• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Facelift voor de E-Klasse

Auteur: britt, gepost 3 maart 2020 om 10:18 – 25 Reacties

Facelift voor de E-Klasse

Zoals het een facelift betaamt zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd bij de E-Klasse. De E-Klasse is het bestverkochte model van Mercedes-Benz. De huidige, tiende, generatie stamt uit 2016 en is nu gefacelift.

Uiterlijk

De facelift van de E-Klasse is voorzien van een hoger chroomgehalte. De vernieuwde bumpers krijgen bij de Avantgarde uitvoering twee chromen lamellen en hoogglans zwarte spijlen. De Exclusive doet er met een speciale grille en grote chromen sierelementen in de voorbumper nog een schepje bovenop. Ook de kofferdeksel en lichten zijn vernieuwd. De nieuwe koplampen zijn standaard volledig LED. Ga je voor een Avantgarde, AMG Line of All-Terrain krijg je er nog een verhoging in de motorkap in de vorm van een powerdome bij. Het kleurenpallet van de vernieuwde E-Klasse is uitgebreid met highteczilver, grafietgrijs metallic en mojavezilver.

Interieur

Ook aan het interieur zijn wat nieuwe kleurencombinaties toegevoegd. Voor de Avantgarde kun je nu ook magmagrijs/nevagrijs krijgen. De Exclusive heeft er twee combinaties bij: zwart/notenbruin en magmagrijs/macchiatobeige. De cockpit is voortaan standaard voorzien van twee 10,25 inch displays. Mocht dit te klein zijn levert MB optioneel 12,3 inch. Het MBUX multimediasysteem is verbeterd, zo is LINGUATRONIC-spraakbediening voortaan standaard.

Motoren

Er komen ook nieuwe motoren voor de E-klasse. De M254 is een mild-hybrid die met een 48 volt-generator zorgt voor 21 pk en 180 Nm extra koppel. Samen met de viercilinder is dit goed voor 292 pk. Ook kun je kiezen voor de nieuwe 3.0 zes-in-lijn met een gecombineerd vermogen van 387 pk.

Rijassistentie

In 2016 liep de E-Klasse nog voorop met de rijassistentiesystemen, nu zijn ze voorzien van de nodige updates. De nieuwe stuurwielen hebben hands-off herkenning waardoor je geen stuurbeweging meer hoeft te maken om te laten weten dat je als bestuurder nog alert bent. De dodehoekassistent is voorzien van uitstapwaarschuwing en de remassistent heeft er een afslagfunctie bijgekregen. Het lijkt alsof je bij de facelift amper nog zelf moet rijden. Met het parkeerpakket krijg je de 360 graden camera en kan de E-Klasse voortaan zelf inparkeren in alle parkeervakken.

All-Terrain

De All-Terrain uitvoering van de E-Klasse heeft een vernieuwde look gekregen die meer naar een SUV moet neigen. Alle kenmerkende onderdelen zoals de grille en beschermingsplaat zijn nu voorzien van hoogglans chroom.

De E-Klasse zal deze zomer in de showrooms staan. De Coupé en Cabriolet volgen daarna. Ondanks dat Mercedes Benz de toevoeging van extra chrome benadrukt oogt het als een mooi geheel. Van de All-Terrain zul je moeten houden, die is in mijn ogen wat meer uitgesproken. Wat vind jij?

[bbmediaclip clipID=”3870451″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]

Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Bentley Bacalar is de exclusiefste Bentley van nu
Volgend bericht: De Audi A3 Sportback is splinternieuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    3 maart 2020 om 10:24

    Hmmm… Ik weet niet of ik dit wel helemaal geslaagd vind. De neus is niet heel erg mooi vind ik. Hij is wel een stuk makkelijker te onderscheiden van de C- en S-klasse wat een mooie bijkomstigheid is. De vraag is voor hoelang…

    Interieur is wel erg mooi maar dat was het al.

    Login om te reageren
  2. roberto zegt

    3 maart 2020 om 10:25

    Kontje vind ik wel gaaf geworden, maar het was nog niet aan vervanging toe (al is het nu wel iets makkelijker te onderscheiden van de S-klasse). Maar wanneer is de C-klasse aan de beurt?

    Login om te reageren
    • jordydeknecht zegt

      3 maart 2020 om 10:29

      @roberto: De C klasse liep al achter op de rest inderdaad, zal niet lang meer duren gok ik zo.

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      3 maart 2020 om 10:37

      @roberto: c-klasse is vorig jaar geloof ik gefacelift.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        3 maart 2020 om 18:18

        @sanderp: 2018

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        3 maart 2020 om 18:50

        @sanderp: Correct, 2019.

        Login om te reageren
        • roberto zegt

          3 maart 2020 om 19:47

          @ghost: nope, halverwege 2018.

          Login om te reageren
    • Pordon zegt

      3 maart 2020 om 13:24

      De C-klasse heeft zijn facelift in 2018 al gehad. Een geheel nieuwe C-klasse staat voor volgend jaar op de planning.

      Login om te reageren
  3. poes zegt

    3 maart 2020 om 10:39

    Achterkant vind ik sterk verbeterd. De huidige was wat te anoniem. Verder blijft het een sierlijk ding.

    Login om te reageren
  4. laarhovenn zegt

    3 maart 2020 om 10:40

    Ziet er weer strak uit.

    Login om te reageren
  5. Dizono zegt

    3 maart 2020 om 10:58

    Ze hebben de grille verkeerd om gemonteerd. Alleen het logo nog omdraaien en de illusie is compleet.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      3 maart 2020 om 11:46

      @dizono: Het is nu wachten op een photoshop van de man met de skills, @jaapiyo.

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      3 maart 2020 om 13:21

      Mijn gedachten precies. Jammer, hij kijkt nu een beetje zielig.

      Login om te reageren
  6. tvr1974 zegt

    3 maart 2020 om 11:02

    E-klasse meest verkochte model?? Over de jaren misschien maar hier in NL zie je ze bijna nooit meer.. jammer want mooie auto

    Login om te reageren
    • neymar zegt

      3 maart 2020 om 11:18

      @tvr1974: mensen kiezen massaal voor de grote vedette: Alfa Romeo Giulia!

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        3 maart 2020 om 14:26

        Van de c-klasse misschien, niet de E.

        Login om te reageren
    • sre46 zegt

      3 maart 2020 om 11:37

      @tvr1974: In Amsterdam zie je niks anders.. Wel alleen maar op blauw kenteken dat wel.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2020 om 11:17

    Staat er weer keurig bij, al was de huidige ook al erg mooi. Geen beelden van de kombi van de achterzijde?

    Login om te reageren
  8. smex zegt

    3 maart 2020 om 11:31

    Hij is er niet beter op geworden. Helemaal met die lelijke omgedraaide grill. De PFL ziet er beter uit.

    Login om te reageren
  9. Poulusma zegt

    3 maart 2020 om 11:31

    Het is nog steeds geen echt mooie auto, maar dit is in ieder geval wel een verbetering!! Het gaat langzaam de goede kant weer op. Alleen dat interieur nog?

    Login om te reageren
  10. rogerj zegt

    3 maart 2020 om 11:43

    Prima auto…… als taxi. Persoonlijk zou ik eerder een BMW 5 Serie prefereren.

    Login om te reageren
  11. brammetjedeb zegt

    3 maart 2020 om 12:24

    Zet maar voor de deur. Al sinds de jaren 80 een wens, een e klasse in station uitvoering. Zeer geslaagde facelift.

    Login om te reageren
  12. pretje zegt

    3 maart 2020 om 12:36

    Voorkant vind ik een achteruitgang…
    Is nu een ontevreden beteuterd gezichtje geworden, met t mondje naar beneden ☹️

    Login om te reageren
  13. powerslides zegt

    3 maart 2020 om 13:00

    nu onderscheid je in aan de hand van de koplampen of het c ( 1 led strip)of E ( 2 led strepen ) en S (3 led strepen) okay bij de S is het ook een stuk groter
    Bij deze nieuwe E weet ik het niet zo kwa neus en de dashboard 12.3 is beter dan die 10.25 die is echt te klein

    Login om te reageren
  14. wimof zegt

    3 maart 2020 om 18:03

    Zullen de nieuwe motoren nu weer met 150.000 km op de teller bij https://www.redhead-zylinderkopftechnik.de/ voor een nieuwe distributie staan. (al zijn er wel meerdere in hetzelfde bedje ziek)
    Ik hoop dat kwaliteit weer de maatstaf is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North