De nieuwste Singer 911 is de perfecte Porsche

Auteur: , 71 Reacties

We hebben Peak Porsche bereikt, jongelui!

Wat het Californische Singer Vehicle Design met Porsches uitspookt valt niet simpel te omschrijven. Het is geen tunen, het is geen coachbuilden. Wat Rob Dickinson, oprichter van Singer en voormalig rockzanger in de band Catherine Wheel, met de 911’jes doet is de auto tot op het laatste schroefje perfectioneren. Op de deuren na maakt al het plaatwerk plaats voor carbon fiber van de Aria Groep, naden worden doorgelast, het interieur krijgt een make-over met schitterend leer, en onderhuids wordt de 911 – in dit geval een 964 Carrera 2 uit 1990 – verder geoptimaliseerd.

In de met diamantpatroon beklede motorruimte stuitten we op een door Cosworth getunede 3.8 zescilinder boxermotor, die dit staaltje autoporno een vermogen van 350 pk geeft. Net als bij eerdere Singer-creaties is standaard vering vervangen door hardware van KW, en de remmen achter de Fuchs-velgjes hebben eveneens een upgrade gehad. Tussen de voorste veerpoten is een brug aangebracht en van binnen werd de carrosserie verder verstevigd middels een rolkooi. Een rolkooi op z’n Singers, dus bekleed met fraai leer en afgewerkt met contrasterende stiksels.

De nieuwste Singer 911 is de perfecte Porsche

De onthulling van de nieuwste Singer, die de naam ‘Virginia’ heeft gekregen, is op 2 mei op het Pinehurst Concours d’Elegance. We hebben nu echter al een berg epische foto’s van deze Porsche-perfectie. Een fotogallery die je dag geheid beter maakt, check ‘m HIERRR.



71 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Superdik! Zet maar voor de deur!
Oh my god…
Prachtige wagen, het enige minpuntje bij Singer vind ik de gigantische achterwielen die ze er onder steken. Maar zou hem stiekem toch voor de deur willen hebben staan.
@fejjie: Ja want met 350PK op de achterwielen heb je geen bredere achterbanden nodig…
@991gt3rs: tuurlijk heb je die nodig, maar voor de 911 turbo heeft Porsche zelf een elegantere oplossing naar mijn idee.
Een langere achteras , waardoor de deepdish velgen niet nodig zijn, helpt al flink.
@awesome: Deep dish vind ik juist mooi, ook lekker ‘period correct’. Al is het bij een Singer natuurlijk vrij subjectief wat nu die period is.
@awesome: 911 Turbo, Welke van de 100?
@fejjie: ja ik ben het volledig met je eens!
@fejjie: zoals @clarkson zeg volledig custom. Geen enkele wagen zal ooit gelijk zijn.
@fejjie: als ze niet nodig waren, zaten ze er niet.
Wat een prachtig staaltje vakwerk zeg!
Niet perfect, want lelijke gordels en sluitingen en onnodige Recaro logo’s.
@hamerhaai: als jij de gordels ook in de zelfde kleur wil als het leer. en de recaro badge er af zal dat ongetwijfeld mogelijk zijn. Dat is tenslotte wat ze doen daar.
Schitterend, maar toch 2 minpuntjes:
-De tankdop midden op de motorkap: lilluk!
-Het plexiglas plaatje met ronde gaten achter de spoiler/luchtrooster: past niet bij het klassieke uiterlijk
Verder gewoon superdik! HEBB0N!!
@Henk_he: euh, ik bedoel natuurlijk kofferdeksel en niet motorkap *zichzelf stompt*
Net zo nep als een Barbie pop. Dit is het gewoon niet.
Heel erg dik, jammer dat ze niet de originele motor behouden. En de wagen is echt veel te overpriced. Ik geloof dat je er bijna een half miljoen dollars voor moet betalen.
@991gt3rs: * door Porsche laten tunen.
Wow wat gaaf! Wat is die puist op de motorkap?
@stfu: tankdop (volgens mij)
@Henk_he: ja, maar ziet er idd niet uit man (die tankdop dan). De auto is zo wel helemaal over de top
@autofanaat11: als de tankdop op de kofferbak (voorkant auto) zit. Wat zit er dan op het rechter achterscherm? Nog een tankdop?
@scubakabouter: ik denk dat ze ‘m stiekem tot PHEV hebben omgebouwd…

serieus: normaal zit de tankopening van dit soort Porsches volgens mij altijd in het voorspatbord, dat ze die opening verplaatst hebben naar de het midden van de voorklep, kan ik me iets bij voorstellen. Een tank achterin lijkt me niet handig ook.

Wat het dan wel is: geen idee.
@scubakabouter: oliedop als op de 911R 1967
http://bit.ly/1OOh6N9
Waanzinnig mooi, té mooi. Liever zo’n Magnus Walker Porsche, daar durf je nog enigszins mee te trappen zonder al te bang te zijn voor kleine krasjes of steenslag.
@motoragent: eens! Maar ook Magnus Walker vraagt niet weinig voor zijn auto’s ben ik bang.
@awesome: Ik denk dat hij verdomd goed weet wat hij voor zijn Porsches kan vragen inderdaad.

Dan maar zelf bouwen…
@motoragent: ik vrees om zoiets zelf te doen je nog niet klaar bent vóór 2050. Je zal al hard moeten zoeken om nog een Porsche onderdeel te vinden.
Carbon bodypannels oa
@tombe: Daarom geen CFRP panelen, veel te duur en altijd bang voor schade.
@motoragent: wie weet “printen” we die zelf af binnen 10 jaar
Werkelijk prachtig! Singer maakt simpelweg de ultieme Porsche! Die stance, die Fuchs, die racy tankdop op de kofferklep, dat interieur..
Wauw
jammer dat ze dit niet met meerdere merken doen, kan hun werk goed waarderen!
@henkhupelschoten: http://youtu.be/k7E2rt_EF0A
Prachtig reportage v XCAR (20min porno) waarin je oa kan dien hoe gepassioneerd ze zijn voor Porsche en hoe arbeidsintensief bvb de Carbon onderdelen waren.
Om dit over meerdere merken toe te passen….hmmm….alhoewel ik zo’n Singer E30 wel zou zien zitten. Ik had ook wel gehoopt op de Alfa MX5 en zo blijven we dromen…
@tombe: ik zou in m’n w108 we alles willen hebben van een S63 AMG, lijkt me nogal lachen bij het stoplicht
Dit is dus precies de reden waarom ik gek ben op Porsches.
@basf: Klassiek bedoel je dan? Dit staat nogal een eindje af van de hedendaagse Porsches…
@BJ: ja dat bedoelde ik inderdaad, maar ik ben ook fan van de moderne 911
Dit is gaaf! Maar wat kost zoiets
@rutger97: meer dan de allernieuwste Porsche 911 turbo met alle opties aangekruist ….
@rutger97: Belachelijk veel! Ik denk 300.000! (zal er niet veel vanaf zitten)
@clarkson: ongeveer 500.000 dollar kost een Singer
@rufctr01: achja 3 ton of 5 ton wat maakt het nog uit dan
@clarkson: de productiekosten zijn gigantisch voor zo’n beperkte oplage. Niet zo onbegrijpelijk. Je kan in oa deze reportage zien wat een Singer echt wel is. Je mag volgens mij hard zoeken naar een origineel onderdeel en dat kost natuurlijk. Nu eens eerlijk zijn…moest je het groot lot hebben…ik leg die 300 flappen.
Thanks, mag ik weer een schone boxer aantrekken…
Heel fraai maar niet perfect, ik had liever een diepblauwe kleur gezien en iets smallere en minder naar buiten staande wielen. Voor de rest, fraai.
Erg mooi, maar een met leer bekleedde motorruimte is toch wel een tikkeltje over the top.
@barchettadriver: heeft zeker z’n functie, geluid vooral maar denk niet dat leder echt warmte reflecterend werkt.
Idd leder niet m’n eerste keuze.
Is die tankdop op zijn rechter heup ook voor benzine, of is dat de olie vulopening?
Ik heb mijn benzinedop in elk geval liever achter mijn portier, dan net onder mijn voorruit.
En wat mij betreft mag ie gewoon achter een afdekklepje.
Maar kom – als dat (plus de wel erg uitgebouwde wielen / wielkasten) de grootste problemen zijn… Daar komen we samen wel uit ;-)
@mout: Olie dop. Je zou niet de eerste zijn die het voor benzine aan ziet en hem even vol tankt, mooi stukje 911 geschiedenis.
@mout: idd mooie verwijzing naar 1967.
http://bit.ly/1OOh6N9
Zo fantastisch geil dit…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Wauw
De 911 Singer staat bovenaan op mijn droomlijstje van auto’s sinds ik de video van Chris Harris zag. Het beste van vele 911’s in de mooiste body gestopt.

Die stoelen (als ik het stoelen mag noemen) achterin mogen ze alleen wel achterwegen laten.
Je moet er van houden. En ik doe dat zeker. Prachtig, veel mooier dan die nieuwe meuk. Alleen jammer van dat vieze bruine leer binnenin.
Dit is zo fraai! Klein, licht, snel en een fantastische uitstraling. Als geld geen rol speelde was dit de “Porsche” die ik zou bestellen…
Prachtige bak! Nog even sparen…
Voor de liefhebbers; even op YouTube Chris Harris on cars: Singer visit zoeken. Prachtige mini-docu over hoe de auto gebouwd wordt, de bouwers en filosofie erachter. Als je dit mooi vindt vind je de docu zeker de moeite waard! Om je vingers bij af te likken!
964?? Ik denk eerder dat dit een 930 is in de basis…
@cisn: Ga nou maar snel dat filmpje van Chris Harris kijken dan zul je zien dat dit een 964 is.
Godver, wat een lekkere auto!
Waarschijnlijk niet vernoemd naar de vrouw van Peter Jan Rens
Grandioos
Droomauto!
Wauw, ik wil er ook een
Super dik! Wat is alleen die pukkel op de voorklep?
@donvliet:
De tankdop, daar zat hij bij de oude racers ook.
Wat een autopr0n, love it
Mooi gedaan, heb respect voor de craftsmanship, daar niet van.
Maar … Fake fake fake toch?
Vind het een beetje heiligschennis.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).