
Met de Singer Southampton kun je perfect de blits maken op Cars en Coffee.
Ah, de Porsche 911. Daar zouden ze eens een boek over moeten schrijven. Of een paar artikelen. Het is zo’n auto die bij iedereen tot de verbeelding spreekt. Als je heel hard werkt, kun je er ooit eentje aanschaffen. Iets dat met een Ferrari 250 GTO of McLaren F1 gewoon was lastiger is (tenzij je heel erg goed kan drummen in Psychedelische rockbands).
Voor vandaag hebben we een vrij onbereikbare Porsche 911 voor je. Voor hen die de 964-prijzen in de gaten houden op Mobile.de weten het al langer. Zelfs in niet al te beste staat met veel kilometers zijn ze erg duur. Een 996 of 997 is veel bereikbaarder en op bijna alle vlakken ook gewoon beter. Echter, bij Singer Vehicle Design denken ze daar anders over.

Singer Southampton Commission
Dit is namelijk de Singer Southampton Commission. De nieuwswaarde is twijfelachtig, maar compleet irrelevant als je ziet hoe mooi alles gedaan is. Bij Singer weten ze perfect de juiste snaar te raken als het gaat om kwaliteit, klassiek 911-gevoel, prestaties en looks. Veel tuners gaan vaak net even te ver, bij Singer is het geslaagde ingetogen retro.
De kleur van de auto is Perfect Blue. De striping op de voorbumper en aan de zijkant is lichtblauw met oranje PORSCHE-opschrift. Uiteraard is de Singer Southampton Commission ook voorzien van Fuchs-style velgen. Het zijn vooral de deatils die het ‘m doen. In dit geval zijn het de oranje remklauwen achter die genoemde wielen. Wow.
Interieur
In het interieur gaat het verder. Dit maal geen bruin leder, maar een combinatie van oranje stof en suede. Die stoelen zijn overigens van koolstofvezel, maar zien er erg retro uit. Hoe gaaf is dat?
Dan de motor. Het is uiteraard een zescilinder boxer motor. Er zijn drie opties bij Singer: een compleet gereviseerde motor, revisie met een beetje kietelwerk of een compleet door Ed Pink Racing onder handen genomen blok. In dit geval van de Singer Southampton Commission is er gekozen voor de laatste optie.
Dit apparaat heeft dus 390 pk onder de motorklep. Over prijzen wordt niet gerept, maar verwacht niet al te veel wisselgeld als je 500.000 euro neerlegt. Ook met heel erg hard werken gaat dat nog erg lastig worden. Gelukkig hebben we de foto’s nog.
Liever dit dan een nieuwe Turbo S.
@atrak: mensen die dit kopen hebben al een Turbo S.
@atrak: doe mij maar de Turbo S dan :-)
Kan dus geen genoeg krijgen van die Singers. En die klokjes alleen al, dat is toch gaaf!
Antother 964 bites the dust.
Over 10 jaar een oubollig tuninghok.
Mmmm … blijkbaar niet op de hoogte wat de veilingsprijzen zijn bij Bonhams … als er al eens eentje te koop komt.
Topinvestering !
@dwfc: nu blijkbaar wel. Over 10 jaar is het een omgebouwd hok. Een 964 in goede staat is dan de betere investering.
Iedereen vindt dit ineens geweldig. Ik zie veel te overdreven wielen, lelijke koplampen en een auto die origineel één van de laatste typen echte 911 was. Zonde..
@pa045: Ieder z’n eigen smaak. Hopelijk vind iedereen dat over 10 jaar. Dan kan ik er goedkoop eentje op de kop tikken ;) Maar ik ben er bang voor. Wat een prachtige wagen.
Bestaan reeds meer dan 10 jaar en de wagens stijgen in waarde.
Productieaantal is zeer exclusief !
Leveringstijd …. 2 tot 3 jaar
https://www.roadandtrack.com/news/a35177789/porsche-911-reimagined-by-singer-for-sale/
Heel erg leuk maar 500.000 euro? Nee
Als je er na 5 jaar 600.000 voor krijgt? niet zo slecht, toch
Voor mij de ultieme Porsche verfraaier.
Zeggen ze bij Porsche zelf ook ! Zegt voldoende.
Ik word hier zó hebberig van…
Toch zouden ze bij Singer eens serieus moeten overwegen of ze de modellen recenter dan de 964 kunnen gaan verbouwen. De donorauto’s worden er ook niet jonger op – maar wel steeds schaarser
Al ze een 991 of zo nemen ga je een heel raar model krijgen. Een 911 uit de jaren ’70 die ineens bijna dubbel zo groot is…
Suède? Ik denk eerder velours of alcantara
Blitsen bij cars & coffee?
NEVER
Maar rossen door de Dordogne of de Eifel.
Juichend door iedere haarspeldbocht.
@desjonnies: Amen.
Dat interieur is best mooi gedaan. Maar dat exterieur… Zo zonde. Het ziet er uit als een vroege 911 met lelijke koplampen die achter te ver is uitgebouwd. Een standaard 964 maar ook een standaard G-model ziet er zoveel beter uit dan dit.
Ik vind hem juist lonken naar de 911 Carrera RSR uit de Targa florio en die lampen, wel een 911 uit deze periode heeft een stel gloeiende spijkers als koplampen al waren het H4’s, licht zat en zit er niet in.
Ik kan deze wagen alleen maar zien als een duidelijke verbetering van het orgineel.
Zoveel mooier dan de moderne Porsche.