• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Hyundai Veloster in Detroit

Auteur: autoblogger, gepost 11 januari 2011 om 11:18 – 67 Reacties

Hyundai Veloster


We zagen ‘em gisteren al voorbij komen: de Hyundai Veloster. Een concurrent voor de Volkswagen Scirocco en de Renault Mégane Coupé? Vanaf mei staat deze auto bij de Nederlandse dealers…

Het design: hate it or love it. Maar het is een redelijk uniek design in dit segment. Aan de bestuurderskant zit één deur en aan de passagierskant zitten twee deuren. Een 1.6-liter GDI-benzinemotor zorgt voor de aandrijving (140 pk en 123 Nm), met als wereldprimeur Hyundai’s eerste zestraps automatische transmissie met dubbele koppeling.

De Hyundai Veloster – een samenvoeging van de woorden velocity (snelheid) en roadster – zal in maart zijn Europese debuut maken op de Autosalon van Genève. Rond die tijd maakt Hyundai ook de Europese specificaties bekend. Tevens zal het merk tzt een nog potentere versie introduceren, waarschijnlijk met ruim 200 pk. Hyundai introduceert in mei wel meteen de extra zuinige Blue-versie met start-/stopsysteem en een C02-uitstoot van slechts 129 gr/km en 20% bijtelling. Filmpje!


Ook interessant!

  • Hyundai Custo
    Nieuwe Hyundai Custo is de ideale luxe vakantie auto
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, Autoshows, detroit-2011, Hyundai, veloster

Vorig bericht: « G-POWER M5 op LPG: 333 km/u
Volgend bericht: Live in Detroit: Porsche 918 RSR »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    11 januari 2011 om 11:23

    3deuren+ achterklep werkt niet!!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 12:54

      @meneersander: Heb je het al geprobeerd? Mij lijkt heet een goed idee…

      Login om te reageren
  2. JCS zegt

    11 januari 2011 om 11:30

    Ergens doet dat dashboard mij denken aan de Ford Fiësta.. Hij heeft er sowieso wel trekjes van.
    En gamen op het scherm in je auto? Dat lijkt mij nou ook weer niet echt heel veilig?

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    11 januari 2011 om 11:38

    Dit soort ontwerpen kan ik alleen maar toejuichen. Je zal me de komende 10 jaar sws niet in een Hyundai of Kia zien, maar het begint iig ergens op te lijken! Als ze nou handig zijn versnellen ze dat 200pk plan en maak je nog een beetje leuke optie lijst en ze kunnen er nog aan verdienen ook!

    Login om te reageren
  4. paulusrx7 zegt

    11 januari 2011 om 11:38

    wat is het nut hiervan?? de extra deutjes bij de rx8 en de mini clubman vond ik al vreemd maar dit slaat echt alles.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      11 januari 2011 om 11:46

      @paulusrx7: een extra deur kan geen kwaad toch?

      Next to that, it’s all about design…

      Login om te reageren
    • scarbir zegt

      11 januari 2011 om 15:58

      @paulusrx7: Het nut ervan is in het oog springen. Hyundai? ‘Of die heeft toch een auto met drie deuren?’ Ofzo.

      Login om te reageren
  5. coupe20vturbo zegt

    11 januari 2011 om 11:40

    De neus gaat nog wel, maar de rest van de auto maakt me echt niet vrolijk.

    Login om te reageren
    • scarbir zegt

      11 januari 2011 om 15:59

      @coupe20vturbo: Voor iemand met een Barchetta als avatar vind ik dat een rare uitspraak. Als er een coupé is die ook zoveel gezochte lijntjes heeft, is die het wel. :-)

      Ik vind de Veloster fantastisch ludiek. Plemp maar op de oprit hier hoor.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        11 januari 2011 om 16:12

        @scarbir: sinds wanneer is de Coupe Fiat een Barchetta? En sinds wanneer is de Barchetta een coupe?

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          11 januari 2011 om 16:42

          @Atenza: kijk eens naar de avatar waar hij het over heeft, dat is duidelijk een coupe, alleen geen barchetta volgensmij.

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            11 januari 2011 om 16:49

            @Jipp: joh..!

            Login om te reageren
            • scarbir zegt

              11 januari 2011 om 21:54

              @Atenza: Ach, verdammt, ik meende dat die ook Barchetta heette. Nou ja, foutje. Mijn punt blijft staan als je er Coupe in plaats van Bachetta van maakt.

              Login om te reageren
  6. av_diver zegt

    11 januari 2011 om 11:48

    Dat is wel een heel klein en onhandig achterklepje. Bij de genoemde concurrenten (Renault en VW) kan de klep in iedergeval over een groter stuk open.

    Het 3e deurtje (dit is dus eigenlijk een 4 deurs hatchback) kan wel handig zijn.
    Veel mensen die een (echte) 3-deurs kopen, nemen af en toe een extra persoon mee die achterin moet. Dan is dit wel handig. Ook handig voor je kinderstoel bijv.
    En voor de boodschappen, als ze niet via de achterklep erin kunnen.

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      11 januari 2011 om 18:21

      Ik weet het! Deze is voor samen wonende stellen (ho/he)waarvan de moeder altijd mee moet naar Ikea.

      Login om te reageren
  7. boygeorge zegt

    11 januari 2011 om 11:50

    Perfect inzicht van deur-behoefte.
    1 nadeel: spiegels zijn veel te groot.
    Verwachte verkoop voor 2011 in Nederland: ongeveer tussen 7 en 9 stuks. In 2012 zeer waarschijnlijk in Nederland niet meer leverbaar.

    Login om te reageren
  8. Jipp zegt

    11 januari 2011 om 12:15

    wat voor mensen willen deze auto kopen? het zicht is ronduit slecht, alleen al de achterruit is veels te klein. Past er uberhaupt een krat in de achterbak, dat past echt niet lijkt. En de prijs die ze er aan zullen hangen zal ook voor afschrikking zorgen?

    Voorspelling is dat hij nauwelijks te zien zal zijn op de nederlandse wegen, gelukkig.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 12:57

      @Jipp: Al die nadelen heb je toch altijd bij een kleine coupé? Zeer vergelijkbaar met de CR-Z op de punten die je aandraagt, Scirocco heb ik nog niet van dichtbij goed bekeken, maar zal niet veel beter zijn waarschijnlijk…

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 januari 2011 om 13:14

        @Esprit_de_Flandre: ik heb beide overige voorbeelden wel goed bekeken, ik had zelfs bijna een scirocco gekocht. Bij de laatst genoemde heb je aardig wat ruimte, met name beenruimte achterin. waarbij de deuren langer zijn en dus makkelijker in te stappen. Echter heb je ook een kleinere achterklep, maar wel weer een diepe laadruimte.

        de CR-v is ongeveer vergelijkbaar met de scirocco, iets kleiner misschien, maar wel praktischer dan deze hyundai. Ik denk dat ze beter dat 3e deurtje weg hadden kunnen laten om praktischer in te kunnen delen.

        Login om te reageren
        • Lan_Evo zegt

          11 januari 2011 om 14:24

          @Jipp:
          Vind je ja? Ik ben zelf toevallig ook een keer naar die Scirocco wezen kijken, maar ik werd er qua ruimte nou niet echt heel vrolijk van. Heb alleen op bestuurdersstoel gezeten, maar voelde toch vrij claustrofobisch aan. Ben nou ook weer niet zo extreem lang. Maar ja, ik denk dat dat bij al die coupes wel is, dat is gewoon die vorm.
          Vind deze er ook wel cool uitzien eigenlijk, alleen beetje jammer van de automaat.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            11 januari 2011 om 15:01

            @Lan_Evo: het is natuurlijk niet een auto met de meeste ruimte, maar ik vond de krapheid wel mee vallen, ik heb die auto toen een weekend mee gehad en je went er direct aan. alleen achterin kunnen korte dames zitten.

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            11 januari 2011 om 17:52

            @Lan_Evo: Voor ruimte in een coupé moet je zo één kopen die de fabrikant met veel trots ‘Coupé’ noemt, maar eigenlijk gewoon een driedeurs is…

            Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 januari 2011 om 16:14

      @Jipp: mensen die niet vreselijk veel ruimte nodig? Is dat zo moeilijk te bedenken…? Als iemand een station wil om zijn 3 kids en hond in te verschepen zal natuurlijk niet naar deze auto kijken

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 januari 2011 om 16:34

        @Atenza: ruimte is niet in alle aspecten belangrijk, hij moet praktisch zijn, en zo praktisch ziet hij er niet echt uit. daar doelde ik op. ook moet je niet alleen als bestuuder maar ook als bijrijder comfortabel kunnen zitten, lees instappen, niet dan. overigens miste ik ook de foto die jij post.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          11 januari 2011 om 16:51

          @Jipp: ziet er niet praktisch uit.. tja daar kan ik niks mee. De buurvrouw ziet er lelijk uit maar is wel heel aardig.. een extra deur vind ik overigens al een stuk praktischer ;)
          .
          Ik vind het overigens een kruizing tussen een coupe en een hatchback…

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            11 januari 2011 om 16:57

            @Atenza: clubman vanwege het rare deurtje, IQ vanwege de zitpositie achter, vergelijkbaar met de mogelijkheden van de Iq en coupe vanwege onder andere de daklijn. maar een succes zal het niet worden.

            Praktisch, hoe is hij in dagelijks gebruik? makkelijk op bijvoorbeeld een doos mee te vervoeren of iets dergelijks? niet echt…. Daarbij worden zulke modellen gekocht door of voetballertjes, of vrouwen die nog nooit hebben gewerkt, en die zullen niet voor een hyundai kiezen…

            betekent deze auto overigens niet het einde van de Scoupe…

            Login om te reageren
            • Atenza zegt

              11 januari 2011 om 17:53

              @Jipp: of je een doos mee kunt nemen weet je nog helemaal niet (en zoals ik al zei; daar koop je zo’n auto niet voor). Over een iQ configuratie heb ik nog niks van meegekregen maar misschien heb ik er overheen gelezen.. je andere onzin zal ik maar negeren

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                11 januari 2011 om 18:56

                @Atenza: jij noemt het onzin, ik niet.Daarbij laat de grote van de klep al zien dat het niet kan, met een achterbank er bij. Doe toch eens normaal vent. Je koopt er een auto niet voor, maar uiteindelijk gebruik je hem daar wel voor.

              • Atenza zegt

                11 januari 2011 om 22:49

                @Jipp: vrouwen zonder werk kopen een coupe.. sure. Lul toch niet zo achterlijk. En wat is er mis met de achterklep? Is juist groot. Hou je aub bij de feiten ipv je kinderlijke blik op de wereld

              • Jipp zegt

                12 januari 2011 om 12:47

                @Atenza: Snap je wel wat ik bedoel, blond, en een rijke man, maar dat snap jij niet, daarvoor ben je gewoon te vervelend. Daarbij is de klep wel lang, maar t zicht nog altijd slecht, en is de laadruimte nog altijd klein.

                Hou je eigen onzin toch eens voor je, ontzettend vervelende vent.

      • Jipp zegt

        11 januari 2011 om 16:36

        @Atenza: overigens is het meer een kruising tussen een coupe/ mini clubman/ toyota Iq

        Login om te reageren
  9. Jipp zegt

    11 januari 2011 om 12:17

    overigens vind ik hem wel veel van een ds3 weg hebben, en lang moet je ook niet zijn om hier in te zitten.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 januari 2011 om 16:13

      @Jipp: ja beide 4 wielen en een stuur

      Login om te reageren
  10. duckje zegt

    11 januari 2011 om 12:53

    ik denk dat ik toch voor een scirroco zal kiezen.

    Login om te reageren
  11. As_long_as_it_is_fast zegt

    11 januari 2011 om 13:50

    Als ze de prijs hier erg onder die van de rest kunnen houden, maken ze heus wel een kans denk ik.. Of ie nu beter is dan de scirocco betwijfel ik, maar de prijs kan die eventueel ongedaan maken.

    Login om te reageren
  12. Kuifje zegt

    11 januari 2011 om 14:04

    de voorkant is gwn een hyundai, maar de achterkant is echt heel fraai

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    11 januari 2011 om 14:06

    dit gaat wrs geen succes hebben zoals de kia soul

    Login om te reageren
  14. De_Buurman zegt

    11 januari 2011 om 14:40

    Waarom doet deze auto mij op één of andere manier denken aan de Mazda 323C…..

    Login om te reageren
  15. VW-GROUP zegt

    11 januari 2011 om 15:44

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  16. Freewarefreak zegt

    11 januari 2011 om 15:49

    Hij valt mij ook op niet persfoto’s niet tegen. Blijf het zeggen, achterkant zeer goed gelukt. Ook het dash is redelijk spannend. Als deze auto echter moet gaan concurreren tegen de Rocco of de Megane Coupe, dan ga ik toch niet voor deze, simple as that.

    Login om te reageren
  17. scarbir zegt

    11 januari 2011 om 16:03

    Nu die zandbakfoto’s ook de twee-deuren-kant van het karretje laten zien, ben ik eruit: dit is echt een tof wagentje. Gedurfder dan de concurrentie. Hyundai laat zien ballen te hebben. Alle lof.

    Login om te reageren
  18. Atenza zegt

    11 januari 2011 om 16:13

    Geweldig autootje. Lekker stoer en eigenzinnig. Van de ene kant een leuke gedrongen coupe, aan de andere kant een sportieve hatchback ala Mazda 323F

    Login om te reageren
  19. Atenza zegt

    11 januari 2011 om 16:22

    Jammer dat jullie niet echt een goeie foto van de andere kant hebben. van Autoblog.com:

    Gewoon gaaf dit ;)

    Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      12 januari 2011 om 01:11

      @Atenza: Mooie foto!:d ziet er toch wel leuk uit, voor hyundai een goeie stap :D

      Login om te reageren
  20. Jipp zegt

    11 januari 2011 om 16:41

    @Atenza: kijk eens naar het uiterlijk, de voorbumper heeft een aantal kenmerken die als eerst te zien waren op de ds3, maar later ook ds4, en de algehele lijnen lijken er ook op, zet ze anders eens onder elkaar…

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 januari 2011 om 16:48

      @Jipp:

      2007. Ver voor de DS3, DS4 en Megane Coupe..

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 januari 2011 om 16:55

        @Atenza: dan toch vraag ik me af, waarom ze overeenkomsten hebben, verklaar dat is? Duidelijke uiterlijke overeenkomsten… Wanneer was de 1e presentatie van een concept van de DS3?

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          11 januari 2011 om 17:01

          @Jipp: 2009. En die uiterlijke overeenkomsten is door de nieuwe regels mbt voetgangersveiligheid. Ik heb sowieso het idee dat radiators daardoor lager liggen dan voorheen. Daarom zie je steeds vaker dat juist de onderste grille het belangrijkst wordt of dat er zelfs geen bovengrille meer is. Vandaar al die muilen bij Peugeot, Mazda, Citroën en Ford. En Hyundai dat dat dus ook

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 januari 2011 om 17:57

          @Jipp: Je hebt altijd overeenkomsten. Die mannen kijken ook allemaal naar elkaar en naar hetzelfde.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            11 januari 2011 om 18:57

            @Esprit_de_Flandre: maar ze lijken echt niet op elkaar, volgens atenza, ik zie anders veel overeenkomsten in de lijnen.

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              11 januari 2011 om 19:28

              @Jipp: Overeenkomsten, ja. Plagiaat, nee.

              Login om te reageren
            • scarbir zegt

              11 januari 2011 om 21:58

              @Jipp: De overeenkomsten die er zijn, vallen volgens mij onder het kopje trendverschijnselen. Ik vind het allebei erg eigenzinnige autootjes, beide erg welkom op de wegen.

              Login om te reageren
  21. Atenza zegt

    11 januari 2011 om 18:25

    Tering wat is die DS3 toch een lomp hok. Net een enorm stootkussen met kermislampjes

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 januari 2011 om 18:57

      @Atenza: hij is niet japans, dus lelijk? zie het anders, hij is europees, en daar hebben ze meestal meer smaak.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        11 januari 2011 om 19:10

        @Jipp: ja want Hyundai is Japans en dus mooi.. pff..

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          11 januari 2011 om 19:37

          @Atenza: sorry, ik had moeten zeggen, aziatisch.

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            11 januari 2011 om 19:42

            @Jipp: ik heb geen voorkeur voor Aziatisch maar toch leuk geprobeerd hoor

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              11 januari 2011 om 20:07

              @Atenza: sinds wanneer is mazda dan europees of amerikaans?

              Login om te reageren
              • Atenza zegt

                11 januari 2011 om 20:09

                @Jipp: er is meer dan alleen Mazda, ook voor mij. Sowieso hoeft hier geen nieuwe Mazda3 of Mazda5 voor de deur, om maar wat te noemen

              • scarbir zegt

                11 januari 2011 om 21:59

                @Atenza: Jongens, alsjeblieft zeg.

    • kingkay zegt

      12 januari 2011 om 00:19

      @Atenza: I strongly disagree. Vind de DS3 net lekker fris en tof ogen. Maar goed, smaken en zo… :)

      Ben overigens dezelfde mening toebedeeld over de Hyundai. Ziet er zeker niet slecht uit hoor, laat maar komen.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        12 januari 2011 om 00:59

        @kingkay: fris en apart is ie zeker. Maar vreselijk lomp ook. Alsof het iets tevaak naar de McDonalds is geweest ;) Valt me irl ook op als ie tegemoet komt rijden. Dan kijkt ie zelfs soort van ‘omhoog’ :S

        Login om te reageren
  22. norge zegt

    11 januari 2011 om 18:36

    Gaaf deze wagen ,iets aparts en toch praktisch .

    Login om te reageren
  23. Tonnie zegt

    11 januari 2011 om 18:54

    Das wel gaaf zeg, origineel ontwerp, en echt niet lelijk :D

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    11 januari 2011 om 19:57

    Concurrent van de Renault Megane… Als ik mocht kiezen dan sowieso de Megane hoor :-)

    Login om te reageren
  25. Nico94 zegt

    11 januari 2011 om 20:06

    Niet mooi!

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    12 januari 2011 om 18:49

    Het achteraanzicht is walgelijk, en het interieur is ook niks, maar verder ziet hij er geweldig uit! De voorkant, zijaanzicht, prachtig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North