• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Defender DP 500 heeft Recaro’s en 712 Nm

Auteur: willeme, gepost 21 juni 2021 om 14:01 – 7 Reacties

Defender DP 500

Drie keer raden hoeveel vermogen de Defender DP 500 heeft…

Ondanks dat de tweede generatie Defender niet zo legendarisch is als de de eerste, is het nog steeds de stoerste Land Rover van het moment en daarmee wellicht de stoerste auto die in de prijslijsten staat.

Bij de vorige Defender was de aftermarketmogelijkheden enorm. Dat kwam met name omdat er voldoende te verbeteren was aan de auto. De basis van de nieuwe Defender is veel moderner, zo staat de auto niet meer op een ladderchassis. Maar alsnog zijn er voldoende tuners die upgrades voor de auto aanbieden. Dat is ook het geval met deze Defender DP 500.

Defender DP 500

Interessante hoek

In dit geval komt de veredelaar uit interessante hoek: Manhart! Het is van origine een bedrijf dat zich voornamelijk bezighoudt met BMW’s. Zo hadden ze een uitstapje gemaakt naar Toyota, maar de Supra is in technisch opzicht natuurlijk een BMW. Maar af en toe doet Manhart ook weleens echt wat anders en ditmaal is dat deze Defender DP 500.

  • Defender DP 500
  • Defender DP 500

De naam ‘500’ staat op het maximale vermogen in pk’s, ongeveer. Manhart heeft de ECU aangepast. Het resultaat door enkel en alleen die remap is maar liefst 512 pk en 710 Nm. Het geeft vooral aan hoeveel reserve er in die zescilinder van Jaguar Land Rover ligt. Manhart is bezig met een RVS-sportuitlaat met carbon-eindstukken, die moeten zorgen oor een fraaier geluid dan standaard.

  • Defender DP 500
  • Defender DP 500

Wielen Defender DP 500

Daarnaast is er een remmen-upgrade beschikbaar, alhoewel Manhart niet aangeeft wat de upgrade behelst. Wel is er een verlaging van 30 millimeter. De module voor de luchtvering is aangepast. Daarnaast zijn er enorme velgen voor de Defender DP 500. Ze meten 10 inch breedte en maar liefst 24 inch in diameter! Eromheen liggen 295/30 ZR24-banden. Een kleiner setje van 22 inch (nog steeds vrij groot) is ook leverbaar.

  • Defender DP 500
  • Defender DP 500
  • Defender DP 500
  • Defender DP 500
  • Defender DP 500

Ten slotte nog even het interieur. Het komt vaker voor dat een tuner dit helemaal opnieuw kan bekleden voor je. Dat is in dit geval niet anders. Wat wel opvallend is, is dat Manhart in samenwerking met Recaro een setje elektrisch verstelbare sportstoelen (Manhart ErgoMed) in de aanbieding heeft. Deze zijn voorzien van airbags, stoelverwarming én verkoeling.

Ook interessant!

  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!
  • Defender
    Chelsea Truck Company geeft ons extra dikke Defender
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, defender, Land Rover, manhart, recaro, tuning, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Overname Alfa door VW was dichterbij dan we dachten
Volgend bericht: Video: Kimi is extatisch na mijlpaal Alfa Romeo! »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    21 juni 2021 om 14:37

    Is het toeval dat ze ‘m voor een stapel zeecontainers hebben gefotografeerd?

    Login om te reageren
  2. Diesel Rocks zegt

    21 juni 2021 om 14:39

    Wow. 712 Nm, dat zijn bijna diesel waardes. Stoer tuinhuisje, dat wel.

    Login om te reageren
  3. pignon zegt

    21 juni 2021 om 15:10

    Wat mij betreft slaan de tuners deze auto over. Vreselijk om te zien wat dikke wielen en verlaging doen voor de defender.

    Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    21 juni 2021 om 15:51

    Ik raad een aantal van 461,45 PK’s op de aandrijfas…. Heb ik het juist? 🤓

    Login om te reageren
  5. flow82 zegt

    21 juni 2021 om 17:24

    Gewoon nee.

    Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    21 juni 2021 om 22:39

    Gewoon stoer, een beetje de G klasse van BRABUS aftroeven, alhoewel ik op de website van Brabus bedragen van 7 ton en meer zag staan, wel heel, heel dikke bakken zijn dat.

    Login om te reageren
  7. remarkable zegt

    21 juni 2021 om 22:46

    Waarom heeft de velg van het reserve wiel een afwijkend design?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North