• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De oplossing voor het fileprobleem

Auteur: Wouter, gepost 14 oktober 2007 om 17:58 – 95 Reacties

Gatenkaas

Lezerspost. Daar houden we altijd wel van, we zien de meest creatieve bijdragen de revue passeren. Ditmaal meldt Marianne AKA Debora zich met de oplossing om het fileprobleem te halveren.

Haar analyse is even scherp als eenvoudig en zou Johan Cruyff’s goedkeuring kunnen wegdragen.

Waar ik me mateloos aan erger is tijdens het file rijden dat vele automobilisten grote gaten in de file maken en waarom? zodat ze na 10 minuten 10 meter door kunnen rijden? Wat deze personen vergeten is dat achter hen ook nog automobilisten rijden die evt. bij een kruising een andere kant op moeten dan zijzelf. En dat lukt dan niet omdat deze dommeriken net als in de kaas kennelijk het nodig vinden om niet aan te sluiten in de file.

Als je alles bij elkaar optelt dan weet ik waardoor het komt dat de files in Nederland zo lang zijn, als iedereen normaal zou aansluiten halveert dit de lengte van de files. Hebben ze daar al eens over nagedacht??!!!!!

Dan weten jullie dat ook weer. Ik zal volgende week de fileberichten in de gaten houden om te zien of het heeft gewerkt.

Ook interessant!

  • Video: fileprobleem? Bel een Ambulance
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

files, Verkeer

Vorig bericht: « Cargraphic 997 GT3 RSC 4.0
Volgend bericht: Mercedes SL, ge… eh… ver… »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    14 oktober 2007 om 18:02

    vandaar dat er altijd vrouwen minister van verkeer worden .. ze zijn zo verschrikkelijk slim.

    Login om te reageren
  2. Floris zegt

    14 oktober 2007 om 18:05

    Halveren is natuurlijk onzin, maar ik erger me ook aan bovengenoemd gedrag. Kijkers bij een ongeluk is ook zo irritant, staat vaak nog veel meer file dan op de baan met het daadwerkelijke ongeluk.

    Login om te reageren
  3. NLX zegt

    14 oktober 2007 om 18:12

    juist ja

    Login om te reageren
  4. burningbjorn zegt

    14 oktober 2007 om 18:14

    Steeds voor 3 meter optrekken is slechter voor het milieu dan een paar keer voor 30 meter optrekken.

    Heb je daar wel is over nagedacht mevrouw Marianne AKA Debora

    Login om te reageren
  5. monk zegt

    14 oktober 2007 om 18:17

    waar slaat dat nou weer op, dus jij zou een prius kopen of alleen met het ov gaan…

    Login om te reageren
  6. MGT zegt

    14 oktober 2007 om 18:19

    En misschien is het ook wel handig om af en toe een gat te laten vallen om mensen in te laten voegen als de weg smaller wordt of er een invoegstrook ligt.
    Het is pas echt irritant als je moet invoegen en niemand geeft ruimte, dat veroorzaakt juist extra files.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    14 oktober 2007 om 18:20

    Huh? Wat heeft kaas hier nou weer mee te maken?! XD

    Login om te reageren
  8. raul8711 zegt

    14 oktober 2007 om 18:21

    Ach al halveer je de lengte van de files, je blijft er met evenveel auto’s in staan.. We krijgen onderhand om de week een oplossing voor het fileprobleem te horen en geen van allen werken ze, dus autoblog: bespaar je de moeite!

    Login om te reageren
  9. Tim zegt

    14 oktober 2007 om 18:22

    De oplossing voor files te verminder is nogal redelijk invoudig.

    Je hoeft de wegen niet meteen aan te passen echter wel de wagens en de verkeerslichten. Ik ben nogal een grote fan van formule 1 en daar ligt de sleutel…

    Als je voor een rood licht staat moet je soms wel minuten wachten eer jij kan aanzetten. wanneer je een systeem maakt dat automatich de wagen in beweging brengt bij een groen licht geraken en veel meer wegens voorbij de lichten in 1 keer (afhankelijk van plaats tot 60%).

    Een 2de hulpmiddel kan zijn om bv via gps een “ideale snelheid” weer te geven. Zodat je altijd door kan rijden en nooit voor het rood hoeft te stoppen goed tegen files en goed voor minder brandstof te gebruiken.

    Maar wie ben ik …

    Login om te reageren
  10. Ca.dil zegt

    14 oktober 2007 om 18:23

    Gatekaas natuurlijk, daar erger ik me ook altijd aan, waarom moeten er nou weer gaten in zitten…

    Wat een onzin dit, weet je hoeveel benzine het schellt als je je motor uitzet en af en toe aanzet om 30 meter te rijden t.o.v. de motor de hele tijd aanhouden?

    Login om te reageren
  11. Dagg zegt

    14 oktober 2007 om 18:23

    Kan zijn BurningBjorn maar het ligt er aan hoe je optrekt. Een ander deel van dit probleem wat word aangestipt is juist dat ze telkens optrekken om het gat van pak hem beet 30m op te vullen. En dat gaat niet echt soepel kan ik je zeggen. Deze mensen menen dan dat ze lekker hard er naar toe kunnen rijden, en abnormaal moeten remmen om niet tegen hun voorganger op te knallen. Wat hier echter gebeurt is dat diegene die daar weer achter rijd en daar weer achter denkt dat de file op gang komt dus geven ook extra gas tot ze zien dat hun voorganger een beetje over zijn toeren is van al dat file rijden. En wat gebeurt er daarna, juist ja kop staart botsingen en weet ik wat voor een leed allemaal al dan niet groot of klein. Mensen, inclusief mij, kunnen gewoon niet auto rijden daar zijn onze zintuigen niet voor gemaakt het gaat allemaal te snel voor ons. Want een punt waar ik mij lekker aan kan ergeren als het moet is dat de medeweggebruikers en ook ik weer ja slecht zijn in het inschatten van de snelheid van de medeweggebruikers met het zelfde leed van dien. ZAl ik maar even een collum daar over schrijven ;-)

    Login om te reageren
  12. Blok zegt

    14 oktober 2007 om 18:24

    Oorzaak fileprobleem = teveel auto’s. Laten we het daar maar op houden.

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    14 oktober 2007 om 18:24

    Aha, dus “omdat deze dommeriken net als de kaas in de gatenkaas het kennelijk het nodig vinden om niet aan te sluiten in de file.” Dus de dommeriken worden vergeleken met kaasmoleculen, en de file met gatenkaas. Nu snap ik het! ;)

    Login om te reageren
  14. Dagg zegt

    14 oktober 2007 om 18:26

    En dat ritsen kan de mens ook niet, helemaal gelijk MGT dat is het tweede punt waar ik mij aan zou kunnen ergeren. En nee ook ik ben niet perfect ik constateer alleen maar.

    Login om te reageren
  15. Dennis zegt

    14 oktober 2007 om 18:27

    ik ben het volledig eens met burningbjorn.
    Je verbruikt tot 1/4 meer als je telkens aansluit ipv telkens enkele meters tussen laten.

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    14 oktober 2007 om 18:30

    De domste analyse die ik tot heden heb gehoort.
    Het wordt echt tijd om meer wegen aan te leggen anders kan nederland het wel vergeten.

    Login om te reageren
  17. Aston Martin Rapide zegt

    14 oktober 2007 om 18:30

    Praatjes vullen geen gaatjes…ik ben gewoon het met Blok eens: er rijden gewoon teveel auto’s rond. En straks wordt het ook nog lastiger als de bevolkingsgroei alsmaar blijft toenemen en weinig aan wegennet wordt gedaan.

    Ehhmmm…misschien is de oplossing: minder kinderen nemen, in ieder geval niet meer dan 2, dan temperen we de bevolkingsgroei nu we binnenkort meer last krijgen van vergrijzing in NL. Geniaal toch…alleen heb ik het natuurlijk niet zelf in de hand. ’t klinkt wel hard….maar ja.

    Login om te reageren
  18. MrSelected zegt

    14 oktober 2007 om 18:32

    Ik lees hier dat ‘de mens’ dit en dat niet kan, terwijl ik in verscheidene landen heb meegemaakt dat het wél allemaal goed gaat. Ik denk dat het dus beter is om te spreken van ‘de Nederlander’.

    Login om te reageren
  19. Knorrit zegt

    14 oktober 2007 om 18:33

    En hoeveel CO2 kost het om nieuwe koppelingen te produceren?

    Login om te reageren
  20. peterkling.nl zegt

    14 oktober 2007 om 18:34

    Sjonge, sjonge waar maken wij ons nou druk over.
    Ik zit de hele dag op de weg.
    Wanneer iemand voorrang wil dan geef ik hem dat.
    Als het regent laat ik alle fietser voorgaan.
    Als iemand het nodig vind om links te blijven rijden, dan passeer ik rechts.
    Wil iemand mij passeren dan ga ik opzij.
    File`s? ik zit er niet mee. hooguit 15 minuten later bij de klant.
    Ik heb zoveel hebbedingetjes in de auto dat ik mij wel vermaak.
    Ondanks dat ik met mijn auto de hele dag op de weg zit (randstad) vind ik het in de file staan wel meevallen.
    Als de weg en het verkeer het toe laat, dan rij ik 55 km/u in de stad. Dan loop je wwer een paar minuten in. Vanaf 55 word je geflitst.
    We moeten allemaal een sticker op de achterruit plakken met”LIEF ZIJN IN HET VERKEER, DAAR KUN JE MEE THUIS KOMEN”
    Waar ik mij wel dagelijks aan stoor is, dat de A4 naar Schiedam niet afgemaakt word.
    En ik stoor mij aan de al die politieke partijen “MET L”**** JE ZAKKEN VULLEN”anders doen ze niet.

    Login om te reageren
  21. Jurry zegt

    14 oktober 2007 om 18:38

    haha debora, blond…is het niet? ;)

    Login om te reageren
  22. Knorrit zegt

    14 oktober 2007 om 18:47

    Oh wacht even, die reactie klopt eigenlijk niet. Bovendien ben ik geen CO2 freak of klimaatfan. Wat kan mij dat eigenlijk schelen!

    Login om te reageren
  23. Jon zegt

    14 oktober 2007 om 18:48

    Heel goed burningbjorn, maar we hebben het nu over files en niet over het milieu. Als we de auto laten staan is het beter voor het milieu. Maar ja…
    Ik kom oorspronkelijk niet uit Nederland maar woon hier al heel lang. Ik vind zelf dat de mentaliteit van de gemiddelde ..lees..” gemiddelde” Nederlander in het verkeer, bijzonder slecht. Jullie hebben het vaak over de arrogante Duitsers, maar Nederlanders zijn nog erger. Probeer in NL achter uit van een parkeerplaats te rijden… wachten wachten wachten…totdat iemand zegt, he, een plekje komt vrij. Men zegt dat het gedrag is het verkeer is een weerspiegeling van een maatschappij… Nederlanders, jullie moeten nog veel leren. Wees ietjes meer atten en minder schofterig vanuit jullie heilige koe…

    Login om te reageren
  24. Victor zegt

    14 oktober 2007 om 18:49

    Grote gaten laten vallen heeft wel degelijk een invloed op filevorming, aangezien je er de capaciteit van de weg flink mee doet af nemen. In plaats van dat je auto eerst ruwweg 10 meter in nam (lengte van de auto plus ruimte voor je), neemt ie nu ineens 50 meter in beslag. M.a.w.: 400% capaciteitsverlies en een file die onnodig lang wordt. Zelfs zo lang, dat deze zich uit kan gaan strekken tot een volgend verkeersplein (die in Nederland toch al zo dicht op elkaar liggen), waardoor de file zich nu in meerdere richtingen kan uitbreiden… En dat allemaal om vooral zuinig te rijden.

    Laat in de file geen grote gaten vallen, maar ga ook niet strak op je voorligger rijden. Houdt net voldoende ruimte om met afremmen op de motor (remlichten geven kettingreactie, leidt weer tot onnodig afremmen van je achterliggers) de auto voor je te volgen. En als het verkeer zo vast staat dat je met hoge uitzondering in beweging komt, sluit dan gewoon zo strak mogelijk aan, want er is toch niets dat daartegen helpt.

    Login om te reageren
  25. Markus zegt

    14 oktober 2007 om 18:50

    Bedankt jongens voor de opheldering omtrent de kaas… ik dacht al aan gatenkaas, maar evengoed vond ik het toch vergezocht.
    Verder is dit toch niet echt het ei van Columbus, he?

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    14 oktober 2007 om 18:51

    er is maar 1 echte oplossing ..
    (niet voor leasebak watjes)

    collectief weigeren wegenbelasting te betalen ..
    geen brandstof acijns afrekenen .. (ja hoor .. dat kan wel)

    net zolang tot er iets aan die geite paadjes gedaan wordt.

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    14 oktober 2007 om 18:51

    Dit vereist gewoon een nieuwe wetgeving.

    Kijken bij een ongeluk = Hinderen van wegverkeer + Roekeloos rijden + Parkeren op niet daarvoor bestemde locaties

    Oftewel kijken bij een ongeluk = zoveel puntenaftrek dat je meteen je rijbewijs kunt inleveren.

    @Peterkling: Tjsa, maar het ligt ook compleet aan wat en wie je bent.
    Je kunt tegenwoordig vrijwel niet meer op tijd komen op de gewenste bestemming, het openbaar vervoer is traag, duur en heeft te veel problemen (vooral in de Randstad) en wegverkeer is té wisselend om betrouwbaar te zijn.

    Kijk files komen nou éénmaal voor, maar een vrijwel permanente file is gewoon funest voor alles én iedereen.
    Dit klinkt erg ver gezocht maar, files zorgen voor ergenis en ergenis zorgt voor vandalisme én onbeschoft gedrag.

    Login om te reageren
  28. Michael zegt

    14 oktober 2007 om 18:54

    Wat een “schitterende” oplossing moet ik toegeven…

    Er mss al eens bij stilgestaan dat sommige mensen het gat laten vallen, niet om daarna 10m te kunnen rijden maar voor hun eigen veiligheid en voor de veiligheid van anderen? Als ik filerijd zorg ik altijd dat ik een marge heb waar ik even kan versnellen als ik merk dat die achter mij er in gaat rijden of als iemand van rechts moet uitwijken is het handig dat er een beetje plaats is. Als we in elke file bumper tegen bumper gaan rijden gaan er immens veel kleine ongevallen met blikschade zijn. Gevolg? Nog veel meer en veel langere file… Srr maar ik vind uw theorie weinig doordacht. Probeert u volgende keer nog eens.

    Login om te reageren
  29. Peter Schlee zegt

    14 oktober 2007 om 19:00

    Minder kinderen nemen, hoe kom je op het idee.
    We leven niet in China.
    Wanneer we allemaal ons verstand gebruiken dan hebben we veel minder regels en wetjes nodig.
    Maar de goeden moeten onder de slechterikken lijden.
    Zo vind ik dat er veel meer politieke vrouwen moeten komen. Zoals Rita en Femke, vrouwen rect door zee. Met
    Minister President J.P.Balkenende aan het roer. Een eerlijke man. Maar de meeste onder ons zoeken spanningen en onrust. Het leven is maar kort, geniet er van.
    Laten wij vanaf vandaag iedereen die we op straat tegen komen nou een vriendelijk groeten.
    Ik plaats 112 in stand by te hebben op je mobi.
    Verbeter de wereld, begin bij je zelf.
    Haal eerst de splinter uit je eigen oog en dan pas de balk bij een ander.
    Kijk `s-morgens in de spiegel en lach, dan lacht er iemand terug. enz.
    Ik doe dat elke dag.

    Login om te reageren
  30. izzi zegt

    14 oktober 2007 om 19:04

    Op dit moment zijn files zijn niet te voorkomen, slechts de ergernissen kunnen worden voorkomen door sociaal gedrag te vertonen. Gaatjes laten vallen zorgt niet voor meer files, de files staat er namelijk dan al! En met geleidelijk laten invoegen en zo veel mogelijk dezelfde snelheid aanhouden, kunnen we slechts een fractie van tijd eerder op bestemming kunnen aankomen. Helemaal geen files is een illusie, er zijn te veel auto’s op te weinig asfalt! Er passen maar honderd meters in honderd meter…

    Login om te reageren
  31. Rangoe zegt

    14 oktober 2007 om 19:12

    Zo als ik gelezen hebt het is echt irritand je krijg elke dag zo veel file’s is echt hinderlijk.
    kan je niet eens op ge gemak rijden Nederland moet wat eens aan doen

    dankje

    Login om te reageren
  32. MARCO! zegt

    14 oktober 2007 om 19:23

    Ik laat ook wel eens een gat vallen zodat ik vervolgens gewoon stationair door kan blijven rollen zonder iedere paar meter weer vol op de rem te hoeven. Lijkt mij efficienter en veiliger dan dat idiote start/stop gedrag. Dit is echt weer een duidelijk gevalletje klok horen luiden maar niet weten waat de klepel hangt.

    Login om te reageren
  33. ML320 CDI zegt

    14 oktober 2007 om 19:26

    haha, er zit natuurlijk wel waarheid in dit verhaal. Maar halveren?? laat me niet lachen. Vind dit veder niks bijdragen aan het file probleem.

    Login om te reageren
  34. ML320 CDI zegt

    14 oktober 2007 om 19:29

    Ik denk dat een groter file probleem is, dat mensen het Ritsen niet snappen. Je heb van die kinderachtige mensen die je er niet tussen laten, of mensen die te vroeg gaan of juist op het laatste moment. Als je mensen eens goed uitlegd hoe het werkt, dan zal de doorgang ook beter gaan.

    Login om te reageren
  35. Vincentvld zegt

    14 oktober 2007 om 19:31

    En als je achter elkaar lekker gaat start stop rijden kan met niet invoegen en komen daar weer files. Ook lekker voor je verbruik trouwens, elke keer optrekken en dan na 10 meter weer op je rem. Ik laat geen gaten vallen als er iemand voor me zit die constant rijdt maar met iemand voor me die voor elke 10 meter optrekt en stopt houd ik wat meer afstand. Rijdt trouwens ook een stuk relexter.

    Login om te reageren
  36. luwek zegt

    14 oktober 2007 om 19:38

    als je nu alle wegen dichtgooit, dan kan niemand meer auto rijden=)…is er ook geen file

    Login om te reageren
  37. MARCO! zegt

    14 oktober 2007 om 19:39

    Als iedereen iets meer ruimte laat (anderhalve wagenafstand) kun je gewoon ritsen zonder dat beide rijen stil hoeven te staan. Beetje anticiperen en niet op het laatste moment bedenken dat er nog iemand tussen moet, want dan wordt het inderdaad stil staan, slecht ritsen en nog meer file.

    Login om te reageren
  38. Chip zegt

    14 oktober 2007 om 19:49

    Welke files?

    (woont in Groningen)

    Login om te reageren
  39. herman zegt

    14 oktober 2007 om 19:51

    Ik denk dat een van de weinige mogelijkheden is geen km vergoeding meer te betalen een het personeel maar met trein abbonomenten te gaan werken, maar dat betekend dat het openbaar vervoer ook een stuk beter moet hier in nedeland.

    Login om te reageren
  40. Willemsen zegt

    14 oktober 2007 om 19:57

    Verwijder al die stomme matrixborden!
    Daar staan heel vaak volkomen onnodig lage snelheden op, waardoor de hele goegemeente in de ankers gaat en zo files veroorzaken

    Login om te reageren
  41. VivelaFRANCE zegt

    14 oktober 2007 om 19:59

    @ Citrofiel:

    Ik heb er geen kaas van gegeten. Het is zeker geen FRANSE kaas! :-P (Flauwe grap)

    Enfin, ik zie niet in dat deze oplossing écht helpt. Gewoon de wegen verbreden, beter openbaar vervoer, “superwegen” introduceren en betere doorstroming. Simpel tòch!

    Login om te reageren
  42. ELB zegt

    14 oktober 2007 om 20:02

    Blame it on the cheese. Heb in het naar benden scrollen al genoeg betere oplossingen gezien.

    Login om te reageren
  43. mark zegt

    14 oktober 2007 om 20:03

    Dat klopt inderdaad. De stroming wordt vertraagd doordat men niet aansluit. Waar ik me persoonlijk aan erger op de baan is dat men soms onnodig vertraagd of op de rempedaal duwt. Een vertragging van 1 wagen geeft dit door aan zijn achterliggers. Een vertraging van 120 naar 100 impliceert dat de achterligger mee vertraagd en zelfs minder dan 100 gaat rijden waarop zijn achterligger dan weer misschien nog maar 80 rijdt en zo plant het geheel zich voort tot dat er autos zijn die gewoon stil staan, filevorming dus.

    Login om te reageren
  44. Frank deH zegt

    14 oktober 2007 om 20:06

    Volgens mij is het veel makkelijker op te lossen die files. In plaats van een filemelding te geven na het nieuws kunnen ze beter de volgende boodschap geven: Alle automobilisten in de file op de A.., op de derde tel geeft u allemaal tegelijk gas en accelereert u gelijkmatig naar 100kmph, 1, 2, 3!
    Onderlinge afstand maakt geen bal uit. Makkelijk en kost helemaal niets. En ik ben niet eens een vrouw.

    Login om te reageren
  45. Kyanite zegt

    14 oktober 2007 om 20:13

    Het openbaar vervoer sterk verbeteren en de helft goedkoper maken helpt veel beter. Maar goed dat is momenteel niet het geval, want als 5% van de automobilisten nu zegt we gaan vanaf morgen met de trein, bus, metro of tram dan ligt het gehele OV op z’n kont door een te groot aanbod van reizigers.

    Login om te reageren
  46. sebastiaan zegt

    14 oktober 2007 om 20:43

    als iedereen een snel heid blijft rijden in plaats van optrekken remmen en weer optrekken een baan blijven inplaats van links rechts links gaan de baan aanhouden die ze moeten hebben gaat alles sneller dus minder file want het kan blijven rijden

    Login om te reageren
  47. rienskie zegt

    14 oktober 2007 om 20:45

    Net als peterkling erger ik mij, ondanks mijn vele kilometers, weinig aan de dagelijkse verkeersproblemen; maar waar ik me wel geel en groen aan erger zijn de automobilisten die nog steeds niet snappen wanneer ze 120 mogen rijden ipv 100 km per uur.

    Een juiste snelheid zal ook wel schelen…

    Login om te reageren
  48. pjotr zegt

    14 oktober 2007 om 21:44

    Ook een file-veroorzaker: het standaard op de meest linkerbaan willen rijden. Gelijk na het invoegen, hop naar links om daar aan te sluiten in de rij.

    Login om te reageren
  49. Armada zegt

    14 oktober 2007 om 22:04

    Ik blijf erbij dat ze in de midden berm gewoon een haag moeten neerzetten. Geen ramptoeristen meer die de andere kant opgaan, geen verblinding meer door tegenliggers die de koplampen verkeerd hebben afgesteld en er wordt nog eens meer CO2 opgenomen ook.

    Login om te reageren
  50. Eric Ederseel zegt

    14 oktober 2007 om 22:04

    Pffft Die kaasdame heeft wel wat losgemaakt vanavond. Sebastiaan komt er het dichtste bij naar mijn mening. ennu kijk eens naar de truckers in de File, die houden de boel rollend zonder al te veel te remmen of gas te geven. En vaak is dat de rijstrook met de beste doorstroming. Daar zitten ook niet al die gatenvullers die van rijstrook wisselen en daardoor weer rembewegingen veroorzaken. ennuh ik ben geen trucker.

    Login om te reageren
  51. sjakie zegt

    14 oktober 2007 om 22:43

    Gewoon geen boetes meer geven, maar direckt het rijbewijs ongeldig verklaren en door de versnipperaar jagen. Het aantal automobilisten daalt dan drastisch en dus ook het aantal files.
    En bestuurders gaan voorzichtiger rijden, dus het wordt ook nog eens stukken veiliger op de weg.
    Dus 2 vliegen in 1 klap.

    Denk na voordat je iets onnozels op internet zet!

    Dit is ook een onnozel idee.

    Al hoewel………..Ik neem toch maar eens contact op met de minister van verkeer en waterstaat.

    Login om te reageren
  52. Drago zegt

    14 oktober 2007 om 23:32

    Hoe je het ook wend of keert, de regering moet nu toch iets aan het wegennet gaan doen. In plaats van het geld dat ze de autobezitters afhandig maken op wat voor een manier dan ook. En inplaats van het te besteden aan andere zaken om maar de begroting kloppend te krijgen.

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    15 oktober 2007 om 00:22

    De enige oplossing voor het fileprobleem is om eerst een pas op de plaats te maken. Dan vervolgens een nieuwe route uit te gaan zetten dan waar we ons nu op begeven.

    Het is gebleken dat de maatregelen die nu getroffen zijn, niet werken. Het is heel moeilijk om de forensen die in de auto zitten uit de auto te krijgen. Dus we moeten onze visie en denkwijze verbreden en onze oogkleppen die ons alleen maar richting “meer asfalt” wijzen afzetten.

    We moeten in andere richtingen en ermen gaan denken. Het geld wat er nu naar toe gepompt wordt is in feite weggegooid geld.

    Ik noem een voorbeeld: Het is gebleken dat een forens niet uit de comfort van z´n auto is te krijgen. Dit heeft zowel rationele als irrationele grondslagen. Echter, is er nooit (naar mijn weten en anders niet genoeg) aan gedacht om het goederenvervoer alternatieven aan te bieden. Zoals bijv. goederen via de lucht te laten geschieden.

    bijv zo: http://www.worldskycat.com
    (deze mensen mogen me nu onderhand wel betalen voor hoe vaak ik ze hier wel niet gepromoot heb. ;) )

    Het is voor een ondernemer een interessant alternatief, aangezien de kosten per km lager liggen dan bij een vrachtwagen.

    Maar goed, aangezien iedereen zo z´n visie hier er op loslaat, mag ik het denk ik ook wel…. :)

    Login om te reageren
  54. Guido van H. zegt

    15 oktober 2007 om 00:52

    Geen oplossing, wel een ‘hulpstuk’ in strijd tegen de file…MOTORSCOOTER, anyone?!?

    Gewoon eentje me 8 pk ofzo en waar je op mag rijden met een B-rijbewijs.
    Heel Europa kent deze variant al, behalve…Ja, ja…Die slome van de “Europese Klas”!

    En dan komt er weer een vrouwtje ons vertellen hoe het wel moet?!?

    Over een achterlijk cultuur gesproken…

    Login om te reageren
  55. Romeo zegt

    15 oktober 2007 om 03:13

    Ik heb een beter oplossing: voertuigen met 3 of meer personen in de automogen gebruik maken van een speciaal voor hen vrijgemaakt rijbaan. Anderen gaan maar lekker in de file staan…

    Login om te reageren
  56. smokin zegt

    15 oktober 2007 om 08:29

    van iedere auto de voor- en achterbumper eraf halen, dat scheelt ook al gauw een paar procenten filelengte.

    Login om te reageren
  57. help123.mobi zegt

    15 oktober 2007 om 08:36

    Romeo ik ben het niet met jou eens.

    Denk eens aan al die bezorgers en vertegenwoordigers.
    Zelf ben ik service monteur.

    Login om te reageren
  58. Alwood zegt

    15 oktober 2007 om 08:55

    sorry… maar hier kan ik me echt niet in vinden :| als iedereen iedere 2m gefrustreerd aan moet gaan sluiten worden de files er alleen maar langer en vervelender op. Juist een constante snelheid aanhouden is belangrijk in een file.

    Het remmen wat je na 2m iedere keer moet doen dat moet de hele rits auto’s achter je ook doen en het effect van stilstaan word naar achteren toe alleen maar groter… maw, ze moeten verder naar achter steeds langer stilstaan omdat iemand vooraan graag iedere 2m remt en optrekt.

    Daarbij heb ik absoluut geen behoefte om in 1 file me koppeling kapot te rijden en is het verbruik bij optrekken ook een stuk groter dan bij stationair draaien.

    Ik heb wel een andere bewering :) als heel nederland zou leren afstand houden en een constante snelheid zou rijden die niet maar met een kleine marge van het maximum afwijkt zouden er helemaal geen files bestaan!

    Login om te reageren
  59. SugarFree zegt

    15 oktober 2007 om 09:48

    @ Victor
    Da’s de eerste reactie die serieus is te nemen.
    Het stukje kaas snap ik ook niet, maar dat doet er niet toe.
    Uit onderzoek blijkt namelijk dat teveel gaten in de file (die veroorzaakt worden doordat mensen niet de juiste afstand houden, of teveel of te weinig) een van de grootste veroorzakers is van filevorming.

    Dus deze mevrouw heeft wel degelijk een punt, JONGENS.
    Denigrerend over vrouwen doen, kan altijd nog.

    En de feiten liggen er: tot 2020 zullen de files verdubbelen!

    Login om te reageren
  60. Rodeoro zegt

    15 oktober 2007 om 10:39

    Had geen zin om alle comments te lezen en weet dus ook niet zeker of het volgende al gemeld is:
    Het is totale onzin wat aka deborah hier vertelt zijn al genoeg tegenargumeneten naar voren gekomen die ik niet hoef te herhalen. Wat een oplossing voor het fileprobleem zou zijn is kijken naar een van de weinige braches die het wel begrepen hebben namelijk de bouwvakkers. Voor de spits beginnen met werken en er weer voor eindigen als er in nederland eens iets aan de wertijden gedaan zou worden zou het file probleem veel beter aangepakt kunnen worden. Ook hier kom je weer problemen tegen maar lang niet binnen elke sector. Daarnaast en ik weet dat ik hiermee veel discussies zal oplaaien is mensen met een uitkering, arbeidsongeschikte of dergelijke verbieden in de spits te rijden 7.00-9.00 / 16.30-19.00( als je veel vrije tijd hebt kan je ook wel op een ander moment reizen). En een laatste oplossing is natuurlijk thuiswerken voor mensen die dit kunnen wat natuurlijk nog veel meer aangemoedigt zou moeten worden vanuit de overheid en het bedrijfsleven.

    Login om te reageren
  61. SugarFree zegt

    15 oktober 2007 om 11:17

    @ Rodeoro
    “mensen met een uitkering, arbeidsongeschikte of dergelijke verbieden in de spits te rijden 7.00-9.00 / 16.30-19.00( als je veel vrije tijd hebt kan je ook wel op een ander moment reizen)”

    Een Darwin award win je er zeker mee! ;)

    Login om te reageren
  62. mashell zegt

    15 oktober 2007 om 12:14

    “een van de weinige braches die het wel begrepen hebben namelijk de bouwvakkers.”
    Haha. Dat is anders ook een bedrijfstak waarin zinloze volksverplaatsingen aan de orde van de dag zijn. Bouwvakkers uit Overijssel werken in Noord-Holland en die uit Noord-Holland weer in Overijssel. Ja, leuk en de reistijd wordt betaald. En ik hoef natuurlijk niet eens te beginnen over het weggedrag van die Nikkie Lauda’s in die busjes.

    Login om te reageren
  63. mike zegt

    15 oktober 2007 om 12:19

    MANNEN EN VROUWEN, LUISTER NAAR LINCOLN GEEN WEGENBELASTING MEER BETALEN GEEN BULLCHIT KILOMETERHEFFING, IK HEB FAMILIE IN LELYSTAD EN IK WOON IN HAARLEM ALS IK TUSSEN DE 5 EN 10 KEER HEEN GA IN EEN JAAR TIJD BEN IK NU MET DE BELACHELIJKE PRIJZEN AL VEEL GELD KWIJT EN DAN MOET IK NOG FF KMHEFFING BETALEN ACH HOU TOG OP, ZOVEEL NEMEN ( DE STAAT) EN NIKS TERUG GEVEN PLATBRANDEN DE POLITIEK DAT MOETEN WE DOEN !!!! WE ZIJN GEEN SLAFEN VAN DE STAAT !!!!

    Login om te reageren
  64. SugarFree zegt

    15 oktober 2007 om 12:33

    @ Mike
    Schreeuw niet zo, wil je?!

    Login om te reageren
  65. SQB zegt

    15 oktober 2007 om 13:10

    @Romeo: Oh, je bedoelt een Carpoolstrook?

    Login om te reageren
  66. bmw zegt

    15 oktober 2007 om 13:11

    De stelling van dit artikeltje is gewoon waanzinnig dom. Net door dat gedrag ontstaan files. Het is het beste bewijs dat sommige mensen puur op perceptie ipv op rationaliteit denken.
    Constante snelheid aanhouden, ruimte laten voor de harmonica, hoffelijk zijn en rustig blijven, dat helpt jezelf, je auto, het milieu en de andere weggebruikers.
    Mensen die bovenstaande tip geven en deze waarschijnlijk zelf ook toepassen behoren tot de meest ergerlijke weggebruikers.

    Login om te reageren
  67. bmw zegt

    15 oktober 2007 om 13:13

    PS: het fileprobleem los je volgens mij in zekere mate op (zoals sommigen al zeiden) door spreiding van arbeidstijd, rationaliseren van verplaatsingen en alternatieve voertuigen zoals scooters en vrachtschepen. Ook het sneller uitvoeren van wegenwerken en het in ere herstellen van de secundaire wegen (die nu vernield zijn met bloembakken, eenvakswegen, busbanen, verkeersdrempels, enz.) kan helpen. Helemaal zal je dit probleem echter nooit oplossen (dat is ook niet echt nodig, denk ik, er zijn ergere dingen).

    Login om te reageren
  68. tss68nl zegt

    15 oktober 2007 om 14:55

    @Muts van artikel

    Files ontstaan vaak door een remgolf. Auto 1 remt, auto 2 heeft reactietijd en remt dus later, moet harder remmen dan zijn voorganger. Auto 3 moet nog harder remmen, enz enz. Totdat, je raad het al….auto #20 stil staat.

    Gaten laten vallen zorgt voor het opvangen van die remgolven, en je lost dus de file op voor degenen achter je. Als dat collectief gedaan zou worden, zou de doorstroming op de weg wel een stukkie beter worden.

    Maar, sluit maar lekker aan…denken dat je alleen op de wereld rondloopt is ook wat voor te zeggen ;)

    Login om te reageren
  69. Lustigson zegt

    15 oktober 2007 om 15:28

    Er is maar één oplossing voor de files en dat is de NS opheffen en alle sporen asfalteren. ;-)

    Nu on-topic: eerlijk gezegd vind ik het veel prettiger om een beetje een gat te laten vallen en dan vervolgens rustig (zeg 35 km/u) aan naar je voorligger te rijden. Eer je bij ‘m bent, is hij alweer een meter of 10 opgeschoten (met bijvoorbeeld 60 km/u). Rijdt ’n stuk rustiger en kost volgens mij nog minder brandstof ook.

    Login om te reageren
  70. SugarFree zegt

    15 oktober 2007 om 15:37

    @ lustigson
    Precies. Niet alleen comfortabeler, rustiger en zuiniger, maar ook nog eens één van dé oplossingen tegen files.

    Login om te reageren
  71. rgseidl zegt

    15 oktober 2007 om 17:55

    De stelling van mevr. Marianne AKA Deborah (make up your mind already, woman!) is dat het grootste probleem van een file haar lengte is. Helaas pindakaas, dat klopt gewoon niet.

    Het probleem is eerder dat de maximaal mogelijke gemiddelde snelheid veel lager is dan mensen graag zouden willen. De redenen daarvoor zijn bekend: het aantal rijbanen wordt ergens verminderd, hetzij door de aanweizige infrastructuur, hetzij door de samenvoeging van meerdere wegen, hetzij door bijzonder langzaam rijdende speciale voertuigen of tgv werkzaamheden of een ongeluk.

    Als je in zo’n file dan telkens gaat aansluiten betekent dat versnellen en meteen weer vertragen, dat is dus heel slecht voor je brandstofverbruik en het milieu. Bovendien produceer je een golfbeweging of geeft haar tenminste ongedempt door aan de automobilisten achter je. In sommige gevallen (negatieve demping) kan dat tot ongelukken ver achter je leiden, waardoor het fileprobleem globaal gezien alleen erger wordt. Hoe je ~10m afstand tot de auto voor je, dan kun je helpen deze golven uit te dempen, zodat idereen weliswaar langzaam maar tenminste met min of meer constante snelheid in de eerste of tweede versnelling door kan blijven rijden. Je koppeling en je linker been zullen dat ook waarderen. De file is tussentijds wat langer maar lost veel sneller op.

    De reden waarom dit in de praktijk niet gebeurd is simpel: de meeste bestuurders hebben geen verstand van de dynamica van files en dus ook niet hoe ze zich in een file het beste kunnen gedragen. Iedereen heeft ongeloofelijke haast (merci, Herman van Veen) en denkt dat hij – of zij dus – sneller zal aankomen als ze bumper aan bumper gaan rijden. Sommigen gaan zelfs van rijbaan wisselen omdat ze dan wellicht heel eventjes iets meer vooruitgang boeken. Dit veroorzaakt echter een nieuwe golf en belet bovendien het uitdempen van reeds bestaande golven.

    Het fileprobleem wordt dus veroorzaakt door omstandigheden waar de gemiddelde automobilist niets aan kan doen. Zijn/haar rijstijl in een file kan het probleem echter beperken of – zoals helaas meestal het geval is – juist erger maken.

    Login om te reageren
  72. Rodeoro zegt

    16 oktober 2007 om 11:30

    @rgseidl
    Te lange tekst zal vast wel allemaal kloppen.
    @Mashell
    . Bouwvakkers uit Overijssel werken in Noord-Holland en die uit Noord-Holland weer in Overijssel
    misschien een idee om dat geen bouwvakkers in te huren uit het andere deel van het land daar wel eens over nagedacht. En die busjes rijden tenminste wel lekker door. En zie jij ze vaak in de file staan??? ik niet

    Login om te reageren
  73. Lustigson zegt

    16 oktober 2007 om 11:31

    @ Rodeoro
    > die busjes rijden tenminste wel lekker door. En zie jij ze
    > vaak in de file staan??? ik niet
    Dat komt omdat die gasten ’s ochtends om half zes, zes uur vertrekken, en om half vier weer naar huis gaan. Slim bekeken.

    Login om te reageren
  74. Eric zegt

    16 oktober 2007 om 12:28

    Fileproblemen worden volgens mij vooral in stand gehouden door het gedrag van veel automobilisten. Kijken na(ar) een ongeluk, geen afstand houden, te hoge snelheid en het niet volledig benutten van alle rijbanen (Die linkerbaan is toch wel erg aantrekkelijk voor veel wegmisbruikers omdat ze allemaal zo’n verschrikkelijke haast hebben, maar er per saldo weinig mee opschieten).

    Ik kan me voorstellen dat een GPS systeem gecombineerd met een automatische snelheidsbegrenzer en minimale afstandsbegrenzer tussen je voorganger een hoop ellende en files kan besparen. Meer asfalt werkt in ieder geval niet tegen het steeds irritant agressiever wordende rijgedrag! Dan staan we gewoon stil op vier banen i.p.v. twee.

    Wat meer spreiding van werktijden, gezellig met elkaar meerijden ’s ochtends en je gewoon houden aan de aangegeven maximale snelheid kan vast ook geen kwaad. Als er werkzaamheden zijn, en daardoor minder banen beschikbaar, blijven de auto’s je voorbij scheuren… een minuut later staan ze, net als jij, stil omdat ze met dit gedrag weer eens een file hebben veroorzaakt.

    Ik pak voortaan de trein.. kom ik wat minder gestrest op m’n werk in ieder geval! Wat mij betreft is het vooral een probleem van rijstijl en dus gedrag!

    Login om te reageren
  75. Ruud zegt

    16 oktober 2007 om 12:30

    -=edit: geen slechte bijdrage, maar graag zonder caps lock=-

    Login om te reageren
  76. Ikke zegt

    16 oktober 2007 om 12:38

    Daar ben ik niet mee eens, want dat constant optrekken en dan weer afremmen kost veel brandstof + CO2 uitstoot

    Login om te reageren
  77. Lustigson zegt

    16 oktober 2007 om 13:20

    Overigens ben ik wel eens benieuwd of het zou werken als iedereen daadwerkelijk 90, 70 of 50 km/u gaat rijden als die borden dat aangeven als je een file nadert.

    Login om te reageren
  78. giacomo zegt

    16 oktober 2007 om 14:38

    Inderdaad waar. Bij beter aansluiten kan verkeer dat moet afslaan sneller en beter weg. Mijn overtuiging is echter dat we computergestuurd de weg op moeten. Betekent dat we: Zuiniger rijden. Dichter op elkaar rijden.Veiliger!!!!( want 9 van 10 files wordt veroorzaakt door ongeluk) en sneller natuurlijk. MAAR…!! ondanks dat het makkelijk zou kunnen , gaat de strijd natuurlijk om welk systeem gaat het worden en wie kan er na die gigantische strijd het meeste aan kan verdienen. Daar zou Europese politiek moeten inspringen en onderzoek moeten subsidiëren.
    Er kan zoveel met computers , gps etc. Dan zou dat ook moeten lukken.

    Login om te reageren
  79. andré vivaldi zegt

    16 oktober 2007 om 21:59

    Er is maar één echte oplossing voor het file-probleem, dat is namelijk in de spitsuren de autorijder verplichten de auto thuis te laten.

    Dat kan dan door om de dag auto’s met een oneven eerste cijfer thuis te laten en hetzelfde voor de auto’s met een even eerste cijfer. Zo heb je geen file-probleem meer.

    Uitzondering moet er echter zijn voor autorijders die beroepshalve de weg op moeten, maar de zovele autorijders die alleen de weg opgaan moeten maar een oplossing vinden voor de dag dat ze auto moeten thuislaten, openbaar vervoer of met de buurman meerijden.

    Als autorijder die iedere dag alleen weggaat en terugkomt vindt het verder prima zo, maar als via de overheid wordt opgelegd om de auto om de dag thuis te laten, kan ik mij daarin vinden, want we dragen dan allen bij aan een schoner millieu, minder irritaties en daardoor een kwalitatief beter bestaan.

    Nu hoor je al mensen zeggen dat zulke maatregelen een beperking is van onze “o zo te kosteren vrijheden”, maar waar blijven we als het file-probleem alleen maar groter wordt, wegkwijnen in een stinkende autoslurf en ons maar inhouden, want druk maken helpt toch niets.

    Willen we met z’n allen een beter milleu en betere leefomstandigheden dan zullen we concessies moeten doen en een stukje van onze vrijheid moeten inleveren, maar krijgen daar meer leefplezier voor terug.

    En de staat die vangt dan toch veel minder accijnzen? Natuurlijk, maar het file-probleem is een heel groot economisch probleem wat miljarden kost en als we het hier toch over de financien hebben, een compensatie voor de autobezitter in de vorm van verlaging van de wegenbelasting lijkt mij zo wie zo mogelijk.

    Nu doe er wat mee.

    André

    Login om te reageren
  80. Lustigson zegt

    17 oktober 2007 om 09:03

    Nog een (deel)oplossing: grote ondernemingen overhalen — of het desnoods verbieden — zich in of rond Amsterdam te vestigen. Denk maar aan ABN AMRO en ING die megakantoren aan de A10 mochten bouwen, zonder dat de overheid hier een infrastructurele update aan toevoegde. Als overheid had ik gezegd dat die bedrijven maar in Almere (aan de noordkant) of Lelystad hadden moeten gaan zitten, of elders in het land.

    Login om te reageren
  81. SugarFree zegt

    17 oktober 2007 om 10:20

    @ Andre Vivaldi
    Je muziek is prachtig, maar je argumentatie onzin ;)

    “Er is maar één echte oplossing voor het file-probleem, dat is namelijk in de spitsuren de autorijder verplichten de auto thuis te laten”
    Dus om en om thuislaten die auto, met even en oneven cijfers.

    De gaat de NL-economie natuurlijk bergen geld kosten. Werkgevers lachen je uit. OV is niet goed genoeg. ‘Beroepshalve de weg opmoeten’ is een veel te rekbaar begrip natuurlijk.

    Nee, dit wordt ‘m niet :(

    Login om te reageren
  82. IS200 zegt

    17 oktober 2007 om 16:36

    Gewoon in heel de randstad de snelwegen met 2 of 3 banen verbreden! Probleem opgelost.

    Login om te reageren
  83. René zegt

    18 oktober 2007 om 12:41

    wat ik altijd mis in de file-discussies is het afschaffen van de reiskostenvergoeding. Wedden dat er dan mensen dichter bij hun werk gaan wonen? Nog sterker: een verbod op reiskostenvergoeding.

    Login om te reageren
  84. JG zegt

    24 oktober 2007 om 21:23

    Files zullen er altijd zijn, helaas beginnen ze steeds vroeger en eindigen steeds later.
    Een oplossing of meerdere tegelijk; elektronische borden (die deftig werken) die zeer ver van voor de file, de juiste snelheid aangeven om niet stil te komen staan en rustig door te stromen dit meestal tegen een snelheid gelijk aan de snelheid waarmee het verderop gelegen knelpunt op dat moment kan worden ontruimd.
    Dit is perfect haalbaar.
    ALLE flitsbakken van de gewestwegen weg, en op de snelwegen plaatsen op knelpunten en afstellen op “bumperklevers” de grootste oorzaak van files en aanrijdingen !
    In GB doen ze dit al een tijdje met IR sluizen en met succes.
    Alle vrachtwagens verplichten met een actieve Distronic te rijden (houd automatisch een veilige afstand tot voorligger), dus meer dan 2 meter zoals nu gebruikelijk is.later ook alle andere wagens.
    Zigzaggers op video vastleggen, wagen en rijbewijs in beslag nemen,voor een paar dagen, volgende x dubbel enz, geen boete geven.
    groetjes

    Login om te reageren
  85. ML 280 CDI zegt

    25 oktober 2007 om 00:06

    De politie moet die vrachtwagen meer gaan aanpakken. Bijna elke dag ligt er wel ergens een gekantelde vrachtwagen over de weg.
    Hoe zit het met de Betuwelijn. Container vervoer. Minder vrachtauto`s?
    Ik ben het met de vorige schrijver eens. Geen boetes geven maar de auto minimaal een week in beslag nemen bij een overtreding.
    Bij ophalen van de auto na een week de gemaakte kosten betalen voor inbewaring en wegslepen. Volgens mij werk dat veel beter. Ik lig niet waker over een boete van 100 euro of meer. Ik lig meer wakker voor het oponthoud dus staande houden. Wanneer ik de auto een week kwijt ben heb ik een veel grotere strop. Er moeten ook veel meer politie in burgerauto komen op de weg.
    Dagelijks zie ik chauffers slingerends op de weg. Bij het passeren blijken ze met
    hun mobi(el) aan hun oor te debielen. Als ik naar schiphol rij zie ik er minsten vijf en meer. Waar zit die politie? Waarom zie ik het wel en zij niet?
    En laten ze die weg afmaken richting Benelux. In Den Haag zitten ze alleen maar te lu ll en en hun zakken te vullen. Maar wij bedrijven willen ook onze zakken vullen.

    Login om te reageren
  86. dick zegt

    13 december 2007 om 17:49

    bestuurders gaan te vroeg naar de linkse baan,om een vracht wagen in te halen,die nog 900 meter verderop rijd,die hebben geen verkeers inzicht

    de tijden aanpassen van het inhaalverbod voor vrachtwagens

    Login om te reageren
  87. Tobus zegt

    30 januari 2008 om 13:36

    Mens, ga toch koken.

    @ ML 280 CDI
    De pliesie pakt eigenlijk alleen mensen die ze op de automaat kunnen fotograferen. Zo blijft de winstmarge lekker hoog. Daarom worden mensen gepakt bij 4 km/u te hard, maar niet voor overmatig linksrijden, kleven. frotten, vluchtstrookje pakken en ander horkerig gedrag. Het valt me ook op dat politie zelden in de file te vinden zijn, behalve achter de vangrail met een driepoot schuinvoor de auto, of met volle snelheid over de vluchtstrook.

    Login om te reageren
  88. Bob zegt

    30 januari 2008 om 15:46

    Files beginnen in een groot gedeelte van de gevallen waar de weg versmalt wordt. Van 3 naar 2 rijbanen meestal.

    Het probleem zit hem in het ritsen, mensen ritsen te vroeg, te laat, of laten anderen er niet tussen. Het gevolg: mensen gaan remmen en er ontstaat een file.

    Dus als iedereen netjes ritst, denk ik dat we al een heel eind zijn. Maar hoe kan je er voor zorgen dat iedereen netjes ritst? Je moet aangeven waar er gereden moet worden.

    Bijvoorbeeld door een markering die in de vorm van licht op de weg schijnt, en waar de auto’s dan in moeten rijden. De markering lootst alle auto’s op precies de goede afstand naar de rijbaan waar naartoe geritst moet worden. De auto’s die hier al rijden moeten ook in een markering rijden zodat er precies genoeg ruimte is.

    Je voorkomt op deze manier dat er onnodig geremd moet worden, en daarmee ook een hoop files denk ik!

    Login om te reageren
  89. Erix4u zegt

    30 januari 2008 om 18:07

    Gewoon bredere wegen aanleggen…

    Login om te reageren
  90. ML 280 CDI zegt

    30 januari 2008 om 21:15

    Ik ben er inmiddels achter dat de overheid file`s toejuigd.
    In de stad slurpt mijn auto 16 liter diesel op 100 km.
    Buiten de stad slurpt mijn auto 11 liter op 100 km.
    Op en neer naar Parijs gebruikt mijn auto 9 liter op 100 km.
    De overheid stimuleert milieu vervuiling.
    De wegen in de steden worden steeds smaller.
    De stoplichten staan steeds langer op rood.
    Er komen steeds meer drempels bij.
    Snelwegen worden niet afgemaakt.
    Milieu bewegingen krijgen de schuld.
    Wanneer de weg Amsterdam, Benelux met spoed afgemaakt zou worden dan
    zou dat heel wat litertjes brandstof schelen. De 80 km borden kunnen dan weg bij Rotterdam. Overigens draagt die 80 km niets bij aan het milieu. Wij worden met z`n allen goed voor de gek gehouden.
    Neem nou die 80 km zones, ik gebruik gewoon meer brandstof en het levert bekeuringen op voor de automobilisten die net iets te hard gaan.
    Neem nou die Nijpels toen der tijd met z`n zure regen? Gewoon zakken vullen.
    Nijpels heeft er een goede baan aan overgehouden. Wanneer ik in de stad een beetje door zou kunnen rijden dan gebruik ik 5 liter per 100 km minder.
    Op de Amsterdamse en de stille Veerkaden hebben ze een paar maanden geleden de stoplichten verwijderd. Nooit heb ik zo lekker door kunnen rijden.
    De CO2 uitstoot was gelijk een stuk minder op de Veerkaden.
    Het file probleem was opgelost.
    Ik hoefde niet meer door de parkeergarage. Dat scheelde 20 minuten in de file staan plus minder brandstof. Even die 2 euro vergeten die de parkeer- garage kost.
    Ik ben benieuwd wat ze er nou weer van gaan maken.
    Zet op ieder hoek van de straat een kontroleur met camera. We hebben genoeg mensen die agentje willen spelen en slinger die overtreders op de bon. Weg met al die stoplichten.

    Login om te reageren
  91. ML 280 CDI zegt

    30 januari 2008 om 21:57

    -Edit: Nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  92. ML 280 CDI zegt

    30 januari 2008 om 22:11

    O, ja nog even.

    In mijn nieuwe ML280 zit een Mercedes navigatie.
    Maar dat is 10 keer niks.
    300 euro kost een nieuwe cd, daar koop je een TOMTOM voor.

    De Mercedes cd geeft geen verkeers info.
    (Wel handig dat je weet waar de Mercedes werkplaatsen zitten.)

    Dus geen update meer van Mercedes.

    Login om te reageren
  93. deejay zegt

    3 februari 2008 om 13:56

    Niet eens met de stelling van de gaten: juist door ruimte (ik noem het geen gaten) te laten krijg je een contantere snelheid van het verkeer. Bij strak op je voorganger rijden moet je regelmatig remmen. Wist je dat, als iemand plotseling even remt bij A’dam, als een golfbeweging een half uur later iemand in Utrecht (op dezelfde A2) plotseling moet remmen, zonder ‘oorzaak’. Ik merk dat doordat mensen de laatste tijd ruimte aan elkaar geven het verkeer bij wegen die bij elkaar komen veel beter doorstromen.
    Wel eens met het ongelooflijk iritante ‘file van kijkers’!!!

    Login om te reageren
  94. Pieter zegt

    20 juni 2008 om 10:31

    DE OPLOSSING VOOR FILES IS:

    schaf de huursubsidie af dan zijn we veel auto’s kwijt.
    in al die zg sociale wijken is geen parkeerplaats te vinden.
    iedereen heeft een auto betaald van of door de huursubsidie.

    Huur betalen in plaats van auto’tje.

    Login om te reageren
  95. ML280 zegt

    20 juni 2008 om 15:31

    Je hebt helemaal gelijk Pieter. Goed idee
    Maar wat ik het ergst vind is dat die auto`s de hele dag stil staan.
    Dus schaf de bijstand ook af als we toch bezig zijn.

    Maar laten we beginnen met de huursusidie.
    Wanneer je auto bezitter bent dan heb je de huursubsidie niet nodig.

    Lekker met de tram. Dan hoeven de ticket tarieven niet omhoog.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North