• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Volvo C30 in Parijs

Auteur: Wouter, gepost 28 september 2006 om 11:46 – 30 Reacties

Volvo C30


De Volvo C30 was niet meer onbekend en is nu ook officieel onthuld in Parijs..

Gebouwd in Volvo’s fabriek te Gent (B)
Medio december 2006 bij de Nederlandse dealers
Opvallende vormgeving met glazen derde deur
Minimalistisch interieur met de bekende Volvo middenconsole
Breed motorenpalet met vijf benzine- en drie dieselmotoren
Zuinige 1.6D motor (4,9 l/100 km)
Zelfde veilige carrosserieconstructie als Volvo S40
Zeer hoogwaardige audiosystemen met optionele iPod- en USB-aansluiting
Verwachte verkoopaantallen: 65.000 per jaar, waarvan 75% in Europa
Naar verwachting is 75% van de kopers nu géén Volvo-rijder
Belangrijkste concurrenten: Audi A3, BMW 1-serie, Mini, VW Golf en Alfa 147
Prijzen vanaf 23.950 euro

Benzinemotoren

Type Configuratie Vermogen (kW/pk) Koppel (Nm)
T5* 5-cilinder in lijn 162/220 320
2.4i* 4-cilinder in lijn 125/170 230
2.0 4-cilinder in lijn 107/145 185
1.8 4-cilinder in lijn 92/125 165
1.6 4-cilinder in lijn 74/100 150

Dieselmotoren

Type Configuratie Vermogen (kW/pk) Koppel (Nm)
D5** 5-cilinder in lijn 132/180 350
2.0D 4-cilinder in lijn 100/136 320
1.6D 4-cilinder in lijn 80/109 240

* Leverbaar met Geartronic automatische versnellingsbak
** Standaard uitgevoerd met Geartronic automatische versnellingsbak

Vergeet ook niet de gallery te bekijken met veel highres foto’s van de Volvo C30.

Volvo C30
Volvo C30
Volvo C30 T5
Volvo C30 T5

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, Parijs-2006, Volvo

Vorig bericht: « Chevrolet Ultra WTCC – een musclecar voor Europa
Volgend bericht: De babes van Parijs – deel 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. autobaas zegt

    28 september 2006 om 11:54

    ik vinnd die doorlopende achterruit maar niks..
    voor de rest is het best een lekkere hatchback

    Login om te reageren
  2. mvagusta zegt

    28 september 2006 om 11:59

    Ik vind het best een mooie bak! Alleen die middenconsole vind ik maar niks! Veel te klinisch! Zou een goede zaak zijn voor Volvo als ze 75% nieuwe klanten denkt binnen te halen!

    Login om te reageren
  3. Ome henk zegt

    28 september 2006 om 12:11

    Ik denk dat ik aan de achterkan nog moet wennen, maar toch ik vind het een heel geslaagde wagen .. en moest ik nood hebben aan een nieuwe zou ik zeker een gaan kijken bij volvo

    Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    28 september 2006 om 12:23

    Hmmzz…Vreemd dat de 1.6 diesel meer pk heeft als de 1.6 benzine.

    Login om te reageren
  5. volvoman zegt

    28 september 2006 om 12:35

    Het offieciële persbericht dat rondgestuurd wordt zegt prijzen vanaf 18.950 euro ipv deze 23.950.
    Meer dan geslaagd. Kopen!

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    28 september 2006 om 12:42

    18950? in Nederland? Kan het me niet voorstellen….. dan zitten er waarschijnlijk geen ramen in die open kunnen en geen achterbank of zo, dat kan echt niet voor een Volvo. Waarschijnlijk de prijs in belgië of zo….

    Login om te reageren
  7. Chimaera zegt

    28 september 2006 om 12:49

    Ik denk dat het wel eens de prijs kan zijn zonder BPM en BTW zaken.

    Verder: geslaagde bak, zeker de T5 achterkant (neem ik aan) met de dubbele uitlaten is dik!

    Login om te reageren
  8. Nick zegt

    28 september 2006 om 13:34

    De nieuwe 480 ES, maar dan 100% hatchback? :)

    Login om te reageren
  9. zottemens zegt

    28 september 2006 om 13:35

    mooie auto, eindelijk eens een kleinere wagen(buiten de s40) met minder klasse dan dan de rest van volvo !!! eens een gewone auto, mooi :)

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    28 september 2006 om 13:53

    EUREKA! Ik ben er uit! Ik weet eindelijk wat ik van die achterkant vind! Helemaal geen bal aan namelijk! :)
    Voor de rest op de velgen na vind ik het wel een leuke auto.

    Login om te reageren
  11. slk55 amg zegt

    28 september 2006 om 13:57

    ziet er erg mooi uit. eindelijk komt volvo weer met een kleine volvo, en zie hier het resultaat, prachtig, jammer van die velgen op foto 1, maar hij ziet er voor de rest echt heel mooi uit, vooral over de achterkant ben ik heel erg te spreken, erg mooi die doorlopende achterruit, jammer dat de uitlaten van de concept er niet op zitten, maar die uitlaten van de t5 daar neem ik ook genoegen mee. dit gaat denk ik wel een succes(je) worden.
    volvo is goeg bezig!

    Login om te reageren
  12. Donny zegt

    28 september 2006 om 14:00

    Boh die T5 heeft er ook mooie velgen op liggen zeg!

    Login om te reageren
  13. Axel zegt

    28 september 2006 om 14:07

    Eindelijk een volvo die mensen onder de 40 kunnen kopen. Hoera. Verder een erg mooie auto.

    Login om te reageren
  14. MiuRa zegt

    28 september 2006 om 16:30

    mooi dingetje

    Login om te reageren
  15. JustFendi zegt

    28 september 2006 om 17:55

    Volvo, blegh!! weg ermee.

    Login om te reageren
  16. Pieliej zegt

    28 september 2006 om 18:21

    goed idee van volvo, het was eigenlijk toch wel een ouwe-lullen-merk,
    maar hiermee weten ze het jongere publiek toch ook te bereiken, heel erg goed idee
    zelf heb ik de C30 al 2x gezien, op de Autobahn, ook vanuit een Volvo,
    ik vind het een cool auto’tje, hopelijk komt er ook een Volvo C30R met V6 ofzo, en dan 300 pk :P

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    28 september 2006 om 19:27

    Prijzen zijn ook bekend: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5370&cache=no

    @ Pieliej, 300pk in de R modellen gaat nog altijd met een 5 cilinder turbo motor. 315pk Yamaha V8 past denk ik niet in het vooronder. Verder zonder achterbank, maar met stoelen zou een middentunnel om een aandrijfas te monteren geen probleem moeten geven in zo’n kleine auto. Normaliter gaat de beenruimte van de middelste persoon eraan.

    Login om te reageren
  18. Dink zegt

    28 september 2006 om 21:18

    Instant classic, deze C30. Want one.

    Login om te reageren
  19. Mark zegt

    28 september 2006 om 22:35

    De D5 is even duur als de S40 D5. Vaag, want de S40 1.6 is 1610 goedkoper d an de C30 1.6.

    Login om te reageren
  20. Chroombumper zegt

    29 september 2006 om 09:37

    Heel subtiel vleugje P1800 en 480, erg goed gedaan.

    En profil een beetje de snelle lijn van de Fiat Stilo (overigens mooi ding maar alleen bereden door frustraatjes).

    Login om te reageren
  21. Insider zegt

    29 september 2006 om 23:53

    reken op prijzen vanaf 26K in Nederland

    Login om te reageren
  22. dylhan zegt

    30 september 2006 om 17:40

    best wel grappig karretje hoor:D maar ik vind het interieur helemaal niks veel te simpel….daar is volvo dan ook wel voor”simpel en degelijk” maar het had wel wat spannender gemogen..

    Login om te reageren
  23. V-power zegt

    1 oktober 2006 om 21:50

    @ Wouter

    2.4i moet volgens mij een 5 cilinder zijn i.p.v. 4 cilinder. ;)

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    1 oktober 2006 om 22:07

    de prijs/uitrusting verhouding is wel in orde(standaard een stapel airbags, airco, electrische spiegels en een redelijke stereo(op papier) en stabiliteitssysteem) alleen cruise control zijn ze vergeten en lichtmetaal moet je er ook bijkopen. Ga dus maar uit van ongeveer 26.000 voor een C30, maar dan moet je wel zelf bijsteppen want je krijgt daarvoor de 1,6 met 100pk.

    Login om te reageren
  25. A.P.M. van den Goorbergh zegt

    6 oktober 2006 om 23:56

    Prachtige auto, zal ongetwijfeld een groot succes worden. Maar ik denk dat de echte Volvo rijder er niet in zal gaan rijden. Deze zal dan toch kiezen voor de S40 of V50. Er komt gewoon een nieuwe jonge doelgroep op af die nu nog in een Audi, BMW, VW Golf of Alfa rijdt. Een goede zet van Volvo maar de genoemde merken zullen ook terug slaan met goede inruilprijzen om de klanten te behouden, en of Volvo daar tegenop kan? Dat zal de tijd uit moeten uitwijzen. Maar een ding is zeker, de concurrentie krijgt het wel heel moeilijk.

    Login om te reageren
  26. roger zegt

    13 oktober 2006 om 19:50

    roger k

    Ben trots op volvo, dat ze eens een kleinere uitvoering maken.
    Dit zal de andere merken niet in de koude kleren gaan zitten.
    Een volvo is sterk en zeker heel erg veilig .
    Ik denk en hoop dat het een succes word.
    hoop zelf dat er een c30 op diesel komt

    Login om te reageren
  27. mark zegt

    18 oktober 2006 om 01:25

    voorkant ok, achterkant lelijk

    Login om te reageren
  28. Maarten zegt

    23 oktober 2006 om 16:51

    Lijkt inderdaad zowel van de zijkant als achterkant op een Fiat Stilo, die al bijna vervangen wordt! Voorkant stoer, wel mooi alternatief voor SUFFE Golfs en Astra’s, en voor slechte Italianen (waaronder Stilo zelf)
    (ben zelf Stilo rijder :-))

    Login om te reageren
  29. Willem zegt

    25 oktober 2006 om 14:04

    Prachtige wagen. Alleen erg weinig prijsverschil met de s40. Erg onhandig die achterruit. Hoge tildrempel en weinig bagageruimte. Voor de rest prima auto.

    Login om te reageren
  30. Chaib zegt

    2 januari 2007 om 11:29

    Ik ging er helemaal voor (de C30) toen ik de auto nog niet goed van binnen had bekeken. Helaas is de achterbank maar 2 plaatsen groot, een vette minpunt vind ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North