• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari van de toekomst brandt nóg spectaculairder

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 augustus 2013 om 21:46 – 21 Reacties

Ferrari 458 Italis fikt uit in Zwitserland


Nu is het alleen nog maar *knisper* *knusper* *vlam!*, in de toekomst heb je kans dat je nog een grote *KLABAM* als toegift krijgt van het accupakket. Ja, accupakket, ja. Ferrari wil namelijk meer hybrides gaan maken.

De kleine fabrikant uit Maranello heeft met de LaFerrari de elektrosmaak te pakken gekregen. CEO di Montezemolo verkondigde gisteren in een TV-interview dat hij geen belieber is in elektrische auto’s, maar daarentegen wel gigantisch enorm super veel in hybrides gelooft.

Hybrides zijn ook de trend in supercarland, eigenlijk doet alleen Lamborghini er nog niet aan mee. De oude notie dat hybrides per definitie pandaklorissen zuigen is al lang overboord, alleen is het gewicht natuurlijk wel een issue bij performance-auto’s die je zo licht mogelijk wilt houden.

Daarnaast: bij een brandje, niet geheel ondenkbaar bij Ferrari’s, moet je batterijspul wel goed beveiligd zijn. Is dit niet zo, dan krijg je streken zoals bij Nick Heidfeld op de Hungaroring in 2011.

Nadere details zijn niet bekend, maar een model als de California lijkt me prima te hybridiseren.

Dit jaar zal Ferrari de wereldwijde verkopen nog iets verder terugschroeven, naar zo’n 6.900 stuks (in 2012 werden er ruim 7.300 Ferrari’s verkocht). Enorm lange wachtlijsten en mensen die jaren op hun auto wachten zijn namelijk goede imagobouwers, en misschien kan er dan ook nog eens wat extra gerekend worden voor een premiumplaatsje op de wachtlijst. Free money! (via Automotive News)

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Hybride, Luca-di-Montezemolo

Vorig bericht: « Lezersvraag: welk merk heeft de slechtste modelnamen?
Volgend bericht: BMW Vision Gran Turismo is een ruig gameconcept [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneer zegt

    21 augustus 2013 om 21:49

    dan krijgen we dalijk de Ferrari Volt? of Ferrari Electo?

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      21 augustus 2013 om 23:23

      @meneer: nee ferarri ampera en prius.

      Login om te reageren
    • toroloco zegt

      21 augustus 2013 om 23:25

      @meneer: Ferrari BBQ is ook een mogelijkheid.

      Login om te reageren
  2. ej20g zegt

    21 augustus 2013 om 21:54

    Tsjah, als het moet. Ferrari is zijn flair toch al een hele lange tijd kwijt dus het hybride spul kan er ook nog wel bij.

    Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    21 augustus 2013 om 21:55

    ‘Doet alsof hij een Ferrari heeft, stopt een vork in de magnetron’.

    Login om te reageren
  4. euro95 zegt

    21 augustus 2013 om 22:02

    Ach joh ferrarie laat die autos lkkr uitbranden, je moet wat doen om exclusief te blijven.

    Alles beter dan zo een kut prius of veel te verlaagd hondaatje

    Login om te reageren
  5. tomos90 zegt

    21 augustus 2013 om 22:11

    Pandaklorissen?

    Login om te reageren
  6. RubenPriest zegt

    21 augustus 2013 om 22:12

    Login om te reageren
  7. lamborgfan zegt

    21 augustus 2013 om 22:18

    Batteries are for people who can’t build engines..

    Quote by: Lamborgfan

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      21 augustus 2013 om 22:22

      @lamborgfan:

      Het zou nog enigzins steek gehouden hebben moest je hebben geschreven.
      Batteries are for people who can’t build fuel-tanks.

      Login om te reageren
  8. truckertje zegt

    21 augustus 2013 om 22:52

    Burn baby burn!!!

    Login om te reageren
  9. macready zegt

    21 augustus 2013 om 23:08

    Niets mis mee. De grootste nadelen, gewicht plus capaciteit van de accu en vervuiling bij productie, zullen worden geminimaliseerd met de huidige ontwikkelingen die we de komende 10 jaar in de praktijk gaan zien.
    Voor supercars zijn er zelfs extra voordelen:
    Extra tractie indien de opgeslagen energie op de voorwielen wordt afgegeven. Niet onbelangrijk met de immer stijgende totalen van vermogens.
    De mogelijkheid om extreem getunede (met name N/A) motoren een loopcultuur te geven die toch goed bruikbaar is op de openbare weg, dankzij extra assistentie bij lage toeren en een variabel vliegwieleffect. In feite verlegt het dus de grenzen van verbrandingsmotoren in straatacties een kleine paradox. Zie 918 en LaFerrari.
    Efficiënt gebruik van een deel van de remenergie betekent minder belasting van de remmen. Het hogere gewicht compenseert dat nu helaas nog volledig of ten dele, maar zie het begin van mijn bericht.
    Accu’s verhogen het gewicht maar kunnen het zwaartepunt verlagen afhankelijk van plaatsing en de flexibiliteit van plaatsing biedt ook meer mogelijkheden om de gewichtsverdeling te optimaliseren.

    Login om te reageren
    • macready zegt

      21 augustus 2013 om 23:11

      @macready:
      Straatacties=straatauto’s.

      Auto correctie fail….

      Login om te reageren
    • widodh zegt

      22 augustus 2013 om 08:36

      @macready: Gelukkig iemand die het begrijpt op AB :)

      Juist met een goede hybride kan je een auto maken die alles rond zich zoek rijdt. Het vermogen wat die electromotor kan leveren bij de bocht uit komen is gigantisch.

      Login om te reageren
      • hammerman zegt

        22 augustus 2013 om 09:55

        @widodh: Juist! Omdat hybride volgens de gemiddelde Autoblogger geassocieerd wordt met “subsidie” wordt deze goede techniek helemaal afgekraakt. Na de ‘gewone’ merken zien nu ook merken als Porsche en Ferrari de voordelen, nu de gemiddelde Autoblogger nog…

        Login om te reageren
    • Simpson zegt

      22 augustus 2013 om 10:09

      @macready: Dus het is eigenlijk een manier om wagens met een absurde hoeveelheid vermogen een beetje bruikbaar te houden?

      Jaaaaja. Ik zeg: maakt niet uit, dat doet de brandweer wel

      Login om te reageren
      • macready zegt

        22 augustus 2013 om 20:21

        @Simpson:
        Nee, het geeft óók verbeteringen t.a.v. bruikbaarheid van superauto’s op de openbare weg.
        Er zijn uiteraard ook nog de voordelen t.a.v. efficiëntie, met name daar waar het gaat om de minder lange ritten en ritten in bewoonde gebieden. Die voordelen garanderen misschien wel het voortbestaan van het concept superauto op de middellange termijn, zeker als het gaat om superauto’s met N/A motoren.

        Login om te reageren
        • Simpson zegt

          23 augustus 2013 om 08:56

          @macready: en voor het voortbestaan van de brandweer :)

          Dank voor je uitleg!

          Login om te reageren
  10. slaapmutsje zegt

    22 augustus 2013 om 00:22

    Hybrides? Jammer dat dit vlamboyante merk een trendvolger is geworden.

    Login om te reageren
  11. porsche928 zegt

    22 augustus 2013 om 01:00

    Het zal nog druk worden op groen7.nl de komende jaren.

    Login om te reageren
  12. m4.cyandooh zegt

    22 augustus 2013 om 12:02

    Is er al een gtr of lfa in de fik gegaan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North