• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De zeven geheimen van de nieuwe BMW 7-serie

Auteur: evo, gepost 7 mei 2008 om 10:15 – 63 Reacties

BMW 7-serie

Over gebrek aan aandacht heeft BMW’s vlaggenschip niets te klagen. Spyshots duiken evenveel op als dat Britney in het nieuws is, en ook nu zijn er weer een handjevol nieuwe feitjes te melden. Daarom dus even deze biiiiiig update. Belangrijkste nieuws? Ook de über-BMW gaat aan de (mild)hybride!

Mildhybride
Om dit systeem, dat vergelijkbaar is met die van de Lexus GS450h, betrouwbaar te laten zijn en snel te introduceren, is het in samenwerking met Daimler ontwikkeld. Mercedes gebruikt het echter i.c.m. diesel terwijl BMW meer heil ziet in een combi met benzine. Het verbruik van de 7-serie zal door dit systeem met 10% afnemen.

Diesel met AdBlue-technologie
‘Blauw’ oftewel ‘blue’ bekt momenteel lekker als je als autofabrikant ‘schone’ diesels produceert. AdBlue zorgt ervoor dat alle nare uitstootstofjes wegneemt. De nieuwe 730d en 735d zullen 235 pk respectievelijk 286 pk leveren. Om de 740d te doen vergeten zal een zescilinder met drie(!) turbo’s met minstens 350 pk beschikbaar zijn.

V12 Biturbo
Naast muesli-motoren zullen we in de über Siebener gewoon weer een moddervette V12 terugzien. De 6.0 Liter V12 zal d.m.v. twee turbo’s en directe inspuiting 544 pk leveren. Vanaf 2011 zal deze motor met wat ingreepjes 571 pk leveren. Het milieu wordt relatief ontzien: 13,1L/100 km en 360g CO2-uitstoot.

Vierwielaandrijving
Ook de 7-serie zal geleverd kunnen worden met xDrive, BMW’s vierwielsysteem. Dit om de concurrentie het hoofd te bieden.

Dynamic Performance Control
Dit systeem zorgt voor een variabele krachtverdeling tussen de achterwielen. Dit zorgt voor een neutraler weggedrag met minder neiging tot over- of onderstuur.

Achterwielsturing
Net als de Laguna GT krijgt de 7-serie achterwielsturing. De Laguna is echter wel zo’n vier keer zo goedkoop.

Toegang tot het internet
Nieuwe elektronica met toegang tot het internet wordt mogelijk gemaakt door ‘Flex-Ray-Technik’. Op deze manier kan er veel beter om files heen gereden worden, is de werkplaats online verbonden met de auto, zijn de pechhulptroepen sneller ter plaatse en kun je zorgeloos internetten. Tevens is het nieuwe systeem sneller en dynamischer. Kortom, het omslachtige iDrive is sterk verbeterd.

De 7-serie is 5,10m lang, terwijl de verlengde versie 5,25m gaat zijn. Begin 2009 zal de 7-serie op de markt komen en dan zal tevens de op de nieuwe generatie 7-serie gebaseerde (kleine) Rolls-Royce geïntroduceerd worden (bron: Autobild).

BMW 7-serie '09

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Nieuwe versie BMW 3 Serie maakt 5 Serie onnodig

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Limousine

Vorig bericht: « Artega GT: serieuze Porsche Cayman-killer
Volgend bericht: Voor hete omstandigheden: vloeistofgekoeld T-shirt »

Lees Interacties

Reacties

  1. guzmann zegt

    7 mei 2008 om 10:22

    V12 biturbo….goeiendag…

    Login om te reageren
  2. Tim zegt

    7 mei 2008 om 10:24

    achterwielsturing…goeiendag…

    Login om te reageren
  3. Kleine Techno zegt

    7 mei 2008 om 10:28

    Da pookje in de middenconsole en dat hout……… Goeiendag (Lelijk)

    Login om te reageren
  4. markieanta zegt

    7 mei 2008 om 10:28

    dat interieur, goeiendag….

    Wat lelijk.

    Login om te reageren
  5. FVL.Ugur zegt

    7 mei 2008 om 10:29

    3 dubbele Turbo?? ik wa sgeen turbo’s gewend van bmw en nu komen ze met een hele voorraad aan turbo’s..

    maar de 7 laat zich er veel belovend uitzien volgens mij..

    Login om te reageren
  6. INSIDEMAN zegt

    7 mei 2008 om 10:30

    Kan niet wachten tot ie bij ons in de showroom staat, wat een dikke auto met een super mooi interieur

    Login om te reageren
  7. JK zegt

    7 mei 2008 om 10:31

    ik vind het jammer dat het interieur zo weinig veranderd is…

    Login om te reageren
  8. PvdL zegt

    7 mei 2008 om 10:31

    Ze zijn weer innovatief bezig bij BMW. Een 6 cilinder diesel met 3 turbo’s en 350 PK. Dit zal zijn op basis van de 3.0 L motor met het verbruik van een zuinige motor. Geschat verbruik zal 9 liter per 100 Km zijn ! Echt super.. Er kan er maar 1 zijn die de toon zet op dit gebied.

    Login om te reageren
  9. damster zegt

    7 mei 2008 om 10:32

    Echt hout dat lijkt op nep hout, waar dan ook nog eens een vrouwenspeeltje pontificaal uitsteekt, … goeiedag.

    Login om te reageren
  10. Cliff zegt

    7 mei 2008 om 10:32

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  11. Melvivio zegt

    7 mei 2008 om 10:32

    hmm, zie ik een nieuwe transporter auto ? :P

    Login om te reageren
  12. Cliff zegt

    7 mei 2008 om 10:33

    Waarom is iedereen zo negatief?

    Login om te reageren
  13. ZubZero zegt

    7 mei 2008 om 10:37

    Dit word echt een heerlijke superluxe limo !! kan niet wachten!

    Login om te reageren
  14. Oist zegt

    7 mei 2008 om 10:37

    5.25 m… goeiedag zeg.. word nog zeuren op de parkeerplaats bij de locale Albert Heijn.

    Login om te reageren
  15. LPJ zegt

    7 mei 2008 om 10:39

    Omdat de BMW fanboys nog liggen te slapen en de rest het interieur van deze wagen -terecht imho- niet echt mooi vinden? :p

    Login om te reageren
  16. Racer X zegt

    7 mei 2008 om 10:45

    Ik kan begrijpen waarom dat hybride systeem mbt de kosten in samenwerking met Daimler is ontwikkeld. Ik gok dat er maar weinig BMW rijders bereid zijn om over te stappen naar een (mild-)hybride. De verkopen zullen in dat geval een dermate klein aandeel van het totaal in gaan nemen dat een geheel eigen hybride systeem veel te duur was geworden.

    Verder ben ik behoorlijk enthousiast over wat ik allemaal van de nieuwe 7 gezien heb. Het motorenpakket ziet er goed uit (de twinturbo V8 zal ook wel z’n opwachting maken in de nieuwe 7), de eerste impressies en spyshots zijn stukken beter dan het huidige model en BMW kennende zal het allemaal weer strak gaan rijden.

    Ik laat me verrassen!

    Login om te reageren
  17. RoT___ zegt

    7 mei 2008 om 10:46

    Zit die iDrive controller niet erg ver naar voren?
    Ergens ziet het interieur er nou niet heel hoogwaardig uit. Maar goed, dit is nog een pre-productie ding dus ze zullen er (hopelijk) nog wel wat aan doen.

    Ik wacht met smart op exterieur shots.

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    7 mei 2008 om 10:46

    Drie-dubbele turbo? Dus 6 van die draaiende schoepenradjes in totaal? Of bedoel je triple-turbo?

    Dat Daimler en BMW nog eens samen zouden werken… Wie had dat 10 jaar geleden mogelijk geacht? Maar tegenwoordig is alles zo enorm duur dat geld besparen zelfs kan in samenwerking met je aartsrivaal.

    Login om te reageren
  19. Gerrit zegt

    7 mei 2008 om 10:50

    Alles behalve hout, dat vind ik ook al smerig in de mercedes, dus hier ook.
    Motoren en exterieur ben ik natuurlijk wel over te spreken.

    Login om te reageren
  20. GerreLekker zegt

    7 mei 2008 om 10:50

    – Mildhybride: al lang voorgedaan door Toyota, Lexus en Honda
    – Diesel met AdBlue-technologie: volkswagen?
    – V12 Biturbo: dikke motor; maar biturbo’s bestaan al jaren
    – Vierwielaandrijving: Audi Quattro
    – Dynamic Performance Control
    – Achterwielsturing: Honda prelude ?

    Lijkt mij zo’n samenraapseltje van technologien die al lang door andere merken worden toegepast. Normaal krijg je hier het verwijt dat andere merken van het ohzo goede BMW afkijken, maar heb hier echt het gevoel bij dat BMW eens bij de anderen gekeken hebben.

    Login om te reageren
  21. Chris zegt

    7 mei 2008 om 10:58

    ik kan het interieur toch niet echt lelijk vinden, enige wat detoneert is het handschoenenkastklepje dat niet mooi aansluit maar dat zal wel aan het testmodel liggen.
    Verder een hele mooie executive car!

    Login om te reageren
  22. xaray zegt

    7 mei 2008 om 11:12

    al wa ik tege kom is
    GOEIEDAG :.D dus wat zouden we moeten verwachten van het exterieur :.D
    –edit: we zouden meer moeten verwachten van je spelling!–

    Login om te reageren
  23. TweetyV6 zegt

    7 mei 2008 om 11:14

    @ Chris:

    BOEM

    ;-)

    Login om te reageren
  24. 2bar0fB00st zegt

    7 mei 2008 om 11:15

    ik wist het, Vierwielbesturing heeft een toekomst met veriabele krachtverdeling. pfff wrm zijn die Japanners toch altijd een stap verder

    Login om te reageren
  25. Benjamin1 zegt

    7 mei 2008 om 11:16

    sweet

    Geef deze maar mee aan The Transporter, ook al was de Audi A8 W12 van deel 2 heel erg dik :P :mrgreen:

    Login om te reageren
  26. Birger zegt

    7 mei 2008 om 11:17

    Ik denk dat alle andere autofabrikanten BMW wel dankbaar zijn. Ze krijgen zo, gratis en voor niets allemaal nieuwe ideetjes voor hún auto’s. Ze hoeven het alleen maar even te kopieeren!

    Login om te reageren
  27. C30CDIAMG zegt

    7 mei 2008 om 11:27

    @Autoblog,

    Zoals je schrijft zal er dus een diesel komen met 6 turbo’s? 3 dubbele turbo’s? :)

    Login om te reageren
  28. Bob. zegt

    7 mei 2008 om 11:37

    13,1 l/100 km voor de V12? Moet je nagaan dat onze 170 pk sterke 6 in lijn (ook van BMW) al gemiddeld 11 tot 12 l/100 km verbruikt….

    Interieur ziet er wel fraai uit, alleen heeft hij zo’n vreselijke joystick als keuzehendel die je ook in de E70 en E6x facelift tegenkomt. Is het niet wat voor Autoblog om een rijtest te doen met een BMW met zo’n automaat? Heb daar eigenlijk nog niet veel over gelezen.

    Mijn vader vond de automaat uit de E46-E39-E38-E53-reeks nog het fijnst. De automaat die erna kwam (in de E9x-E6x-etc-reeks) vindt hij een stuk trager (vooral de kickdown komt vrij laat ten opzichte van de vorige automaat). Wat me bij de nieuwe automaat vooral buitengewoon onaangenaam lijkt, is dat je niet in één keer van bijvoorbeeld R naar D kunt schuiven bij bijvoorbeeld het inparkeren (dat was bij de vorige modellen ideaal kan ik je zeggen), maar dat je het nu als het ware met ’tikjes’ moet doen.

    Dan even on-topic: Esthetisch gezien heb ik nog steeds liever de E38, ik vind de grille van de nieuwe Siebener niet mooi. Veel te groot. Veel te aanwezig. De E38 had nog degelijke en vooral strakke vormen (wat m.i. bij BMW past). Nu is het allemaal gepiel met detailtjes hier en detailtjes daar, streepje daar erbij, druk, drukker, drukst, ga zo maar door. Zo niet-BMW..

    Login om te reageren
  29. Endlezz zegt

    7 mei 2008 om 11:44

    @eerste vier reacties

    die 25.000euro die je (in Vlaanderen) kan winnen door goeiendag te zeggen geldt enkel op straat hoor, niet op autoblog ;)

    Login om te reageren
  30. evo zegt

    7 mei 2008 om 11:46

    ok, ok, het zijn iig drie turbo’s, geen zes….

    Login om te reageren
  31. cms zegt

    7 mei 2008 om 12:00

    Ik vindt dat BMW de laatste jaren te soft aan het worden is (door de groentjes) Paar voorbeelden: efficient dynamics: please zeg, gelukkig niet op de zescilinders, als ik me niet vergis. daarnaast een veel te kleine wagen als de 1 reeks, al hun reclame gaat over ‘milieu’ enz. Daar is een bmw niet voor. Over deze 7: doorontwikkeling van de 3 liter diesel is goed, productietechnisch goedkoper: maar 1 motor ipv nu met de v8. Voor het overige: de v12 is bv. voor het Midden-Oosten, daar rijden ze zelfs met niet minder als een 7 reeks. En steek er ook een klein electromotortje in, haha.

    Login om te reageren
  32. ronald zegt

    7 mei 2008 om 12:07

    de uitlaten aan de achterkant hebben wel iets van de lexus LS, al zijn die een stuk strakker. Voor de rest wacht ik wel met beoordelen tot ik de auto in het echt zie.

    Login om te reageren
  33. bmw zegt

    7 mei 2008 om 12:29

    Ook van mij ne goeiendag :-) Deze auto ziet er echt niet mooi uit. Niet alleen is hij veels te bruut, het interieur is echt smaakloos. Je ziet door alle toeters en bellen (oa het “hout”) wel dat het duur is, maar het mist toch raffinement… Maar goed, het ziet er niet “plastiekerig” uit, dus velen zullen er wel content mee zijn.

    PS ge moet gene goeiendag zeggen om geld te winnen, maar om het leven wat plezanter te maken… ;-)

    Login om te reageren
  34. bmw zegt

    7 mei 2008 om 12:31

    PS de reclame op autoblog wordt echt irritant. Zeker wanneer die in het midden van de homepage staat. Als jullie de toer opgaan van http://www.hln.be dan kuis ik toch mijn schup af, hoor!

    Login om te reageren
  35. LilJeezy zegt

    7 mei 2008 om 12:32

    eerst komen ze met hydroge 7 en u dit.. je krijgt wel het idee dat ze wat doen aan het “milieu” terwijl ik niks merk va audi of mercedes die er wat aan doen =/

    Login om te reageren
  36. Esprit_de_Flandre zegt

    7 mei 2008 om 12:35

    @Birger: Lees eens de comment van GerreLekker – Wat een pracht van een naam. Goeiedag GerreLekker!

    Login om te reageren
  37. JT zegt

    7 mei 2008 om 13:09

    waar zijn die mooie bekerhouders naartoe?

    Login om te reageren
  38. JelleT zegt

    7 mei 2008 om 13:11

    Geweldig een diesel met adblue in personenwagens, dat kan alleen maar fout gaan. Ben benieuwd hoeveel Adblue die BMW’s gaan gebruiken. Denk je goedkoper uit te zijn met een diesel moet je ook nog Adblue gaan tanken. Dat moet ook op een andere manier kunnen, de Scania manier zonder Adblue.

    Login om te reageren
  39. joost zegt

    7 mei 2008 om 13:25

    Foto’s nieuwe bmw 7 serie van Autobild.
    http://www.autobild.de/artikel/erlkoenig-bmw-7er-2009-_692308.html

    Login om te reageren
  40. joost zegt

    7 mei 2008 om 13:33

    ohhhh sorry…zag de link aan het einde van het artikel niet staan.

    Login om te reageren
  41. Ivo zegt

    7 mei 2008 om 13:38

    @JelleT:

    AdBlue is geen stofje dat je bij de pomp haalt, bij mijn weten wordt de speciale NOx-kat er af-fabriek/af-dealer mee gevuld en moet het eens in de zoveel tijd bijgevuld worden.

    Login om te reageren
  42. LC zegt

    7 mei 2008 om 13:39

    Om eerlijk te zijn vind ik de BS4 mooier :P

    Login om te reageren
  43. Ivo zegt

    7 mei 2008 om 13:40

    @2barofboost:

    De BMW 850CSi had ook al AHK, oftewel Aktiver Hinterachse Kinematik. Deze achteras draaide ook een aantal graden mee. En Citroen had destijds het hypernerveuze Activa. Dus de Jappen lopen niet zover voor als jij denkt….

    Login om te reageren
  44. Ivo zegt

    7 mei 2008 om 13:43

    @ Ronald,

    Heb je de Lexus weleens van dichtbij bekeken? Die uitlaten zijn NEP. Het zijn twee eindstukken waar 2 van die kleine Corolla pijpjes los in uitmonden… Zoals bij de Mazda 6 MPS, zeg maar. Niet echt heel mooi, maar dat is subjectief.

    Login om te reageren
  45. speedlimit zegt

    7 mei 2008 om 14:10

    Foei wat ’n lelijk interieur zeg…en die uitlaten doen me denken aan de LS460.

    Login om te reageren
  46. Patrick zegt

    7 mei 2008 om 14:25

    Leuk bruggetje naar Britney…

    Snap niet wat deze twee met elkaar te maken hebben.

    Login om te reageren
  47. MRTN zegt

    7 mei 2008 om 14:32

    3..
    3….
    drie turbo’s?!

    WTF!!!

    laat men aub op benzine rijden het 2 turbo’s

    PS
    heeft iemand bij bmw nagedacht over een turbo gat?

    ok bmw kan goede motoren bouwen dus ze zullen dit ook wel goed hebben ontwikkeld.

    DRIE TURBO’S!!!! = ZIEK

    Login om te reageren
  48. CSL zegt

    7 mei 2008 om 15:15

    @GerreLekker
    Achterwielsturing? Honda prelude? grapje zeker? Je zult BMW 850i bedoelen?

    Login om te reageren
  49. GerreLekker zegt

    7 mei 2008 om 15:37

    @CSL:

    Honda had actieve 4 wiel sturing op hun Prelude 3de generatie (1988-1991) welliswaar in optie. De BMW 850CSI met AHK is pas gebouwd van 1992 tot 1996.

    Login om te reageren
  50. rider zegt

    7 mei 2008 om 16:08

    hallo een V12 biturbo. gaat BMW nu Mercedes achterna? echter BMW is wel sterker, maar wat is het koppel van de BMW? gaan we deze motor ook nog terug zien in de comfort uitvoering van de M6 als luxe versie van het sportmodel of komt dit blok in een geheel nieuwe sportwagen?

    Login om te reageren
  51. joost zegt

    7 mei 2008 om 16:24

    interieur van de A8 vind ik mooier! het blijft toch een kwestie van keuzes maken in dingen die je vind dat je auto moet hebben als je kiest tussen audi bmw en mercedes, denk niet dat je kan zeggen dat er 1 het beste is, ze zijn alledrie gewoon top!

    Login om te reageren
  52. 2bar0fB00st zegt

    7 mei 2008 om 16:59

    @Ivo
    thanks weer eens wat geleerd

    Login om te reageren
  53. Chief_S5 zegt

    7 mei 2008 om 17:03

    We kunnen dus veel nieuwe techniek verwachten in deze 7. Alleen dat uiterlijk, ik hoop dat het niet op die bumper van ebay of die impressie gaat lijken. Die nieren zijn veel ste groot. :(

    Nu blijft alleen Audi over met een topmodel zonder turbo’s. :P Niet dat het erg is, de huidige W12 schijnt heel erg snel uit de voeten te komen, met “slechts” 450 pk. Ach ja, ’t is maar net hoe stoer je wilt zijn aan de bar. ;)

    Login om te reageren
  54. Tombnolz zegt

    7 mei 2008 om 17:26

    De interieurs van de S en deze nieuwe 7 lijken wel tweelingen, verbluffend. Maar BMW was wel eerst met dit design…

    Het gaat weer een topauto worden, met hopelijk een uiterlijk dat iets meer rust uitstraalt. En komt er deze keer alsjeblieft een M7?

    Login om te reageren
  55. Tommy zegt

    7 mei 2008 om 18:05

    De kracht van een V12 bi-turbo loslaten op achterwiel besturing? lijkt mij niet zo’n goed idee. :P Die motor draait dat hele stuur-systeem naar de galemiesen! Laat staan als ze dat ding later nog gaan opvoeren of chippen. Ik zou daar standaard vierwielaandrijving voor doen.

    Login om te reageren
  56. AMG Powerrr zegt

    7 mei 2008 om 19:50

    @ Tombnolz,

    een M7 met V12 en 3 turbo’s

    Login om te reageren
  57. saili_gogo zegt

    7 mei 2008 om 23:48

    @ MRTN

    Met 3 turbo’s zal er van een turbogat geen sprake zijn hoor.

    Login om te reageren
  58. JelleT zegt

    8 mei 2008 om 10:06

    @ Ivo

    De meeste Euro5 vrachtwagens rijden ook met AdBlue, er zijn tankstations waar je AdBlue kan tanken. Dat zijn dan wel separate silo’s. Is ook wel handig als je een lange rit moet maken en je niet van te voren kan checken ofdat je voldoende AdBlue mee hebt om de rit vol af te maken. Overigens als je AdBlue op is kan je gewoon verder rijden dus in principe hoef je het goedje niet te tanken.

    Login om te reageren
  59. Pordon zegt

    8 mei 2008 om 12:21

    Als ik BMW was zou ik de interieurdesigners per direct op straat zetten, want wat een lelijke hokken zijn het van binnen. De kwaliteit is uitstekend maar het zicht is niet te pruimen. Ow en dan zou ik ook meteen de exterieur designers ontslaan want dat is van de 7-serie ook nog nooit geslaagd geweest en vrees voor het ergste bij de nieuwe. Nee als ik in dit segment zou gaan shoppen zou de keuze heel gemakkelijk zijn. Mercedes S-klasse lang op 1, Audi a8 lang op 2.. en dan 3 straten verderop en dan naar links onder de tunnel naar rechts ergens de BMW 7.

    Login om te reageren
  60. thomas zegt

    8 mei 2008 om 21:01

    wat zou dat kleine klokje zijn naast de toerenteller

    Login om te reageren
  61. GerreLekkers zegt

    9 mei 2008 om 10:55

    “Als ik BMW was zou ik de interieurdesigners per direct op straat zetten, want wat een lelijke hokken zijn het van binnen.”

    Als ik BMW was zou ik de interieurdesigner EN exterieurdesigner (Bangle) direct op straat smijten. Wat heeft die een lelijke hokken getekend!

    Login om te reageren
  62. alpina b7 zegt

    15 juni 2008 om 14:51

    wie zegt dat dit het nieuwe interieur van de 7. het is van de x5 want de 7 krijgt de pook weer aan het stuur.

    Login om te reageren
  63. Rick zegt

    15 januari 2009 om 09:54

    Ich lebe dem Deutsche auto slyle.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North