name de “rem momenten” later kunnen plaatsvinden en dus de handling verbeterd op tracks..
    Nadeel voorheen van de NS-X was de prijs.. Dat was niet zoals de Nissan de helft van de Porsche maar zat er juist boven en ging met wat optie richting het niveau van een “Ferrari” 348 oid. Ik ben dus benieuwd welke keuze ze daarin gaan maken…

    Login om te reageren
  11. ardonjr zegt

    24 juli 2014 om 12:33

    Welk geluid?? Ik mis een beetje het hoogtoerige VTEC gejank..

    Login om te reageren
  12. eelco74 zegt

    24 juli 2014 om 12:46

    Het geluid is meer in overeenstemming met een Formule-1 stofzuiger dan een supercar. Ik vind de looks voorlopig OK, maar jemig wat een droef geluid.

    En ter vergelijk de Quattroporte: https://www.youtube.com/watch?v=4T-0N31AxiQ

    Login om te reageren
  13. massarati zegt

    24 juli 2014 om 14:07

    Hij is, zoals een echte sportauto betaamd, al in de fik gevlogen

    http://www.autowereld.com/multimedia/fotogalleries/id/21449/gemende-gevoelens-rond-honda-nsx

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      24 juli 2014 om 14:44

      @massarati: Inderdaad. Hier met extra mooie vlammetjes:

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 juli 2014 om 14:49

        @jaapiyo:
        Dan is hij bij deze gepromoveerd tot Ferrari/Vlamborghini concurrent..

        Login om te reageren
        • bmw7 zegt

          25 juli 2014 om 01:39

          @tupperware: vuurrari

          Login om te reageren
  14. ariez zegt

    24 juli 2014 om 14:11

    http://www.autowereld.com/nieuws/spyshots/id/21449/gemende-gevoelens-rond-honda-nsx

    Login om te reageren
  15. utregcity zegt

    24 juli 2014 om 14:57

    Oeps… Wat wil je ook als je alles afplakt, niet voldoende koeling. ;-)

    Login om te reageren
  16. GrumpyDemon zegt

    24 juli 2014 om 15:45

    Ik vind de specs toch wel heel dicht tegen een McLaren P1 aanzitten

    McLaren P1: 3.8 V8 twin turbo + 1 elektromotor
    Honda NSX: 3.7 V6 twin turbo + 3 elektromotoren

    Login om te reageren
  17. biohazardracer zegt

    24 juli 2014 om 16:42

    Hmmm het “was” een mooie auto. Gaat weer lang wachten worden voordat we er weer wat van zullen vernemen.

    Login om te reageren
  18. robgooi zegt

    24 juli 2014 om 17:05

    Hoop dat het geluid in de buurt komt van de HSV-010 GT ;-) http://youtu.be/lCqY-vAX4EA

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      24 juli 2014 om 18:31

      @robgooi: Dat wilde ik ook nog even toevoegen inderdaad…Ik denk eerlijk gezegd niet dat deze nieuwe ‘NSX’ als ‘ie zo gaat heten net zo gaaf en bruut wordt als de HSV. Erg jammer dat ze daar uiteindelijk nooit een productiemodel van hebben gebouwd.

      Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    24 juli 2014 om 18:14

    Is die nu extreem lelijk of toch nog wel om aan te zien.

    Ik zou hem eens in levende lijve willen zien.

    Login om te reageren
  20. oskaar7 zegt

    24 juli 2014 om 19:59

    Was er vandaag. Helaas deze niet gezien :(

    Login om te reageren
  21. Sracerr zegt

    25 juli 2014 om 11:47

    Dyson? zonder stofzak?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North