• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 4×4 Fiat 500 is allesbehalve een stadsauto

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 10 november 2017 om 13:02 – 17 Reacties

Afbeelding Deze 4×4 Fiat 500 is allesbehalve een stadsautoAfbeelding Deze 4×4 Fiat 500 is allesbehalve een stadsautoAfbeelding Deze 4×4 Fiat 500 is allesbehalve een stadsauto

Deze 4x4 Fiat 500 is allesbehalve een stadsauto
Voor de ware gestoordelingen.

Wat er precies in de pasta zat die de makers van deze Fiat 500 hebben geconsumeerd durf ik niet te zeggen, maar ik wil het ook. Het team van Giannini noemt het de Fiat 350 GP4 en het is ongetwijfeld de meest gestoorde Fiat 500 die je tot nu toe hebt gezien. Daarmee is ‘ie nog net een beetje idioter dan de eerder aangekondigde 350 GP.

Je hoeft niet lang te kijken om te zien dat er behoorlijk wat aan deze Fiat 500 is gewerkt. De wagen draagt inmiddels zoveel aerodynamische stukken dat je haast zou denken dat ‘ie klaargestoomd is voor de 24 uur van Le Mans. Verbrede wielkasten, luchthappers, een voorsplitter en een moeilijk grote diffuser zijn slechts enkele van de aanpassingen die deze 500 te verduren heeft gekregen. Het mat grijs in combinatie met de rode accenten zorgt daarnaast voor een sfeer die me het gevoel geeft dat halloween pas aan het eind van deze maand is.

Zijn race instinct krijgt binnenin nog verder de ruimte om zich te ontwikkelen. Ondanks dat er plek is voor vier inzittenden, beschikt het karretje over een rolkooi en is het raamwerk van plexiglas.

Als je na het zien van de buiten- en binnenzijde overtuigd bent dat het niet nog extremer kan, heb ik slecht nieuws voor je. Hoewel een cruciale hint over zijn lachwekkende transformatie al op de zijkanten staat geplakt, ‘4×4’, is dat nog maar het begin van de pret. Naast vierwielaandrijving beschikt deze Fiat 500 van Gianinni namelijk over de viercilinder uit de Alfa 4C. Dat is echter niet alles. Waar het blok normaliter zo’n 240 pk produceert, levert hij in deze omgetoverde 500 maar liefst 350 pk en 350 Nm aan koppel.

Verdere prestatiecijfers blijven nog uit, maar die hebben we ook niet per se meer nodig om deze Fiat 500 als krankzinnig te bestempelen.

Ook interessant!

  • Dit is de bruutste Fiat Panda ooit
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, 4x4, 500, Alfa Romeo, Fiat, tuning

Vorig bericht: « De snelste station op de Nürburgring weegt bijna 2 ton
Volgend bericht: Hamilton: “Record Schumacher niet buiten bereik” »

Lees Interacties

Reacties

  1. michaelb zegt

    10 november 2017 om 13:14

    Oud nieuws zeg. Dit is al lang voorbij gekomen.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      10 november 2017 om 13:55

      @michaelb: Volgens mij was de vorige een gewone GP en geen GP4.
      https://www.autoblog.nl/nieuws/de-giannini-350gp-is-een-ontzettend-gaaf-bommetje-99417

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        10 november 2017 om 16:07

        @bassx: klopt!

        Login om te reageren
  2. kilum zegt

    10 november 2017 om 13:17

    Die Diffuser! Anyway, bedankt maar toch, nee bedankt.

    Login om te reageren
  3. v6ti zegt

    10 november 2017 om 13:18

    Kan toch nog veel gekker? Heb er al een gezien met een Lamborghini blok er in.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      10 november 2017 om 13:56

      @v6ti: Van deze italiaan denk ik of niet? https://www.youtube.com/user/oemmedi/

      Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      10 november 2017 om 17:44

      @v6ti: Dat is een originele Fiat 500, een andere auto dus.

      Login om te reageren
  4. spykerboy zegt

    10 november 2017 om 13:28

    Gaaf! Als mensen dit nou kochten ipv de abarth versies kan ik over paar jaar een gebruikte halen (stille hoop/hitn?)

    Login om te reageren
  5. 964rs zegt

    10 november 2017 om 13:46

    En bij de eerste de beste bocht ligt ie op z’n kant

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      10 november 2017 om 14:41

      @964rs: ik denk dat je niet naar de hoogte breedte verhouding gekeken hebt. Dit ding gaat niet zomaar op de kant zo te zien

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 november 2017 om 14:48

        @ettie: Inderdaad. Een Abarth ligt al best stevig op de weg, ook in de bochten. Zo’n 4×4 die nog lager en vooral een heel stuk breder is heb heb je echt niet zomaar op z’n kant.

        Login om te reageren
  6. robert110 zegt

    10 november 2017 om 13:59

    Ik denk: nou komt er een artikel over de Jeep Compass. Dan valt dit toch weer mee.

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    10 november 2017 om 14:50

    Wel leuk gephotoshopt zo met die diffuser, witte OZ velgen en Michelin banden!

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    10 november 2017 om 15:41

    Waar moet hij aan voldoen om zich op Le Mans in te kunnen schrijven?

    Login om te reageren
  9. dirkv zegt

    10 november 2017 om 15:45

    Duur maar stoer torretje.

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    10 november 2017 om 16:37

    De eerste leuke 500. Als ze de waardeloze zitpositie ook hebben verbeterd dan is ie helemaal tof

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    10 november 2017 om 22:55

    Koop lekker een S1, Quattro en ook wel 350pk uit te halen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North