• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chelsea Truck Company geeft ons extra dikke Defender

Auteur: nicolasr, gepost 1 februari 2022 om 09:02 – 8 Reacties

Omdat een Defender standaard natuurlijk maar een smal en onbenullig wagentje is, kun je nu bij Chelseau Truck Company een extra dikke variant bestellen.

Het is een schot in de roos, de nieuwe Land Rover Defender. Werd vooraf getwijfeld aan de opvolger van het originele icoon, achteraf is dat meer dan onterecht gebleken. Want de nieuwe Defender heeft het allemaal. Hij is nog steeds stoer en onverzettelijk, maar wel weer helemaal van deze tijd.

Bovendien rijdt de nieuwe Defender nu ook als een echt goede auto. Dat was met de vorige wel anders. Natuurlijk was je in het terrein iedereen de baas, maar op de weg was het op z’n zachts gezegd afzien. Maar das war einmal, tegenwoordig zit je er lekker bij in je Defender.

Zelfs een Defender kan nog dikker

Maar er zullen natuurlijk alrijd mensen zijn die het uiterlijk van de nieuwe Defender maar ‘mwoah’ vinden. Die denken dat de auto wel wat meer swag kan gebruiken. En speciaal voor hen bestaat Chelsea Truck Company, zij maken de nieuwe Defender namelijk nog wat dikker dan hij origineel al was.

Mocht de Chelsea Truck Company je nou niets zeggen, de hoofd designer misschien wel. Dat is namelijk Afzal Kahn. En die heeft een geschiedenis met het opdikken van Defenders. En precies hij is aan de slag gegaan met de nieuwe LaRo.

Wat is er niet aangepakt aan de auto?

Weinig. Er is namelijk heel veel wél aangepakt. Een kleine selectie. Als eerste vallen natuurlijk de dikke spatschermen op. Die zijn van carbon en wegen dus lekker weinig. Verder is de grille aangepakt, de bumpers ook, heeft hij treeplanken, een dikke uitlaat die lijkt op de achterlichten van de auto en natuurlijk een ‘bespoke wheel cover’ op de achterdeur.

Ook het interieur is niet meer standaard bij Chelsea Truck Company. De 7 stoelen zijn voorzien van een laagje leder in de kleur ‘burnt orange’ en het logo van de veredelaar staat erin gestampt. Smaakvol? Dat mag iedereen zelf bepalen. Vet? Wat ons betreft zeer zeker.

Defender

Wat kost deze extra dikke Defender?

Al dit moois komt natuurlijk tegen een prijs. Laten we met de ‘goedkoopste’ beginnen, dat is vreemd genoeg de lange versie, de 110. Die kun je opgeleukt en wel ophalen voor £109,999.00. Tegen de wisselkoers van hedenochtend is dat 131.645 euro. En dan mogen er nog belastingen overheen. Autsj.

De korte versie, ook bekend als de 90, is een stukje duurder. Die krijg je voor 114,999 pond, oftewel 137.629 euro. Ook voor belastingen. Oh ja, voor dat geld krijg je de basis motor. Wil je een dikkere motor, dan mag je daar ook extra voor betalen.

Kortom, je mag flink in de buidel tasten voor de updates van de Chelsea Truck Company. Maar dan rij je wél in iets anders dan de buurman.

En da’s natuurlijk ook wat waard hè

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, defender-90, kahn-design, Land Rover, tuning

Vorig bericht: « Elon Musk niet gelukkig met ’track and trace functie’
Volgend bericht: Porsche verkoopt steeds meer nieuwe auto’s online »

Lees Interacties

Reacties

  1. martingtv zegt

    1 februari 2022 om 10:18

    De eerste foto doet me aan een eerste generatie Suzuki Vitara denken.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      1 februari 2022 om 12:27

      @martingtv: en flink ook! Ga je met je defender van ruim een ton die lijkt op een 30 jaar oude suzuki..

      Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      1 februari 2022 om 13:05

      Ha, precies mijn gedachte.

      Login om te reageren
  2. DeWitteCondor zegt

    1 februari 2022 om 10:22

    Ik vind de standaard Defender een prachtige wagen. Dit spoilerpakket mogen ze achterwege laten.

    Jammer dat dit soort auto’s in NL onbetaalbaar zijn geworden. Ik zou m graag in de standaard trim, 5-deurs variant willen in het boswachtersgroen. Niks meer aan doen.

    Login om te reageren
    • anthwan zegt

      1 februari 2022 om 12:52

      @DeWitteCondor: zelfs zonder al die belastingen blijft het een prijzig beestje.

      Login om te reageren
  3. zeilboot zegt

    1 februari 2022 om 11:22

    Tja ik vind de defender juist generieker ogen met al die drukke bumpers en verbreding. Lekker origineel laten, er zijn maar weinig die een defender kunnen kopen dus je buurman zal hem we niet hebben.

    Login om te reageren
  4. kevertje zegt

    1 februari 2022 om 13:05

    Ik vind deze Defender een mooie auto, maar de ‘no nonsense 4x4Far’-geest is totaal verdampt. Dat tuners zich zo laten verleiden tot wat grotere velgen of sierlijker bumpers vertelt genoeg. In het verleden bleef de betreffende tuning meestal beperkt tot een waterdichte in/uitlaat en ergens wat tranenplaat. En idd. DeWitteCondor, niet alleen in NL wordt het alsmaar moeilijker om nog de auto te kopen die je echt wil. Gevolg van politici die er stevig van overtuigd zijn dat ze het groene ei van Columbus ontdekt hebben met de elektrische auto zonder alle bijhorende problematiek onder ogen te willen komen. De hyperfiscalisatie doet de rest en er wordt geglimlacht bij hoge brandstofprijzen, die voor 50-75% uit verborgen belastingen bestaan.

    Login om te reageren
  5. jeronimo81 zegt

    1 februari 2022 om 22:50

    Kijk uit tot m’n Defender 90 eindelijk voor m’n deur staat. Maar dit soort belachelijke opzetbumpers krijgt hij nooit. Een mooi setje zomervelgen en voor de rest blijft hij lekker origineel in ‘godwana stone’ met alle details in het zwart. 🥰

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North