De Volkswagen Golf Cabrio heeft een facelift gekregen

Auteur: , 47 Reacties

Met het uitfaseren van de Eos zou je het bijna vergeten, maar Volkswagen heeft nog steeds een cabrio in de line-up staan. Naar goede traditie gebaseerd op de Golf van de vorige generatie. Dit is zijn facelift.

Hoewel, facelift is misschien te veel eer. Volkswagen heeft de Golf 6 Cabrio licht gewijzigde bumpers gegeven aan de voor- en achterkant (“considerably sportier!”). Op de andere sideskirts na zijn er verder geen uiterlijke wijzigingen voor de dakloze bijna-youngtimer. Meer een peeling dus.

De vierzits cabrio heeft wel zes nieuwe exterieurkleuren gekregen, een nieuwe tint voor het stoffen kapje, en zes nieuwe velgdesigns. Ook kreeg het stuur een nieuw ontwerp en zijn er nieuwe motieven voor de stoelbekleding. Ja, als we over motieven beginnen weet je dat er verder weinig is gebeurd.

Motoren beginnen bij een 1.2 TSI met 105 pk, oplopend tot de GTI-pretversie die 220 pk op de voorwielen afvuurt. Dieselen kan met twee 2.0 TDI’s, goed voor 110 of 150 pk. Verschillen spotten kan op de IAA in Frankfurt, of met deze foto’s + video van onze rijtest.



47 reacties

Juk. Jak. Ik was aan het eten.
-edit: nutteloze bijdrage-
Net een caddy cabrio van voren!
@ghost: Of een Touran Cabrio, of een Passat Cabrio, of een Polo Cabrio.
Als ik hem zo bekijk lijkt hij meer op een Golf VI als op een Golf VII
Weinig spannends eigenlijk en waarschijnlijk krijg je weinig voor veel….
@ds3thp: Wellicht wordt het dan nu tijd om het artikel even te lezen…
@potver7: my bad…. Was te snel met reageren op een artikel wat weinig nieuws te bieden heeft en niet tot mijn interesse behoort…
Volgende keer maar beter lezen dus ;-)
@ds3thp: lol of je wou gewoon first comment.
@r32turbo: wat heeft dat voor meerwaarde dan? Geeft dat je een soort van status dan ofzo?!
@ds3thp: reageren op iets wat je interesse niet heeft? Waarom reageer je dan ΓΌberhaupt?
@pjeey: omdat je ook zonder een bepaalde interesse kunt reageren op onderwerpen! Dat iets mij niet interesseert hoeft niet te betekenen dat ik er ook geen mening over heb!
@ds3thp: Dan interesseert het genoeg.. Eetse en fijn weekend
Zeker in die kleur is het lelijk!
Doe dan tenminste een beetje moeite om er Golf VII koplampen op te plakken
“Naar goede traditie gebaseerd op de Golf van de vorige generatie. Dit is zijn facelift.”

Vreemd. Hoorde het deuntje van Law & Order na het lezen van die zin…

“this is their story…”
@Rick-dos: ja, we moeten diep graven om een fatsoenlijke inleiding voor een Golf Cabrio feestlift te verzinnen. Het was dit, of ‘Je Gelooft Nooit Wat Er Is Gewijzigd’.
@Ricardo: Het is je gelukt. Vooral als je naar de foto kijkt met het deuntje van L&O in je hoofd dan ziet het er allemaal heel spannend uit.

Deuntjes kunnen wonderen verrichten ben ik nu achter gekomen…
@Rick-dos: nog steeds geen lijk op de achterbank, helaas πŸ˜‰
Wat een nietszeggend hok.
Achja, met de golf 1 cabrio kwamen ze er mee weg (tot 1991 geproduceerd als ik het goed heb) Toen de golf 3 cabrio (die later een golf 4 neusje kreeg en in de fanbase de golf 3.5 genoemd word) en nu dus de golf 6 cabrio (die eigenlijk een 5.5 is) die gewoon doodleuk naast de golf 7 in de showroom staat.

En geef ze eens ongelijk. Veel goedkoper kan je geen cabrio produceren (zoveel worden er ook weer niet verkocht) en de klanten pikken het gewoon.
@dutchdriftking: wat ik alleen niet begrijp is dat VW de VI als Cabrio heeft uitgebracht. Er was een Eos om het uit te zitten tot de Golf VII en dan gelijktijdig met de Golf VII Cabrio uit te komen. De Golf VI Cabrio heeft nu maar 2/3 jaar gelijk gelopen met de harchback versie. Maar ja, VW en logica met Cabrio’s… ;-).
Bestaat de Golf R cabrio niet meer dan?
@berlinetta: Denk niet dat er nog genoeg kopers over zijn, die vorige eigenaren zijn natuurlijk allemaal in een Duits ravijn gereden of hebben de vangrail gekopt, iets met 265pk op de voorwielen.
@berlinetta: Nope die is in beperkte oplage geleverd. Volgens mij worden deze later wel zeldzaam en misschien redelijk wat waard.
Er zit ongeveer 3.000 euro verschil tussen een golf cabrio met 125 pk en een A3 cabrio met 125 pk. Dan staat de A3 op een moderner platform, heeft de A3 een beter interieur en rijdt de A3 vast ook beter. Persoonlijk vind ik de A3 ook een stuk beter smoelen, deze golf heeft net als de vorige A3 cabrio een wat vage korte achterkant. Als je dan bedenkt dat de A3 z’n waarde vast beter vasthoudt is de keuze simpel, je koopt… een tweedehands 325/330/335i cabrio.
@knipperlichtje: zelfs een 120i/125i/135i/123d cabrio is een beter plan!
@jochempie: 2-serie cabrio is het tegenwoordig ;-). Maar je hebt verder volkomen gelijk.
@gtwillem: Het is ook 4-serie cabrio tegenwoordig, wat is je punt?
@knipperlichtje: Ik snap dit ook niet, er is op basis van het nieuwe multi bouwstenen platform (nieuwe A3) al een cabrio. Waarom dan nu ook niet gelijk een nieuwe Golf cabrio?!?
Net als voor de vorige tweeling is de techniek al klaar en sinds de nieuwe A3 eindelijk ook met een fatsoenlijk ontwerp dat ook van achter klopt.
Dit is toch gewoon een golf 6?
@str8six: lezen is niet jouw sterkste punt?
@Henk_he: er staat ook weinig interessants. (na het gelezen te hebben) ;-)
@Henk_he: Hihi alweer gesnapt
Golfjes cabriolet waren altijd ongekend populair. In 2000 heeft Peugeot met de 206CC de Golf cabriolet eigenlijk opgevolgd. Nog steeds zijn ze gewild volgens mij, zowel de 206CC als de Golf.

Maar wat is nu eigenlijk dΓ© populaire cabrio? Ik zou het echt niet weten. Mini Cooper misschien?
@Rob: de betaalbare Cabrio lijkt een beetje te zijn uitgestorven. Er waren rond 2000-2005 heel veel leuke betaalbare cabrio’s die geen opvolger kregen. Alleen de premium merken (Mini, Audi, BMW) hebben nog ‘verse’ cabrio’s in hun prijslijsten staan. De rest lijkt te zijn uitgestorven:

1. CitroΓ«n C3 Pluriel
2. Daihatsu Copen
3. Fiat Barchetta
4. Ford Focus CC
5. Ford StreetKa
6. MG TF
7. Mitsubishi Colt CC
8. Nissan Micra CC
9. Opel Tigra TwinTop
10. Peugeot 206/207 CC
11. Peugeot 307/308 CC
12. Toyota MR-2
13. Volkswagen Eos
14. Volvo C70

En dan ben ik er ongetwijfeld nog een paar vergeten!
@gtwillem:
Je bent een van de leukste vergeten, de Smart Roadster staat niet in je lijstje.
Hier op AB zijn er een aantal die er eentje hebben, zie het laatste advies topic.
@thejerk: hahahaha! Je hebt volkomen gelijk. Zoals ik al aangaf ben ik er een aantal vast vergeten. Ik kan Carbase of het AutoVisie jaarboek erbij pakken en dan zal vast wel blijken dat ik er een paar vergeten ben. Maar nogmaals: dat gaf ik van te voren al aan. Ik dacht met name aan cabrio’s. De Smart Roadster is een perfect (op die ridicule transmissie na) sportwagentje waar ‘toevallig’ het dak van af kan ;-). Kan ook gelden voor de TF en de Barchetta, maar die waren in standaardvorm niet zo goed als de Smart Roadster, Meneer @thejerk πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜€
@gtwillem:
Inderdaad, waar zijn ze allemaal heen? Ze lijken wel uit de gratie.

Ja, Opel heeft nog de Cascada. Wat een ontiegelijk chique auto is. Staat er hier eentje in heel donkerrood. Werkelijk prachtig. Kost je al wel gauw 40, 45 duizend euro. Slik!
En toen ik een Golfje ging samenstellen kwam ik ook al op 38 duizend euro….. Best heftige prijzen…

Toch vind ik beide auto’s leuk. De Cascada omdat die ontiegelijk chique is; de Golf omdat ie mij ontzettend onthaastend lijkt rijden. Kan me niet voorstellen dat er ooit iemand is geweest die haast had terwijl hij/zij een Golfje cabriolet reed….
Of ik een oude auto wil kopen voor veel geld? Nee
Niks veranderd.. Ps. Een normale golf rijd vele malen lekkerder
@autoblog,

Is het een idee om voortaan bij berichten waarbij het gaat om een facelift foto’s van voor en na onder elkaar te zetten?
Dan kun je zien wat er bijvoorbeeld veranderd is.

Overigens is dat nu niet omdat je het bij deze auto haast niet ziet, ik wou die vraag sowieso al stellen.
@jack_abarth: goed idee!!! Geldt eigenlijk niet alleen voor AB, maar alle bladen/sites/blogs. Zeker met dit soort facelifts (wanneer heb jij een Golf VI Cabrio voor het laatst gezien?) is het geen overbodige luxe.
Huh, een golf 6 met een stuur en motor uit de golf 7?
Wat een BEEST…..
Zoek de verschillen! Of is dit per ongeluk een foto van de vorige of daarvoor?
Tja nou lijkt ie op een Golf 6 ipv. 5… lekker spannend weer enzo…
Gezien eigenlijk elke “nieuwe” Volkswagen een ingrijpende facelift is vind ik dat een echte VW facelift zoals hier niet verder moet gaan dan hier iets uitgummen en daar iets bij krassen. Maar ik zie hier echt geen verschil in met de vorige.

Als ik VW was geweest had ik deze of volledig geschrapt of een Golf 7 Cabrio gemaakt. Dat eerste dan nog net even wat liever.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).