• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De snelste station op de Nürburgring weegt bijna 2 ton

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 10 november 2017 om 12:04 – 43 Reacties

De snelste station op de Nürburgring weegt bijna 2 ton


Dit is de beste auto voor als je écht snel naar de hondendokter moet knallen.

Het is weer zover: er is weer een record omgetuimeld in de Groene Hel. Het Duitse blad Sport Auto, bekend van het Porsche 918 record, nam de familieversie van de Mercedes-AMG E63 S (rijtest) mee op een tocht richting de Eifel, waar ze de snelste tijd in hun klasse wat aanscherpten. Met Christian Gebhardt aan het roer deed de Estate een rondje van 7:45.19, wat ongeveer 10 seconden sneller is dan de vorige E63 S. De video van het rondje check je HIER.

Laat het dus vooral duidelijk zijn dat de nieuwe E63 S de daad bij het woord voegt en wel degelijk een ruime verbetering is ten opzichte van zijn oudere broer. Dit wordt niet in het minst veroorzaakt door de nieuwe geblazen achtcilinder. Deze 4-liter biturbo V8 die schuilt in het vooronder van de W213 produceert 612 pk en 850 Nm koppel. In een rechte lijn betekent dit dat de E63 S een kleine 3,5 seconden nodig heeft om de 100 km/u aan te tikken. Tezamen met het wonderbaarlijk goede 4Matic+ zorgt dit ogenschijnlijk voor een auto die in zowel de bochten als op rechte stukken niet te stoppen is. Dit is een powerwagon pur sang.

Wil je meer weten over de verschillen tussen de nieuwe en de oude E63 AMG Estate? Klik dan hier.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, e63, estate, Mercedes, mercedes-amg, nurburgring, record, Video

Vorig bericht: « “Carsharing is NIET de toekomst”
Volgend bericht: Deze 4×4 Fiat 500 is allesbehalve een stadsauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    10 november 2017 om 12:18

    Audi en BMW zullen snel volgen.

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      10 november 2017 om 14:16

      @rufctr01: bmw zal geen station M5 maken ben ik bang…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        11 november 2017 om 22:30

        @bmwm3gtr: nu ze over zijn gegaan op AWD met de M5 denk ik dat het niet lang gaat duren met de M5 Touring.

        Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      10 november 2017 om 14:18

      @rufctr01: met welke station volgt bmw? Die maken geen power station sinds de e61 meer. (Ja de m550d maar dat is een niveau lager)

      Login om te reageren
    • mb10 zegt

      10 november 2017 om 14:35

      @rufctr01: bmw heeft geen M5 station

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    10 november 2017 om 12:24

    Jezus, snelle tijd man. En dan plaats hebben voor 5 man plus bagage. Wat een kanon!

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      10 november 2017 om 13:04

      @viezefreddyw:
      Waar gaat het nog over 0-100 in 3.5 sec. Niet meer normaal

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        10 november 2017 om 13:42

        @Dickie: je zou maar een F430 hebben en het bij een stoplicht afleggen tegen zo’n volgepropte station ??

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          10 november 2017 om 14:15

          @stefje: En niet zo’n beetje ook! Gewoon een halve seconde sneller. Vind ik wel mooi.

          Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          10 november 2017 om 14:17

          @stefje: Even snel gekeken wat een F430 doet over de Nurburgring. De snelste tijd was 7:55.00. Dat is gewoon 10 seconden langzamer dan de E63. Bizar man.

          Login om te reageren
          • b00m3rang zegt

            10 november 2017 om 16:24

            @viezefreddyw: jaa maar die ringtijden kan je eigenlijk niet vergelijken. De ring is aangepast op meerdere momenten in het verleden en het zal vast ook nog gebeuren in de toekomst. Daarnaast verschillen de rijders en condities enorm. Ookal ben ik natuurlijk zeker niet vies van een onzinvolle vergelijkingen.

            Login om te reageren
          • 't Peugje zegt

            10 november 2017 om 17:48

            @viezefreddyw: Maar een F430 heb ik nog nooit met blauwe platen op een trambaan zien rijden ;) Nee flauw, heel bizar hoe ze een station zo snel krijgen.

            Login om te reageren
        • Dickie zegt

          10 november 2017 om 18:51

          @stefje: Haha ja ik had het er nog bij willen zetten: je zult er maar naast staan met je Ferrari…

          Login om te reageren
      • cartype zegt

        10 november 2017 om 18:34

        @dickie: In de categorie “voor petrolheads” is 3,5 van 0 – 100 km/u zeker wel snel ja. Maar in de electro wereld gelden er andere standaarden. De Tesla Model S P100D doet 0 naar 60 mph in 2,3 seconden. OK de Model S is geen station. Die maakt Tesla ook niet. De Model X P100D doet 0 naar 60 mph in 2,9s.

        Maar ja, voor circuit-werk is de Tesla niet echt berekend, 2200 kg is veel en zonder extra koeling van de accu schiet er een beveiliging in met als gevolg een minuut vertraging op de ring.

        Login om te reageren
        • Dickie zegt

          10 november 2017 om 18:49

          @cartype:
          Ja ik weer het van de Tesla maar al gaat die in 1 sec naar de 100 ik zou geluid van zo’n dikke V8 er niet voor willen missen dan maar minder snel.
          Plus dat de accu natuurlijk zo leeg is bij zo’n ding als je dat doet.

          Login om te reageren
  3. allesmetturbo zegt

    10 november 2017 om 12:32

    Lekker snel naar de wintersport

    Login om te reageren
    • hoglard zegt

      10 november 2017 om 14:19

      @allesmetturbo: lekker veel tanken naar de wintersport!

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      10 november 2017 om 16:40

      @allesmetturbo: en toch zou ik dan liever de dikste diesel willen. Omdat het dan toch net wat meer power heeft en minder tanken. En minder piekerig karakter

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        10 november 2017 om 18:10

        @peug206: Minder vaak tanken en het maximale koppel bij een lager toerental, mee eens. Maar meer power? Die begrijp ik niet.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          10 november 2017 om 19:03

          @baardmijt: een benzine heeft vaak een stuk in de koppelcurve dat heel snel omhoog loopt en dan daalt. Met turbo’s is dit minder geworden maar nog steeds niet zo’n mooie koppelcurve als een dikke diesel.

          Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    10 november 2017 om 12:36

    Binnenkort Audi met een rs erover heen of is het onderstuur niet opgelost?

    Login om te reageren
    • kermit123 zegt

      10 november 2017 om 15:35

      @rammillius: De oude Rs 6 gaat al makkelijk voorbij de mercedes in een sprint van 0 tot 100. Dus de nieuwe RS6 maakt er gehakt van de mercedes

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        10 november 2017 om 16:42

        @kermit123: een sprintje is net wat anders dan een 21km vol bochten.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 november 2017 om 19:08

        @kermit123: De oude doet dat in 3.9, de Merc 3.5. Bovendien bestaat de Ring uit bochten. De angstgegner van Audi.

        Login om te reageren
        • kermit123 zegt

          11 november 2017 om 10:57

          @berlinetta: dat zijn cijfers op papier. Ga maar naar de sprint races in duitsland of hier.De RS 6 maakt gehakt van de mercedes. Zou mooi zijn als je ze beide bij de stoplichten zou tegengekomen dan merk je hoe goed quattro is . Je lacht je helemaal suf.Bij een tesla heb je natuurlijk geen schijn van kans

          Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            11 november 2017 om 14:51

            @kermit123: Nou, om jou verhaal meteen te ontkrachten…

            https://youtu.be/_JB9Ki9YWXU

            Begrijp mij niet verkeerd, als je een rs6 voor mijn deur zet zal ik echt niet gaan huilen. Vind het een geweldige bak, maar de E63S is echt sneller. En dat is geen ramp, aangezien dit model RS6 alweer een tijdje meegaat..

            Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    10 november 2017 om 12:36

    Benieuwd hoe de nieuwe RS6 het zal gaan doen…

    Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    10 november 2017 om 12:39

    Heel knappe tijd. Want realistisch (Sport Auto tijden zijn vaak een stuk realistischer dan die van de fabrikanten) én gedaan op ‘gewone’ straatbanden (PS4S).

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 november 2017 om 12:43

      @onehp: dat gezegd, heel blij met men ST Cupra, is realistisch minstens 20s trager, maar wel 600kg lichter en mag zelf schakelen, dus waarschijnlijk voor mij een stuk leuker van een andere soort op echte bochtige weggetjes. En kost maar een fractie, das leuk in de buidel :)

      Login om te reageren
      • wildewesten zegt

        10 november 2017 om 16:34

        @Onehp: alsof je nu 160k op je spaarrekening over hebt

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          10 november 2017 om 17:44

          @wildewesten: begrijpelijke reactie, een auto is immers een statussymbool, maar eigenlijk slaat het ook nergens op. Het is niet omdat iemand een biertje bestelt aan de bar, dat ie daarom geen fles champagne kan betalen. En de luidruchtige yuppie in zijn maatpak die juist de duurste heeft bestelt heeft eigenlijk geen rode duit en bouwt zijn laatste feestje voordat ie failliet gaat met miljoenen in persoonlijke schulden. Sorry, niet aan jou gericht per se, maar ik merk wel vaker hier op AB dat sommigen daar nogal naïef in zijn. Maar dus geheel terzijde.

          Login om te reageren
  7. MAB zegt

    10 november 2017 om 12:50

    Wat is het toch ook een modder dikke auto.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 november 2017 om 12:59

      @mab: ik zie gewoon een e-klasse met een tikkie teveel en lelijk weggewerkte uitlaten, het lijkt zelfs of er een afdekkap ontbreekt.

      Login om te reageren
  8. kilum zegt

    10 november 2017 om 12:58

    Ik neem aan dat de begrenzer er wel wordt afgehaald voor dit soort dingen. Deze gaat niet max 250 of 280 vermoed ik zo.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      10 november 2017 om 21:30

      @kilum: Dat is dus niet helemaal duidelijk. Een kleine minuut voor het rechte stuk kreeg de GPS namelijk kuren, waardoor er geen topsnelheid te zien was. Of dit puur toeval is of opzet laten ik aan jou over.

      Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    10 november 2017 om 12:58

    Tijd voor de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turi…
    Shit ik heb geen letters meer!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 november 2017 om 13:36

      @gulli: Volkswagen moest op een gegeven moment wel de Touareg gaan maken omdat het steeds grotere logo anders niet meer paste. Porsche moet wel steeds bredere wagens gaan maken omdat anders de steeds langere namen niet meer passen…

      Login om te reageren
  10. fapfap zegt

    10 november 2017 om 13:06

    Ach 10s op ruim 20km is niet zo een heel groot verschil. Vooral omdat op 20km makkelijk bestuurdersfoutjes kunnen worden gemaakt, dus die 10s hangt niet alleen van de auto af.

    Login om te reageren
    • aambei zegt

      10 november 2017 om 17:47

      @fapfap: een coureur die al tig keer die ring heeft gereden zal echt wel wat consistenter kunnen rijden dan dat jij voorspiegelt

      Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    10 november 2017 om 14:32

    Toch maar eens een labrador aanschaffen dan.

    Login om te reageren
  12. yipikaye zegt

    10 november 2017 om 15:07

    Er komen steeds nieuwe categorieën bij welke het snelst willen zijn.
    Ik stel voor categorie stationwagen met Lassie in de achterbak + skibox.

    Login om te reageren
  13. ruud1954 zegt

    10 november 2017 om 15:54

    Ja, of max 100pk en minimaal 1200kg met oma en opa achterin. Lijkt me ook een leuke klasse.

    Login om te reageren
  14. alpinafanb10 zegt

    11 november 2017 om 17:17

    Proberen met de nieuwe B5 station

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North