• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Volkswagen Golf Cabrio heeft een facelift gekregen

Auteur: ricardo, gepost 28 augustus 2015 om 13:25 – 47 Reacties

Afbeelding De Volkswagen Golf Cabrio heeft een facelift gekregenAfbeelding De Volkswagen Golf Cabrio heeft een facelift gekregenAfbeelding De Volkswagen Golf Cabrio heeft een facelift gekregen

De Volkswagen Golf Cabrio heeft een facelift gekregen
Met het uitfaseren van de Eos zou je het bijna vergeten, maar Volkswagen heeft nog steeds een cabrio in de line-up staan. Naar goede traditie gebaseerd op de Golf van de vorige generatie. Dit is zijn facelift.

Hoewel, facelift is misschien te veel eer. Volkswagen heeft de Golf 6 Cabrio licht gewijzigde bumpers gegeven aan de voor- en achterkant (“considerably sportier!”). Op de andere sideskirts na zijn er verder geen uiterlijke wijzigingen voor de dakloze bijna-youngtimer. Meer een peeling dus.

De vierzits cabrio heeft wel zes nieuwe exterieurkleuren gekregen, een nieuwe tint voor het stoffen kapje, en zes nieuwe velgdesigns. Ook kreeg het stuur een nieuw ontwerp en zijn er nieuwe motieven voor de stoelbekleding. Ja, als we over motieven beginnen weet je dat er verder weinig is gebeurd.

Motoren beginnen bij een 1.2 TSI met 105 pk, oplopend tot de GTI-pretversie die 220 pk op de voorwielen afvuurt. Dieselen kan met twee 2.0 TDI’s, goed voor 110 of 150 pk. Verschillen spotten kan op de IAA in Frankfurt, of met deze foto’s + video van onze rijtest.

Ook interessant!

  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding
    Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, golf, golf-6, iaa-2015, Volkswagen

Vorig bericht: « Rolls-Royce Phantom Zahra: ouderwetse stijl keert terug
Volgend bericht: Video: Wouter probeert dingen aan te rijden in de Mondeo »

Lees Interacties

Reacties

  1. oranje123456789 zegt

    28 augustus 2015 om 13:28

    Juk. Jak. Ik was aan het eten.

    Login om te reageren
  2. hfdude zegt

    28 augustus 2015 om 13:35

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    28 augustus 2015 om 13:41

    Net een caddy cabrio van voren!

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      28 augustus 2015 om 19:23

      @ghost: Of een Touran Cabrio, of een Passat Cabrio, of een Polo Cabrio.

      Login om te reageren
  4. ds3thp zegt

    28 augustus 2015 om 13:42

    Als ik hem zo bekijk lijkt hij meer op een Golf VI als op een Golf VII
    Weinig spannends eigenlijk en waarschijnlijk krijg je weinig voor veel….

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 augustus 2015 om 13:46

      @ds3thp: Wellicht wordt het dan nu tijd om het artikel even te lezen…

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        28 augustus 2015 om 14:07

        @potver7: my bad…. Was te snel met reageren op een artikel wat weinig nieuws te bieden heeft en niet tot mijn interesse behoort…
        Volgende keer maar beter lezen dus ;-)

        Login om te reageren
        • r32turbo zegt

          28 augustus 2015 om 15:02

          @ds3thp: lol of je wou gewoon first comment.

          Login om te reageren
          • ds3thp zegt

            28 augustus 2015 om 15:26

            @r32turbo: wat heeft dat voor meerwaarde dan? Geeft dat je een soort van status dan ofzo?!

            Login om te reageren
        • pjeey zegt

          28 augustus 2015 om 16:40

          @ds3thp: reageren op iets wat je interesse niet heeft? Waarom reageer je dan überhaupt?

          Login om te reageren
          • ds3thp zegt

            28 augustus 2015 om 16:56

            @pjeey: omdat je ook zonder een bepaalde interesse kunt reageren op onderwerpen! Dat iets mij niet interesseert hoeft niet te betekenen dat ik er ook geen mening over heb!

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              28 augustus 2015 om 17:48

              @ds3thp: Dan interesseert het genoeg.. Eetse en fijn weekend

              Login om te reageren
  5. philipf zegt

    28 augustus 2015 om 13:45

    Zeker in die kleur is het lelijk!

    Login om te reageren
  6. granlusso zegt

    28 augustus 2015 om 13:47

    Doe dan tenminste een beetje moeite om er Golf VII koplampen op te plakken

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    28 augustus 2015 om 13:48

    “Naar goede traditie gebaseerd op de Golf van de vorige generatie. Dit is zijn facelift.”

    Vreemd. Hoorde het deuntje van Law & Order na het lezen van die zin…

    “this is their story…”

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      28 augustus 2015 om 13:50

      @Rick-dos: ja, we moeten diep graven om een fatsoenlijke inleiding voor een Golf Cabrio feestlift te verzinnen. Het was dit, of ‘Je Gelooft Nooit Wat Er Is Gewijzigd’.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        28 augustus 2015 om 13:55

        @Ricardo: Het is je gelukt. Vooral als je naar de foto kijkt met het deuntje van L&O in je hoofd dan ziet het er allemaal heel spannend uit.

        Deuntjes kunnen wonderen verrichten ben ik nu achter gekomen…

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          28 augustus 2015 om 22:59

          @Rick-dos: nog steeds geen lijk op de achterbank, helaas ?

          Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    28 augustus 2015 om 13:54

    Wat een nietszeggend hok.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    28 augustus 2015 om 13:56

    Achja, met de golf 1 cabrio kwamen ze er mee weg (tot 1991 geproduceerd als ik het goed heb) Toen de golf 3 cabrio (die later een golf 4 neusje kreeg en in de fanbase de golf 3.5 genoemd word) en nu dus de golf 6 cabrio (die eigenlijk een 5.5 is) die gewoon doodleuk naast de golf 7 in de showroom staat.

    En geef ze eens ongelijk. Veel goedkoper kan je geen cabrio produceren (zoveel worden er ook weer niet verkocht) en de klanten pikken het gewoon.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      28 augustus 2015 om 21:48

      @dutchdriftking: wat ik alleen niet begrijp is dat VW de VI als Cabrio heeft uitgebracht. Er was een Eos om het uit te zitten tot de Golf VII en dan gelijktijdig met de Golf VII Cabrio uit te komen. De Golf VI Cabrio heeft nu maar 2/3 jaar gelijk gelopen met de harchback versie. Maar ja, VW en logica met Cabrio’s… ;-).

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    28 augustus 2015 om 14:00

    Bestaat de Golf R cabrio niet meer dan?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      28 augustus 2015 om 14:06

      @berlinetta: Denk niet dat er nog genoeg kopers over zijn, die vorige eigenaren zijn natuurlijk allemaal in een Duits ravijn gereden of hebben de vangrail gekopt, iets met 265pk op de voorwielen.

      Login om te reageren
    • remylahaye zegt

      28 augustus 2015 om 14:27

      @berlinetta: Nope die is in beperkte oplage geleverd. Volgens mij worden deze later wel zeldzaam en misschien redelijk wat waard.

      Login om te reageren
  11. knipperlichtje zegt

    28 augustus 2015 om 14:03

    Er zit ongeveer 3.000 euro verschil tussen een golf cabrio met 125 pk en een A3 cabrio met 125 pk. Dan staat de A3 op een moderner platform, heeft de A3 een beter interieur en rijdt de A3 vast ook beter. Persoonlijk vind ik de A3 ook een stuk beter smoelen, deze golf heeft net als de vorige A3 cabrio een wat vage korte achterkant. Als je dan bedenkt dat de A3 z’n waarde vast beter vasthoudt is de keuze simpel, je koopt… een tweedehands 325/330/335i cabrio.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      28 augustus 2015 om 18:09

      @knipperlichtje: zelfs een 120i/125i/135i/123d cabrio is een beter plan!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 augustus 2015 om 21:30

        @jochempie: 2-serie cabrio is het tegenwoordig ;-). Maar je hebt verder volkomen gelijk.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          1 september 2015 om 08:38

          @gtwillem: Het is ook 4-serie cabrio tegenwoordig, wat is je punt?

          Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      31 augustus 2015 om 12:46

      @knipperlichtje: Ik snap dit ook niet, er is op basis van het nieuwe multi bouwstenen platform (nieuwe A3) al een cabrio. Waarom dan nu ook niet gelijk een nieuwe Golf cabrio?!?
      Net als voor de vorige tweeling is de techniek al klaar en sinds de nieuwe A3 eindelijk ook met een fatsoenlijk ontwerp dat ook van achter klopt.

      Login om te reageren
  12. str8six zegt

    28 augustus 2015 om 14:09

    Dit is toch gewoon een golf 6?

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      28 augustus 2015 om 14:31

      @str8six: lezen is niet jouw sterkste punt?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        28 augustus 2015 om 14:40

        @Henk_he: er staat ook weinig interessants. (na het gelezen te hebben) ;-)

        Login om te reageren
      • clarkson zegt

        28 augustus 2015 om 17:25

        @Henk_he: Hihi alweer gesnapt

        Login om te reageren
  13. Rob zegt

    28 augustus 2015 om 14:12

    Golfjes cabriolet waren altijd ongekend populair. In 2000 heeft Peugeot met de 206CC de Golf cabriolet eigenlijk opgevolgd. Nog steeds zijn ze gewild volgens mij, zowel de 206CC als de Golf.

    Maar wat is nu eigenlijk dé populaire cabrio? Ik zou het echt niet weten. Mini Cooper misschien?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      28 augustus 2015 om 21:43

      @Rob: de betaalbare Cabrio lijkt een beetje te zijn uitgestorven. Er waren rond 2000-2005 heel veel leuke betaalbare cabrio’s die geen opvolger kregen. Alleen de premium merken (Mini, Audi, BMW) hebben nog ‘verse’ cabrio’s in hun prijslijsten staan. De rest lijkt te zijn uitgestorven:

      1. Citroën C3 Pluriel
      2. Daihatsu Copen
      3. Fiat Barchetta
      4. Ford Focus CC
      5. Ford StreetKa
      6. MG TF
      7. Mitsubishi Colt CC
      8. Nissan Micra CC
      9. Opel Tigra TwinTop
      10. Peugeot 206/207 CC
      11. Peugeot 307/308 CC
      12. Toyota MR-2
      13. Volkswagen Eos
      14. Volvo C70

      En dan ben ik er ongetwijfeld nog een paar vergeten!

      Login om te reageren
      • thejerk zegt

        28 augustus 2015 om 22:49

        @gtwillem:
        Je bent een van de leukste vergeten, de Smart Roadster staat niet in je lijstje.
        Hier op AB zijn er een aantal die er eentje hebben, zie het laatste advies topic.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          28 augustus 2015 om 23:54

          @thejerk: hahahaha! Je hebt volkomen gelijk. Zoals ik al aangaf ben ik er een aantal vast vergeten. Ik kan Carbase of het AutoVisie jaarboek erbij pakken en dan zal vast wel blijken dat ik er een paar vergeten ben. Maar nogmaals: dat gaf ik van te voren al aan. Ik dacht met name aan cabrio’s. De Smart Roadster is een perfect (op die ridicule transmissie na) sportwagentje waar ’toevallig’ het dak van af kan ;-). Kan ook gelden voor de TF en de Barchetta, maar die waren in standaardvorm niet zo goed als de Smart Roadster, Meneer @thejerk ?????????

          Login om te reageren
      • Rob zegt

        29 augustus 2015 om 13:33

        @gtwillem:
        Inderdaad, waar zijn ze allemaal heen? Ze lijken wel uit de gratie.

        Ja, Opel heeft nog de Cascada. Wat een ontiegelijk chique auto is. Staat er hier eentje in heel donkerrood. Werkelijk prachtig. Kost je al wel gauw 40, 45 duizend euro. Slik!
        En toen ik een Golfje ging samenstellen kwam ik ook al op 38 duizend euro….. Best heftige prijzen…

        Toch vind ik beide auto’s leuk. De Cascada omdat die ontiegelijk chique is; de Golf omdat ie mij ontzettend onthaastend lijkt rijden. Kan me niet voorstellen dat er ooit iemand is geweest die haast had terwijl hij/zij een Golfje cabriolet reed….

        Login om te reageren
  14. gop1 zegt

    28 augustus 2015 om 14:29

    Of ik een oude auto wil kopen voor veel geld? Nee

    Login om te reageren
  15. reggie-boy_rood zegt

    28 augustus 2015 om 15:10

    Niks veranderd.. Ps. Een normale golf rijd vele malen lekkerder

    Login om te reageren
  16. jack_abarth zegt

    28 augustus 2015 om 15:52

    @autoblog,

    Is het een idee om voortaan bij berichten waarbij het gaat om een facelift foto’s van voor en na onder elkaar te zetten?
    Dan kun je zien wat er bijvoorbeeld veranderd is.

    Overigens is dat nu niet omdat je het bij deze auto haast niet ziet, ik wou die vraag sowieso al stellen.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      29 augustus 2015 om 00:00

      @jack_abarth: goed idee!!! Geldt eigenlijk niet alleen voor AB, maar alle bladen/sites/blogs. Zeker met dit soort facelifts (wanneer heb jij een Golf VI Cabrio voor het laatst gezien?) is het geen overbodige luxe.

      Login om te reageren
  17. jobberns zegt

    28 augustus 2015 om 16:20

    Huh, een golf 6 met een stuur en motor uit de golf 7?

    Login om te reageren
  18. mcshine zegt

    28 augustus 2015 om 16:48

    Wat een BEEST…..

    Login om te reageren
  19. sergio72 zegt

    28 augustus 2015 om 16:54

    Zoek de verschillen! Of is dit per ongeluk een foto van de vorige of daarvoor?

    Login om te reageren
  20. 850t5r zegt

    28 augustus 2015 om 17:24

    Tja nou lijkt ie op een Golf 6 ipv. 5… lekker spannend weer enzo…

    Login om te reageren
  21. mercedesclk350 zegt

    28 augustus 2015 om 19:24

    Gezien eigenlijk elke “nieuwe” Volkswagen een ingrijpende facelift is vind ik dat een echte VW facelift zoals hier niet verder moet gaan dan hier iets uitgummen en daar iets bij krassen. Maar ik zie hier echt geen verschil in met de vorige.

    Als ik VW was geweest had ik deze of volledig geschrapt of een Golf 7 Cabrio gemaakt. Dat eerste dan nog net even wat liever.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North