• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+ is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 18 juni 2020 om 07:51 – 26 Reacties

[bbmediaclip clipID=”3797751″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]

Op basis van de E-klasse facelift heeft Mercedes-AMG het doek getrokken van de nieuwe E63 4MATIC+.

Bruter, sneller en meer vermogen dan ooit. Dat zijn vaak drie termen die je hoort bij het zien van een nieuwe auto. Of dat nu een geheel nieuwe generatie of een facelift is. Dat laatste, meer vermogen, gaat niet op voor de nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+. Wel zijn er tal van andere dingen nieuw ten opzichte van het uitgaande model.

De nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+ is hier

Zoals wel vaker zitten de veranderingen hem in de details. We zien het snoetje van de facelift uiteraard terug op de E63. Ook heeft de AMG nu een centrale koelluchtinlaat voor betere koeling van de V8. Tevens nieuw is een grotere Mercedes-Benz ster en de Panamericana-grille die we kennen van andere recente AMG-modellen. De E63 oogt tevens wat breder dankzij de 27 mm bredere wielkasten. Dit was onder meer nodig omdat de facelift grotere voorwielen krijgt.

nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+

Verder is de achterkant heel gemakkelijk te herkennen als zijnde de facelift. En anders moet je maar even naar de nieuwe 19-inch tienspaaks velgen kijken. Het S-model komt overigens met nieuwe 20-inch vijf-dubelspaaks units. Daarnaast is de kleur briljantblauw magno nu ook beschikbaar op de E63. Voorheen kon je deze tint enkel krijgen op de AMG GT. Het interieur heeft een lekkere opknapbeurt gehad, met onder andere de nieuwste versie van het MBUX systeem en een nieuw stuurwiel.

nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+ interieur

Het basismodel blijft de Mercedes-AMG E63 4MATIC+. Met 571 pk en 750 Nm koppel de instapper. Daarboven zit de E63 S met 612 pk en 850 Nm koppel. Laatstgenoemde sprint in slechts 3,4 seconden naar 100 km/u. De Estate is een tiende langzamer in dezelfde sprint. In beide varianten krijg je de AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. De topsnelheid van de E63 is begrensd op 250 km/u, de E63S is begrensd op 300 km/u.

nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+ estate
nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+ estate achterkant

Ben je helemaal lekker gemaakt met de nieuwe Mercedes-AMG E63 4MATIC+, dan wil je natuurlijk ook nog de prijzen weten. Die hebben ze bij Mercedes op dit moment nog niet. Wat het meest recente AMG kanon moet gaan kosten wordt pas in een later stadium bekendgemaakt.

[bbmediaclip clipID=”3870451″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, e-klasse, e63, e63s, Mercedes, mercedes-amg, Video

Vorig bericht: « 11 gave (en recente) concept supercars op een rij
Volgend bericht: Video: Alles over de nieuwe BMW M5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Goed_Koopman zegt

    18 juni 2020 om 08:06

    De blauwe Estate. Het kan dus wel. Een sportief ontwerp zonder gelijk op een rijdende Balenciaga schoen te lijken.

    Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      18 juni 2020 om 13:04

      Ik weet niet wat ik liever heb, een auto die op een schoen of een schele otter lijkt. Ik denk dat ik dan liever voor de eerste ga. Niet dat ik dergelijke auto’s kan betalen btw :-)
      Maar goed, al zou ik dat wel kunnen had ik niet bij Mercedes gaan shoppen, althans niet voor de modellen van de laatste jaren…

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        18 juni 2020 om 14:14

        @poulusma: Ik kan niet eens de btw betalen btw.

        Login om te reageren
        • Poulusma zegt

          18 juni 2020 om 14:35

          Haha, scherp. Hier nog zo een ;-)

          Login om te reageren
  2. renskuhh zegt

    18 juni 2020 om 08:19

    De droom.

    Login om te reageren
  3. 156sw zegt

    18 juni 2020 om 08:26

    Doe mij die blauwe wagon maar *kwijl*.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      18 juni 2020 om 08:35

      Sorry, die had ik al geclaimd ?

      Nee zonder gekheid, ik ben niet eens geïnteresseerd in wat zo’n auto moet kosten, want ik weet gewoon dat ik dat nooit van m’n leven zou kunnen (of willen) betalen voor een auto. Maar dromen mag altijd, natuurlijk.

      Login om te reageren
  4. arta zegt

    18 juni 2020 om 08:45

    Wat een goede persauto. Super mooie kleur en uitrusting!

    Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    18 juni 2020 om 08:57

    Het exterieur is toch wat zakelijker geworden, een stap weg van de ronde, sierlijke vormen. Nu Audi vooral van de frutsels, sleufjes en premium plastic inzetstukjes is geworden lijkt Mercedes haast in het gat te stappen voor een strakke doch neutrale luxe sedan.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    18 juni 2020 om 08:57

    Die blauwe Estate is geniaal! Al is het blauw in hoogglans natuurlijk mooier dan zwart. Mooi chromen raamlijsten en sierstrips. Geen zwarte logo’s en mooie zilveren wielen. Audi Sport en BMW M, kijken jullie even mee? Zo hoort het topmodel er uit te zien!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 juni 2020 om 09:11

      @dutchdriftking: amen

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      18 juni 2020 om 09:41

      Brilliant Blue / Blau, een kleur die het zeker op de persfoto’s zeer goed doet! De C-Klasse en AMG GT zijn er ook mee gepresenteerd destijds, de metallic versie weliswaar. Ik had gehoopt voor een opleving van kleur maar in het straatbeeld zie ik de kleur nog niet bijster veel.

      Ondanks dat het live niet de meest sprankelende metallic flake is kon ik het toch niet laten mijn auto in die kleur te bestellen. Als rood is uitgesloten blijft er namelijk weinig kleurkeus over bij hen. Het betreft helaas betreft geen E63 AMG overigens ;)

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      18 juni 2020 om 09:43

      Het is wel mogelijk hoor. Slinger de mobile.de maar eens aan. Veel en veel te veel mensen hebben de night-option aangeklikt (op het pre-facelift model). Die staan nu ook bij de goedkoopste versies. Je ziet er ook erg veel dealer-auto’s bij; die allemaal zitten opgeschreept met die blacked-out versies. Een auto van 150-180k nieuw in Duitsland, staat nu voor gemiddelde zo’n 90-90k te koop met 1000-4000 km en ruim jaar op platen. Ik heb er de afgelopen weken al een stuk of 20 voorbij zien komen.

      Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      18 juni 2020 om 13:19

      ik zeg juist al dat chroom en zilver zwart maken, we zijn geen amerikanen hier dat we vd bling bling zijn toch?

      Login om te reageren
  7. jorden zegt

    18 juni 2020 om 09:05

    Wat mooie auto kan het zijn! Wel discutabel dat de doorsnee AMG uitgevoerd is met donkere zijruiten, raam lijsten zwart, grill zwart, velgen zwart en gespoten in geen kleur. Wit, zwart of mat grijs.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      18 juni 2020 om 20:33

      @jorden: als ik zoveel geld neer zou leggen voor een auto wil ik niet dat die er uitziet als een basis huurauto uitvoering. Nooit begrepen al dat zwart maken van de raamlijsten etc. Maakt een auto zo goedkoop.

      Login om te reageren
  8. rikv99 zegt

    18 juni 2020 om 10:07

    Goh ik wist niet dat ze het konden naar de E lijkt nu nog meer op de C van voren. Zeker die blauwe station op de laaste foto. Verder wel een vet ding natuurlijk

    Login om te reageren
  9. joki zegt

    18 juni 2020 om 10:17

    Die blauwe Estate zonder de verdonkerde achterruiten… Dat moet hem worden, in mijn dromen…

    Login om te reageren
  10. Pordon zegt

    18 juni 2020 om 10:29

    Die Estate! Fantastische kleur en eindelijk geen verschrikkelijke zwarte raamlijsten, velgen etc.

    Login om te reageren
  11. barry355gtb zegt

    18 juni 2020 om 10:44

    Doe mij dan maar de sedan in het zwartste zwart. Die is van binnen donkerbruin cognacleer. Heerlijk man ;-)

    Login om te reageren
  12. fernie zegt

    18 juni 2020 om 10:51

    Nieuw stuur.. hoop knoppen wel erg mooi!

    Login om te reageren
  13. kniesoor zegt

    18 juni 2020 om 12:06

    Vergeleken met de Mk.1 vind ik het uiterlijk van deze E te braaf. Desondanks in deze klasse de meest begeerlijke powersedan/-station, meer dan een M5 of Audi.

    Login om te reageren
  14. Ram-G-maN zegt

    18 juni 2020 om 12:13

    Is de Business Package-optie weer terug? Dan graag een blauwe met aluminium kleurige multispoke velgen en een cognac kleurige bekleding a.u.b..

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    18 juni 2020 om 12:25

    Ik vond de E63 altijd maar een kampwagen, maar die blauwe station ziet er wel erg fraai uit. Als het ook nog metallic lak ipv matlak was geweest, was hij helemaal af.

    Login om te reageren
  16. michaelcorleone zegt

    18 juni 2020 om 14:23

    De sedan is een hele verbetering t.o.v. het oude model gewoon geslaagd vind ik.
    Dan kom ik bij de estate en dan vraag ik mij af waar ze de inspiratie vandaan hebben gehaald. Ik wil het perse niet saai noemen, maar het lijkt alsof ze de achterkant snel hebben afgeraffeld.

    Login om te reageren
  17. 993carrera4s zegt

    22 juni 2020 om 09:04

    Fantastische auto! Ben benieuwd of de redactie hier net zoveel artikels aan gaat wijden dan aan de RS6. Dat ging nergens meer over. Dit is de betere auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North